دکوراسیون خانه رویایی باربی در فیلم پر سر و صدای Barbie 2023

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵

احتمالا این روزها شما نیز اسم فیلم باربی به گوشتان خورده، در این مقاله قصد داریم دکوراسیون خانه رویایی باربی در فیلم را تجزیه و تحلیل کنیم پس همراه ما باشید.

غیرممکن است این روزها نشانه‌ای از فیلم پرسروصدای باربی (Barbie) را ندیده باشید؛ شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید خانه رویایی باربی در فیلم چگونه است! با مشاهده ویدئوتریلرهای فیلم باربی متوجه خواهید شد که خانه رویایی باربی جایی برای افراد خجالتی نیست! در واقع هیچ حریمی وجود ندارد و هیچ دیواری در این خانه نیست! گرتا گرویگ کارگردان باربی می گوید: "هیچ دیوار و هیچ دری وجود ندارد. خانه های رویایی فرض می کنند که شما هرگز چیزی را که آرزو می کنید خصوصی باشد ندارید! حتی نیاز به جایی برای پنهان شدن وجود ندارد." این استعاره جذابی از کارگردان فیلم باربی است که تا کنون میلیاردها دلار فروش کرده است! خانه رویایی باربی چیزی است که در این مقاله از بساز و بچین به آن می‌پردازیم.

 

داستان طراحی و ایده پردازی خانه رویایی باربی (Barbie 2023)

شهر باربی ها در فیلم باربی

برای طراحی و ساخت این دنیای بازی پانوپتیکون (سراسربین یا فضایی که بدون در با قابلیت دید سراسری طراحی می‌شود) گرتا گرویگ از افراد حرفه‌ای مثل طراح تولید سارا گرین‌وود و دکوراتور کیتی اسپنسر دعوت کرد. این افراد متخصص در مدل سازی و طراحی فضاهایی هستند که مربوط به دنیای دیگر و قلمروهای دیگر است! تخصص و تجربه این افراد در فیلم‌هایی مثل غرور و تعصب و آنا کارنینا مثال زدنی است. استخدام این افراد حرفه‌ای و خلاق برای این بخش ماجرا یک نقطه عطف در ایجاد دکور فیلم باربی بود.

خانه باربی الهام گرفته از خانه صحرایی کافمن یا به طور ساده خانه کافمن، یک اثر معماری منحصر به فرد در شهر پالم اسپرینگز، کالیفرنیا است که توسط معمار برجسته، ریچارد نوترا، در سال 1946 طراحی گردید. این ساختمان به دستور ادگار جی. کافمن، یک تاجر برجسته که پیشتر نیز سفارش ساخت ساختمان Fallingwater را از فرانک لوید رایت داشته، ساخته و اجرا شد. این خانه به عنوان یک شاهکار معماری شناخته می‌شود که به تعریف زیبایی‌شناسی مدرن در محیط شهری تفریحی پالم اسپرینگز کمک نموده است. سارا گرین‌وود طراح تولید این فیلم، که تلاش می‌کرد «باربی را از طریق این ایده، وارد دنیای واقعی کند گفت: «همه چیز در آن دوران کاملاً مشخص بود.»

شاید جالب باشد که بدانید نه سارا گرین وود و نه کارول اسپنسر طراح لباس باربی، قبلا باربی نداشتند! بنابراین آن‌ها یک خانه رویایی در آمازون را تصور کردند و برای آن ایده پردازی نمودند. به گفته اسپنسر: «مقیاس بسیار عجیب بود. گرویگ می‌گوید: «سقف در واقع کاملاً به سر فرد نزدیک است و عبور از اتاق فقط چند قدم طول می‌کشد. این تأثیر عجیبی دارد که باعث می شود بازیگران در فضا بزرگ به نظر برسند اما در کل کوچک به نظر برسند.»

 

خانه سینمایی باربی

خانه سینمایی باربی

خانه سینمایی باربی یک اثر شگفت‌آور و بی‌نظیر است که در مجموعه استودیوی برادران وارنر، در اطراف منطقه لندن، با ابتکار نوترا شکل گرفته است. این شاهکار معماری به فانتزی سه‌طبقه فوشیا تبدیل شده است که بازسازی خلاقانه‌ای از یک فانتزی فرهنگی است. از جمله جلوه‌های شگفت‌آور آن، سرسره‌ای است که در داخل یک حوض آب، به شکلی هنرمندانه پیچیده شده است.

گرویگ، با اشاره به طرح‌ها و ایده‌های گذشته همچون مدل بوهمیایی از دهه 1970 با لامپ‌های خطای دید به سبک تیفانی و خانه ویکتوریایی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، با استفاده از صندلی‌های استراحت طراحی شده توسط فیلیپ استارک (معمار- طراح داخلی و طراح صنعتی مبلمان و صندلی)، به یک تجسم جدید از فضا پرداخته است. او پرسش‌های جذابی مطرح می‌کند: چرا وقتی می‌توانید درون استخر خود شنا کنید، از پله‌ها برای فرود آمدن استفاده کنید؟ چرا وقتی آسانسوری ویژه با لباس‌هایتان هماهنگ شده است، از پله‌ها برای بالا رفتن استفاده کنید؟ این سؤالات، ریشه در ایده‌های ماجراجویی بزرگ پی‌وی دارد و حتی به تصاویر نقاشی‌های وین تیباود از دنیای کیک‌ها و حیاط کوچک نقاش جین کلی در اثر «یک آمریکایی در پاریس» نیز اشاره دارد.

این تطابقات و اشاره‌های چندلایه، به خلق یک محیط بی‌نظیر و جذاب در خانه سینمایی باربی کمک کرده‌اند. خانه باربی از جزیی‌ترین بخش گرفته تا کلی‌ترین بخش را پوشش می‌دهد و ساختاری بی عیب و نقص برای نمایش فیلم فانتزی و جذاب باربی ایجاد کرده است.

 

دکوراسیون اتاق خواب باربی

دکوراسیون اتاق خواب باربی

برای اتاق خواب باربی، همه جزییات و تم اصلی اتاق به رنگ صورتی در طیف‌های گوناگون است. تخت خواب باربی با یک تخت فانتزی دارای لمسه سراسری دیزاین شده است که در تاج آن نیز مخمل صورتی کار شده است. روکش مخمل این تخت در کنار رنگ جذاب آن با کفی تخت پولک دار صورتی شاینی، از شاخصه‌های اصلی و قابل توجهی است که می‌توان به آن اشاره کرد. توجه داشته باشید که کوسن‌های تخت خواب نیز با رنگ صورتی همرنگ بالای تخت طراحی شده اند. آباژور با روکش کرومی طیف صورتی و استایلی مدرن، تکمیل کننده محیط جذاب اتاق خواب باربی است. در گوشه دیگر اتاق وجود یک صندلی ست شده با تخت خواب و پافر ساده آن برای ریلکس کردن و مطالعه دیده می‌شود . نبود درب و پنجره در این اتاق به شدت جلب توجه می‌کند و تصور زندگی عادی در آن را اندکی غیرممکن می‌سازد.

دکوراسیون اتاق خواب باربی

در این فیلم همه شخصیت ها صبح خیلی شیک از خواب بیدار میشوند و با نگاهی به اطراف باربی های دیگر را می بینند و صبح بخیر میگویند. نبود در و پنجره در اتاق خواب ها کاملا احساس میشود! جالب است بدانید که در دکوراسیون خانه دوست باربی، همان طور که در تصویر پیدا است، آباژور با استایل خاص دیگری خودش را نشان میدهد که با اتاق خواب باربی متفاوت است.

اتاق خواب باربی و دوستان

 

 

کلوزت روم باربی

کلوزت روم باربی

با نگاهی دقیق‌تر به تیزرهای فیلم باربی، متوجه اتاق کلوزت روم آن می‌شوید. اتاقی الهام گرفته شده از باکس های مخصوص عروسک های باربی که با دارا بودن لوازم مخصوص باربی و لباس‌های استایل‌های مختلف او، خودنمایی می‌کنند. فضایی برای میکاپ و آینه نیز درنظر گرفته شده اس.  در همین حال، کمد او لباس های هماهنگ را در شیشه های جعبه اسباب بازی نشان می دهد. به گفته گرین‌وود «این خانه قطعاً خانه‌ای برای یک زن مجرد است. اسپنسر نیز افزود، "او نماد نهایی فمینیست است." کمدی پر از کیف و کفش هایی که طیف های گوناگون صورتی را نمایش میدهند! عینک ها، اکسسوری ها و انواع کلاه و چتر برای زندگی جذاب دخترانه باربی در این کمدها چیده شده است. دیتیل هرکدام از این لوازم حس و حال جذابی را تداعی می کند!

کلوزت روم باربی

 

 

دکوراسیون استخر و محوطه در فیلم باربی

دکوراسیون خانه رویایی باربی - استخر و محوطه

در فیلم باربی، یک سرسره صورتی دلبر از بالا به پایین کشیده شده است تا به راحتی بدون استفاده از پله ها، باربی به طبقه همکف و فضای محوطه و استخر وارد شود. نکته جذاب در اینجا، تاکید به دنیای عروسکی است. در این استخر خبری از آب نیست و همه چیز با دنیای زیبای عروسکی تطابق دارد. استفاده از گرین وال در اطراف استخر همراه با صندلی های طراحی شده با سایه بان مناسب از المان های رایج در اطراف استخر است.

استخر باربی

 

سرسره صورتی باربی

 

استخر باربی جذاب

 

تجسم رویا در واقعیت

کلوزت روم باربی

در فیلم باربی، مثل تمام اثرهای سینمایی پیشین همچون "Little Women" زنان کوچک و "Lady Bird" خانم برد، گرویگ به دنبال ایجاد یک جهان واقعی و نزدیک به دنیایی است که هم اکنون در آن زیست می کنیم. این کارگردان، در هر فرصت، هدفش را از طریق "تصویرسازی طبیعی" تعبیر می‌کند تا جزییات فانتزی در دنیای واقعی نمود پیدا کنند. او اظهار می‌کند: "واقعاً در حال ساختن یک جهان جایگزین برای باربی لند بودیم. به عنوان مثال، استفاده از پس‌زمینه‌هایی که به شکل نقاشی با هنر دست ‌کشیده شده اند به جای تصاویر سه ‌بعدی رایانه‌ای برای ضبط آسمان و کوه‌های سن جاسینت، ایده مطلوبی بود تا همه چیز رنگ بوی واقعی‌تری داشته باشد. هدف ما این بود که همه چیز باید قابل لمس باشد، زیرا اسباب ‌بازی‌ها بیش از هرچیز دیگری باید تجربه و امکان لمس و احساس را به ما هدیه دهند.

 

بار و سالن خانه باربی

بار و سالن خانه باربی

در این بخش خانه نیز همه چیز به رنگ صورتی است. صورتی در طیف‌های مختلف استایلی شبیه به دیوارپوش سنگی فانتزی را نشان می‌دهد. جذابیت و زیبایی این فضای فانتزی در کنار یک بار گرد و صندلی های چیده شده در کنار آن به شدت ما را به دوران کودکی و عروسک بازی می‌برد. هدف از ساخت این فیلم گردش در دنیای خیال و رویا است و به شدت همراه با زیبایی‌های فضای طبیعت می‌تواند خودنمایی کند.

 

صورتی اولویت دارد!

دکوراسیون خانه باربی

یادتان باشد که همه چیز نیز باید صورتی باشد. گرویگ می‌گوید: حفظ «کودکی» بسیار مهم بود. می‌خواستم صورتی‌ها خیلی روشن باشند و همه چیز تقریباً زیاد باشد! در واقع می‌توان گفت که همین ایده موجب شد تا ذخیره رنگ صورتی در جهان با کمبود مواجه شود! چرا که حجم عظیمی از رنگ در این پروژه استفاده شد. او ادامه می دهد، من  نمی خواستم فراموش کند که چه چیزی باعث شد وقتی دختر کوچکی بودم باربی را دوست داشته باشم!

 گرین‌وود خاطرنشان می‌کند که ساخت ‌و ساز خانه رویایی باربی در این فیلم، با روندی مطلوب و اجرای حرفه ای به وسیله رنگ های سایه فلورسنت و رنگ برند Rosco انجام شد. او می خندد: «دنیا رنگ صورتی تمام شد.»

در واقع منظور او چنین است که رنگ‌های صورتی این برند به دلیل استفاده بالا در دکوراسیون باربی، به اتمام رسیدند و بحرانی برای تهیه رنگ صورتی آغاز شد.

 

دکوراسیون آشپزخانه باربی

دکوراسیون خانه رویایی باربی در فیلم

برای دکوراسیون خانه رویایی باربی در فیلم، همه چیز به شکلی فانتزی طراحی شده است. استفاده از رنگ صورتی در کابینت های آشپزخانه، گاز آشپزخانه و فر کاملا محسوس است. نکته جالب توجه، استفاده از اسمگ ایتالیایی صورتی رنگ به عنوان توستر در این فیلم تمام صورتی است. فضای آشپزخانه نیز مانند همه فضاهای دیگر در این فیلم، هیچ در و دیواری ندارد و تمام اوپن خودنمایی میکند!

 

و در آخر...

جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی خانه رویایی باربی در فیلم 2023 آن، تجسمی از دنیای عروسکی در دنیای واقعی است. همه چیز به شکلی جذاب صورتی رنگ است و تمرکز بر رنگ عروسکی و جذاب صورتی اصلی ترین نکته این حال و هوا است.

 

منبع: Inside the Barbie Dreamhouse, a Fuchsia Fantasy Inspired by Palm Springs

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
سحر
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۹

چقدر جالب بود از این زاویه به فیلم نگاه کردین

پاسخ
دختر صورتی پوش
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

وای من عاشق این فیلمم... چه موضوع خوبی کار کردین‌:))))

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید