شلف دیواری تلویزیون، کاربردی و شیک برای خانه‌های کوچک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

کاربردهای شلف دیواری تلویزیون، مزایای استفاده از شلف دیواری تلویزیون، ایده‌ها و سبک‌های مختلف شلف دیواری تلویزیون

چندین سال است که استفاده از شلف دیواری تلویزیون رواج یافته است. شلف دیواری فضایی ایده آل در خانه‌های کوچک و بزرگ و حتی شرکت‌ها فراهم می‌آورد تا بتوان هم تلویزیون تماشا کرد و هم اینکه از زیبایی به وجود آمده بر روی دیوار لذت برد.‌ اگر تصمیم گرفته‌اید به جای میز تلویزیون، شلف دیواری خریداری نمایید قطعا خواندن این بخش از مطالب اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

شلف دیواری تلویزیون چیست؟

شلف دیواری تلویزیون چوبی

شلف دیواری تلویزیون مینیمال

شلف شکل تغییر بافته طاقچه‌های قدیمی‌ است که برخلاف آن، می‌توان جای شلف را عوض کرد و در مکان‌های مختلف برای استفاده‌های متفاوت نصب کرد. شلف‌ها کادربندی مشخص نداشته و می‌توان آن‌ را در ارتفاع دلخواه به دیوار نصب کرد. از آنجایی که محل اتصال شلف به دیوار مشخص نیست، زیبایی بصری را حفظ کرده و می‌توان از آن به عنوان میز تلویزیون استفاده کرد با این تفاوت که هیچ پایه‌ای در زمین ندارد.

شلف دیواری تلویزیون انواع مختلفی داشته که در مدل‌های مختلف قابل رویت هستند. شلف‌ها نه تنها زیبا بوده بلکه وسیله‌ای بسیار کاربردی و متناسب با دکوراسیون‌های مختلف هستند که می‌توان از آن در مکان‌های مختلف استفاده کرد.

 

مزایای خرید شلف دیواری تلویزیون

شلف دیواری تلویزیون شش ضلعی

شلف دیواری تلویزیون به صورت کابینت جمع و جور

استفاده از شلف دیواری برای تلویزیون مزایای مختلفی برای فضای داخلی خانه دارد. میز دیواری تلویزیون طرحی زیبا و مینیمال به فضای خانه می‌بخشد که آن را شیک و خاص جلوه می‌دهد. شلف تلویزیون دیواری، فضا را بهینه سازی می‌کند زیرا فاقد پایه بوده و بر روی دیوار نصب می‌شود که در این حالت دیگر نیازی به خرید و جاسازی میز تلویزیون و موارد مشابه نخواهد بود زیرا شلف نقش میز تلویزیون را ایفا می‌کند از این رو فضای زیادی به وجود خواهد آمد؛ بنابراین شلف‌های دیواری تلویزیون گزینه‌ای مناسب برای فضاهای کوچک و بزرگ هستند.

شلف‌های دیواری طوری طراحی و ساخته شده‌اند که بتوان درون و روی آن‌ها را با وسایل متعدد چیدمان کرد. با استفاده از شلف‌های دیواری می‌توان فضای کافی برای کتاب، گلدان، ساعت یا وسایل تزئینی و اکسسوری در اختیار داشت که به نوبه خود فضا و دکوراسیون را جذاب‌تر می‌کنند. شلف‌های تلویزیون از نظر مدل، رنگ، ابعاد و جنس تنوع زیادی دارند که دریایی از تنوع آن در بازار موجود است.

 

انواع شلف دیواری تلویزیون

نمایی از شلف دیواری تلویزیون

شلف دیواری تلویزیون همراه با میز تی وی

شلف‌های دیواری انواع مختلفی دارند که می‌توان از آن‌ها به صورت کاربردی یا تزئینی استفاده کرد. شلف‌ها به کمک رول ‌پلاک و پیچ به دیوار نصب می‌شوند و اتصال آن‌ها به دیوار بسیار محکم است در نتیجه می‌توانند با توجه به جنس و ابعاد تا چند کیلو وزن را تحمل کنند. شلف‌ها طوری ساخته شده‌اند که در آن پنل و سوراخ‌های مخفی تعبیه شده است تا بتوان سیم، کابل‌های برق و دیتا (HDMI، آنتن و ...) و ... را عبور داد.

برخی از شلف‌های دیواری ساده و مدرن بوده که عموما از آن‌ها به عنوان قرار دادن اکسسوری استفاده می‌شود. برخی دیگر از انواع شلف‌ها به شکل قفسه چند طبقه‌ای هستند که جلوه زیبایی را به وجود می‌آورند. همچنین شلف‌هایی وجود دارند که باکس‌دار بوده که درون آن فضای ایده آل برای جاسازی وسایل و لوازم به وجود می‌آید.

 

بخوانیدانواع شلف آشپزخانه با چیدمان هایی که تا الان ندیده‌اید!

 

سبک شلف دیواری تلویزیون

چیدمان شلف دیواری تلویزیون

چیدمان شلف دیواری تلویزیون

بیشتر شلف‌های دیواری تلویزیون موجود در بازار طراحی ساده و مینیمال دارند که در کنار سبک مدرن زیبایی بی نظیری را به وجود می‌آورند. نوع دیگری از شلف‌ها وجود دارند که طراحی و مدل آن‌ها بیشتر به سبک کلاسیک نزدیک است که می‌توان آن‌ها را در فضایی با چیدمان کلاسیک جاسازی کرد. مدل‌های دیگری وجود دارند که طرح و ساختار سلطنتی داشته که می‌توان از آن‌ها در فضاهای مجلل و با شکوه استفاده کرد.

سبک‌های مختلف شلف دیواری این امکان را فراهم می‌آورند تا بتوان با هر چیدمان و ساختاری از آن‌ها استفاده کرد. شلف دیواری نه تنها در اتاق نشیمن که مکانی متداول برای قرارگیری میز تلویزیون است، می‌توان نصب کرد بلکه آن را در اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق غذاخوری، سالن پذیرایی و حتی دفاتر شرکت‌ها و ... نیز می‌توان استفاده کرد که در رنگبندی‌های متنوع موجود هستند.

شلف‌های دیواری از متریال‌های مختلفی ساخته شده‌اند که ممکن است از جنس چوب، ام دی اف، های گلاس، ملامینه، فلز و حتی شیشه باشند که از هر کدام می‌توان در جایگاه‌های مخصوص خود و با توجه به سبک دکوراسیون استفاده کرد.

 

بخوانید: شلف تلویزیون از کجا بخرم (بورس شلف دیواری تلویزیون) تهران، اصفهان

 

نحوه استفاده از شلف دیواری تلویزیون

دیوار سفید پشت شلف دیواری تلویزیون

شلف دیواری تلویزیون به تنهایی نیازهای افراد را برطرف می‌کند اما با این حال برخی ترجیح می‌دهند به نحو دیگری از آن استفاده کنند. شلف دیواری برای تلویزیون معمولا به قدری محکم و مقاوم است که می‌توان روی آن انواع لوازم صوتی، مبدل، وسال تزئینی و ...‌ چید اما گاهی ترجیح داده می‌شود از آن در کنار میز تلویزیون استفاده شود. در این صورت عموما وسایل‌های دکوری و امثال آن روی شلف‌ها چیده می‌شوند.

برخی از میز‌های تلویزیون کشو، باکس و کمد کافی ندارند از این رو می‌توان شلف‌هایی را تهیه کرد تا کمبود فضا را توسط آن‌ها جبران کرد. شلف‌های دیواری تلویزیون ابعاد و پهنای مختلفی دارند که علاوه بر سلیقه و نیاز می‌بایست اندازه میز تلویزیون را هم مد نظر قرار داد تا با آن هماهنگی داشته باشد. در صورتیکه بحث کمبود فضا مطرح است بهتر است شلف‌هایی تهیه شوند که دارای باکس و قفسه‌های متعدد هستند تا بتوان حداکثر استفاده را داشت.

 

بخوانید: معرفی انواع مدل شلف های شش ضلعی +[شلف 6 ضلعی جدید]

 

ایده‌هایی در استفاده از شلف دیواری تلویزیون

شلف دیواری تلویزیون ساده

شلف دیواری تلویزیون فرو رفته برآمده

شلف دیواری تلویزیون باکس دار

برای استفاده از شلف‌های دیواری مخصوص تلویزیون می‌توان ایده‌هایی را به کار برد که به ایجاد زیبایی بیشتر کمک می‌کنند، از جمله:

  • دیوار پشت شلف را با کاغذ دیواری یا رنگ متفاوت بپوشانید. در این حالت شلف جلب توجه‌ خواهد کرد. کاغذ دیواری یا رنگ انتخابی می‌تواند کاملا ساده باشد تا طرح شلف بیشتر به چشم بیاید یا اینکه طرح شلوغی داشته باشد تا سادگی شلف جلب توجه کند.
  • دیوار پشت شلف را می‌توان با آینه پوشاند. آینه انعکاس دهنده نور بوده و منظره جالبی را به وجود می‌آورد. آینه می‌تواند کاملا ساده باشد یا اینکه در آن از طرح‌های گوناگون استفاده شود.
  • از آجر، سنگ، سرامیک و ... برای پوشاندن دیوار پشت شلف استفاده کرد که به نوبه خود جذاب هستند.
  • زیر شلف‌ها ریسه نوری نصب کرد یا از لامپ‌های مخفی استفاده کرد تا جلوه‌ای زیبا به وجود آید.
  • طرح و رنگ شلف دیواری تلویزیون را با میز جلو مبلی، میز ناهار خوری نزدیک تلویزیون، آینه کنسول و ... ست کرد یا اینکه رنگ آن به دیوار یا فرش نزدیک باشد تا هماهنگی زیبایی به وجود آید.

 

بخوانید: آموزش ساخت شلف دیواری در خانه

 

کلام آخر

شلف دیواری تلویزیون یکی از وسایل کاربردی و تزئینی است که امروزه محبوبیت خاصی پیدا کرده است. شلف‌های دیواری ظاهر زیبایی داشته که توسط پیچ، مهره، میخ و حتی چسب به دیوار وصل می‌شوند. با دیدن تصاویر مختلف در اینترنت، مجلات دکوراسیون و کمک گرفتن از طراحان داخلی می‌توانید بهترین نوع شلف‌های دیواری مخصوص تلویزیون را به درون منزل خود بیاورید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله