تغییر دکوراسیون منزل کوچک، ایده‌های کمجا اما موثر!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در خانه‌های کوچک تغییر دادن دکوراسیون شاید سخت باشد اما با راهکارهای ارائه شده در اینجا می‌توانید تغییر دکوراسیون منزل کوچک را به بهترین نحو اجرا کنید.

تغییر دکوراسیون یکی از بهترین راه‌ها برای عوض کردن حال و هوای منزل است. در خانه‌های کوچک تغییر دادن دکوراسیون شاید امری سخت به نظر برسد اما با راهکارهای ارائه شده در سایت بساز و بچین می‌توانید تغییر دکوراسیون منزل کوچک را به بهترین نحو اجرا کنید. باور نمی‌کنید؟ پس تا انتها با ما همراه بمانید تا با چگونگی تغییر دکوراسیون خانه‌های کوچک آشنا شوید.

 

راهکارهای تغییر دکوراسیون منزل کوچک

دکوراسیون نشیمن کوچک با مبل ال و مبل تک

دکوراسیون فضای کوچک با ایده های خلاقانه

مطمئن باشید پس از اتمام تغییر دادن دکوراسیون منازل و آپارتمان‌های کوچک، حسی بسیار شیرین و خوب خواهید داشت. بخواهید یا نخواهید این موضوع را باید پذیرفت که خانه‌هایی با متراژ کم، فضای کمتری برای وسایل‌ها دارند از این رو ضروری است ترفندهایی را به کار برد، از جمله:

 

تغییر دکوراسیون منزل کوچک با گسترش فضا

دکوراسیون نشیمن و ناهارخوری کوچک

نصب تلویزیون روی دیوار در خانه کوچک

گیاه آویز از سقف در دکوراسیون خانه کوچک

مبل تاشو برای فضای کوچک

در کشویی در طراحی داخلی فضاهای کوچک

از طریق گسترش فضا می‌توان فضای ذخیره سازی را افزایش داد تا کمبود جا برطرف شود. ایده‌هایی که می‌توان برای گسترش فضا در خانه‌های کوچک به کار برد عبارتند از:

  • استفاده از قفسه و شلف: قفسه و شلف در ارتفاع نصب می‌شوند در نتیجه به جای اشغال فضا بر روی زمین می‌توان از بلندی ها استفاده کرد. درون قفسه و شلف را می‌توان با وسایل‌های مختلف پر کرد از این رو قابلیت استفاده در آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، پذیرایی، اتاق نشیمن و حتی راهرو و راه پله‌ها دارد.
  • آویختن وسایل از سقف: اگر قرار باشد وسایل روی زمین قرار گیرند به ازای هر وسیله نیاز است فضایی فراهم شود از این رو توصیه می‌شود به جای قرارگیری وسایل بر روی زمین آن‌ها را از سقف آویخت. به طور مثال گلدان‌هایی وجود دارند که از سقف آویزان می‌شوند که با این کار می‌توان ضمن استفاده بهینه از فضا از گل و گیاهان هم در فضای محدود خانه کوچک استفاده کرد. آباژورهای سقفی یا دیواری نیز ایده دیگری هستند که در آن‌ها از سقف و دیوارها استفاده می‌شود که دیگر نیازی به میز و عسلی ندارند.
  • میز و صندلی‌های تاشو و کم جا: با گسترش زندگی شهرنشینی فعالیت‌های فیزیکی کمتر شده و ستون فقرات افراد ضعیف‌تر از قبل است بنابراین امروزه وجود میز و صندلی در هر خانه‌ای ضروری است. وجود میز و صندلی‌های متداول در خانه کوچک باعث محدودیت در فضای رفت و آمد می‌شود. استفاده از میز و صندلی‌های تاشو یکی از بهترین ایده‌هایی است که می‌توان از آن در منازل کوچک استفاده کرد. هرچند که نیاز است هر بار در صورت عدم استفاده آن‌ها را جمع کرد اما بهتر از نداشتن آن‌هاست.

نوعی میز و صندلی وجود دارند که کم جا بوده و طوری طراحی شده اند که صندلی‌ها به دلیل کم ارتفاع بودن زیر میز قرار می‌گیرند. معمولا چنین میزهای ناهارخوری در قالب دو تا 8 نفره طراحی می‌شوند که بسیار مناسب خانه‌های کوچک است.

  • درب‌های کشویی: استفاده از درب‌های کشویی ایده‌ای بسیار عالی در دکوراسیون خانه‌های کوچک است. درب‌های کشویی روی ریل به صورت افقی حرکت کرده و برای باز و بسته کردن نیاز به فضای اضافه ندارد. در صورت استفاده از درب‌های عادی برای کمد بهتر است نوعی از آن‌ها را انتخاب کرد که از نظر عرضی کوچک باشند. از درب کشویی در سرویس بهداشتی برای جدا کردن توالت و حمام از یکدیگر نیز می‌توان استفاده کرد.
  • استفاده از دیوار برای نصب برخی از وسایل: برخی از وسایل مانند تلویزیون نیاز به میز تلویزیون دارند که در منازل کوچک می‌توان تلویزیون را به دیوار نصب کرد و برای قرار دادن تجهیزات صوتی زیر تلویزیون شلف نصب کرد در این حالت از ارتفاع برای جاسازی تلویزیون استفاده شده است.

مثال دیگر آویختن عکس و تابلوها به دیوار است در این حالت دیگر نیازی به میز برای قرار دادن آن‌ها نخواهد بود که فضا خلوت‌تر دیده شده و رفت و آمد آزادانه‌تر انجام می‌شود. حتی می‌توان در سرویس بهداشتی از سینک‌های کابینت دار به جای پایه‌دار استفاده کرد که در قسمت زیر آن‌ها فضایی برای قرار دادن وسایل شوینده بهداشتی فراهم آمده و فضای خالی زیر آن به دمپایی، آفتابه، فرچه و ... اختصاص می‌یباد.  

  • وسایل چند منظوره: وسایل چند منظوره باعث گسترش فضای خانه‌های کوچک می‌شوند. تخت خواب‌های باکس دار یا جکدار فضایی را برای ذخیره لباس‌های اضافه در قسمت زیرین تشک فراهم می‌آورند. پاف‌های صندوق‌دار را به عنوان صندلی می‌توان استفاده کرد که زیر آن خالی نخواهد بود و گاه با انداختن شیشه روی آن تبدیل به میز خواهد شد.

مبل‌های تخت خوابشو نیز گزینه خوبی برای خانه‌های کوچک هستند زیرا در قالب تک، دو و سه نفره وجود داشته که می‌توان از آن‌ها به عنوان مبل یا کاناپه برای نشستن استفاده کرده و هنگام نیاز آن‌ها را باز کرد و تبدیل به تخت خواب نمود. تنها ایراد استفاده از چنین مبل‌هایی این است که حتما باید فضای جلوی آن خالی باشد تا بتوان حالت دیگر آن را مورد استفاده قرار داد.

 

بخوانید:

 

تغییر دکوراسیون منزل کوچک به سبک مدرن

طراحی فضای کار در دکوراسیون منزل کوچک

سبک مدرن یکی از بهترین سبک‌ها برای تغییر دادن دکوراسیون خانه‌های کوچک است که در آن از اجزای ساده و به دور از شلوغی و پیچیدگی استفاده می‌شود. از آنجایی که وسایل و ابزارهای استفاده شده در سبک مدرن ساده و مینیمال هستند خانه بزرگ و دلبازتر دیده می‌شود.

سبک مدرن را می‌توان در همه بخش‌های منزل به کار برد طوریکه در آن از هیچ وسیله اضافه یا شلوغ استفاده نشده و کل خانه مرتب و شیک به نظر می‌رسد. مبلمان جمع و جور، تخت خواب بدون تاج و وسایل تزئینی اضافه، کابینت‌هایی با درب ساده و ... بخشی از تغییر دکوراسیون به سبک مدرن هستند.

سبک کلاسیک نسبت به سبک مدرن دارای جزئیات و پیچیدگی‌های بیشتری بوده که در خانه‌هایی با متراژ متوسط کاربرد دارد اما سبک سلطنتی به هیچ عنوان مناسب خانه‌های کوچک نبوده و باید از انتخاب وسایل به سبک فاخر سلطنتی خودداری کرد که دیزاینی خفه و دلگیر به وجود می‌آورد.

 

بخوانید:

 

تغییر دکوراسیون منزل کوچک با نورپردازی

 تغییر دکوراسیون منزل کوچک با نورپردازی

نورپردازی در دکوراسیون منزل کوچک

فضاهای کوچک معمولا پنجره‌های کمتری دارند در نتیجه نور کمتری به آن می‌رسد. سازندگان خانه و انبوه سازان می‌دانند که ساخت دیوار به مراتب ارزان‌تر از پنجره است به همین دلیل ترجیح می‌دهند بیشتر از دیوار استفاده کنند. کمبود نور باعث کوچک‌تر دیده شدن خانه‌ می‌شود که نیاز به استفاده از انواع چراغ‌های سقفی، دیواری و ... است تا بتوان روشنایی بیشتری به وجود آورد.

لامپ‌های توکار یکی از گزینه‌های مناسب برای نورپردازی ایده‌آل در خانه‌های کوچک هستند که فضایی را اشغال نکرده و قدرت روشن کردن خانه تا حد مناسب را دارند. اگر سقف کوتاه است باید لوستری را خریداری کرد که به سقف چسبیده و از جزئیات بیش از حد در آن استفاده نشده باشد.

 

تغییر دکوراسیون منزل کوچک با آینه

تغییر دکوراسیون منزل کوچک با آینه

آینه های چندتایی گرد

آینه کاری سقف در دکوراسیون خانه کوچک

آینه کلاسیک و زیبا در دکوراسیون نشیمن

آینه‌ها یکی از بهترین آیتم‌ها در تغییر دادن دکوراسیون خانه‌های کوچک هستند که می‌توان از آن‌ها در بخش‌های مختلف استفاده کرد. به طور مثال می‌توان روی درب کمد را آینه زد یا اینکه از میز جلومبلی آینه‌ای استفاده کرد. حتی می‌توان دیواری از خانه را به آینه اختصاص داد. آینه استفاده شده می‌تواند تمام قدی و ساده بوده یا اینکه در آن طراحی‌هایی به کار رفته باشد. آینه‌ها با انعکاس نور فضای خانه را بزرگ و دلباز جلوه می‌دهند. یکی از بهترین مکان‌ها برای نصب آینه رو به روی مبل‌ است که توهم فاصله را به وجود می‌آورد.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند ریسک بیشتری کرده و سقف را آینه کاری نمایند. آینه دکوراتیو سقفی می‌تواند سراسری بوده یا فقط به بخشی از خانه اختصاص یابد. حتی می‌توان به جای آینه کاری کل سقف از آن به صورت گچ بری در محل آویزان شدن لوستر استفاده کرد. اشکال هندسی مختلف را می‌توان بر روی آینه‌های سقفی پیاده کرد اما بهتر است به دور از پیچیدگی بوده تا دکوراسیون خلوت‌تر به نظر رسیده و ظاهری منحصر به فرد داشته باشد.

 

تغییر دکوراسیون منزل کوچک با کفپوش و دیوارها

کاغذ دیواری راه راه در دکوراسیون نشیمن کوچک

کفپوش‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی هستند که با تغییر دادن آن می‌توان ظاهر خانه را بزرگ‌تر نشان داد. بهترین کفپوش‌ها برای خانه‌های کوچک، کفپوش‌های ساده و به دور از شلوغی هستند که می‌تواند شامل پارکت، سنگ، سرامیک، لمینت و ... باشد. اگر از فرش استفاده می‌شود بهتر است نهایتا دو یا سه رنگ به عنوان رنگ اصلی در آن به کار رفته یا اینکه رنگی خنثی داشته باشد تا بتوان خانه را به زیبایی آراست.

دیوارها نیز بهتر است از نظر رنگ با کفپوش هماهنگی داشته باشد. در صورت کاغذ دیواری کردن، طرح‌های ساده بهترین انتخاب هستند اما اگر دنبال کاغذ دیواری طرح‌دار هستید مدلی را انتخاب کنید که طرح درون بافت کاغذ دیواری قرار دارد. برای ایجاد تنوع می‌توان یک دیوار را رنگی، شلوغ، آینه دار، کاغذ دیواری شده و ... انتخاب کرد و مابقی دیوارها ساده باشند در این حالت دیوار متفاوت از بقیه، نقطه کانونی به شمار می‌آید.

 

تغییر دکوراسیون منزل کوچک با رنگ‌ها

ترکیب رنگی نشیمن کوچک

نشیمن کوچک و مدرن با رنگ های روشن

رنگ‌ها نقش بسیار مهمی در تغییر دکوراسیون دارند. رنگ‌های روشن و ملایم می‌توانند خانه را بزرگ‌تر نشان دهند اما زیاده روی در استفاده از آن‌ها کلافه کننده خواهد بود بنابراین بهتر است در این میان یک آیتم چشمگیر را انتخاب کرد که رنگ آن از بقیه متفاوت است.

به عنوان مثال اگر کل خانه طوسی یا سفید انتخاب شده است می‌توان یک گلدان بزرگ رومیزی یا کوسن به رنگ آبی یا زرد انتخاب کرد که توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. در صورت تمایل به استفاده از رنگ‌های مختلف بهتر است رنگ‌هایی استفاده شوند که پالت رنگی محدود باشند تا دکوراسیون منسجم‌تر به نظر رسد.

 

بخوانید:

 

تغییر دکوراسیون منزل کوچک با حذف وسایل تزئینی اضافه

لوازم دکوری برای خانه های کوچک

همیشه تغییر دکوراسیون با هزینه کردن همراه نیست. می‌توان در خانه‌های کوچک از وسایل دکوری و تزئینی کمتری استفاده کرد تا جلوه محیط عوض شود. اکسسوری ها زیبا هستند اما اگر به اندازه استفاده شوند به زیبایی آن‌ها افزوده می‌شود. در صورت علاقه بیش از حد برای داشتن وسایل تزئینی و اکسسوری می‌توان آن‌ها را یک جا جمع کرد مثلا شمع‌ها روی یک سینی قرار گیرند یا اینکه از شلف برای چیدن مجسمه‌های کوچک استفاده کرد.

 

کلام آخر

به طور کلی در تغییر دکوراسیون منزل کوچک سه هدف دنبال می‌شود:

  • بزرگ‌تر به نظر رسیدن خانه
  • حذف کردن وسایل غیر ضروری
  • افزایش فضای ذخیره سازی

که تمامی این موارد به صورت راهکارهای تضمینی در این بخش از سایت پر بازدید بساز و بچین ارائه شد تا شما هم بتوانید با ایجاد تغییرات جزئی خانه‌ای زیبا و دوست داشتنی داشته باشید.

نظر شما چیست؟ آیا راهکاری برای تغییر دادن دکوراسیون خانه کوچک دارید؟ بی‌صبرانه در بخش نظرات منتظر خواندن قلم سبز شما هستیم.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید