چیدمان سوئیت بدون خواب یا استودیو آپارتمان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

نمونه‌های مختلفی از چیدمان استودیو آپارتمان یا چیدمان سوئیت بدون خواب؛ چگونه با آنچه دارید کار کنید و یک فضای کوچک را با موفقیت تزئین کنید.

شاید آپارتمانی که دارید کوچک و کم جا باشد، اما تنها چیزی که به آن نیاز دارد، چیدمان مناسب آپارتمان استودیویی است تا بتوانید بیشترین استفاده را از فضای موجود داشته باشید. حتی اگر مساحت سوئیت شما کمتر از 50 متر مربع باشد، باز هم نیازی نیست که شبیه یک اتاق خوابگاه کوچک چیدمان شود! در واقع، راه‌های خلاقانه زیادی برای انتخاب دکوراسیون آپارتمان استودیویی وجود دارد که کمک می‌کند تا از فضایی که در اختیار دارید، بهترین استفاده را داشته باشید و احساس بازتر و وسیع‌تری را برای این فضا ایجاد کنید. 

البته واضح است که نمی‌توان متراژ اپارتمان را افزایش داد، اما با برنامه ریزی و چیدمان و دکور مناسب، می‌توانید از هر متر مربع از استودیو خود حداکثر استفاده را داشته باشید و فضایی خیره کننده ایجاد کنید که کاربردی، مرتفع و متناسب با سبک و سلیقه شما باشد. در واقع حتی با کم بودن متراژ آپارتمان، باز هم امکانات بی حد و حصری وجود دارد که می‌توانید با استفاده از ان، فضایی کاملا کاربردی، شیک و عالی برای استودیو آپارتمان خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، با استفاده از تقسیم‌ کننده‌های اتاق، مبلمان چند منظوره و سیستم‌های ذخیره‌سازی، می‌توانید هم فضاهای تعیین‌شده و هم مکان‌های مخفی برای نگهداری وسایل روزمره و مورد نیاز خود ایجاد کنید.

در ادامه این بخش از بسار و بچین، نمونه‌های مختلفی از چیدمان استودیو آپارتمان یا چیدمان سوئیت بدون خواب را آماده کردیم تا مشاهده کنید که چقدر آسان است با آنچه دارید کار کنید و یک فضای کوچک را با موفقیت تزئین کنید.

 

فضای عالی برای تماشای تلویزیون و خوش گذرانی ایجاد کنید

فضای عالی برای تماشای تلویزیون و خوش گذرانی ایجاد کنید

وقتی تصمیم به چیدمان استودیو آپارتمان خود می‌گیرید باید مشخص کنید که چگونه زندگی روزمره خود را می‌گذرانید و چه چیزی شما را در خانه شادتر می‌کند. به این ترتیب بهترین چیدمان را برای یک آپارتمان استودیویی مربع شکل خواهید داشت.

اگر تماشای فیلم همراه با دوستان و عزیزانتان، بهترین و مهمترین کاری است که می‌خواهید در خانه انجام دهید، بهتر است که چیدمان بخشی از خانه را برای تماشای تلویزیون اختصاص دهید.

به عنوان نمونه، صاحب این آپارتمان کوچک، با فدا کردن مقداری فضای اتاق خواب و ناهار خوری، یک اتاق نشیمن بزرگ ایجاد کرده که شایسته یک مهمانی تماشای فیلم عالی است. بعلاوه، اگر اجازه ندارید دیوارهای خود را رنگ کنید، ایده دیگری که می‌توانید از این آپارتمان بگیرید، استفاده از کاغذ دیواری قابل جدا شدن، برای دیوار پشت تلویزیون است تا یک دیوار شاخص و زیبا داشته باشید.

 

از تقسیم کننده اتاق که نور را مسدود نمی‌کند، استفاده کنید

از تقسیم کننده اتاق که نور را مسدود نمی‌کند، استفاده کنید

اگر توانایی ایجاد تغییرات معماری در چیدمان آپارتمان استودیویی خود را دارید، ساخت یک نیم‌دیوار، می‌تواند به ایجاد جدایی بین اتاق نشمین و اتاق خواب شما کمک کند، در حالی که همچنان احساس سبک، روشن و مطبوع را در داخل آپارتمان حفظ می‌کند.

به تصویر نگاه کنید! در این فضا، رنگ‌های روشن، پارچه‌های شفاف و فقط چند اکسسوری رنگی ثابت به استودیو کمک کرده تا بزرگ‌تر از آنچه هست احساس شود.

 

استودیو آپارتمان خود را به یک هتل بوتیک تبدیل کنید

استودیو آپارتمان خود را به یک هتل بوتیک تبدیل کنید

اگر همیشه در حال کار کردن هستید و خانه فقط مکانی است که در آن دوش می‌گیرید و می‌خوابید، چرا آپارتمان خود را مانند یک اتاق بوتیک هتل طراحی نکنید؟

به عنوان مثال، این نمونه چیدمان آپارتمان استودیویی مملو از ویژگی‌هایی است که در اقامتگاه‌های مد روز یافت می‌شود، همه چیز در اطراف تخت قرار دارد، از جمله آشپزخانه شیک، چند تکه مبلمان و البته یک مینی‌بار خاص که شبیه به طاقچه طراحی شده است و چیدمان و طراحی شبیه به یک هتل بوتیک دارد که برای گذراندن تعطیلات رزرو می‌کنید!

 

چیدمان به سبک میان قرنی (mid-century) را امتحان کنید 

چیدمان به سبک میان قرنی (mid-century) را امتحان کنید 

وقتی نوبت به تزیین یک استودیو آپارتمان یا فضای کوچک می‌رسد، هیچ چیز بهتر از ایجاد یک اتاق جادویی که قدرت مبلمان کم حاشیه و اواسط قرن را به تصور می‌کشد، نیست.

در مقایسه با بسیاری از سبک‌های معاصر، طرح‌های میان قرنی، بسیار نزدیک‌تر به کف قرار می‌گیرند، که باعث می‌شود سقف‌ها و پنجره‌ها بلندتر به نظر برسند. در این استودیو نورگیر 25 متر مربعی در مونمارتر (Montmartre) پاریس، استفاده از مبلمان کوچکتر، به بزرگ‌ و روشن‌تر شدن فضا کمک کرده‌ است.

پیشنهاد مطالعه: پارتیشن چوبی، جداکننده‌‌ای از جنس طبیعت در دکوراسیون

 

یک چیدمان رویایی و خاص ایجاد کنید

یک چیدمان رویایی و خاص ایجاد کنید

اگر آپارتمانی با سقف‌ بلند دارید، می‌توانید با یک تخت زیر شیروانی به شکلی جادویی، متراژ قابل زندگی‌ بیشتری ایجاد کنید. در این نمونه چیدمان آپارتمان استودیویی 18 متر مربعی، فضایی را برای ایجاد یک فضای نشیمن دنج فراهم کرده است و با استفاده از پله‌هایی که یک فضای ذخیره سازی عالی نیز هستند، از فضای بالا نیز بهترین بهره‌وری داشته و یک فضای خواب ایده آل ایجاد کرده است.

دیوارها و دکور هر دو سفید هستند. این رنگ تا جایی که سقف شروع می‌شود استفاده شده و به ایجاد جلوه‌ای باز و مطبوع کمک کرده است. استفاده از جزئیات فلزی و چرمی، گرمای خیلی خوبی را برای این فضای داخلی روشن و سفید ایجاد کرده است.

 

از مبلمان چند منظوره استفاده کنید

از مبلمان چند منظوره استفاده کنید

این اپارتمان کوچک در گوتنبرگ (Gothenburg) سوئد، کمتر از 17 متر مربع است. اما ببینید که چگونه دکوراسیون هوشمندانه این خانه کوچک؛ آن را به یک خانه راحت و کوچک تبدیل کرده است.

اولین مورد، ایجاد یک منطقه چند منظوره برای خواب و معاشرت است. یک تخت خواب زیبا که به عنوان یک مبل ظاهر می شود، نقطه ایده آلی را ایجاد می کند و یک میز با پایه‌های بلند و همچنین دو میز کوچک که از باز بودن اتاق کم نمی‌کنند، عملکرد بیشتری را به شما می‌دهند. در نهایت استفاده از یک فرش گرم و نرم مراکشی، این دکوراسیون را کامل‌تر کرده است.

 

از مبلمان مدولار با قابلیت تغییر چیدمان استفاده کنید

از مبلمان مدولار با قابلیت تغییر چیدمان استفاده کنید

روان نگه داشتن چیدمان برای چند کارکردی بودن یک خانه، نکته کلیدی در چیدمان یک استودیو آپارتمان است. به عنوان مثال، استفاده از مبلمان دوگانه این امکان را فراهم می کند. قطعات همه کاره مانند مبل مدولار و میز پذیرایی که می‌توانید مدل آن را تغییر دهید، می‌توانند به سرعت اتاق نشیمن را به یک اتاق غذاخوری تبدیل کنند و با طراحی کمد دیواری و تختخواب تاشو بر روی یکی از دیوراها (مانند دیوار روی به روی تلویزیون در این تصویر)، هم فضای ذخیره سازی خوبی خواهید داشت و هم به راحتی می‌توانید از فضای موجود برای خوابیدن استفاده کنید.

 

برای هر گوشه از فضای آپارتمان برنامه ریزی کنید

برای هر گوشه از فضای آپارتمان برنامه ریزی کنید

در طراحی این آپارتمان کوچک، از عناصر معماری موجود و و از هر گوشه و کناری، به نفع طراحی و چیدمان استفاده شده است. طراحی یک قفسه در داخل دیوار آجری، در عین حال که یک فضای ذخیره سازی مخفی و شیک است، به مکان مناسبی نیز برای نمایش هنر و قرار دادن چراغ تبدیل شده است.

مدل مبل نیز به گونه‌ای انتخاب شده که به راحتی به تختخواب تبدیل می‌شود تا فضا را برای استفاده در شب و روز به حداکثر برساند و یک میز کوچک و جمع و جور، فضای کافی برای صرف یک میان وعده، قرار دادن مقداری گل تازه و انجام کارهای روزمره را فراهم کرده است.

پیشنهاد مطالعه: جدا کننده سرویس بهداشتی از پذیرایی، دیوار لازم نیست!

 

از پالت رنگ منسجم برای طراحی و چیدمان استودیو آپارتمان استفاده کن

از پالت رنگ منسجم برای طراحی و چیدمان استودیو آپارتمان استفاده کنید

در طراحی و چیدمان این استودیو اپارتمان، فضای خواب و فضای نشمین به خوبی از یکدیگر تفکیک شده‌اند. تخت خواب در یک قسمت قرار گرفته و قرار دادن مبل سکشنال با یک میز قهوه‌خوری و سبدی از پتو، درست در رو به روی تخت، هم باعث تفکیک دو فضا شده و هم یک فضای دنج را ایجاد کرده که به تعریف بیشتر این فضا کمک می‌کند.

با این حال، پالت رنگی منسجم آن را به عنوان یک فضای یکپارچه، به هم متصل می‌کند و باعث می‌شود آپارتمان بزرگتر و روشن‌تر و به نظر برسد.

 

برای طراحی و چیدمان استودیو اپارتمان خود هوشمندانه سرمایه گذاری کنید

بر روی طراحی و چیدمان استودیو اپارتمان خود هوشمندانه سرمایه گذاری کنید

اگر صاحب آپارتمان استودیویی خود هستید، سرمایه گذاری هوشمندانه روی وسایل داخلی و مبلمان انعطاف پذیر را در نظر بگیرید. در واقع استفاده از وسایل مناسب و درست برای چیدمان در یک فضای کوچک، نه تنها فضای شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد، بلکه ممکن است در زمان فروش به خانه شما نیز ارزش بیشتری بدهد.

به عنوان مثال، این استودیو آپارتمان در نیویورک، دارای مبلمان چند منظوره و فضای ذخیره سازی یکپارچه است که باعث شده تا حداکثر استفاده را از فضای موجود داشته باشد. دیوار کابینت توکار پشت مبل، تخت تاشو را پنهان کرده است. واحد زیر تلویزیون نیز فضای بیشتری را برای مخفی نگهداشتن سایر وسایل فراهم کرده است. علاوه بر این، راه‌حل‌های نوآورانه مانند میز پذیرایی دوگانه که به شکل میز غذاخوری نیز تغییر می‌کند، فضای بیشتری را برای غذاخوری یا کار ایجاد می‌کنند.

 

از پرده برای تقسیم فضا استفاده کنید

از پرده برای تقسیم فضا استفاده کنید

اگر می‌خواهید حریم خصوصی بیشتری را در شب و هنگام خواب داشته باشید و یا ترجیح می‌دهید وقتی در خانه دنج خود سرگرم می‌شوید مهمانان به اتاق خواب شما نگاه نکنند، می‌توانید اتاق خواب را با استفاده از یک پارتیشن، خصوصی‌تر کنید. گزینه‌های مختلفی از صفحه‌های تاشو گرفته تا درهای کشویی داخلی وجود دارد که می‌توانید برای این منظور انتخاب کنید. اما بهترین و ساده‌ترین ایده این است که از یک پرده ساده برای ایجاد حریم خصوصی در اتاق خواب استفاده نمایید. با استفاده از این ایده، می‌توانید پرده را فقط در شب یا هر زمان که می‌خواهید دو فضای مجزا داشته باشید، به طور کامل باز کنید و در سایر مواقع پرده را در یک گوشه جمع کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: جداسازی فضای نشیمن و پذیرایی، ۱۱ ایده هوشمندانه و زیبا

 

استودیو آپارتمان را به یک اپارتمان یک خوابه تبدیل کنید

استودیو آپارتمان را به یک اپارتمان یک خوابه تبدیل کنید

استودیو آپارتمان خود را با استفاده از چند قطعه مقرون به صرفه، به یک آپارتمان شیک یک خوابه تبدیل کنید و این آپارتمان، نمونه‌ای از بهترین چیدمان برای یک استودیو آپارتمان مربعی است.

به عنوان نمونه، می‌توانید از یک قفسه کتاب، هم به عنوان تقسیم کننده فضای اتاق خواب و نشمین و هم به عنوان یک فضای ذخیره سازی عالی استفاده کنید. همچنین می‌توانید اشیاء هنری و دکوری خود را روی قفسه‌های این کتابخانه به نمایش بگذارید و سایر لوازم کاربردی و مورد نیاز خود را با یک چیدمان عالی و مرتب درون این کتابخانه جای دهید. بنابراین اگر به دنبال راه حلی هستید که نور خورشید را مسدود نکند، این واحد پارتیشن برای فضای کوچک مناسب است.

در مرحله بعد، با استفاده از یک فرش بزرگ و دوست‌داشتنی، اتاق نشیمن را فرش کنید و این فضا را از فضای خواب متمایز کنید. از آنجایی که دیوارها دارای رنگ روشن و خنثی هستند، استفاده از یک پوشش رنگارنگ برای کف، یک بیانیه شیک بزرگ ایجاد می‌کند.

برای طراحی فضای کوچک خود از طراحان کمک بگیرید تا بهترین کاربری‌ها را از فضای خود بگیرید. کافیست همین‌جا درخواست خود را ثبت کنید تا ما طراحان و دکوراتورهایی با قیمت منصفانه را به شما پیشنهاد دهیم.

منبع: www.thespruce.com

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید