دکوراسیون منزل کوچک با مبل را چگونه بچینیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

نکات کلیدی برای دکوراسیون منزل کوچک با مبل، کدام مبل برای یک اتاق نشیمن کوچک بهتر است؟

زندگی در یک آپارتمان کوچک در شهر مزایای خود را دارد، اما جنبه دیگر این است که محدودیت‌های زیادی برای چیدمان و دکوراسیون را برای صاحب خانه‌ها ایجاد می‌کند و ممکن است نتوانند مدل مبل و اکسسوری‌ها را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنند و قبل از انتخاب هر آیتم، لازم است که حتما متراژ و فضایی که در اختیار دارند را در نظر بگیرند.

بنابراین اگر شما نیز در یک خانه یا آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید و به فکر دکوراسیون منزل کوچک با مبل هستید، اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که بین طراحی و عملکرد تعادل ایجاد کنید و برای این منظور باید خلاقیت و سازماندهی را به بهترین شکل ممکن به کار بگیرید تا در نهایت یک دکوراسیون شیک و عالی داشته باشید.

در ادامه این بخش از بساز و بچین، به شما کمک می کنیم تا دکوراسیون منزل کوچک با مبل را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و فهرستی دقیق از نکات کلیدی و مبلمان ضروری که به شما کمک می‌کند یک فضای کوچک را به خوبی چیدمان کنید، اماده کرده‌ایم.

 

پیشنهاد مطالعه: چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل کوچک جدید

 

نکات کلیدی برای دکوراسیون منزل کوچک با مبل

با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه به آن اشاره کردیم می‌توانید دکوراسیون منزل کوچک با مبل را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و یک فضای کاملا کاربردی، شیک و دلباز داشته باشید:

 

قبل از خرید مبل، همه چیز را اندازه گیری کنید

اگر قصد دارید مبلمان را برای فضای کوچک خریداری کنید، لازم است اندازه گیری دقیق و کاملی از تمام فضاهای موجود از جمله فضای نشمین، درها، راهروها و پله‌هایی که می‌خواهید کالا را قبل از رسیدن به مقصد نهایی خود از آن‌ها عبور دهید، اندازه‌گیری کنید. با این اندازه‌ گیری، بهتر متوجه می‌شوید که به سراغ کدام مدل از مبل بروید و از این طریق انتخاب بهتر و مناسب‌تری خواهید داشت.

 

مبلمان با پارچه بافت‌دار یا طرح‌دار انتخاب نکنید

مبل ساده

در هنگام برنامه ریزی برای چیدمان بهینه در یک فضا، علاوه بر اینکه باید به اندازه مبلمان و وسایل توجه کرد، طرح و بافت و رنگ پارچه مبلمان را نیز باید مورد توجه قرار داد. زیرا ترکیب واقعی مبلمان، بدون توجه به اندازه آن، می‌تواند زیبایی شناسی کلی یک فضا را تحت تاثیر قرار دهد. به همین منظور، کارشناسان طراحی خانه توصیه می‌کنند اگر می خواهید اتاق خود را بزرگتر از آنچه هست نشان دهید، از انتخاب و خرید هرگونه مبلمانی که دارای بافت است خودداری کنید.

 

به قابلیت استفاده از مبلمان فکر کنید

مبل ال برای فضای کوچک

وقتی فضا کم دارید، لازم است وسایل و مبلمانی را انتخاب کنید که کاملا کابردی هستند و هدفمند انتخاب شده‌اند. اگر یک پاف یا صندلی مخصوص دارید، مطمئن شوید که آن نیز مکانی مخصوص برای نگهداری دارد. حتی دیوارهای یک فضای کوچک نیز باید طوری طراحی شوند که کاری بیشتر از نمایش عکس‌های خانوادگی انجام دهند.

بهترین کار این است که از پاف به عنوان میز پذیرایی استفاده کنید یا آینه‌های تزئینی روی دیوار قرار دهید تا هم به‌عنوان یک وسیله تزیینی روی دیوار باشد و هم مکانی برای بررسی ظاهرتان باشد. بنابراین مطمئن شوید قطعاتی که انتخاب می‌کنید حداقل دو یا چند هدف را دنبال می‌کنند.

 

پیشنهاد مطالعه: 10 ترفند برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک و نقلی + تصاویر

 

اهمیت رنگ مبلمان را جدی بگیرید

مبل سفید و روشن

در هنگام دکوراسیون منزل کوچک با مبل، نور و رنگ را نیز باید در نظر داشته باشید. فضای کوچک شما ممکن است پنجره یا هر نوع نور طبیعی داشته باشد یا از ان محروم باشد. همانطور که می‌دانید، هر فضایی نیاز به نور دارد تا احساسی مطبوع و جادارتر به آن بدهد. بنابراین اولین قانون در رابطه با دکوراسیون منزل کوچک با مبل این است که دیوارهای اتاق را تا حد امکان روشن نگه دارید و برای مبلمانی که در یک اتاق کوچک قرار می‌دهید، باید به دنبال وسایلی باشید که رنگ یا تناژ روشن‌تری دارند.

مبلمان تیره می‌توانند نور را جذب کنند و فضای شما را کوچکتر نشان دهند. اما مبلمان با رنگ پاستلی یا مبلمان چوبی روشن بهترین گزینه برای انتخاب است.

 

پایه‌های مبل را نیز در نظر بگیرید

مبل با پایه باریک

اگر فضای کوچک‌ خانه شما مکان مناسبی برای قرار دادن یک صندلی یا کاناپه است، به اضافه کردن یک قطعه مبلمان با پایه‌های بلند فکر کنید. زیرا مبلمان پایه‌دار، توهم فضای بیشتری را به وجود می‌آورند و نور تا انتها از آن می‌گذرد و مانند یک کاناپه یا صندلی پارچه‌ای که روی سطح زمین قرار می‌گیرد فضا را مسدود نمی‌کند. البته هرچه پایه‌ها باریک‌تر و ساده‌تر باشند، جلوه زیباتر و متناسب‌تری خواهند داشت و دکوراسیون منزل کوچک با مبل شیک‌تر خواهد بود.

 

به سراغ یک رنگ بروید

مبل آبی تیره

هنگام انتخاب مبلمان و آثار هنری برای دکوراسیون منزل کوچک با مبل، به طرح رنگ غالب نگاه کنید. افزودن رنگ‌ها یا بافت‌های مختلف در یک فضای کوچک‌تر می‌تواند همه چیز را به هم ریخته نشان دهد.

بهترین پیشنهاد این است که از یک پالت رنگی منسجم برای فضا استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که کل فضا آرام‌تر به نظر برسد و کمتر به هم ریخته شود. برای افزودن کمی جذابیت، بافت می‌تواند به عنوان الگوی شما عمل کند؛ با مواد ارگانیک و لمسی مانند کتانی، بوکل، چرم بازی کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: ایده‌های کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن، جا کم نمی‌آورید!

 

میز را به شکل گرد انتخاب کنید

میز پذیرایی گرد در کنار مبل

برای میزی که قرار است بین مبلمان قرار گیرد، بهتر است به سراغ نمونه‌های گرد یا بیضی شکل بروید. زیرا میزهای گرد فضای کمتری را نسبت به مدل‌های مستطیلی اشغال می‌کنند در حالی که به همان اندازه سطح قابل استفاده را ارائه می‌دهند. به طور کلی، در یک اتاق نشیمن با فضای کم، یک میز گرد یا بیضی شکل، فضای کمی برای قدم زدن در اطراف مبلمان را نیز باقی می‌گذارد.

 

مبلمان کوچکتر همیشه بهتر نیستند

کاناپه بزرگ به رنگ صورتی

اگر فضای نشمین کوچکی دارید، بهترین پیشنهاد این است که در هنگام انتخاب مبلمان، به جای اینکه یک دست مبل کامل با سایز و اندازه کوچکتر انتخاب کنید، به سراغ انتخاب یک کاناپه بزرگ و راحت بروید و فضای نشمین را با قرار دادن دو صندلی دیگر و یک میز مناسب، کامل کنید.

زیرا معمولا در هنگام طراحی و ساخت مبلمان با سایز و اندازه کوچکتر، ممکن است استانداردهایی که باید رعایت شود، در نظر گرفته نشود و فقط سایز و اندازه مبلمان کوچک شود و این موضوع می‌تواند راحتی مبلمان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اما با انتخاب یک کاناپه و دو صندلی (مبل نیم ست) هم از راحتی و آسایش خیلی خوبی که مبلمان بزرگ دارند بهره مند خواهید داشت و هم دکوراسیون منزل کوچک با مبل، متناسب با فضای موجود خواهد بود.

 

مبلمان را به صورت استراتژیک چیدمان کنید

چیدمان مبلمان

احتمالا شما نیز این توصیه را شنیده‌اید که می‌گویند در هنگام چیدمان مبل و صندلی در اتاق نشیمن، مبلمان را به دیوار نچسبانید تا از کوچکتر به نظر رسیدن اتاق جلوگیری کنید. اما هنگام انتخاب نحوه چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک، بهتر است از این ترفند فریبنده اجتناب شود، زیرا می‌تواند فضای کوچک موجود در اتاق را کوچکتر نشان دهد.

به طور کلی، در هنگام دکوراسیون منزل کوچک با مبل، می‌خواهید تا حد امکان فضا را بزرگتر نشان دهید و می‌توانید این کار را با قرار دادن مبلمان در کنار دیوارها انجام دهید. با این حال، لازم نیست این کار را در گوشه‌های اتاق انجام دهید. فاصله مناسبی بین گوشه دیوار و مبل در نظر بگیرید و از این فضا برای قرار دادن یک صندلی راحتی با زاویه‌ای از دیوار و مبل استفاده کنید که باعث می‌شود فضا دلپذیرتر شود.

 

پیشنهاد مطالعه: بازسازی خانه 40 متری، ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون منزل کوچک

 

کدام مبل برای یک اتاق نشیمن کوچک بهتر است؟

به طور کلی، سه سبک اصلی از مبلمان وجود دارند که گزینه مناسبی برای دکوراسیون منزل کوچک با مبل هستند. اما با این حال، شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، مدل مبلمانی که می‌پسندید و فضایی که در اختیار دارید، بهترین و مناسب‌ترین مبلمان را برای اتاق نشیمن کوچک منزل خود انتخاب کنید:

 

مبل لاو ست (love seat)

مبل لاو ست

همانطور که از نام آن پیداست، مبل لاوست یا صندلی عشق، برای دو نفر ساخته شده است. اما این مبل، بهترین مقصد آرامش بخش برای یک فرد است. به دلیل سبک جمع و جور این مدل از مبل که معمولاً 30 تا 40 سانتی متر کوتاهتر از یک مبل دو نفره است، فرصت خوبی برای آزمایش با الگو یا رنگ‌های تند ارائه می‌دهند و یک گزینه بسیار عالی برای فضاهای کوچک هستند.

 

مبل مدولار ( modular sofa)

مبل مدولار

مبل مدولار یا چند منظوره، گزینه ای عالی برای فضاهای کوچک و اجاره کنندگان است، زیرا بسته به فضای موجود می‌توان این مبلمان را به پیکربندی های مختلفی تقسیم کرد. بنابراین اگر به خانه‌ای نقل مکان کنید که اتاق نشیمن آن کوچک‌تر یا شکل عجیب و غریبی دارد، به احتمال زیاد می‌توانید مبل مدولار خود را متناسب با فضا بچینید.

 

مبل کلیک کلاک ( Click-clack sofa) یا تختخواب شو

مبل کلیک کلاک

مبل کلیک-کلاک که اغلب به عنوان یک مبل تختخواب شو نیز از ان یاد می‌شود، یک نمونه از مبلمان است که معمولاً بازو ندارد و در عین حال که بعد از باز شدن فضای دو برابری را برای خوابیدن فراهم می‌کند در حالت معمولی، به دلیل طراحی که دارد، فضای کمی را در اتاق نشمین اشغال خواهد کرد و معمولا برای خانه‌هایی که فضای محدودی برای قرار دادن تختخواب دارند، مناسب خواهد بود.

 

پیشنهاد مطالعه: دیزاین حیاط کوچک با ایده‌هایی که کوچک نیستند!

 

کلام آخر

حتی یک فضای کوچک در خانه شما می تواند با برنامه ریزی مناسب به سبک و کارایی اضافه کند. این نکات به شما شروع محکمی برای ایجاد ظاهری می‌دهد که همه متعلق به خودتان بوده و در عین حال کاملاً قابل استفاده است.

برای خرید انواع مبلمان برای دکوراسیون خانه کوچک خود می‌توانید از فروشندگان مبلمان در بساز و بچین دیدن کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید