7 ترند دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۴ به پیش‌بینی طراحان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در ادامه با بساز و بچین همراه بمانید تا با چند ترند دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۴ بیشتر آشنا شوید و در صورت تمایل این ترندها را در طراحی آشپزخانه خود مورد استفاده قرار دهید.

اگرچه در سال 2023، آشپزخانه‌های ماکسیمال یا شلوغ بسیار ترند و پرطرفدار بود، اما ترند دکوراسیون آشپزخانه 2024، رویکردی کاملاً ملایم‌تری را در پیش گرفته است اما همچنان جذابیت‌های زیادی را ارائه می‌کند. به گفته طراحان، در حالی که رنگ‌های قوی و تند مانند سبز و صورتی در طراحی آشپزخانه محبوب بودند (مانند طراحی خانه باربی)، اما در سال جدید به چیزی کم‌رنگ‌تر تبدیل می‌شوند. متخصصان طراحی آشپزخانه در حال به اشتراک گذاشتن ترند دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۴ هستند و در این میان، استفاده از رنگ‌های گرم زمینی گرفته تا نصب کاشی‌های گرافیکی و هودهای هواکش چشمگیر از جمله محبوب‌ترین مواردی هستند که به چشم می‌خورند.

در ادامه با بساز و بچین همراه بمانید تا با چند ترند دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۴ بیشتر آشنا شوید و در صورت تمایل این ترندها را در طراحی آشپزخانه خود مورد استفاده قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: آشپزخانه مینیمال، بی‌نظمی کمتر جذابیت بیشتر

 

آشنایی با ترندهای دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۴

طبق نظر کارشناسان و متخصصان طراحی داخلی، در سال 2024، پالت‌های رنگی جدید، سبک اسکاندیناویایی و رویکرد مینیمالیستی از جمله مواردی هستند که در دکوراسیون آشپزخانه‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین تمرکز روی بهبود عملکرد با راه‌حل‌های ذخیره‌سازی بهینه، وسایل کم‌صدا، و ادغام ایستگاه‌های نوشیدنی، است.

در ادامه برخی از ترندهای محبوب در دکوراسیون آشپزخانه 2024 را معرفی کردیم:

 

طراحی جزیره نمایشی و خاص برای آشپزخانه

طراحی جزیره نمایشی و خاص برای آشپزخانه

طراحی جزیره آشپزخانه با ظاهر دراماتیک و نمایشی، از جمله اولین ترندهای محبوب در طراحی دکوراسیون آشپزخانه 2024 است که با الگوهای جسورانه سنگی و با آویزهای کم ارتفاع در الگوهای رنگارنگ، تکمیل می‌شود.

اگرچه جزیره در آشپزخانه، هم به عنوان یک فضای آماده سازی و هم به عنوان فضای غذاخوری به کار خود ادامه می‌دهند، اما همچنان شاهد تمرکز بیشتر بر طراحی فضای غذاخوری خواهیم بود، زیرا آنها به یک مکان دائمی در آشپزخانه تبدیل می‌شوند و فضای بیشتری را نسبت به همیشه دارند.

 

انتخاب بین کابینتی هماهنگ با صفحه کابینت

انتخاب بین کابینتی هماهنگ با صفحه کابینت

اگرچه اغلب از انواع کاشی برای فضای بین کابینت‌ها استفاده می‌شود، اما در سال 2024، استفاده از صفحات سنگ یا کوارتز در پشت اجاق گاز و بین کابینتها بسیار بیشتر شده است. در واقع، متریالی که برای پوشش بین کابینت‌ها استفاده می‌شود دقیقا با همان طرح و رنگ صفحه کابینت است تا ظاهری یکپارچه برای دکوراسیون آشپزخانه ایجاد شود. این انتخاب، نه تنها یک نقطه کانونی قابل توجه ایجاد می‌کند، بلکه تمیز کردن آن نیز آسان است.

 

استفاده از رنگ های متمرکز بر طبیعت

استفاده از رنگ های متمرکز بر طبیعت

انتخاب رنگ آبی، سبز یا رنگ‌های گرم‌تر و خاکی‌تر الهام گرفته از طبیعت برای دکوراسیون آشپزخانه، می‌تواند باعث ایجاد فضایی آرام در آشپزخانه شود. کابینت سبز، از جمله گزینه‌هایی است که مطمئنا نمونه‌های مختلفی از آن را در دکوراسیون آشپزخانه 2024 مشاهده خواهید کرد.

 

کابینت آشپزخانه با چوب طبیعی

کابینت آشپزخانه با چوب طبیعی

با توجه به ترند دکوراسیون آشپزخانه 2024، که در بالا به آن اشاره کردیم، استفاده از رنگ‌های گرم و طبیعی، محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. در همین راستا نیز صاحبان خانه از آشپزخانه‌های کاملا سفید دور می‌شوند و انتخاب پالت‌های رنگی گرم‌تر و چوب طبیعی در کابینت بسیار محبوب و پرطرفدار خواهد بود.

 

ایجاد فضاهای ذخیره سازی هوشمندانه‌تر

ایجاد فضاهای ذخیره سازی هوشمندانه‌تر

در حال حاضر، طراحی فضاهای ذخیره سازی در آشپزخانه، سفارشی و هوشمندانه‌تر شده است. در واقع، طراحی دکوراسیون در آشپزخانه 2024 این اطمینان را می‌دهد تا همه چیز جای مخصوص به خود را داشته باشند. به عنوام مثال، طراحی فضای مخصوص برای لوازم خانگی این امکان را فراهم می‌کند تا وسایلی مانند مخلوط کن، قهوه ساز و توستر را پنهان کنید و در عین حال این وسایل را به راحتی در دسترس و منظم نگه دارید. 

علاوه بر این، تقاضا برای فضای ذخیره سازی توکار، کابینت‌هایی با تقسیم‌کننده‌های قابل تنظیم و مواردی از این دست نیز نشان‌دهنده یک رویکرد عملی برای سازماندهی و ذخیره‌سازی هوشمندانه در فضای داخلی آشپزخانه است.

پیشنهاد مطالعه: کابینت گوشه، ۱۳ ایده برای رفع مشکل کنج کابینت آشپزخانه

 

استفاده از الگوی شاه ماهی 

استفاده از الگوی شاه ماهی 

استفاده از الگوی Herringbone، شاه ماهی، تیغ ماهی یا طرح زیگزاگی، یکی دیگر از ترندهای محبوب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه است که نمونه‌های مختلف آن را در همه جای آشپزخانه از جمله فضای بین کابینت‌ها، کف آشپزخانه و غیره مشاهده خواهید کرد که الگویی منحصر به فرد و خیره کننده را برای این فضا ایجاد می‌کند.

اگرچه الگوی Herringbone یکی از از عناصر طراحی کلاسیک است اما در سال 2024، در حال تجربه رنسانس است و به الگوی مورد استفاده برای آشپزخانه، حمام و موارد دیگر تبدیل شده است. این الگوی گرافیکی جذاب، برای ایجاد حرکت و بافت در فضای آشپزخانه بسیار عالی است و نمونه‌هایی که در جهت‌های مورب یا عمودی حرکت می‌کنند، جز مواردی هستند که در سال 2024، بسیار پرطرفدار خواهند بود.

پیشنهاد مطالعه: ایده‌های طراحی کف آشپزخانه با کاشی و تایل + تصاویر

 

طراحی هود آشپزخانه با ظاهر منحصر به فرد

هود، یکی از اجزای ضروری در آشپزخانه است که تا به امروز، تقریبا بخاطر جنبه کاربردی که دارند در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گرفتند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند تا از نمونه‌های مخفی آن استفاده کنند. اما در سال پیش رو، استفاده از هود در دکوراسیون آشپزخانه جنبه تزیینی پیدا کرده و به یک عنصر طراحی شیک و خیره کننده در آشپزخانه تبدیل شده است.

طبق گفته کارشناسان، استفاده از هودهای استاندارد که از مواد منحصربه‌فرد مانند چوب، فولاد ضد زنگ و فلزات مخلوط، طراحی و ساخته شده‌اند، به یک ویژگی هیجان‌انگیز و تماشایی در دکوراسیون آشپزخانه سال 2024 تبدیل شده‌ است. این انتخاب، یک لمس متمایز و سفارشی به طراحی آشپزخانه اضافه می‌کند و به عنوان یک نقطه کانونی برای فضا عمل خواهد کرد!

پیشنهاد مطالعه: انواع نورپردازی کابینت آشپزخانه، چرا و چگونه اجرا کنیم؟

 

ترند دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۴ از نگاه شما

اگر تمایل دارید طراحی آشپزخانه خود را مطابق با ترند دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۴ انجام دهید، لازم است با محبوب‌ترین و پرطرفداترین روندهایی که در این زمینه ایجاد شده‌اند آشنا شوید و سپس مطابق با فضایی که در اختیار دارید و سلیقه شخصی خود، بهترین دکوراسیون را برای آشپزخانه خود ایجاد نمایید.

شما کدام ترند دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۴ را بیشتر می‌پسندید؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله