ایده‌های تغییر چیدمان آشپزخانه برای سال نو

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در ادامه این بخش از بساز و بچین، چند راه ارزان و آسان برای به‌روزرسانی و ایجاد تغییر چیدمان آشپزخانه وجود دارد.

آشپزخانه یکی از پرکاربردترین فضاهای خانه و قلب خانه است، به این معنی که همیشه سزاوار کمی عشق اضافی است. وقتی نوبت به ایده‌های تغییر چیدمان آشپزخانه می‌رسد، از شخصی سازی نترسید. سعی کنید هنگام اضافه کردن نکات کوچک، سبک خانه و خانواده خود را در نظر بگیرید. شاید اینطور تصور کنید که تغییر در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه هزینه زیادی را به همراه دارد، اما برای تأثیرگذاری زیاد در آشپزخانه خود، نیازی به خرج کردن پول زیادی ندارید. 

فرقی نمی‌کند سال‌ها در خانه‌تان زندگی کرده‌اید یا کلید خانه را به تازگی دریافت کرده‌اید و یا تصمیم دارید همراه با خانه تکانی سال جدید، تغییراتی را در چیدمان آشپزخانه خود ایجاد کنید. در ادامه این بخش از بساز و بچین، چند راه ارزان و آسان برای به‌روزرسانی و ایجاد تغییر چیدمان آشپزخانه وجود دارد.

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی ایده‌های کم هزینه برای تغییر دکوراسیون سال نو

 

رنگ آمیزی آشپزخانه

رنگ آمیزی آشپزخانه

رنگ آمیزی سریعترین و ساده ترین راه برای تغییر هر فضایی است. فرقی نمی‌کند رنگی جسورانه بخواهید یا یک رنگ آرام، رنگ فوراً فضا را تنظیم می‌کند. در حالی که کابینت و فضای بین کابینت‌ها معمولا غالب‌ترین قسمت آشپزخانه شما خواهد بود، اما انتخاب رنگ مناسب فضا را منسجم و زیبا می‌کند. یک دیوار برجسته کلاسیک در عین ایجاد یک نقطه کانونی، عمق و جذابیت بصری را اضافه می‌کند. با رنگ آمیزی سقف با رنگ یا الگوی متضاد، چشم را به سمت بالا بکشید تا یک عنصر شگفت انگیز به آن اضافه کنید. با این انتخاب، فضا پویاتر خواهد بود و وقتی مهمانان برای اولین بار وارد آن می‌شوند، تجربه‌ای منحصر به فرد ایجاد خواهید کرد.

 

استفاده از فرش زیبا

استفاده از فرش زیبا

استفاده از یک فرش جدید و زیبا، راهی سریع، آسان و ارزان برای افزودن یک عنصر طراحی جدید به چیدمان آشپزخانه است. گذاشتن یک فرش رنگارنگ یا طرح‌دار در جلوی قسمت سینک یا اجاق گاز فوراً کمی گرما و ظرافت به این فضا اضافه می‌کند. البته بهتر است فرشی که انتخاب می‌کنید، به اندازه کافی باریک باشد تا کفپوش را در هر طرف نشان دهد تا احساس بهم ریختگی نداشته باشد، و همچنین غیرلغزنده باشد و به راحتی تمیز شود.
 

اضافه کردن طاقچه یا شلف

اضافه کردن طاقچه یا شلف

قفسه بندی باز یا شلف‌ها، باعث ایجاد عمق و باز بودن در آشپزخانه می‌شود. این یک فرصت عالی برای تهیه یک مجموعه شیک از چیزهای مورد علاقه شما، مانند کتاب آشپزی یا گلدان گل، فراهم می‌کند. کلید یک طراحی منسجم این است که قفسه‌های خود را مانند یک دیوار گالری با لایه بندی در هر سطح با اقلام زیبا، آثار هنری قاب شده، یا اکسسوری‌های مخصوص آشپزخانه چیدمان کنید. 

 

پیشنهاد مطالعه: طرح جلوی اپن آشپزخانه | 30 ایده جذاب از طرح های خلاقانه

 

ایجاد تغییر در نورپردازی آشپزخانه

ایجاد تغییر در نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی یکی از مواردی است که در طراحی و چیدمان آشپزخانه نادیده گرفته می‌شود. اضافه کردن ‌های آویز شیک یا یک لوستر در بالای جزیره آشپزخانه یک نقطه کانونی ایجاد می‌کند و فضای کلی را بهبود می‌بخشد. سعی کنید لوستر یا لامپی که برای فضای آشپزخانه انتخاب می‌کنید در عین حال که نور مناسبی را برای این فضا فراهم می‌کند، دارای طراحی شیک و زیبا و متناسب با سبک دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه باشد.

 

تغییر پرده‌های آشپزخانه

تغییر پرده‌های آشپزخانه

پرده‌ها، فوراً چیدمان یک فضا را ارتقا می‌دهد. پنجره‌های آشپزخانه‌تان را با پرده‌های جذاب و جدید بپوشانید. آشپزخانه یک منطقه عالی برای ترکیب پارچه‌ها و الگوهای سرگرم کننده است که دکوراسیون موجود شما را تکمیل می‌کند و به زیبایی این فضا اضافه می‌کند.

 

به نمایش گذاشتن ادویه‌ها و وسایل پخت و پز

ادویه‌ها

استفاده از مجموعه‌ای زیبا از ظروف که به شکلی شیک روی کانتر آشپزخانه قرار گرفته‌اند، رنگ و بویی به آن اضافه می‌کند و مواد لازم شما را در دسترس نگه می‌دارد. برای ایجاد یک قفسه ادویه چشم نواز می‌توانید از قفسه‌های باز استفاده کنید. همچنین می‌توانید از قوطی‌های قدیمی، ظروف شیشه‌ای یا ظروف سرامیکی استفاده کنید تا در عین حال که آشپزخانه‌ای عملکردی داشته باشد، جلوه‌ای جذاب بصری به آن اضافه کنید. حتما ادویه ها و مواد پخت خود را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید تا تازگی آنها حفظ شود.

 

پیشنهاد مطالعه: با ۱۰ اشتباه رایج در دکوراسیون آشپزخانه آشنا بشید!

 

استفاده از گل و گیاه طبیعی

استفاده از گل و گیاه طبیعی

استفاده از گل و گیاه طبیعی در چیدمان منزل، یک روند طراحی است که به نظر می‌رسد همه آن را دوست دارند، و آشپزخانه فرصتی عالی برای وارد کردن عناصر طبیعی برای ایجاد گرمای بیشتر در این فضا است. گیاهانی مانند پیازچه، جعفری، پونه کوهی، رزماری و ریحان که در گلدان‌های کوچک و زیبا کاشته شده‌اند، از جمله انتخاب‌های خیلی عالی و بسیار محبوب هستند که می‌توانید برای تغییر چیدمان آشپزخانه استفاده کنید و از دیدن آنها لذت ببرید.

اگر احساس می‌کنید نگهداری از گیاهان طبیعی برایتان سخت است، می‌توانید عناصر طبیعی را که نیازی به نگهداری ندارید، مانند تخته‌های برش چوبی، سینی‌های سرو یا کاسه‌ها در چیدمان فضای آشپزخانه خود بگنجانید. گل‌های مصنوعی یا خشک نیز یک افزودنی عالی برای یک گلدان بزرگ هستند.

 

استفاده از آثار هنری و دکورهای کوچک

استفاده از آثار هنری و دکورهای کوچک

شاید هنگام انتخاب و چیدمان آثار هنری و دکوری‌های کوچک و بزرگ، آشپزخانه اولین جایی نباشد که به آن فکر می‌کنید و سعی می‌کنید این دکوری‌ها را برای سایر قسمت‌های خانه انتخاب نمایید. اما لازم است بدانید که افزودن آثار هنری به هر فضایی از جمله آشپزخانه می‌تواند فوراً فضا را ارتقاء دهد و در صورت انتخاب دقیق می‌تواند به طرز چشمگیری حال و هوا را تغییر دهد.

قطعات سرامیکی یا شیشه‌ای، مانند کاسه یا گلدان، افزودنی‌های کلاسیک برای تغییر چیدمان آشپزخانه هستند، زیرا به راحتی تمیز می‌شوند، در برابر تغییرات دما مقاوم هستند و سطوح ضد آب دارند و هر گونه مشکلی مانند کپک زدن را نخواهند داشت.

 

طراحی و ساخت یک پنتری باز

طراحی و ساخت یک پنتری باز

اگر در آشپزخانه یک جزیره زیبا دارید می‌توانید یک سمت جزیره را به شکل پنتری باز طراحی کنی و فضای درون آن را با ظروف یکسان برای نگهداری حبوبات و غیره پر کنید و از این طریق، فضایی منحصر به فرد و زیبا را برای آشپزخانه خود ایجاد نمایید.

 

اضافه کردن کاغذ دیواری جذاب

کاغذ دیواری جذاب

کاغذ دیواری در طراحی خانه محبوبیت دوباره پیدا کرده است و به لطف تنوع گسترده الگوها، بافت‌ها و رنگ‌ها، چیزی برای همه وجود دارد.انتخاب یک کاغذ دیواری جذاب می‌تواند به طور قابل توجهی بر آشپزخانه شما تأثیر بگذارد و در عین حال سبک، گرما و عمقی را که رنگ نمی‌تواند ایجاد کند را به این فضا اضافه می‌کند.

اگر قفسه باز یا کابینت‌های شیشه‌ای دارید، کاغذ دیواری را به پشت این فضا اضافه کنید. انجام این کار باعث ایجاد یک نمایشگر چشم نواز و زیباتر شدن آیتم‌های جلویی می‌شود. همچنین می‌توانید فضای غذاخوری را با استفاده از کاغذ دیواری متفاوت و خاص در آشپزخانه تعریف کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: 50 مدل کاشی آشپزخانه 2024[گلدار، ساده و مدرن]

 

کلام آخر

ایجاد تغییر چیدمان آشپزخانه می‌توند فضای شما را متفاوت‌تر و خاص‌تر نشان دهد و حال و هوای متفاوتی را برای فضای آشپزخانه ایجاد خواهد کرد. نزدیک شدن به سال نو و شروع خانه تکانی، فرصت مناسبی برای ایجاد تغییر در چیدمان آشپزخانه است و استفاده از ایده‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم می‌تواند نقطه شروع خیلی خوبی برای این منظور باشد.

شما چه ایده‌ای برای تغییر چیدمان آشپزخانه دارید، حتما در قسمت کامنت برای ما بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید