دکوراسیون خانه نقلی: معرفی ایده‌های جدید برای دیزاین خانه شما!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر در یک خانه کوچک زندگی می کنید و می خواهید با قوانین و نکات دکوراسیون خانه نقلی بیشتر آشنا شوید، حتما در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

فقط به این دلیل که خانه بزرگی ندارید به این معنی نیست که نمی توانید سبک و استایل مورد نظر خود را در طراحی خانه به رخ بکشید. تزیین یک فضای کوچک، درست مانند تزیین یک فضای بزرگ، به سادگی نیاز به کمی نبوغ در طراحی داشته و باید دقت کنید که چه وسایلی کارایی دارند و چه چیزی برای فضای شما مناسب نیست.

بنابراین اگر در یک خانه کوچک زندگی می کنید و می خواهید با قوانین و نکات دکوراسیون خانه نقلی بیشتر آشنا شوید، حتما در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: طراحی آشپزخانه کوچک با رعایت این نکات طلایی

 

نورپردازی مناسب و کاملی را در نظر بگیرید

یک اتاق کوچک واقعاً می تواند با نور مناسب باز شود و حتی بزرگ تر دیده شود. بنابراین علاوه بر اینکه باید اجازه دهید نور طبیعی از طریق پنجره ها به داخل بتابد، از نور اضافی در سراسر فضای خود استفاده کنید تا مقداری گرما بیشتر به دکوراسیون خانه نقلی شما وارد شود. اگر فضایی برای لامپ های روی زمین و رومیزی ندارید، گزینه های نورپردازی را انتخاب کنید که هیچ  فضای اضافه ای را اشغال نمی کنند، مانند چراغ های رشته ای، دیوارکوب ها یا نورهای آویز.

 

به دنبال مبلمان چند منظوره و یا تاشو باشید

مبلمانی که می تواند کار مضاعف انجام دهند، هم در فضا و هم در هزینه شما صرفه جویی می کنند. از آنجایی که تعداد خانه ها و آپارتمان های کوچک و نقلی بسیار زیاد شده است، هیچ کمبودی در وسایل مبتکرانه چند منظوره و تاشو وجود ندارد. این وسایل به سادگی جمع می شوند و زمانی که از آنها استفاده نمی کنید، فضایی را در خانه شما ایجاد می کنند. انواع میزهای پذیرایی، میز ناهارخوری و حتی تخت‌ های دو نفره به سبک‌ هایی هستند که به راحتی می‌ توان آن‌ ها را جمع کرد و کنار گذاشت تا فضای بیشتری برای حرکت در خانه ایجاد شود.

به همین ترتیب، می‌ توانید مبلمانی پیدا کنید که اهداف مختلفی را انجام می‌ دهند، مانند تخت‌ خواب‌ هایی که می‌ توانند به کاناپه تبدیل شوند و میزهای کناری که می‌ توانند به میز تحریر تبدیل شوند.

 

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون اتاق کوچک: با این نکات کاربردی معجزه کنید!

 

از آینه استفاده کنید

آینه ها با بازتاب نور طبیعی و غیرطبیعی به اتاق ها، نور اضافی و احساس فضای اضافی را به دکوراسیون خانه نقلی اضافه می کنند و باعث ایجاد این توهم می شوند که متراژ خانه بیشتر از حالت معمول است. برای این منظور می توانید از یک آینه بزرگ استفاده کنید یا چند آینه کوچکتر را در یک اتاق بچینید. حتی می‌توانید یک دیوار گالری از آینه‌ ها درست کنید.

استفاده از اینه در دکوراسیون خانه نقلی

وسایل اضافی را از خانه خارج کنید

یکی از مزایای بزرگ زندگی کردن در یک فضای کوچکتر این است که شما را مجبور می کند تا مقدار وسایلی را که در خانه خود دارید را ویرایش کنید. در این شرایط می توانید به سادگی تمام وسایل اضافی که ممکن است کاربرد خاصی نداشته باشند را از خانه خارج کنید و فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل ضروری کاربردی ایجاد نمایید. در واقع، دکوراسیون خانه نقلی، نیازمند کمی هوشمندی در انتخاب و استفاده از وسایل ضروری و کاربردی است، در غیر این صورت ممکن است با شلوغی فضای خود مواجه شوید.

 

مراقب بهم ریختگی باشید

وقتی نوبت به ایجاد یک فضای کوچک با طراحی خوب می رسد، قانون کمتر بهتر است، را باید در همه جا به کار بگیرید. در واقع نه تنها باید تعداد وسایلی که در دکوراسیون خانه نقلی استفاده می کنید را به حداقل برسانید، بلکه باید مراقبت بهم ریختگی ها نیز باشید. یعنی باید مراقب باشید که فضای باز زیادی را در خانه کوچک خود بگذارید، هم برای سهولت جابجایی و هم برای حفظ کاربری بودن فضا و وسایل موجود. این امر در مورد تمام قسمت‌ های قابل مشاهده، از کف تا میز و فضایی که بین وسایل مبلمان در نظر می‌ گیرید، صدق می‌ کند.

 

برای فضای ذخیره سازی خلاقیت به خرج دهید

بسیاری از گزینه های ذخیره سازی عالی وجود دارد که به عنوان تزئینات زیبا نیز عمل می کنند. بنابراین برای دکوراسیون خانه نقلی، بهتر است فضای ذخیره سازی را انتخاب کنید که نه تنها راه‌ حل‌ های ذخیره‌ سازی اضافی در اختیار شما قرار می‌ دهد، بلکه می توان از ان به عنوان یک آیتم کاربردی در دکوراسیون نیز استفاده کرد. مانند پاف هایی که می‌ توانید از فضای داخلی آن به عنوان فضای  ذخیره سازی استفاده کنید و یا فضای زیر تخت خوابی که شبیه کابینت‌ طبقه بندی شده است.

طراحیفضایذخیره سازی مخفی در زیر پله

پیشنهاد مطالعه: بهترین رنگ دیوار برای خانه های کوچک چیست؟

 

از فرش های بزرگ استفاده کنید

تزیین یک فضای کوچک به معنای فریب دادن چشم است تا بیش از آنچه هست، ببیند. وقتی از فرش های کوچک در یک فضای کوچک استفاده می کنید، آن فضا را کوچک می بینید. اما استفاده از فرش های بزرگ، حس عظمت و احساس یک اتاق بزرگتر را به شما می دهد. در نهایت، شکل اتاق و مبلمان درون آن، بهترین اندازه فرش را برای خرید به شما می دهد، اما همیشه سعی کنید تا جایی که می‌ توانید سایز بزرگی از فرش را برای فضای موجود انتخاب کنید.

 

جسور باشید

برای دکوراسیون خانه نقلی می توانید به سراغ رنگ ها، چاپ‌ ها و بافت‌ های برجسته نیز بروید. فقط باید مطمئن شوید که برخی از فضاها را با رنگ خنثی در نظر بگیرید تا اتاق را غرق نکنید. اگر نگران پررنگ شدن بیش از حد هستید، از رنگ‌ ها و پرینت‌ ها به روش‌ های کوچک‌ تر استفاده کنید - مانند استفاده از یک رنگ خاص یا طرح جذاب روی یک دیوار خاص، بالش‌ ها یا حتی فقط قاب‌ های عکس. در واقع، تا زمانی که تعادل را در اتاق حفظ کنید، دلیلی وجود ندارد که نتوانید رنگ یا الگوی جسورانه را به آن اضافه کنید.

استفاده از رنگ و طرح خاص در دکوراسیون خانه نقلی

پیشنهاد مطالعه: اتاق خواب مستر کوچک 2024+ این 25 ایده جذاب را دریابید!

 

فضا را با گل ها و گیاهان شاداب کنید

افزودن فضای سبز و گل به دکوراسیون خانه نقلی و کوچک، می تواند زندگی و سبک بیشتری را به فضا اضافه کند، به شرطی که مراقب باشید بیش از حد فضا را شلوغ نکنید. اگر نگران این هستید که نتوانید مسئولیت نگهداری از گیاهان و گل های خود را حفظ کنید، گزینه های بسیار خوبی برای نمونه های مصنوعی وجود دارد که ظاهری شبیه به گیاهان و گلهای طبیعی دارند و به همان اندازه زیبا به نظر می رسند.

استفاده از گلدان طبیعی در دکوراسیون خانه نقلی

تقارن ایجاد کنید

ما به طور طبیعی در چهره ها، طبیعت و در خانه ها  به سمت تقارن کشیده می شویم. بنابراین اگر واقعاً قصد دارید تعداد زیادی صندلی در اتاق نشیمن کوچک خود داشته باشید یا نمی‌ توانید بدون کابینت‌ های ذخیره‌ سازی اضافی زندگی کنید، این قطعات را به گونه ای در دکوراسیون خانه نقلی قرار دهید که تقارن داشته باشند. اینکار باعث می شود فضا تمیزتر شده و برای چشم دلپذیرتر به نظر برسد.

 

از فضای عمودی استفاده کنید

از دیوارهای خود غافل نشوید. استفاده حداکثری از فضای عمودی به این معنی است که هم با وسایل بلندتر بازی کنید و هم دیوارهای خود را با چیزهایی مانند قفسه بندی و آثار هنری پوشش دهید و به جای استفاده از فضای کف، از فضای عمودی استفاده خواهید کرد. اگر اکسسوری دارید که واقعاً دوست دارید، اما نمی‌ توانید جایی برای آن پیدا کنید - مثلاً یک گلدان محبوب - یک قفسه امن را به دیوار نصب کنید و آن را در آنجا قرار دهید.

همچنین هنگامی که پرده‌ها را آویزان می‌ کنید، میله را در نزدیکی سقف یا قالب‌بندی تاج نصب کنید، که توهم ارتفاع اضافی را اضافه می‌ کند.

استفاده از فضای عمودی در دکوراسیون خانه نقلی

از گوشه و کنارها استفاده کنید

گوشه‌ هایی که ممکن است در فضای بزرگ‌ تر خالی بگذارید، می‌ تواند در یک فضای کوچک برای کارکردهای اضافی، مانند قرار دادن یک میز یا میز بار استفاده شود. اگر اتاق را خیلی شلوغ نمی کند، سعی کنید به روش های خلاقانه ای فکر کنید تا از گوشه و کنارهایی که اغلب کم استفاده می شوند، بهترین استفاده را داشته باشید.

 

کلام آخر

هنگام دکوراسیون خانه نقلی، با شهود خود کار کنید و سعی کنید از چیزهایی که احساس می کنید خوب به نظر نمی رسند یا کاربرد خاصی ندارند، استفاده نکنید. در نهایت، هدف این است که تا جایی که می توانید از فضایی که دارید، به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، امکانات آن را به حداکثر برسانید و واقعاً آن را در بهترین حالت خود به نمایش بگذارید. در حالی که هیچ قانون طراحی برای این منظور وجود ندارد، نکات بالا می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله