آموزش اصلی‌ترین نکات کلیدی رنگ آمیزی ساختمان با پمپ

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر شما هم به فکر یک راهکار برای به حداکثر رساندن سرعت و کیفیت در نقاشی خانه، ساختمان و حتی اتاق کارتان هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از رنگ آمیزی با پمپ کمک بگیرید.

در گذشته ابزارهای نقاشی ساختمان محدود بودند. به همین دلیل سرعت اجرای کار هم کم بود. اما حالا با کمک ابزارهایی مثل پمپ، رنگ‌کاری با سرعت بیشتری انجام می‌شود. اگر شما هم به فکر یک راهکار برای به حداکثر رساندن سرعت و کیفیت در نقاشی خانه، ساختمان و حتی اتاق کارتان هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از رنگ آمیزی با پمپ کمک بگیرید. شاید در نگاه اول، این کار سخت و طاقت‌فرسا به نظر برسد، اما نگران نباشید. با یادگیری چند نکته طلایی شما هم از پس نقاشی ساختمان برمی‌آیید. در ادامه این مطلب از همین نکته‌های طلایی حرف می‌زنیم. با ما همراه باشید.

مزیت‌های نقاشی ساختمان با پمپ

مزیت‌های نقاشی ساختمان با پمپ چیست؟

استفاده از پمپ باعث می‌شود مساحت‌های بزرگ در زمان کوتاه‌تری رنگ‌کاری شوند. همچنین نقاشی ساختمان با پمپ، رنگ را به صورت یکنواخت و با ضخامت مناسب روی سطح پخش کرده که کیفیت نتیجه کار را بالا می‌برد. اگر سطح شما پیچیدگی زیاد دارد، سقف‌های بلندی دارید و زاویه‌های در دسترس شما کج هستند، با کمک پمپ، به راحتی می‌توانید نقاشی کنید؛ کاری که با قلم‌مو و غلتک به سختی اجرا می‌شود.

بهترین پمپ برای نقاشی ساختمان چیست؟

اولین قدم در این روش، انتخاب پمپ مناسب است. پمپ‌های رنگ‌پاش مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام برای کاربردهای خاصی طراحی شده‌اند. بهترین پمپ برای رنگ کاری سطح، باید رنگ را به صورت یکنواخت و با فشار مناسب پخش کند. پمپ‌های ایرلس (بدون هوا) در دو نوع برقی و بادی، از محبوب‌ترین پمپ‌ها برای نقاشی ساختمان محسوب می‌شوند. پمپ‌های برقی برای نقاشی‌ در پروژه‌های کوچک‌تر مناسب هستند در صورتی‌که برای پروژه‌های بزرگ‌تر بهتر است از پمپ بادی استفاده کرد. در انتخاب پمپ این نکته را در نظر بگیرید که حتما امکان تنظیم فشار را داشته باشد و نازل‌ها قابل تعویض باشند. 

چطور با پمپ نقاشی ساختمان را اصولی انجام دهیم؟

چطور با پمپ نقاشی ساختمان را اصولی انجام دهیم؟

بعد از انتخاب پمپ، باید رنگ مناسب برای نقاشی ساختمان را انتخاب کنید. رنگ نقاشی ساختمان با پمپ، باید ویسکوزیته یا همان غلظت مناسبی داشته باشد و به اندازه‌ای رقیق باشد که به راحتی از نازل رد شود. البته که بسیاری از رنگ‌ها مثل رنگ روغنی و اکریلیک، ویسکوزیته بالایی دارند اما در صورت نیاز می‌توانید رنگ را با مقدار مناسبی آب یا حلال مناسب رقیق کنید. همچنین برای پیشگیری از مسدود شدن نازل پمپ بهتر است رنگ را فیلتر کنید. به این ترتیب ذره‌های بزرگتر یا ناخالص موجود در رنگ از بین رفته و پمپ با کیفیت بالاتری رنگ را به سطح پخش می‌کند. شما برای این‌کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. فیلترهای قیفی را از بازار تهیه کرده، روی دهانه سطل رنگ یا پمپ قرار داده و رنگ را به آرامی روی آن بریزید تا ذره‌های ناخالص و درشت از آن جدا شوند.
  2. پارچه نایلونی یا توری ریز را روی دهنه سطل رنگ یا مخزن پمپ بکشید و با کش محکمش کنید. رنگ را به آرامی روی سطح بریزید تا رنگ خالص از آن عبور کند و ناخالصی‌ها فیلتر شوند.
  3. بعضی از پمپ‌های رنگ خودشان فیلتر داخلی دارند و به طور خودکار رنگ را قبل از پاشش فیلتر می‌کنند. می‌توانید از این پمپ‌ها تهیه کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

یادتان نرود که بعد از فیلتر کاری، قیف و هرچیزی را که از آن استفاده کرده‌اید، قبل از خشک شدن رنگ، تمیز کنید. مراحل اجرای نقاشی ساختمان با پمپ بعد از آماده کردن رنگ، خرید لوازم و مصالح مثل سنباده، پرایمر، نردبان و چسب عبارت‌اند از:

تنظیم کردن و آزمایش پمپ و رنگ‌کاری

  1. آماده کردن سطح

فرقی نمی‌کند روش اجرای کار شما چیست. آماده‌سازی سطح در تمام روش‌های نقاشی ساختمان یکی است و بر کیفیت نهایی کار اثر می‌گذارد. ابتدا باید سطحی که می‌خواهید روی آن را رنگ‌کاری کنید، از هر نوع گرد و غبار، چربی و آلودگی پاک کنید. اگر دیوار رنگ روغنی دارد، با آب و مایع ظرف‌شویی آن را بشویید و اگر پلاستیک یا اکریلیک است، با پارچه نم‌دار تمیزش کنید. اگر سطح برجستگی، فرورفتگی، شکاف یا سوراخ دارد، باید آن را با کمک بتونه پر و با کمک سنباده صاف کنید تا آماده رنگ‌کاری شود. نقاشان ساختمانی پیشنهاد می‌کنند قبل از اجرای رنگ، برای جذب بهتر یک لایه آستر کشی با پرایمر روی سطح انجام دهید و بعد از خشک‌شدن نقاشی کنید. می‌توانید پرایمر و بتونه آماده را از رنگ‌فروشی‌ها تهیه کنید.

  1. تنظیم کردن و آزمایش پمپ و رنگ‌کاری

حالا نوبت تنظیم پمپ رنگ است. نازل پمپ باید سطح را به صورت یکنواخت و بدون پاشش اضافی رنگ کند. پیشنهاد می‌کنیم رنگ را در مخزن رنگ بریزید و برای بررسی تنظیم بودن نازل، آن را روی سطح کوچکی امتحان کنید. به این ترتیب اگر مشکلی در روند کار پیش آمد، متوجه می‌شوید و بعد نقاشی می‌کنید. حالا کار را شروع کنید و رنگ را روی سطح بخش کنید.

چند نکته در نقاشی ساختمان با پمپ

چند نکته در نقاشی ساختمان با پمپ

  1. باید یکنواخت و با حرکت منظم دست رنگ را روی سطح پخش کنید.
  2. پمپ را در فاصله حدود سی سانتی‌متی در دستتان بگیرید و حرکت پاشش را به صورت افقی و عمودی انجام دهید.
  3. برای یکنواخت شدن سطح، پاشش رنگ را به طور متناوب و بدون توقف انجام دهید. 
  4. مراقب باشید که پمپ بیش از حد نزدیک یا دور از سطح نباشد.
  5. هنگام کار از عینک و ماسک ایمنی استفاده کنید.
  6. بعد از اجرای کامل نقاشی پمپ را تمیز کنید تا رنگ‌های باقی‌مانده روی آن خشک نشوند.
  7.  پمپ را در مکانی خشک و دور از گرد و غبار نگهداری کنید تا عمر مفید آن بیشتر شود.

نتیجه‌گیری

رنگ آمیزی ساختمان با استفاده از پمپ رنگ، فرآیندی سریع و کارآمد است که نیاز به دقت و مهارت دارد. با انتخاب پمپ مناسب، آماده‌سازی دقیق سطح، تنظیمات صحیح پمپ، استفاده از تکنیک‌های مناسب پاشش رنگ و رعایت نکات ایمنی، نتیجه‌ای حرفه‌ای و با کیفیت بالا بدست می‌آورید. امیدواریم این مطلب به شما کمک کند تا با اعتماد به نفس و دانش بیشتری این کار را انجام دهید و از نتیجه نهایی لذت ببرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله