علت و رفع باد کردن پارکت | چگونه پارکت را ترمیم کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این مقاله از بساز و بچین به بررسی علت و رفع باد کردن پارکت پرداخته‌ایم.

یکی از بهترین و مناسب‌ترین نوع کفپوش‌ها، کفپوش‌های پارکت و لمینت است که امروزه بسیاری از این مدل کفپوش‌ها در دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف با کاربری‌های متنوع استفاده می‌کنند. این کفپوش‌ها مانند هر کفپوش دیگری در کنار زیبایی و کیفیت ظاهری دارای معایبی نیز هستند از جمله "باد كردن پاركت و لمینت" که ممکن است برای بسیاری از کفپوش‌ها در دکوراسیون داخلی اتفاق بیافتد که دارای علت‌های مختلفی است و میتوان با استفاده از راهکارهایی باد كردن پاركت را تعمیر کرد.

اگر برای کفپوش پارکت یا لمینت موجود در دکوراسیون داخلی منزلتان این اتفاق افتاده است احتمالا اولین سوالاتی که با خود می‌گویید این است که: "علت باد كردن پاركت چیست؟ یا چگونه پارکت را ترمیم کنیم؟ و موارد دیگر" ما در این مقاله از بساز و بچین به بررسی علت و رفع باد کردن پارکت پرداخته‌ایم تا با خیال راحت به بررسی این مشکل بپردازید و آن را حل کنید.

برای بالا بردن اطلاعاتتان در زمینه "علت و رفع باد کردن پارکت" تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

علت باد كردن پاركت

هیچ یک از وسایل و ابزار استفاده شده در دکوراسیون داخلی فضا تا ابد سالم نمی‌مانند و هر کدام در بازه زمانی به دلایل مختلفی دچار آسیب می‌شوند. یکی از آسیب‌هایی که ممکن است برای کفپوش پارکت یا لمینت اتفاق بیافتد باد کردن آن است که در ادامه به معرفی علت آن پرداخته‌ایم:

  • یکی از علت‌های باد کردن پارکت به خاطر نحوه اجرای آن است. در زمان نصب پارکت یا لمینت به خاطر انبساط و انقباض باید حداکثر 1 سانتی‌متر پارکت یا لمینت را از دیوار فاصله بدهید سپس آن را نصب کنید تا پارکت اجازه انقباض داشته باشد و اگر این نکته رعایت نشود ممکن است پارکت در زمان انقباض جایی نداشته باشد و در زمان برخورد به دیوار بالا بیاید و به اصطلاح باد کند!
  • برخی از وسایل که وزن بالایی دارند مانند انواع مبلمان یا کابینت‌ها به کفپوش پارکت فشار می‌آورند و جلوی انقباض و انبساط کفپوش را می‌گیرند و همین موضوع عامل دیگری برای باد کردن پارکت است.
  • متاسفانه در بسیاری از مراکز طراحی و تولید پارکت و لمینت به جای استفاده از اچ دی اف در زمان تولید از ام دی اف استفاده می‌کنند و همین موضوع نیز عامل دیگری برای باد کردن پارکت است.
  • علت دیگر می‌تواند رطوبت باشد که این رطوبت از طریق کف خیس در زمان نصب پارکت، وجود لوله‌های گرمایشی در کف یا دیوار مرطوب و موارد دیگر باشد که باید پیش از نصب پارکت به این موارد توجه داشت.
  • گاهی ممکن است نصب پارکت به خوبی انجام نشده باشد و همین موضع به مرور زمان باعث باد کردن پارکت می‌شود.

 

حتما بخوانید: 5 نکته انتخاب بهترین کفپوش برای اتاق خواب

علت باد كردن پاركت

 

چگونه پارکت را ترمیم کنیم 

در مرحله اول بهتر است پارکت باد کرده را مشخص کنید و آن را جدا کنید. می‌توانید با استفاده یک وسیله تیز مانند چاقو یا ارده و وسایل دیگر پارکت را به بخش‌های کوچک (برای راحت‌تر جدا کردن پاکت از کف) تقسیم کنید و سپس آن را از کف جدا کنید. بعد از اینکار بهتر است جا پارکت درامده را کاملا تمیز کنید که عاری از هر گونه گرد و خاک باشد سپس پارکت‌های جدید را اماده کنید که در محل نصب کنید. توجه داشته باشید که باید پارکت‌هایی خریداری کنید که کاملا با پارکت‌های استفاده شده در کف دکوراسیون داخلی هماهنگ باشند تا کار به درستی و صحیح انجام شود.

برای نصب مجدد پارکت‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک فرد حرفه‌ای و باتجربه کمک بخواهید تا کار را به درستی انجام دهد.

 

چگونه پارکت را ترمیم کنیم 

 

راهکارهایی برای عدم باد كردن پاركت

بهتر است پیش از آنکه با باد كردن پاركت مواجه شوید از آن پیشگیری کنید.

  1. کار نصب پارکت و لمینت و هر کفپوش دیگری را بهتر است به یک فرد باتجربه بسپارید.
  2. فراموش نکنید که باید پارکت را حداقل 8 میلی‌متر تا 1 سانتی‌متر از دیوار فاصله بدهید.
  3. در زمان به ابعاد و اندازه پارکت و فضای موجود توجه داشته باشید.
  4. دقت داشته باشید که کف عاری از هر گونه گرد و خاک و مهم‌تر از همه رطوبت و نم باشد.

 

حتما بخوانید: انواع پارکت کف خانه (پذیرایی و آشپزخانه منزل)

راهکارهایی برای عدم باد كردن پاركت


نکات مهم برای تعمیر لمینت باد کرده

  • تخته‌های پارکت دیگر آسیب ندیده را در جای اولیه خود قرار دهید. کف دکوراسیون فضا را با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید در کف ورقه ورقه شما شکاف انبساطی و انقباضی کافی وجود دارد.
  • برای جلوگیری از عدم تطابق رنگ در کف کفپوش، اطمینان حاصل کنید که تخته تازه نصب شده با سایر تخته ها مطابقت دارد.
  • اگر کف لمینت شما چسب خورده باشد، ممکن است منبع تورم در اثر رطوبت ایجاد نشود.
  • بعد از چسباندن، با جذب آب توسط چسب، مفاصل تخته کف ممکن است کمی متورم شود. این حالت دائمی نیست و غالباً طی 21 تا 28 روز برطرف می شود.

 

نکات مهم برای تعمیر لمینت باد کرده

 

سخن آخر

در این مقاله از بساز و بچین با علت و رفع باد کردن پارکت آشنا شدید بهتر است با مطالعه دقیق نکات گفته شده در بالا از باد کردن پارکت موجود در فضا جلوگیری کنید تا با این آسیب مواجه نشوید.

اگر تجربه تعمیر لمینت و پارکت باد کرده را داشته‌اید تجربه خود را در کامنت با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید