5 نکته انتخاب بهترین کفپوش برای اتاق خواب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

ما در این مقاله پس از معرفی انواع کفپوش‌های پرکاربرد برای اتاق‌خواب به بررسی 5 نکته انتخاب بهترین کفپوش برای اتاق خواب پرداخته‌ایم.

کفپوش‌ها نقش مهمی در کیفیت هر فضای داخلی دارند و استفاده از هرکدام حال و هوای متفاوتی را به فضا می‌بخشد. برای انتخاب یک کفپوش مناسب بهتر است ویژگی‌های هریک از کفپوش‌ها را بدانید تا متناسب با هر فضا کفپوش مناسب آن را انتخاب کنید.

ما در این مقاله پس از معرفی انواع کفپوش‌های پرکاربرد برای اتاق‌خواب به بررسی 5 نکته انتخاب بهترین کفپوش برای اتاق خواب به همراه نمونه تصاویری از بهترین و جدیدترین نوع کفپوش ارزان برای اتاق خواب پرداخته‌ایم.

تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

کفپوش موکت برای اتاق خواب

موکت یکی از محبوب‌ترین و مرسوم‌ترین کفپوش‌ها برای اتاق‌خواب هست، تنوع رنگی بالایی دارد و به راحتی با هر چیدمانی هماهنگی پیدا می‌کند. کفپوش موکت نرمی و لطافتی که دارد حس گرما را به فضای اتاق‌خواب شما انتقال می‌دهد پس موکت را می‌توان یکی از بهترین کفپوش های ارزان برای اتاق خواب دانست. موکت عایق صوتی مناسبی است و صدای ناشی از حرکت روی زمین رو به طبقات پایین منتقل نمی‌کند.

توجه داشته باشید موکت‌هایی که از الیاف طبیعیِ باکیفیت، مانند پشم و پنبه ساخته شده‌اند، طول عمر بالاتری دارن و انتخاب مناسب‌تری برای اتاق‌خواب به حساب می‌آیند.

اگر دنبال بهترین کفپوش برای اتاق خواب دخترانه هستید، کفپوش موکت با رنگ‌های ملایم و روشن و طرح‌های متنوع می‌تواند یكی از انتخاب‌های شما باشد.

 

استفاده از موکت با طرحی ساده برای اتاق‌خواب به سبک مدرن

استفاده از موکت با طرحی ساده برای اتاق‌خواب به سبک مدرن

 

استفاده از موکت خاص و طرح‌دار برای اتاق‌خواب با دکوراسیون به سبک کلاسیک

استفاده از موکت خاص و طرح‌دار برای اتاق‌خواب با دکوراسیون به سبک کلاسیک

 

کفپوش پلاستیکی برای اتاق خواب

بعد موکت بهترین کفپوش برای اتاق‌خواب، کفپوش‌های پلاستیکی یا تاتامی‌ها هستند که جلوه و ظاهر منحصر به فردی به فضای دکوراسیون داخلی اتاق کودک می‌بخشند، و علاوه بر آن امنیت را برای کودک شما به وجود می‌آورند. این نوع کفپوش‌ها بسیار با دوام بوده و گاهی بیش از ۳۰ سال ماندگاری دارند. علاوه بر ماندگاری بالا، تمیز کردن و نگهداری آن‌ها نیز آسان است اما قابلیت بازیافت ندارند. این نوع کفپوش‌ها مانند انواع کفپوش‌های دیگر در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند.

 

استفاده از کفپوش پلاستیکی برای فضای بازی کودک در اتاق‌خواب

استفاده از کفپوش پلاستیکی برای فضای بازی کودک در اتاق‌خواب

 

کفپوش تاتامی بهترین انتخاب برای اتاق‌ کودک

کفپوش تاتامی بهترین انتخاب برای اتاق‌ کودک

 

استفاده از کفپوش پلاستیکی برای اتاق‌خواب کودک خاص و متفاوت

استفاده از کفپوش پلاستیکی برای اتاق‌خواب کودک خاص و متفاوت

 

استفاده از کفپوش پلاستیکی برای اتاق‌خواب کودک خاص و متفاوت

دکوراسیون لوکس و خاص اتاق‌کودک با کفپوش‌های پلاستیک (تاتامی‌ها)

 

کفپوش پارکت و لمینت برای اتاق خواب

اگر دوست دارید حس و حال طبیعی را به فضای اتاق‌خواب خود بیاورید از کفپوش‌های پارکت چوبی و لمینت طرح چوب کمک بگیرید.

کفپوش پارکت چون از چوب طبیعی تشکیل شده ظاهر چشم‌نوازتری دارد اما مقاومت آن در برابر رطوبت کم بوده و نصب دشواری هم دارد.

اما لمینت‌های طرح چوب، هم نصب آسانی دارند و هم حس و حال گرم چوب را به اتاق‌خواب شما می‌آورند. کفپوش لمینت نیز یکی دیگر از انواع بهترین کفپوش برای اتاق خواب به‌حساب می‌آید.

 

حتما بخوانید: مدل های جدید سرامیک طرح پارکت 2021 + قیمت

دکوراسیون شیک و لوکس اتاق‌خواب مدرن با کفپوش لمینت

دکوراسیون شیک و لوکس اتاق‌خواب مدرن با کفپوش لمینت

 

کفپوش پارکت بهترین و شیک‌ترین انتخاب برای اتاق‌خواب

کفپوش پارکت بهترین و شیک‌ترین انتخاب برای اتاق‌خواب

 

استفاده از کفپوش لمینت با الگوی زیگزاگ برای اتاق‌خواب لوكس و رویایی

استفاده از کفپوش لمینت با الگوی زیگزاگ برای اتاق‌خواب لوكس و رویایی

 

کفپوش سرامیک و سنگ برای اتاق خواب

از کفپوش کاشی و سنگ سرامیکی به ندرت برای اتاق‌خواب‌ها استفاده می‌شود، چون تا حدودی لغزنده هستند، سطح سختی دارند و همچنین عایق صدا و حرارت نیستند.

بساز و بچین به شما پیشنهاد می‌کند اگر به دنبال بهترین کفپوش برای اتاق خواب به سبک کلاسیک هستید؛ کفپوش‌های سنگی به رنگ روشن می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشند.

 

کفپوش سنگ با دکوراسیون اتاق‌خواب به سبک نئوکلاسیک

کفپوش سنگ با دکوراسیون اتاق‌خواب به سبک نئوکلاسیک

 

کفپوش سنگ برای اتاق‌خواب رویایی و خاص

کفپوش سنگ برای اتاق‌خواب رویایی و خاص

 

کفپوش وینیل برای اتاق خواب

اگر به کفپوش‌های چوبی علاقه دارید حتما یکی از طرح‌های متنوع کفپوش PVC وینیل را می‌پسندید. این محصول در برابر رطوبت و آب بسیار مقاوم است، عایق گرما و سرما بوده و قیمت بسیار کمتری از کفپوش‌های چوبی دارد. همچنین کفپوش وینیل نگهداری و نظافت آسانی دارد.

جالب است بدانید: وینیل در برابر ضربه و فشار مقاوم است و نسبت به آتش‌سوزی مقاومت بسیار بیشتری از سایر کفپوش‌ها دارد.

 

کفپوش وینیل ارزان‌ترین کفپوش برای اتاق‌خواب شیک و مدرن

کفپوش وینیل ارزان‌ترین کفپوش برای اتاق‌خواب شیک و مدرن

 

کفپوش فرش برای اتاق خواب

وجود فرش همانند موکت به عنوان کفپوش باعث می‌شود سر و صدا کاهش یابد و در عین حال نسبت به سایر کفپوش‌ها زیر پا نرم‌تر احساس می‌شود.

ممکن است افراد مسن‌تر فرش‌هایی با پرز مقاوم‌تر را ترجیح بدهند تا کمتر احتمال لغزیدن زیرپای آن‌ها وجود داشته باشد.

در نهایت اگر هر نوع کفپوش دیگری را برای اتاق خواب استفاده کردید. بهتر است بخشی از آن را با فرش کوچک یا موکت بپوشانید، به این دلیل که برای حس آرامش لازم است پای شما احساس راحتی داشته باشد.

 

حتما بخوانید: جدیدترین مدل فرش فانتزی 2021 [پذیرایی + اتاق خواب + آشپزخانه]

استفاده از فرش برای ایجاد حس گرما در اتاق‌خواب

استفاده از فرش برای ایجاد حس گرما در اتاق‌خواب

 

کفپوش اتاق خواب کودک

اتاق خواب کودک یکی از جذاب‌ترین و البته حساس‌ترین قسمت‌ در هر خانه‌ای است که باید در انتخاب کفپوش دقت کرد. کودکان جنب و جوش بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند از این رو فعالیت فیزیکی بیشتری دارند. به طور مثال به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن ممکن است بخواهند ناگهان از حالت ایستاده بخوابند. برای انتخاب کفپوش اتاق خواب کودک چند گزینه ممکن است که در ادامه هر یک از آن‌ها توضیح داده شده است.

 

موکت

موکت‌ها در سبک، طرح و رنگ‌های متفاوتی موجود هستند که طیف وسیعی از سلیقه‌ها و دکوراسیون‌های مخنلف را پوشش می‌دهند. موکت‌ها سبک و قابل شستشو هستند. غیر لغزنده بودن، گرمی و نرمی از ویژگی‌های موکت هستند. هرچقدر پرز موکت بلندتر باشد، موکت نرم‌تر و گرم‌تر است. می‌توان تمام اتاق را موکت کرد یا اینکه فقط برای بخشی از آن موکت در نظر گرفت؛ هرچند که پوشش تمام اتاق با موکت متداول‌تر است. دقت کنید که اگر کودک از آسم رنج می‌برد موکت گزینه مناسبی به عنوان کفپوش اتاق خواب مطرح نخواهد بود.

 

 

فرش

چندین سال است که در بازار فرش‌های مناسب کودکان دیده می‌شود. فرش اتاق خواب کودک بافت نرمی دارد. همچنین بعضی از فرش‌ها ارتفاع تارهای بلندی دارند که باعث نرم بودن فرش می‌شوند. فرش‌ها در ابعاد و شکل‌های مختلف موجود هستند. تصمیم گیری با شما است که کدام یک از فرش ها را انتخاب کنید اما بساز و بچین توصیه می‌کند فرشی را انتخاب کنید که ابعاد بزرگی داشته و بیشتری فضای اتاق خواب کودک را پوشش دهد. در این صورت دیگر نگران زمین خوردن کودک نخواهید بود. فرش‌ها به راحتی با جارو کردن و یا شستن قابل تمیز شدن هستند. حتی می‌توانید فرش‌ را روی موکت بیندازید تا خوابی گرم‌تر و نرم‌تر برای کودک دلبند خود فراهم کنید.

 

 

تاتامی

تاتامی گزینه دیگری است که به عنوان کفپوش اتاق خواب کودک مطرح می‌شود. تاتامی نوعی کفپوش پلاستیکی از جنس فوم نرم است که گزینه‌ای ایده آل برای اتاق خواب بچه‌ها به شمار می‌رود. تاتامی‌ها به عنوان ضربه گیر عمل کرده و از آن می‌توان در کفپوش و همچنین دیواره‌ها استفاده کرد. مزیت تاتامی به قابلیت جمع شوندگی آن است زیرا همچون پازل در هم چفت می‌شوند. هنگامی که نیازی به آن نباشد به راحتی جمع می‌شوند. اگر قصد خرید تاتامی به عنوان کفپوش اتاق خواب کودک دارید توصیه می‌شود از تاتامی‌هایی با ضخامت کمتر از 10 میلی متر استفاده کنید زیرا ارتفاع بیشتر باعث ایجاد اختلاف سطح با زمین شده که برای کودک و حتی بزرگسالان خطرناک است. تاتامی ضد آب است و به راحتی شسته می‌شود؛ حتی می‌توان آن را جارو کرد.

 

پارکت

آخرین گزینه‌ای که به عنوان کفپوش اتاق خواب کودک مطرح می‌شود کفپوش و پارکت چوبی است.‌ پارکت‌ها برای کودکانی که آلرژی دارند گزینه مناسب‌تری هستند زیرا فاقد تار و پود و پرز هستند. پارکت‌های مدرن آنتی باکتریال بوده و در برابر رطوبت مقاوم هستند. پارکت‌ها به راحتی توسط دستمال یا تی کشیدن تمیز می‌شوند. اگر کودک نوپا است توصیه می‌شود روی پارکت را برای به وجود آوردن فضایی نرم و ایمن‌تر با فرش یا قالیچه بپوشانید.

کفپوش اتاق خواب سه بعدی

بشر هرگز به وضع موجود راضی نخواهد بود به همین دلیل پیوسته به دنبال پیشرفت و نوآوری است. کفپوش‌ها از تنوع گسترده‌تری برخوردار شده‌اند طوری که این روزها شاهد اجرای کفپوش سه بعدی در بعضی از منازل هستیم. کفپوش سه بعدی را می توان در اتاق خواب هم اجرا کرد. کفپوش‌های 3D به گونه‌ای طراحی شده‌اند که احساس می‌کنید در آن مکان قرار دارید. به طور مثال در کفپوش‌های سه بعدی مخصوص اتاق خواب معمولا از طرح‌های آرام بخش مانند طبیعت، ابر، آسمان و ... استفاده می‌شود طوری که احساس می‌کنید چنین منظره‌هایی را به زیر پای خود آورده‌اید. کفپوش‌های سه بعدی علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و دلنشین، معایبی هم دارند از جمله:

  • در صورت نفوذ رطوبت به سطح زیرین، کفپوش جدا شده و باید کل کفپوش تعویض شود.

  • اگر گرمایش ساختمان از کف است، استفاده از کفپوش سه بعدی توصیه نمی‌شود.

  • نصب آن دشوار و مستلزم صرف هزینه بالا است.

 

کفپوش اتاق خواب مدرن

اتاق خواب‌ها به سبک‌های مختلف چیده و دکور می‌شوند. اگر انتخاب شما برای اتاق خواب سبک مدرن است می‌توان گفت که برای انتخاب کفپوش محدودیتی وجود ندارد زیرا تقریبا تمام انواع کفپوش‌ها با اتاق خواب مدرن هماهنگ می‌شوند. فارغ از نوع کفپوش، تنها کافی است طرح و رنگ را در انتخاب کفپوش مد نظر بگیرید. معمولا در سبک مدرن از المان‌های ساده استقبال می‌شود از این رو بهتر است کفپوشی انتخاب شود که شلوغ نباشد. گزینه‌های ممکن برای انتخاب کفپوش اتاق خواب مدرن عبارتند از:

  • موکت

  • فرش/ قالیچه

  • انواع کفپوش‌های چوبی

  • چوب پنبه

  • لمینت

  • وینیل

  • سرامیک و سنگ

  • تاتامی

امروزه در بیشتر اتاق خواب‌های مدرن بزرگسال از لمینت و وینیل استفاده می‌شود. البته که گاهی برای ایجاد فضایی یکدست در کل منزل ممکن است از همان کفپوشی که در هال و پذیرایی استفاده شده است در اتاق خواب هم استفاده شود. قبل از انتخاب هر نوع کفپوشی برای اتاق خواب مزایا و معایب هر یک را در نظر بگیرید.

کفپوش اتاق خواب عروس

عروس یا داماد شدن حس بی نهایت شیرین و خاصی است. برای شروع زندگی مشترک، تمامی وسایل بوی تازگی می‌دهند از این رو جزئیات در انتخاب نمای ظاهری و درونی خانه بیش از پیش اهمیت می‌یابد. کفپوش اتاق خواب عروس نیز جزو آیتم‌های پر اهمیت است. برای اینکه کفپوش مناسب انتخاب شود چند عامل را باید در نظر گرفت:

  • مالک یا مستاجر بودن

  • بودجه

  • سلیقه

  • سبک دکوراسیون

در نظر گرفتن یا چشم پوشی از هر یک از موارد نام برده شده در انتخاب کفپوش تاثیر گذار است. به طور مثال اگر مالک هستید دست شما در انتخاب کفپوش اتاق خواب بازتر است. ممکن است طرفدار سبک کلاسیک باشید. معمولا در سبک کلاسیک از کفپوش‌های چوبی یا نهایتا سنگ استفاده می‌شود اما به عنوان مثال کفپوش‌های سه بعدی با طرح گل و جنگل کاربردی ندارند مگر اینکه بخواهید از طرح‌های ملایم و سنتی استفاده کنید.

 

راهنمای خرید کفپوش ارزان برای اتاق خواب

بعد از آشنایی با ویژگی‌های هریک از کفپوش‌های پرکاربرد برای اتاق‌خواب بهتر است بدانید که عوامل مختلفی را باید در انتخاب نوع کفپوش در نظر گرفت. سن و سال فرد، جنسیت، بودجه و سبک کلی معماری داخل خانه از مهم‌ترین این عوامل هستند.

  • در دسته‌بندی‌های بالا از لحاظ قیمت پارکت‌های چوبی جزو کفپوش‌های گران تقسیم‌بندی می‌شوند اما لمینت‌ها قیمت مناسب‌تری دارند.
  • کفپوش‌های پی‌وی‌سی را هم می‌توان در دسته کفپوش‌های ارزان به حساب آورد.
  • اما کفپوش سنگ و سرامیک بسته به طرح و جنسی که انتخاب می‌کنید می‌تواند قیمت مناسب یا نسبتا بالایی داشته باشد.

 

پارکت و لمینت بهترین کفپوش برای اتاق‌خواب شیک و لوکس

پارکت و لمینت بهترین کفپوش برای اتاق‌خواب شیک و لوکس

 

پس برای داشتن بهترین کفپوش اتاق خواب به این نکات توجه کنید:

  1. سلیقه شخصی مهم‌ترین و تاثیرگذارترین معیار در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. بنابراین ابتدا در انتخاب نوع کفپوش اتاق خواب، سلیقه و علاقه خودتان را در نظر بگیرید.
  2. در مرحله بعدی سبک اتاق‌خواب را انتخاب کرده و دنبال کفپوشی متناسب با آن باشید.
  3. اتاق خواب فضایی صمیمی و خصوصی است که بهتر است برای این فضا دنبال کفپوشی باشید که حس گرما و صمیمیت را منتقل کند.
  4. کفپوش اتاق خواب بهتر است از لحاظ جنس با سایر المان‌های دکوراتیو هماهنگی داشته باشد.
  5. تناسب طرح و نقش را فراموش نکنید. مثلا اگر برای دیوارها از کاغذدیواری طرح‌دار كمک می‌گیرید بهتر است كفپوش با طرح‌های ساده انتخاب شود تا فضا شلوغ به نظر نرسد.

 

بهترین کفپوش برای اتاق خواب دخترانه

پارکت شیک‌ترین و متفاوت‌ترین کفپوش برای اتاق‌خواب دخترانه لوکس

پارکت شیک‌ ترین و متفاوت‌ترین کفپوش برای اتاق‌خواب دخترانه لوکس

 

حتما بخوانید: دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جوان 2021 [شیک و لاکچری] + عکس

موکت بهترین و کاربردی‌ترین کفپوش برای یک اتاق‌خواب دخترانه لوکس و متفاوت

موکت بهترین و کاربردی‌ترین کفپوش برای یک اتاق‌خواب دخترانه لوکس و متفاوت

 

کفپوش پلاستیکی اجرا شده در یک اتاق‌خواب فانتزی و شیک دخترانه

کفپوش پلاستیکی اجرا شده در یک اتاق‌خواب فانتزی و شیک دخترانه

 

استفاده از کفپوش لمینت برای اتاق‌خواب دخترانه خاص و رویایی

استفاده از کفپوش لمینت برای اتاق‌خواب دخترانه خاص و رویایی

 

دکوراسیون سفید و جذاب اتاق‌خواب دخترانه با كفپوش لمینت به رنگ روشن

دکوراسیون سفید و جذاب اتاق‌خواب دخترانه با كفپوش لمینت به رنگ روشن

 

لمینت بهترین کفپوش برای اتاق‌خواب دخترانه رویایی

لمینت بهترین کفپوش برای اتاق‌خواب دخترانه رویایی

کف اتاق خواب چی بندازم؟ | بهترین انتخاب برای کف اتاق خواب

با خواندن متن بالا انواع کفپوش‌های اتاق خواب را شناخته‌اید. اینکه دقیقا پاسخ کدام نوع کفپوش برای اتاق خواب مناسب‌تر است را تنها خودتان می‌توانید بدهید. افرادی که سرمایی هستند از سرمای سنگ‌ و سرامیک در فصل سرد سال فراری هستند و شاید با انداختن فرش یا موکت روی سنگ و سرامیک این مشکل را حل کنند اما گروهی دیگر با آن کنار آمده و با پاپوش در خانه راه می‌روند. شاید هم ترجیح دهند تنها اتاق خواب‌ها را پارکت یا لمینت کنند تا اندکی از سرما کاسته شود. تعریف داستان از این جهت بود که بیان کنیم در نهایت تصمیم گیرنده نهایی خود شما هستید.

 

سخن آخر

پرداختن به کفپوش اتاق خواب به عنوان اصلی‌ترین فضای خانه برای گذرادن اوقات فراغت و استراحت اهمیت زیادی دارد پس بهتر است کفپوشی را انتخاب کنید که حس گرما و آسایس این فضا را تامین کند.

شما کدامیک از کفپوش‌هایی که در بالا به آن اشاره شد را برای اتاق‌خواب خود می‌پسندید؟ نظرات خود را برایمان در کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید