انواع نورپردازی کابینت آشپزخانه، چرا و چگونه اجرا کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

معرفی انواع نورپردازی کابینت آشپزخانه+ معرفی انواع لامپ های مورد استفاده در کابینت+ معرفی مرکز ارائه خدمات نورپردازی و لامپ های کابینتی

نورپردازی به قدری جذاب است که از آن نمی‌توان گذشت. نورپردازی محدود به فضای سبز و نمای داخلی ساختمان نیست بلکه می‌توان آن را در تمام فضاهای داخلی مثل آشپزخانه اجرا کرد. انواع نورپردازی کابینت آشپزخانه، آشپزخانه‌ای زیبا و پر نور به وجود می‌آورد که از آن در آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ استفاده می‌شود تا محیطی دلنشین به وجود آید.

 

تاثیر نورپردازی در زیبایی

نورپردازی زیر کابینت آشپزخانه

نورپردازی داخل کابینت

نورپردازی علاوه بر پر نور کردن آشپزخانه باعث زیبایی بیشتر شده و به کابینت‌ها جلوه‌ای دیگر می‌دهد. اخیرا در طراحی داخلی به انواع نورپردازی کابینت آشپزخانه پرداخته می‌شود که در شیک و کاربردی کردن دکوراسیون آشپزخانه نقش مهمی دارد. در بخش‌های مختلف کابینت می‌توان از چراغ استفاده کرد که خطری نداشته و برای همه افراد جذاب است.

تصور کنید می‌خواهید ماهی پاک کنید، ظرف چربی را بشویید، کیکی را به زیبایی تزئین کنید یا شب هنگام درب کابینت را باز کرده تا لیوانی را برای آب خوردن بردارید و ... هرکدام از این کارها در زیر نور بهتر و با دقت بیشتر انجام می‌شوند. پولک‌های ماهی زیر نور دید بهتری دارند، چربی‌ها زیر نور بهتر دیده و شسته می‌شوند، کیک با دقت بیشتر تزئین می‌شود یا شب نیازی به روشن کردن چراغ اصلی آشپزخانه نیست تا بقیه اهالی منزل از خواب بیدار نشوند و ... پس با همه این اوصاف نورپردازی کابینت آشپزخانه علاوه بر زیبایی، کاربردهای بسیاری دارد.

 

نحوه نورپردازی در کابینت‌ها

ایجاد روشنایی با نورپردازی

برای اجرای انواع نورپردازی کابینت آشپزخانه، راهکارهای متفاوتی وجود دارد. نورپردازی آشپزخانه را می‌توان در قسمت بالای کابینت‌ها اجرا کرد. در چنین حالتی با روشن کردن آن‌ فضای خالی کابینت و سقف روشن شده که با انعکاس نور به سقف کل فضای آشپزخانه روشن می‌شود. راهکار دیگر تعبیه نور در زیر کابینت‌ها است. در چنین حالتی فضای خالی بین دو کابینت روشن شده که می‌توان بسیاری از امور را زیر نور انجام داد. حتی نور لازم برای گیاهان آپارتمانی نیز از همین طریق تامین می‌شود.

نوع دیگری از نورپردازی وجود دارد که در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. چنین نورپردازی در داخل کابینت انجام می‌شود که با باز شدن درب سنسور فعال شده و چراغ روشن می‌شود و مجدد با بسته شدن درب چراغ‌های داخل کابینت خاموش می‌شوند. هر سه مدل مکمل نور اصلی موجود در آشپزخانه هستند که نوع زیر کابینت رایج‌ترین و داخل کابینتی جدیدترین نوع است.

 

انواع نورپردازی کابینت های آشپزخانه

نورپردازی کابینت آشپزخانه به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که عبارتند از:

 

نورپردازی دکوراتیو

نورپردازی دکوراتیو

نورپردازی دکوراتیو همانطور که از نام آن پیداست برای تزئین به کار می‌رود. در نورپردازی دکوراتیو می‌توان از رنگ‌های غیر معمول مانند نارنجی، سرخابی، قرمز، بنفش و ... استفاده کرد که در بالا و یا پایین کابینت قرار می‌گیرند.

 

نورپردازی کاربردی

نورپردازی کابینت آشپزخانه به صورت کاربردی

نورپردازی کاربردی جهت گیری خاصی داشته که فضای مشخص و محدودی را روشن می‌کند. از چنین نورپردازی معمولا زیر کابینت یا داخل آن استفاده می‌شود که نور شدت مناسبی داشته و تاریکی‌ها و سایه را برطرف می‌کند.‌

 

نورپردازی عمومی

نورپردازی کابینت آشپزخانه

نورپردازی عمومی یا همان نورپردازی محیطی مناسب آشپزخانه‌هایی است که به دلیل پشت به آفتاب بودن یا نداشتن پنجره مناسب همیشه تاریک هستند. نورپردازی محیطی معمولا به جز سقف آشپزخانه در بالای کابینت‌ها انجام می‌شود تا با برخورد به سقف به سمت پایین انعکاس یابند.

برای سفارش انواع نورپردازی کابینت می‌توانید با ثبت درخواست در بساز و بچین از مشاوره همکاران ما برای پیدا کردن بهترین شرکت برخوردار شوید.

 

انواع چراغ‌های مورد استفاده در نورپردازی کابینت آشپزخانه

برای اینکه بتوان از کابینت‌ها را نورپردازی کرد از چراغ‌های مختلفی استفاده می‌شود که عبارتند از:

 

نورپردازی کابینت با چراغ فلورسنت

چراغ فلورسنت حالت نواری داشته که سیم کشی آن در زیر کابینت‌ها بسیار آسان بوده و نصب آن ساده است. لامپ‌های فلورسنت نور بسیار قوی داشته و فضای اطراف خود را به خوبی روشن می‌کنند. نوار چراغ فلوسنت را می‌توان به صورت سراسری یا تنها در بخشی از زیر کابینت‌ها اجرا کرد.

 

نورپردازی کابینت با لامپ هالوژن

نورپردازی کابینت آشپزخانه با لامپ هالوژن

نوع خاصی از لامپ‌ها وجود دارند که در باکس جای گرفته و این باکس لامپ به صفحه بالایی پیچ می‌شود. نور تابیده شده از لامپ‌های هالوژن به صورت نقطه‌ای و متمرکز است که برای ایجاد نور بیشتر می‌توان از چند لامپ هالوژن استفاده کرد.

 

نورپردازی کابینت با لامپ‌های ریسه‌ای

ترکیب نورپردازی ریسه ای و شلنگی

نور پردازی کابینت با لامپ‌های LED با SMD یا همان ریسه‌ای به شلنگی و نواری تقسیم می‌شود. پشت لامپ‌های نواری ال ای دی چسب دار بوده که به راحتی به کابینت می‌چسبند اما لامپ‌های ال ای دی شلنگی چنین نبوده و از آن‌ها در بالای کابینت استفاده می‌شود.

 

بخوانید:

 

کدام یک از انواع نورپردازی کابینت آشپزخانه بهتر است؟

در واقع نمی‌توان گفت کدام یک از انواع نورپردازی کابینت آشپزخانه نسبت به نوع دیگر ارجحیت دارد. هر کدام از نورپردازی‌ها کاربرد و هدف خاصی داشته که حتی می‌توان ترکیبی از آن‌ها را به کار برد. آشپزخانه‌هایی که در آن‌ها کابینت‌ها روشن و کاشی‌های بین دو کابینت تیره هستند یکی از بهترین گزینه‌ها برای نورپردازی به شمار می‌روند که نمایی مدرن به وجود می‌آورند. کابینت‌های تیره فضا را تاریک‌تر از حد ممعمول نشان می‌دهند که با نورپردازی کابینت می‌توان شرایط بهتری را به وجود آورد و قدری از فضای دلگیر آشپزخانه کاست.

آشپزخانه‌های کوچک و کم نور را نیز می‌توان به کمک نورپردازی کابینت‌ها از حالت دلگیری و تاریکی خارج کرد. آشپزخانه‌های روشن و بزرگ از این قاعده مستثنی نبوده و می‌توان آن‌ها را به کمک نورپردازی کابینت شیک و زیباتر جلوه داد. نورپردازی داخل کابینت برای همه مدل آشپزخانه‌ها قابل اجرا بوده که دسترسی به وسایل را در تاریکی راحت‌تر می‌کنند.

 

حتما بخوانید:

 

سوالات متداول در انواع نورپردازی کابینت آشپزخانه

آیا لامپ‌های به کار رفته خطر برق گرفتگی ندارند؟

  • خیر. خوشبختانه شدت ولتاژ استفاده شده در لامپ‌های مخصوص کابینت آنقدر زیاد نیست که احتمال برق گرفتگی وجود داشته باشد.

 

آیا برای خاموش یا روشن کردن لامپ در کابینت باید از کلید برق استفاده کرد؟

  • برای روشن کردن بعضی از انواع چراغ‌های کابینتی باید از کلید برق مخصوص استفاده کرد اما نوع درون کابینتی به کمک سنسورهای ویژه تعبیه شده خاموش روشن می‌شود.

 

تنوع رنگ‌های لامپ کابینتی چگونه است؟

  • لامپ‌های کابینتی با توجه به نوع آن در رنگ‌های مختلفی موجود هستند که متداول‌ترین آن سفید و زرد است.

 

آیا پس از نصب کابینت می‌توان از لامپ‌های کابینتی استفاده کرد؟

  • بله، لامپ‌های کابینتی را می‌توان پس از نصب کابینت سفارش داد و از آن‌ها استفاده کرد.

 

سوال بعدی را شما بپرسید. پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 

کلام آخر

روز به روز به طرفداران انواع نورپردازی کابینت آشپزخانه افزوده می‌شود زیرا علاوه بر زیبایی کاربردی بوده که در این متن به شماری از آن‌ها اشاره شد. اگر خواهان خرید و نصب لامپ کابینتی هستید از مجریان و فروشندگان نورپردازی تیم بساز و بچین کمک بگیرید که بهترین‌ها را برای شما فراهم کرده‌اند تا بتوانید نیازهای خود را برطرف کنید.

با طلایی کردن ستاره‌ها میزان رضایت خود را از متن اعلام نموده و ما را در ارائه مطالب بهتر و با کیفیت‌تر یاری نمایید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید