نظم دهنده یخچال، با این مدل‌ها دیگه غذایی فاسد نمی‌شه!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

انواع نظم دهنده یخچال و فریزر، نظم دهنده یخچال چیست؟ نکات مهم در خرید نظم دهنده یخچال، مزیت استفاده از نظم دهنده یخچال

هنگامی که در یخچال را باز می‌کنیم، تعدادی مواد غذایی و خوراکی درون آن چیده شده‌اند. اگر چیدمان درون یخچال مرتب و منظم باشد راحت‌تر می‌توان به مواد درون یخچال دسترسی داشت و هیچ چیزی از جلوی چشمان پنهان نخواهد ماند. استفاده از نظم دهنده یخچال، یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد نظم و ترتیب است که ایده‌ای بسیار کاربردی برای همه یخچال‌ها و حتی فریزر به شمار می‌رود.

 

نظم دهنده یخچال چیست؟

سبد نظم دهنده یخچال

در یخچال می‌توان میوه، تخم مرغ، آبمیوه، سبزی، غذا، نان و ... قرار داد. فضای درونی یخچال هرچقدر هم که جادار باشد بهتر است مواد درون آن با نظم و ترتیب چیده شوند تا بتوان در مدت زمانی کوتاه آن‌ها را یافت. درب یخچال هرچقدر کمتر باز بماند بهتر است زیرا هوای سرد درون یخچال به هدر نخواهد رفت و ماندگاری مواد درون آن افزایش می‌یابد. نظم دهنده یخچال باعث می‌شود هر چیزی در جای مشخص و معین چیده شود و حتی بتوان حجم بیشتری از مواد غذایی و خوراکی را درون یخچال جا داد.

 

نکات مهم در خرید نظم دهنده یخچال

نگهدارنده ظروف در یخچال

برای خرید نظم دهنده یخچال بهتر است نکاتی را مد نظر قرار داد تا بهترین انتخاب را داشت، از جمله:

 

جنس نظم دهنده یخچال

نظم دهنده در یخچال

نظم دهنده یخچال وسیله‌ای شبیه به سبد یا باکس از جنس شیشه، پلاستیک، فلز، حصیر و حتی گاهی چوب بوده که در مدل‌های مختلف موجود است. چنین نظم دهنده‌هایی می‌بایست قابل شستشو بوده و بتوان آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار داد. جنس نظم دهنده یخچال می‌بایست مرغوب و با کیفیت باشد تا در گذر زمان شکل و فرم خود را از دست ندهد و رنگ آن عوض نشود. از سویی دیگر محکم و با دوام باشد تا هنگام سنگین شدن نشکند و ترک برندارد.

 

نوع نظم دهنده یخچال

نگهدارنده تخم مرغ در یخچال

ظروف نظم دهنده یخچال

نظم دهنده یخچال انواع مختلفی دارد که بعضی از آن‌ها به صورت طبقاتی بوده و برخی دیگر به صورت عادی و تک طبقه هستند. همچنین ممکن است نظم دهنده یخچال دارای دسته باشد یا اینکه در ساخت آن هیچ دسته‌ای به کار نرفته باشد. نوع خاصی از نظم دهنده‌های یخچال وجود دارند که با طراحی خاص به طبقات یخچال متصل شده و همچون کشو باز و بسته می‌شوند.

نظم دهنده‌های یخچال می‌توانند بدون هیچ گونه منفذ یا سوراخ و شیار بوده یا اینکه برای جلوگیری از تعریق دارای سوراخ‌هایی ریز باشند تا هوا درون آن جریان یابد. برخی از انواع نظم دهنده‌ها دارای درب بوده و برخی دیگر فاقد درب هستند. مهم است بدانیم چه چیزی را می‌خواهیم درون نظم دهنده جاسازی کنیم تا مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب و خریداری نماییم.

 

ابعاد نظم دهنده یخچال

انواع نظم دهنده یخچال

هر یخچالی از نظر اندازه با یخچال دیگر متفاوت است که نیاز است نظم دهنده یخچال را در ابعاد مناسب خریداری نمود تا بتوان آن را به راحتی درون یخچال جاسازی کرد. از سویی دیگر تعداد افراد خانواده در انتخاب سایز نظم دهنده تاثیرگذار است زیرا هرچقدر تعداد نفرات بیشتر باشد حجم مواد غذایی مصرفی نیز بیشتر خواهد بود.

بهتر است با توجه به نیاز سایزهای مختلفی از نظم دهنده یخچال را تهیه کرد تا بتوان با خیالی آسوده مواد غذایی مختلف را که از نظر مقدار، شکل و اندازه با یکدیگر متفاوت هستند درون آن جاسازی کرد. ابعاد نظم دهنده شامل طول، عرض و ارتفاع است که همه آن‌ها را هنگام خرید باید در نظر گرفت.

 

خشک یا انعطاف پذیر بودن نظم دهنده یخچال

سبد نظم دهنده یخچال

بعضی از انواع نظم دهنده یخچال طوری طراحی شده‌اند که سفت و سخت بوده و هنگام قرار دادن مواد غذایی درون آن تغییر شکل نمی‌دهند. نوع دیگری از نظم دهنده‌ها طراحی انعطاف پذیر داشته که با قرار دادن خوراکی‌های شکل دار مانند گوجه فرنگی، هویج، تخم مرغ و ... کمی از فرم اولیه خود خارج شده و به محض خارج کردن آن‌ها مجدد به شکل اول خود باز می‌گردند.

 

رنگبندی نظم دهنده یخچال

باکس نظم دهنده یخچال

خوشبختانه نظم دهنده‌های یخچال در رنگ‌های متنوع موجود هستند که برحسب سلیقه می‌توان آن‌ها را در رنگ‌های مختلف تهیه کرد. هر فردی می‌تواند برحسب سلیقه تمام نظم دهنده‌ها را در یک رنگ انتخاب کرده یا اینکه آن‌ها را در رنگ‌های مختلف تهیه نماید. حتی می‌توان طیف مختلفی از یک رنگ را تهیه کرد تا درون یخچال هارمونی خاصی از رنگ‌ها به وجود آید. رنگ نظم دهنده‌های درون یخچال را می‌توان با رنگ آشپزخانه ست کرد تا هماهنگی زیبایی به وجود آید.

 

بخوانید: ایده‌های کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن، جا کم نمی‌آورید!

 

مزیت استفاده از نظم دهنده یخچال

نگهدارنده گوشت در یخچال و فریزر

استفاده از نظم دهنده یخچال نه تنها باعث مرتب شدن درون یخچال می‌شود بلکه می‌توان ترتیب خاصی در چیدمان به وجود آورد.به طور مثال میوه‌هایی که در حال خراب شدن هستند را روی یک سبد و میوه‌های سالم‌تر را در سبدی دیگر چید تا از یکدیگر تفکیک شوند. ‌همچنین نظم دهنده‌های یخچال شرایطی را فراهم می‌کنند تا در صورتیکه آیتمی مانند قوطی نوشابه که همیشه به صورت عمودی چیده می‌شود این بار بتوان آن را به صورت چندتایی روی هم به طور افقی چیدمان کرد.

بعضی از نظم دهنده‌ها پوششی مات داشته و درون آن قابل دیدن نیست که گاهی برای مرتب‌تر دیده شدن یخچال و ایجاد زیبایی بصری ایده‌ای کاربردی هستند اما نوع دیگری از آن‌ها ظاهری شفاف داشته که با یک نگاه می‌توان به محتویات درون آن پی برد. یکی دیگر از مزایای استفاده از نظم دهنده یخچال این است که برخی از آن‌ها به قدری در برابر تغییرات دمایی مقاوم هستند که می‌توان از آن‌ها در فریزر هم استفاده کرد تا نظم و ترتیب را درون فریزر مشاهده کرد.

 

بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه حصیری، همه چیز سبد حصیری نیست!

 

قیمت نظم دهنده یخچال

نظم دهنده یخچال

نظم دهنده‌های یخچال در قیمت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را با هر بودجه‌ای تهیه کرد. چنین نظم دهنده‌هایی را می‌توان از فروشگاه‌های پلاستیجات، لوازم خانه و آشپزخانه، دکوری‌ها و مراکز آنلاین تهیه کرد که در مدل، رنگ، سایز و جنس‌های مختلف موجود هستند.‌

 

بخوانید: ارگانایزر لوازم آرایشی نظم دهنده میز آرایش

 

کلام آخر

هر روز وسایل جدیدی به بازار می‌آیند که هر کدام بخشی از نیازها را برطرف می‌کنند. سبد نظم دهنده یخچال در انواع مختلف موجود است که می‌توان از آن برای تفکیک و جداسازی مواد غذایی درون یخچال استفاده کرد. با استفاده از چنین نظم دهنده‌هایی، علاوه بر ایجاد نظم درون یخچال، فضای بیشتری را برای جاسازی لوازم فراهم آورید و خوراکی‌ها را به سادگی از یکدیگر تفکیک نمایید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید