همه چیز درباره دکوراسیون پذیرایی آبی + معرفی ایده های جدید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر شماهم عاشق رنگ آبی هستید و میخواهید از بهترین سبک های دکوراسیون پذیرایی آبی استفاده کنید، همراه ما باشید.

دکوراسیون پذیرایی به رنگ آبی می‌تواند فضایی آرام، شیک و دلنشین ایجاد کند. رنگ آبی با تداعی آسمان و دریا حس آرامش و تازگی را به ارمغان می‌آورد و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای دکوراسیون داخلی باشد. جلوه رنگ آبی در سالن پذیرایی بسیار زیاد است. استفاده هوشمندانه از این رنگ می‌تواند حال و هوای فوق‌العاده‌ای در خانه ایجاد کند. به همین دلیل باید در خصوص دکوراسیون پذیرایی آبی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در این مقاله، تمام جنبه‌های دکوراسیون پذیرایی با تم آبی را بررسی می‌کنیم تا آگاهانه مثل یک متخصص در این خصوص انتخاب کنید.

پس همراه ما باشید.

 

انتخاب رنگ آبی به عنوان تم کلی

انتخاب رنگ آبی به عنوان تم کلی

برای لذت بردن از رنگ آبی در دکوراسیون داخلی، باید حتما پالت رنگی مناسبی را انتخاب کنید. معمولا انتخاب دکوراسیون پذیرایی آبی به عنوان یک گزینه جذاب و پویا مطرح می‌شود. شما به راحتی می‌توانید حال و هوای یک فضا را به کمک این رنگ تغییر دهید. آشنایی با طیف‌های مختلف رنگ آبی در دکوراسیون خانه، به شما امکان می‌دهد تا نگاه‌تان را به این حوزه گسترش دهید. شاید جالب باشد که بدانید رنگ آبی روشن برای ایجاد فضایی باز و آرام بهترین گزینه است. شما می‌توانید با انتخاب رنگ آبی تیره، حال و هوای عمیقی را تجربه کنید. معمولا به منظور افزایش عمق در دکوراسیون داخلی و ایجاد جلوه شیک، می‌توانید از این رنگ استفاده کنید. رنگ آبی طوسی ترکیبی مدرن و شیک از رنگ آبی و طوسی است که می‌تواند فضا را به شکلی خنثی نشان دهد. رنگ آبی فیروزه‌ای برای ایجاد حس شادابی و سرزندگی بهترین گزینه است. پس اگر تمایل دارید دکوراسیون پذیرایی آبی را انتخاب کنید، حتما به هرکدام از طیف ها توجه داشته باشید.

مطلب پیشنهادی : مکمل رنگ آبی در دکوراسیون منزل و پیشنهاد‌های رنگی جذاب!

 

توجه به طرح و رنگ دیوارها

توجه به طرح و رنگ دیوارها

برای داشتن یک دکوراسیون پذیرایی آبی جذاب، باید حتما به طرح و رنگ دیوارها توجه ویژه‌ای داشته باشید. رنگ دیوار به شما امکان می‌دهد تا یک تجربه عالی کسب کنید. انعکاس نور و جلوه زیبایی که در سالن پذیرایی تجربه می‌کنید، حس و حال خوبی ایجاد می‌کند. استفاده از رنگ آبی روشن برای دیوارها می‌تواند فضای پذیرایی را بزرگتر و روشن‌تر نشان دهد. ترکیب رنگ آبی تیره برای یک دیوارهای خاص یک گزینه جذاب است.  شما می‌توانید به وسیله کاغذ دیواری فضای دکوراسیون سالن پذیرایی را متحول کنید.  استفاده از کاغذ دیواری با الگوهای متنوعی مثل آبی و سفید می‌تواند فضا را زیباتر جلوه دهد. استفاده از الگوهای هندسی یا گلدار به رنگ آبی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. به طور کل، این شما هستید که با انتخاب دیوارپوش مناسب، رنگ، نقاشی و تایل‌های مخصوص، فضای دیوارهای سالن پذیرایی را دیزاین می‌کنید.

 

نقش مبلمان در دکوراسیون پذیرایی آبی

نقش مبلمان در دکوراسیون پذیرایی آبی

استفاده از مبلمان در دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی بسیار رایج است. شما باید از مبلمان مناسب و شیک برای دیزاین این فضا استفاده کنید. جلوه و زیبایی بصری مبلمان که حال و هوای رنگ آبی را ایجاد کند، می‌تواند تم کلی فضا را مشخص کند. مبل‌هایی با روکش آبی تیره حس شیک بودن را به فضا اضافه می‌کنند. شما می‌توانید از مبل‌هایی با روکش آبی روشن نیز استفاده نموده و ترکیبی از آبی و نقره‌ای ارائه کنید. خلاقیت در انتخاب پارچه مبلی، نکته مهمی است. تلفیق هرکدام از رنگ‌ها با موارد دیگر، می‌تواند زیبایی بصری فوق العاده‌ای ایجاد کند. به همین دلیل باید حتما با درنظر داشتن نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی، از ایده های خلاقانه استفاده کنید.

صندلی‌های جانبی یا تکی با رنگ آبی یا ترکیب آبی و سفید، آبی تیره و آبی و نقره‌ای می‌تواند جلوه‌ای زیبا ایجاد کند. شما به راحتی می‌توانید برای ایجاد حال و هوای مطلوب در فضا، از رومیزی به همین رنگ کمک گرفته و حس بی نظیری را تداعی کنید. به این ترتیب شانس زیادی دارید تا محیطی بسیار خاص ترتیب دهید. هرچند میزها معمولا به صورت چوبی و فلزی ارائه می‌شوند و خبری از پارچه بر روی آن ها نیست، اما شما می‌توانید با انتخاب رومیزی‌های جذاب حس فوق العاده‌ای را تجربه کنید. میزهای چوبی رنگی نیز گزینه جذابی هستند که در این مواقع می‌توانید از جلوه بصری آن ها استفاده کنید.

 

نقش اکسسوری‌ها در دکوراسیون پذیرایی آبی

نقش اکسسوری‌ها در دکوراسیون پذیرایی آبی

در پروسه طراحی و اجرای دکوراسیون پذیرایی آبی، باید به نقش اکسسوری‌ها توجه ویژه ای داشته باشید. اکسسوری‌ها همه چیز را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید حس و حال بی نظیری اکسسوری‌ها نقش رنگ در فضا را بیشتر از همیشه نمایان می‌کنند. به این ترتیب می‌توانید با دیدن جلوه و زیبایی اکسسوری در دکوراسیون داخلی، حس و حال خوب یک رنگ آرامش‌بخش را تجربه کنید.

 

1. کوسن‌ در دکوراسیون پذیرایی آبی

 کوسن‌ در دکوراسیون پذیرایی آبی

استفاده از کوسن‌های آبی با الگوهای مختلف می‌توانند به مبلمان جلوه بیشتری بدهند. جذابیت پترن پارچه کوسن به شما امکان می‌دهد تا یک دامنه جذاب از رنگ ها را در فضای خانه استفاده کنید. جلوه بی نظیر کوسن‌ها در ایجاد زیبایی مبلمان و تضاد رنگی یا هارمونی رنگ‌ها، بسیار چشمگیر است. به همین دلیل می‌توانید با نگاهی هوشمندانه و شناخت عمیق رنگ‌ها، پالت رنگی محبوب‌تان را از طریق کوسن‌ها به نمایش درآورید.

 

2. پرده‌ها در دکوراسیون پذیرایی آبی

 پرده‌ها در دکوراسیون پذیرایی آبی

خانه‌هایی که دارای پرده در پذیرایی هستند، ارزش ویژه‌ای دارند. استفاده از پرده‌های آبی رنگ در فضای دکوراسیون پذیرایی، به شما کمک می‌کند تا فضای زیبایی بسازید. دکوراسیون داخلی به کمک این پرده‌ها می‌تواند هویت و سبک خاص خود را به نمایش بگذارد. استفاده از پرده با جنس‌های مختلف به شما امکان می‌دهد تا یک تجربه عالی از آن داشته باشید.

 

3. فرش در دکوراسیون پذیرایی آبی

 فرش در دکوراسیون پذیرایی آبی

استفاده از فرش در فضای داخلی خانه‌های ما ایرانیان به شدت رایج است. همه علاقه‌مند هستیم تا زیبایی و جلوه سالن پذیرایی را چند برابر کنیم. به همین دلیل از فرش استفاده می‌کنیم. فرش به خوبی می‌تواند جلوه سالن پذیرایی را چند برابر کند.  فرش‌های با طرح‌های آبی و سفید می‌تواند زیبایی و هماهنگی به فضای پذیرایی ببخشد. حتی اگر فرش شما رگه‌هایی از آبی را به صورت بسیار محو داشته باشد، باز هم جلوه خاصی برای خانه ایجاد می‌کند. به همین دلیل لازم است تا هوشمندانه از جلوه و فرصت به کار بردن فرش استفاده کنید و لذت ببرید.

 

4. تابلو در دکوراسیون پذیرایی آبی

 تابلو در دکوراسیون پذیرایی آبی

یکی دیگر از اکسسوری‌های محبوب که در سبک دکوراسیون کلاسیک و مدرن جایگاه ویژه‌ای دارد، مربوط به تابلو است. شما بهر احتی می‌توانید از  تابلوهای هنری با طرح‌های آبی و سفید استفاده کنید و دیوارها را به یک فضای بی نظیر بدل نمایید. استفاده از این سبک تابلوها به شما امکان می‌دهد تا یک فضای فوق‌العاده جذاب را ترتیب دهید. سبک دکوراسیون داخلی تعیین کننده نوع تابلو است و پالت رنگی شما مشخص می‌کند که تابلو با چه رنگ و طرحی ارائه شود. استفاده از تابلوهایی با موضوع دریا و آسمان نیز می‌تواند هماهنگی بیشتری ایجاد کند.

 

5. گلدان‌ در دکوراسیون پذیرایی آبی

گلدان‌ در دکوراسیون پذیرایی آبی

ماا همیشه در فضای دکوراسیون داخلی، به جزییات اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم. استفاده از گلدان‌های آبی با گل‌های سفید یا گل‌های طبیعی می‌تواند فضای پذیرایی را زنده کند. شما به راحتی می‌توانید از طریق همین ایده پردازی، محیطی بی نظیر و خاص فراهم کنید و جلوه‌ای مطلوب از فضای خانه با هارمونی اکسسوری ها به نمایش بگذارید.

مطلب پیشنهادی : صفر تا صد رنگ آبی در دکوراسیون داخلی را اینجا بخوانید

نورپردازی در دکوراسیون پذیرایی آبی

نورپردازی در دکوراسیون پذیرایی آبی

اگر شما هم عاشق نورپردازی فضای خانه هستید، بهتر است بدانید که مهم‌ترین پارامتری که برای ایجاد جلوه در فضای خانه می‌توانید از آن بهره ببرید، نورپردازی است. با استفاده از نور می‌توانید زیبایی و جلوه بی نظیری در فضای سالن پذیرایی خلق کنید.  استفاده از لوسترهای با جزئیات آبی یا کریستال‌های آبی می‌تواند جلوه‌ای شیک به فضا بدهد. نورپردازی سالن پذیرایی با دکوراسیون آبی رنگ نقش بسیار مهمی در ایجاد فضایی دلنشین و آرامش‌بخش ایفا می‌کند. رنگ آبی به طور طبیعی حس آرامش و طراوت را در فضای خانه شما القا می‌کند و نورپردازی مناسب می‌تواند این حس را تقویت کند. استفاده از نورهای ملایم و پراکنده، به ویژه در طول شب، می‌تواند به ایجاد جوی صمیمی و گرم کمک کند. انتخاب منابع نور خورشیدی بهترین گزینه برای چنین فضایی است. علاوه بر انتخاب نورهای ملایم، استفاده از نورهای تاکیدی نیز می‌تواند جلوه‌ای زیبا به دکوراسیون آبی رنگ بدهد. نورهای تاکیدی می‌توانند برای برجسته کردن عناصر خاصی از دکوراسیون  داخلی مثل تابلوهای هنری، گیاهان یا مجسمه‌ها مدنظر قرار گیرند. همچنین، استفاده از چراغ‌های دیواری یا آباژورها در کنار مبلمان می‌تواند عمق و بعد بیشتری به فضای سالن پذیرایی اضافه کند. نورپردازی با انواع لوستر، نورهای متمرکز، دیوار کوب و هاروژن‌ها همگی می‌توانند شما را به اهداف‌تان برسانند. در نهایت، ترکیب نورپردازی مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند منجر به تعادل کامل در سالن پذیرایی شود. به همین دلیل جلوه و زیبایی رنگ‌ها در فضا به خوبی خودشان را نشان می‌دهند.  استفاده از چراغ‌های دیواری با طراحی مدرن و رنگ آبی می‌تواند نورپردازی مناسبی ایجاد کند. برای سبک کلاسیک، استفاده از لوسترهای کلاسیک با جلوه‌ای خاص از این رنگ، ایده خوبی برای شما خواهد بود.

 

هارمونی رنگ در دکوراسیون پذیرایی آبی

هارمونی رنگ در دکوراسیون پذیرایی آبی

ایجاد تعادل و هماهنگ سازی رنگ‌ها یکی از مهمترین جنبه‌های دکوراسیون داخلی است. انتخاب رنگ‌های آبی در طیف‌های گوناگون به همراه سایر رنگ ها می‌تواند حس و حال بی نظیری در فضا ایجاد کند. آگاهی از نکاتی که باید برای رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون پذیرایی آبی به آن توجه کنید، کمک می‌کند تا یک نتیجه عالی از دیزاین مشاهده کنید.

  1. ترکیب با رنگ‌های دیگر: آبی به بهترین شکل ممکن امکان ترکیب با رنگ‌های سفید، خاکستری، نقره‌ای و حتی زرشکی را دارد. به همین دلیل می‌توانید با ایجاد یک پالت رنگی جسورانه و خلاقانه، بالاترین بهره وری را تجربه کنید. انتخاب یک یا دو رنگ جذاب به عنوان رنگ‌ همراه می‌تواند به دکوراسیون شما حس و حال ویژه‌ای بخشیده و آن را دلنشین‌تر نشان دهد.
  2. تعادل رنگی: اگر از آبی به میزان زیادی استفاده کنید، قطعا نیاز دارید تا یک رنگ دیگر را در کنار آن آورده تا محیط را به تعادل برسانید. به همین دلیل حتماً باید با رنگ‌های خنثی مانند سفید یا خاکستری تعادل ایجاد کنید تا اتاق شما زیبا و دیدنی باشد.
  3. استفاده از رنگ‌های گرم: برای جلوگیری از ایجاد احساس سردی در فضا،  می‌توانید از رنگ‌های گرم مانند زرشکی یا قرمز در جزئیات کوچک مانند اکسسوری ها، دستگیره‌ها فضاهای این‌چنینی استفاده کنید. یادتان باشد که رنگ های سرد می‌توانند فضای زندگی شما را از شور و هیجان خارج کنند و محیط خسته کننده‌ای برای‌تان خلق نمایند.
  4. منابع نور: نور مناسب می‌تواند به زیبایی رنگ‌ها کمک کرده و جلوه خاصی در ساعات پایانی روز ایجاد کند. برای اتاق‌های کم نور، انتخاب رنگ‌های آبی روشن تر می‌تواند بهبود زیبایی و نورپردازی اتاق کمک کند. پس اگر سالن پذیرایی بزرگی دارید، دستتان در انتخاب رنگ و طرح بازتر است.

 

کلام آخر

دکوراسیون پذیرایی با تم آبی می‌تواند فضایی آرام و شیک برای شما و اهالی خانه ایجاد کند. با توجه به نکات بالا و انتخاب صحیح اجزا و اکسسوری‌ها، می‌توانید سالن پذیرایی زیبا و جذابی ترتیب دهید و از جلوه خاص آن لذت ببرید.

ایده شما برای استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون داخلی چیست؟ برای ما بنویسید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله