میز ناهارخوری کمجا برای دکوراسیون خانه کوچک شما

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

مزیت های استفاده از میز ناهارخوری کم جا، انواع میز ناهارخوری کمجا، نکات مهم در خرید میز ناهارخوری کم جا

غذا خوردن فرایندی است که چندین دقیقه تا حتی یکی دو ساعت طول می‌کشد بنابراین توصیه می‌شود از میز استفاده شود تا به ستون فقرات و سلامتی آسیبی نرسد.‌ شاید برخی از افراد به دلیل نداشتن فضای کافی قید خرید میز ناهارخوری را بزنند اما می‌توانند نوع خاصی از میزها را خریداری کنند که به آن‌ها میز ناهارخوری کمجا گفته می‌شود. میزهای ناهارخوری کمجا مخصوص فضاهای کوچک بوده که همه امکانات یک میز ناهارخوری معمولی را دارند.

 

میز ناهارخوری کمجا چیست؟

میز ناهارخوری کمجا سفید و زرد

میز ناهار خوری یکی از وسایل لازم و ضروری در دکوراسیون کردن منزل به شمار می‌آید که می‌توان آن را در سری‌های دو، چهار، شش، هشت، دوازده و گاها چهارده نفره تهیه کرد اما این کار بر اساس نیاز و مساحت فضای داخلی منزل انجام می‌شود که ممکن است فضا جوابگو نباشد؛ در این صورت می‌توان میز ناهارخوری کمجا را جایگزین کرد.

میز ناهارخوری‌های کم‌جا برخلاف میز ناهارخوری معمولی از یک نفره شروع شده و معمولا تا شش نفره هستند. چنین میزهایی کمی ابعاد کوچک‌تر داشته و صندلی‌های آن طوری ساخته شده‌اند که کاملا در زیر میز قرار می‌گیرند به نحوی که جمع و جور بوده و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

 

مزایای میز ناهارخوری کمجا

میز ناهارخوری کمجا شش نفره

میز ناهارخوری کمجا 6 نفره زیبا

کوچک بودن فضای داخلی خانه‌ها باعث شکل گیری ایده ساخت میز ناهارخوری به صورت کم‌جا شد و در مدت زمان کوتاه به قدری محبوب و مشهور شد که امروزه حتی در آشپزخانه ادارات و شرکت‌ها نیز شاهد استفاده از چنین میزهایی هستیم. در فضاهای کوچک دست افراد برای انتخاب لوازم و وسایل و چیدمان آن‌ها به طرز دلخواه بسته‌تر است به همین دلیل بیشتر تولید کنندگان به فکر ساخت لوازم و وسایلی هستند که جای کمتری را اشغال می‌کنند. یکی از این وسایل‌های پرکاربرد میز ناهارخوری کم جا است.

خرید میز ناهار خوری کم جا باعث می‌شود علاوه بر داشتن یک میز غذاخوری در ساختمان، بدون اینکه فضا شلوغ و نامرتب شود بتوان به طور بهینه از محیط استفاده کرد. میز و صندلی‌ها به نحوی ساخته شده‌اند که صندلی به طور کامل زیر میز قرار گرفته و لبه‌های صندلی و میز کاملا با هم تناسب دارند در نتیجه فضای خالی بین آن‌ها تقریبا به صفر می‌رسد. مزایای خرید میز ناهارخوری کمجا عبارتند از:

  • قیمت میزهای ناهار خوری کم جا با میزهای ساده تفاوت زیادی ندارد در نتیجه خرید آن برای همه افراد امکان‌پذیر است.
  • وجود مدل و طرح‌های متنوعی از میز ناهارخوری کمجا باعث سازگاری بیشتر آن‌ها با محیط و دکوراسیون داخلی منازل می‌شود.
  • قرار گرفتن صندلی‌ها زیر میز باعث مرتب‌تر دیده شدن فضا می‌شود.

 

معیاب میز ناهارخوری کمجا

میز ناهارخوری کمجا سفید گرد

نکته منفی میزهای ناهارخوری کمجا، محدودیت ابعاد است زیرا این میزها در ابعاد کوچک‌تر از میزهای عادی ساخته می‌شوند که ممکن است نتوان همانند میز ناهارخوری عادی آزادانه از آن استفاده کرد و به آن صندلی میزبان اضافه کرد.

میزهای ناهارخوری کم جا بیشتر برای آشپزخانه و منازل کوچک مناسب است که بتوان دقایقی را روی آن نشست تا کاری مانند خرد کردن سبزیجات، بسته بندی کردن گوشت و ... انجام داد یا اینکه غذایی خورد و نوشید. با این حال تولید کنندگان رفاه و آسایش خریداران را در نظر گرفته‌اند و در ساخت آن‌ها شرایطی را لحاظ کرده‌اند تا فرد استفاده کننده به راحتی و با آرامش روی آن بنشیند.

 

نکات مهم در خرید میز ناهارخوری کمجا

میز ناهارخوری کمجا تیره

برای خرید یک میز ناهارخوری ایده‌آل کم جا توجه به نکات زیر ضروری است:

 

در نظر گرفتن طرح، اندازه و ابعاد میز ناهارخوری کمجا

میز ناهارخوری کمجا 6 نفره بیضی

برخی از میز ناهارخوری‌های کم جا به شکل مربع، مستطیل، دایره و بیضی تولید شده‌اند که برخی از آن‌ها قابلیت سفارشی سازی به شکل اشکال هندسی دیگر دارند. مدل‌های مختلف تولید شده ممکن است مناسب برای استفاده 4 نفر باشد و یا طوری طراحی شده باشند که خانواده‌های 6 یا 8 نفره نیز بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. از نظر طرح نیز ممکن است مدرن یا کلاسیک باشند که با توجه به سبک دکوراسیون می‌توان نوع مناسب آن را انتخاب کرد.

 

تناسب رنگ میز ناهارخوری کمجا با وسایل

میز ناهارخوری کمجا با روکش سنگ

انواع مختلف میزهای کم جا، تنوع رنگ بالایی دارند. برخی از آن‌ها به رنگ چوب تیره یا روشن و برخی دیگر رنگ‌های متنوع‌تری دارند. هنگام خرید میز ناهار خوری کم جا، رنگ سایر وسایل را در نظر گرفته تا بر اساس آن رنگی را انتخاب کنید که تناسب کامل با سایر رنگ‌های به کار برده شده داشته باشد تا زیبایی بیشتری را نمایان کند.

 

کیفیت ساخت میز ناهارخوری کمجا

میز ناهارخوری کمجا 4 نفره

میزهای ناهارخوری با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند که با توجه به نوع متریال از نظر کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از آن‌ها با چوب‌های طبیعی روس، گردو، راش و ترموود ساخته شده‌اند و در ساخت برخی دیگر از ورقه‌های با کیفیت ام دی اف استفاده شده است. گاهی ممکن است به جای ام‌دی‌اف از نئوپان یا ملامین در ساخت میز ناهارخوری استفاده شود که قیمت و کیفیت کمتری هم دارند.

نوع خاصی از این میزها وجود دارند که با انواع فلزات ساخته می‌شوند. تعداد محدودی از میزهای کم جا در بازار وجود دارند که  از شیشه ساخته شده‌اند که بیشتر سفارشی سازی بوده و معمولا میز آن شیشه‌ای و صندلی‌ها از متریال دیگری مانند فرآورده‌های چوبی یا فلز هستند.

 

خرید میز ناهارخوری کمجا بر اساس بودجه

میز ناهارخوری کمجا زیبای سفید

میز ناهارخوری کمجا قبل و بعد بسته شدن

قیمت انواع میز غذا خوری کم جا با یکدیگر متفاوت است. قیمت میز‌های کم جا بر اساس طرح، مدل، تعداد نفرات، نوع متریال و کیفیت با یکدیگر فرق دارد. حتی روکش انتخاب شده برای نشیمن که از جنس پارچه یا چرم است بر قیمت نهایی محصول تاثیر می‌گذارد. برای بررسی دقیق قیمت‌ها بهتر است به فروشگاه‌های مختلف سر زده و آیتم‌های نام برده شده را با یکدیگر مقایسه نمایید.

 

بخوانید:

 40  مدل میز ناهارخوری کم جا 2022

انواع مبلمان کوچک و کم جا، چیدمان فضای نقلی و کوچک

طبقه بندی انباری کوچک با ترفندهای ارزان و کم هزینه

 

ضرورت وجود میز ناهارخوری کمجا

میز ناهارخوری کمجا مربع

میز ناهارخوری کمجا مینیمال ترکیب چوب و فلز

میز ناهارخوری تاشو مدل اتویی

میز ناهارخوری تاشو

میز ناهارخوری تاشو دو تا 4 نفره

میزهای کم جا به قدری کاربردی هستند که برخی از افراد ترجیح می‌دهند در کنار میز غذاخوری اصلی یک میز ناهارخوری کمجا داشته باشند تا به طور متوالی و مداوم از آن استفاده کنند. عموما میز کم جا به میزی اشاره دارد که صندلی‌ها در داخل آن قرار داده شده که فاصله‌ای میان آن با میز وجود ندارد. حتی در برخی از مدل‌ها صندلی فاقد تکیه‌گاه بوده که کامل زیر میز قرار می‌گیرد.

نوع دیگری از میزهای کم جا وجود دارند که تاشو هستند. قسمت میز انواع میزهای ناهارخوری تاشو طوری طراحی شده‌ است که با باز کردن بست‌ها می‌توان آن را به سمت پایین تا کرد. برخی از چنین میزهایی صندلی تاشو داشته که زیر میز قرار می‌گیرند که گاهی مدل اتویی نامیده می‌شوند.

میز ناهارخوری به هر شکلی که بتوان به صورت جمع و جور از آن استفاده کرد مناسب و کاربردی بوده که بهتر است گفته شود وجود آن در فضاهای کوچک ضروری است.

 

بخوانید:

 42 مدل جاکفشی دیواری کمجا و شیک، جدیدترین ترندهای دنیا

40 مدل میز تحریر کم جا تاشو و چوبی

چگونه استخر کوچک و کم هزینه بسازیم ؟

 

کلام آخر

میز ناهارخوری کمجا بهترین انتخاب برای کسانی است که به آزادانه رفت و آمد کردن اهمیت داده و خواهان استفاده از وسایلی مفید اما با اشغال حداقل فضا هستند.

آیا شما هم به دنبال چنین میزی هستید؟ یا تجربه استفاده از میزهای کم جا را داشته‌اید؟ در بخش نظرات منتظر خواندن نوشته‌های شما هستیم.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله