تجهیزات استخر شامل چه مواردی است + معرفی مرکز فروش تجهیزات

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله به بررسی تجهیزات استخر به همراه معرفی مرکز فروش تجهیزات پرداخته ایم.

افرادی که در خانه یا آپارتمان خود استخر احداث می‌کنند باید به سراغ خرید تجهیزات استخر مثل پمپ آب، فیلتر تصفیه، مبدل حرارتی بروند. خرید تجهیزات استخر اصلا کار راحتی نبوده و شما باید با توجه به متراژ استخر، کیفیت آب منطقه، موقعیت جغرافیایی و غیره وسایل مورد نیاز را خریداری کنید. به جز شناخت موارد لازم شما باید یک فروشگاه قابل اعتماد و مناسب را انتخاب کنید؛ چرا؟ زیرا به دلیل وجود انواع برند و مدل‌های وسایل استخری شما سردرگم و گیج می‌شوید.

 

خرید تجهیزات استخر

تصفیه آب استخر از مهم‌ترین نکات برای حفظ سلامتی بدن شما است. حتماً قبل از احداث استخر مطمئن شوید که بودجه خریداری تجهیزات دیگر را دارید. کیفیت آب‌های منطقه به دلیل وجود میکروارگانیسم‌ها بسیار نامناسب است در این صورت فقط به سلامتی و پوست خودتان آسیب می‌زنید. در نتیجه بهتر است وسایلی برای ضدعفونی و فیلتراسیون آب استخر خریداری کنید. این وسایل نیاز به بودجه مناسب دارند. برای مثال برای تصفیه آب استخری شما نیازمند وسایلی مثل تغذیه کننده شیمیایی، فیلتر، پمپ آب، مخزن، سیستم تخلیه، سیستم لوله‌کشی، سیستم برگشت و غیره هستید. از بین موارد بالا پمپ و فیلتر بسیار مهم‌تر بوده و شما باید در خرید آن‌ها بسیار دقت کنید.

پمپ‌ها در حقیقت فقط توانایی تصفیه آب به صورت فیزیکی دارند؛ یعنی می‌توانند زباله‌های داخل آب اعم از حشرات، برگ درختان و غیره را از آب استخر بگیرند اما توانایی عمل فیلتراسیون و پاکیزه کردن آب را ندارند. در نتیجه شما باید با عمل ضد عفونی و فیلتراسیون آب استخر را برای خود مناسب کنید؛ یعنی از کلر و مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید. عمل ضدعفونی را کلرزن انجام داده و در کنار آن باید با تجهیزات دیگر مثل دماسنج، کلر سنج، فشارسنج و غیره وضعیت سلامتی آب را بررسی کنید.

 

استخر

 

انواع وسایل و تجهیزات استخری

در بالا به پمپ آب و کلرزن اشاره کردیم اما آیا فقط همین تجهیزات استخری کافی است؟ باید گفت خیر! به غیر از کلر روش‌های دیگر برای ضدعفونی کردن آب وجود دارند که البته کلر از باقی روش‌ها هم کم هزینه‌تری و هم رایج‌تر است. خب بعد از فیلتر کردن آب استخر که خود مراحل و فیلترهای مختلفی مثل فیلتر شنی، کارتریج و غیره دارد؛ به سراغ تجهیزات گرمایشی استخر می‌رویم.

در فصول زمستان و حتی تابستان برای اینکه دچار سرماخوردگی و حال بد نشوید؛ باید به وسایل گرمایشی بسیار اهمیت دهید. از تجهیزات گرمایشی که برای تنظیم دمای آب و محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به پنل گرمایشی، هیتر و مبدل حرارتی اشاره کرد.

تصفیه هوای استخر نیز از مهم‌ترین نکات است که باید به آن توجه کنید، شما باید از وسایل رطوبت گیر نیز داخل استخرتان استفاده کنید. رطوبت گیر نقش بسیار مهمی در تهویه هوا و نظافت استخر دارد. اما بخش مهم‌تر، بخش وسایل نظافت و جانبی استخر است. انواع مختلفی از وسایل جانبی مثل دستگیره استخر، نردبان، جکوزی پرتابل، چراغ و غیره وجود دارند که شما باید برای خریداری آن‌ها از یک کارشناس خبره کمک بگیرید.

 

پمپ آب استخر

پمپ آب از مهم‌ترین قطعات استخری به حساب می‌آید و البته در کنار فیلترها کار می‌کند. پمپ آب استخر به عنوان قلب استخر شناخته می‌شود و اگر نباشد، فیلتر و موارد دیگر به درستی کار نمی‌کنند. شاید برایتان سوال شده باشد که پمپ آب استخر چه کاری را انجام می‌دهد؟ در جواب این سوال باید گفت پمپ آب با فشار آب را از تمامی فیلترها عبور داده و باعث تمیزی آب استخر می‌شود.

البته پمپ آب زباله‌ها را از آب جمع آوری کرده و در اصل به پاکیزگی فیزیکی آب اشاره می‌کند. تجهیزات پمپاژ برای تمامی سیستم به خصوص تصفیه و فاضلاب بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل شما باید در خرید پمپ آب به خصوص خرید پمپ آب خانگی توجه کنید تا بتوانید بهترین برند و نوع را خریداری کنید.

 

استخر

 

فیلترهای استخر

بدون فیلتر استخری نمی‌توان عمل فیلتراسیون را انجام داد. درون آب میلیون‌ها ذرات و میکروارگانیسم‌های غیر قابل مشاهده زندگی می‌کنند؛ این میکروارگانیسم‌ها برای سلامتی اصلا خوب نیستند و باید به سرعت فیلتر و حذف شوند. فیلترها انواع مختلفی مثل کارتریج، شنی و غیره دارند که باید نصب شوند. همان‌طور که در بالا به این نکته اشاره کردیم؛ پمپ آب استخری همراه فیلتر تصفیه کار می‌کند.

عملکرد این دو باهم این گونه است که پمپ آب، به صورت مکنده عمل کرده و آب را به سمت فیلترهای تصفیه می‌کشاند. بعد از اینکه آب استخر از فیلتر تصفیه عبور می‌کند، آب تمیز شده دوباره توسط پمپ به استخر بر می‌گردد.

 

فیلتر ضدعفونی کننده و کلرزن

فلیترهای مختلف، کارهای گوناگونی را بر عهده دارند، در نتیجه برای ضدعفونی کردن آب استخر باید از تجهیزات بهداشتی و فیلترهای ضدعفونی کننده استفاده کنید. در اصل تجهیزات بهداشتی استخر عبارت‌اند از:

  • قرص‌های کلردار
  • فیدرها
  • شناورها
  • ژنراتورهای کلر آب نمک
  • دستگاه کلرزن و غیره

 

تجهیزات گرمایشی استخر

برای برخی افراد وسایل گرمایشی به عنوان وسایل لوکس شناخته می‌شود و از آن استفاده نمی‌کنند. در صورتی که استخر بدون تجهیزات گرمایشی مثل بخاری خورشیدی، بخاری گازی یا پمپ حرارتی ساخته شود؛ باعث آزار و اذیت شما می‌شود. برای مثال فرض کنید در فصل زمستان از استخر استفاده کردید و بعد از اینکه خود را خشک می‌کنید، سرما وارد بدنتان می‌شود. در نتیجه باعث سرماخوردگی شما نیز می‌شود.

بسیاری از افراد هنگام احداث و ساخت استخر، بخاری را به استخر اضافه می‌کنند. در صورتی که این کار را بعداً در فصول مختلف می‌توان انجام داد. انتخاب نوع وسایل گرمایشی بستگی به بودجه، نوع منطقه و غیره دارند.

 

کلام آخر

در این مقاله به تجهیزات استخر پرداختیم تا شما بتوانید تجهیزات لازم را خریداری کنید. در ابتدای مقاله به این نکته اشاره کردیم که شما باید بهترین فروشگاه را برای خرید انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانید تقلب در بازار ایران فراوان وجود دارد و اگر از فروشگاه نامناسب خریداری کنید به شما وسایلی بی‌کیفیت و غیر اصل را می‌فروشند.

قبل از خرید تجهیزات شما باید نکات و جنس اصل را بررسی کنید. شما می‌توانید با ورود به سایت سولار مکانیکال به خرید تجهیزات استخری مثل فیلتر تصفیه آب، پمپ آب استخری و وسایل گرمایشی به کیفیت بالا و مناسب‌ترین قیمت بپردازید. در صورت نیاز می‌توانید قبل از خرید از کارشناسان خبره ما به صورت آنلاین مشورت بگیرید تا بهترین خرید را تجربه کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله