بهترین روش برای از بین بردی بوی بد یخچال چیه؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

 این راهنما بهترین روش برای از بین بردی بوی بد یخچال، از تمیز کردن و نگهداری منظم تا استفاده از روش های طبیعی مانند لیمو یا جوش شیرین، بررسی می‌ کند.

یخچال کارهای زیادی را در آشپزخانه انجام می دهد. از نگهداری مواد لازم برای آماده کردن وعده های غذایی گرفته تا نگهداری باقیمانده غذا برای یک وعده غذایی دیگر. بنابراین شما خیلی به یخچال خود متکی هستید. گاهی اوقات ممکن است درب یخچال را باز کنید و با بویی نه چندان مطبوع در یخچال مواجه شوید. این شرایط برای هیچ کسی خوشایند نیست.

تازه نگه داشتن بوی یخچال برای حفظ کیفیت مواد غذایی مهم است. این راهنما بهترین روش برای از بین بردی بوی بد یخچال، از تمیز کردن و نگهداری منظم تا استفاده از روش های طبیعی مانند لیمو یا جوش شیرین، بررسی می‌ کند.

 

پیشنهاد مطالعه: نظم دهنده یخچال، با این مدل‌ها دیگه غذایی فاسد نمی‌شه!

 

چرا یخچال بوی بد می دهد؟

به طور خلاصه، یک یخچال بدبو می تواند ناشی از عوامل متعددی از مواد غذایی فاسد، غذاهای با بوی تند، تا بوی غذاهای مختلف مخلوط شده با هم باشد. علاوه بر این، اگر یخچال را تمیز و مرتب نکنید، بوی بد به مرور بدتر می شود. در ادامه با جزئیات بیشتر به دلایل بوی بد یخچال نگاه کرده ایم:

 

  • بوی یخچال یا از باکتری یا کپک ناشی می شود، اغلب از فساد مواد غذایی یا تجمع رطوبت. قسمت داخلی یخچال عمدتا از پلاستیک ساخته شده است و پلاستیک بو را جذب می کند. اگر یخچال به طور مرتب تمیز نمی شود، به احتمال زیاد دلیل بوییدن آن است.

 

  • بسیاری از افراد وقتی صحبت از تمیز کردن یخچال به میان می‌ آید، ظرفی که قطره آب درون ان چکه می کند را فراموش می‌ کنند. این ظرف زیر یخچال قرار می گیرد و رطوبت را از خط میعانات می گیرد که ممکن است در طولانی مدت باعث ایجاد کپک و بوی نامطبوع شود. این باعث می‌شود که یخچال بویی بدهد، حتی اگر غذای فاسدی وجود نداشته باشد.

 

  • برخی از یخچال ها دارای یک فیلتر هوا است که هوای در حال گردش را تصفیه می کند و یک فیلتر آب برای دستگاه پخش کننده آب یا یخ ساز. هر دوی اینها هر شش ماه یکبار باید تمیز شوند.

بوی بد یخچال

پیشنهاد مطالعه: مبل چرک مرده را چگونه تمیز کنیم؟ راهکارهایی برای انواع مبل

 

چگونه بوی یخچال را از بین ببریم؟

برای از بین بردن بوی بد یخچال لازم است که ابتدا منبع بو را پیدا کرده و از بین ببرید، بنابراین ابتدا یخچال خود را به خوبی تمیز کنید. به دنبال مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته یا هر چیزی که بیش از یک هفته از عمر آن می گذرد باشید. هر اقلامی را که بو می دهد یا کپک زده است را از یخچال خارج کنید. کشوی محصولات را برای هر چیزی که له شده یا مایع تراوش می کند بررسی کنید.

در نهایت می توانید با استفاده از روش هایی که در ادامه معرفی کردیم بوی بد یخچال را تا حد زیادی برطرف نمایید.

 

تمیز کردن یخچال با سفید کننده

همه چیز را از یخچال خارج کنید و مواد غذایی فاسد شدنی را در یک خنک کننده قرار دهید، سپس قفسه ها را بردارید و با آب داغ و صابون تمیز کنید. سپس آنها را با مخلوطی از 1 قاشق غذاخوری سفید کننده و 1 گالن آب ضد عفونی کنید. دیوارها، سقف و پایه یخچال را به همراه درب داخلی و واشر بشویید. سپس تمام قسمت های یخچال را با دستمال تمیز، خشک کنید و تمام قسمت های یخچال را در جای خود قرار دهید.

تمیز کردن یخچال

جوش شیرین

یک لایه جوش شیرین را روی یک ورقه بمالید و آن را یک شب یا تا زمانی که بوی یخچال از بین برود در یخچال قرار دهید.

 

تفاله قهوه تازه

یک لایه از تفاله قهوه تازه را روی ته یک ورقه بمالید و یک شب در یخچال قرار دهید. بوی قهوه باقی می ماند اما به سرعت ناپدید می شود و می تواند بوی بد یخچال را نیز از بین ببرد.

 

پیشنهاد مطالعه: چگونه تشک خوشخواب را تمیز کنیم؟ راهنمای صفر تا صد

 

زغال فعال

زغال چوب فعال در اکثر فروشگاه ها و عطاری ها موجود است. یک لایه زغال چوب فعال را روی ته یک ورقه پخش کنید و آن را برای چند روز در یخچال قرار دهید تا بوی بد یخچال از بین برود.

 

خاک گربه بدون عطر

یک لایه خاک گربه بدون عطر را روی یک ورقه قرار دهید و چند روز در یخچال قرار دهید تا بوهای نامطبوع از یخچال از بین بروند.

 

اسانس وانیل

چند توپ پنبه را با اسانس یا عصاره وانیل آغشته کنید و در یخچال بگذارید و درب یخچال را به مدت 24 ساعت ببندید.

 

پیشنهاد مطالعه: چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

 

روزنامه

 تکه های روزنامه را در کشوها و قفسه های یخچال قرار دهید و درب یخچال را برای چند روز بسته نگه دارید. سپس کاغذ را بردارید و یخچال را با مخلوطی از 1 فنجان سرکه سفید به ازای هر 1 گالن آب بشویید.

 

لیمو

ترکیبی از لیمو، جوش شیرین و نمک نیز یک راه حل سریع برای از بین بردن بوی بد یخچال است زیرا بوی نامطبوع را سریعتر از بین می برد و در عین حال عطری تازه به یخچال شما اضافه می کند. برای استفاده از این روش باید یک لیمو را به قطعاتی به ضخامت ۲ تا ۳ سانتی متر برش دهید. 2 تا 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و نمک خوراکی را به برش های لیمو اضافه کنید. لیموها را در یک بشقاب کم عمق و بدون پوشش قرار دهید. این بشقاب را تا 6 روز در یخچال نگهداری کنید. لیمو معمولاً چند ساعت طول می کشد تا متوجه شوید بوی یخچال شما تازه تر می شود.

 

تی بگ یا چای کیسه ای

آیا می دانید چای کیسه ای را می توان برای بوی بهتر در یخچال قرار داد؟ برای این منظور باید مقداری چای کیسه ای استفاده شده را در یک ظرف باز یا یک کاسه کوچک بگذارید و آن را داخل یخچال خود قرار دهید. برگ های چای بوی بد را جذب می کند و بوی تازه ای را در یخچال شما به ارمغان می آورد. البته لازم است اطمینان حاصل کنید که هر 3 تا 4 روز یک بار چای کیسه ای را برای کنترل بهینه بو تعویض کنید.

 

بلغور جو دوسر

جو دوسر نه تنها به عنوان یک پاک کننده بو طبیعی یخچال استفاده می شود، بلکه به طور کلی برای تمیز کردن خانه نیز مفید است زیرا می تواند به طور موثر بو، روغن و مایعات را جذب کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری جوی دوسر نپخته را در ظرفی بدون درب بریزید و داخل یخچال بگذارید.

 

سیب زمینی

سیب زمینی به عنوان یک جاذب بو مانند بلغور جو دوسر کاملا عمل می کند. سیب زمینی را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید و در یخچال نگهداری کنید. برای حداکثر اثر کنترل بو، هر چند روز یکبار سیب زمینی را تعویض کنید.

 

با سازنده یخچال تماس بگیرید

 اگر یخچال شما نسبتاً نو است و دارای گارانتی سازنده است، ممکن است بتوانید از شرکت کمک بگیرید. با آنها تماس بگیرید و شماره مدل یخچال را در اختیار آنها قرار دهید. اگر بوی بد یخچال به دلیل نقص محصول باشد، ممکن است تعمیر یا تعویض رایگان انجام شود.

یخچال تمیز

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش برای تمیز کردن سرامیک و کف خانه + معرفی ترفندها

 

چگونه از ایجاد بوی بد یخچال جلوگیری کنیم؟

هنگامی که یخچال خود را تمیز کردید و بوها را از بین بردید، ممکن است بتوانید با موارد زیر از بروز مجدد بوها جلوگیری کنید:

  • تمام غذاها را در بسته بندی محکم یا درب بسته نگه دارید
  • فوراً لکه ها و آشفتگی ها را تمیز کنید
  • حدود یک بار در ماه یخچال و فریزر را تمیز کنید
  • یخچال، فریزر و تمام قفسه ها و کشوها را مرتب کنید تا اقلام به راحتی پیدا و پیگیری شوند
  • غذای فاسد یا تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید
  • زیر یخچال را تمیز کنید، مطمئن شوید که هر چیزی که زیر آن گیر کرده است را بردارید

 

کلام اخر

اگر یخچال شما بوی نامطبوعی دارد، می توانید از روش هایی که در بالا به ان اشاره کردیم برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده کنید. با تمیز کردن هرگونه آشفتگی مواد غذایی و تمیز کردن فضای داخلی یخچال خود از جمله درزگیرها و واشرهای درب شروع کنید و سعی کنید همیشه فضای یخچال را تمیز و مرتب نگه دارید و به طور مرتب مواد غذایی موجود در یخچال را بررسی کنید و هرگونه مواد غذایی فاسد و خراب شده را از یخچال دور کنید تا مانع از ایجاد بوی بد در یخچال شود.

شما چه پیشنهادی برای از بین بردن بوی بد یخچال دارید، تجربیات خود را در قسمت کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید