چیدمان قاشق چنگال در کابینت با انواع نظم‌دهنده‌ها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر می‌خواهید اطلاعاتی از چیدمان قاشق چنگال در کابینت کسب کنید و ایده‌های نظم‌دهی قاشق چنگال در کابینت را مشاهده کنید، همراه ما باشید.

بین پختن وعده های غذایی خانوادگی، میزبانی از دوستان و پختن دسر و خوراکیهای سرگرم کننده، حجم زیادی از کاربرد ظروف را شاهد هستیم. قطعا تجربه شما هم پس از یک پخت و پز اساسی، بهم ریختگی فضای آشپزخانه است. گاهی نظم دهی ما آن قدر اصولی نیست که دسترسی راحتی به لوازم آشپزخانه داشته باشیم. قاشق و چنگال معمولا رایج ترین ابزار خوردن غذا محسوب میشوند که دسترسی آسان، نظم دهی و چیدمان آن ها برای هر خانم و آقایی در آشپزخانه اولویت دارد. به دلیل تعداد بالای قاشق و چنگال در خانه، در بسیاری از اوقات شاهد بهم ریختگی کشوهای کابینت مخصوص آن هستیم. به همین دلیل در این بخش از مقالات بساز و بچین، گزیده ای از ایده‌های نظم دهی و چیدمان را باهم مرور میکنیم.

اگر شما نیز تمایل دارید اطلاعاتی در خصوص  ایده‌های نظم دهی و چیدمان کسب کنید و اصول چیدمان را بدانید، همراه ا باشید.

 

اصول چیدمان قاشق چنگال در کابینت

چیدمان قاش چنگال در کابینت و مرتب سازی

با شروع به مرتب کردن قاشق و چنگال در کابینت، احتمالا دچار کلافگی خواهید شد. این که نمیدانید دقیقا از کجا شروع کنید و چه کاری انجام دهید، به شدت مانع از ادامه ماجرا میشود. اما خوشحال باشید، چون در این جا با ارائه اصولی ساده می‌توانید به آسان ترین شکل ممکن برای تغییرات آشپزخانه و قاشق و چنگال ها آماده شوید.  این کار به سرعت انجام می‌شود ولی نتیجه بسیار جذابی برای شما خواهد داشت. اما قبل از هر کاری باید یک دستمال تمیز، اسپری تمیز کننده و سطل زبانه نزدیک تان داشته باشید تا کشوها را تمیز کنید.

پیشنهاد مطالعه: انواع شلف آشپزخانه با چیدمان هایی که تا الان ندیده‌اید!

 

گام اول: خالی کردن و دسته بندی اولیه

چیدمان قاش چنگال در کابینت با جمع آوری لوازم

همه چیز را بر اساس اجناسی که می‌خواهید در کابینت نگه دارید و اجناسی که به مکانی جدید نیاز دارند مرتب کنید. همین جدا سازی کمک میکند تا بتوانید یک نظم دهی عالی در کشوها رقم بزنید. 

نکته سریع: بعد از خالی کردن کابینت، آن را با یک تمیزکننده چند منظوره پاک کنید. و اجازه دهید به طول کامل آثار این شوینده از کابینت پاک شده و خشک شود.

 

گام دوم: اندازه‌گیری کابینت

چیدمان قاش چنگال در کابینت

از یک متو تاشو استفاده کنید و فضای داخلی کابینت را اندازه بگیرید. عرض، عمق و ارتفاع کابینت خودتان را یادداشت کنید.  این کار به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که ابعاد مناسب نظم دهنده داخل کشویی چقدر باشد؟ آیا امکان استفاده از استند دارید؟ آیا نیازمند جدا کنندههای متحرک هستید؟

پاسخ تمام این سوالات بعد از اندازه گیری ابعاد کابینت مشخص می‌شود!

 

گام سوم: انتخاب نظم دهنده

نظم دهنده مناسب انتخاب کنید

انتخاب نظم دهنده ها بخش مهم این ماجرا است. شما به کمک نظم دهنده ها میتوانید خیلی سریع و ساده‌ تمام قاشق چنگال ها را بچینید. اگر فضای کابینت شما مناسب استفاده از نظم دهنده های چوبی و پلاستیکی یا بامبویی نیست، باید از نظم دهنده های متحمر استفاده کنید. برخی از انواع نظم دهنده نیز به صورت مجزا عرضه میشوند که میتوانید با تهیه آن و کنارهم قرار دادنشان یک استایل جذاب ایجاد کنید. اگر کابینت شما اندازه‌های استاندارد نداشته باشد یا اجناس مختلفی برای نگه‌داری داشته باشید، سازمان‌ دهنده‌های ماژولار بهترین راه‌حل هستند. با استفاده از این سازمان‌دهنده‌ها، می‌توانید کابینت را به دلخواه خود به بخش‌های مختلف تقسیم کنید. ب

با این مراحل ساده و مفهومی، می‌توانید کابینت خود را به یک فضای منظم و جذاب تبدیل کنید که همه چیز در دسترستان باشد و انرژی کمتری برای پیدا کردن لوازم خود صرف کنید.

 

ایده‌های نظم دهی و چیدمان قاشق چنگال

استفاده از ایده های نظم دهی و چیدمان قاشق و چنگال ها، به شما اجازه میدهد تا هوشمندانه همه چیز را متناسب با لوازم در دسترستان مدیریت کرده و جذابیت بصری کافی ایجاد کنید. نظم دهی به شما کمک  میکند تا خیلی راحت لوازم را پیدا کرده و برای استفاده، پذیرایی از مهمانان و کارهای روزمره استفاده نمایید. در این بخش جدیدترین ایده های نظم دهی و چیدمان را بررسی میکنیم.

 

1- از سطل‌های مخفی استفاده کنید

سطل داخل سوپری

 از کابینت‌هایی که دارای سوپری عمودی هستند، میتوانید برای اینکار استفاده کنید. کافی است یک ظرف مخصوص برای قاشق و چنگال تهیه نمایید که استایل استوانه ای دارند و در پهنای سوپری شما قرار میگیرند! به این ترتیب تمامی قاشق و چنگال ها را درون آن قرار داده و داخل سوپری پنهان کنید. این تکنیک برای افرادی که میلی به مشاهده لوازم در دسترس ندارند گزینه مناسبی است. یادتان باشد که با این روش بهتر است قاش و چنگال های مهمان که استفاده روزانه ندارید را به این شکل نظم دهی کنید.

پیشنهاد مطالعه: چیدمان سوپرمارکت کابینت، با رعایت این اصول چیزی فاسد نمی‌شه!

 

2- ابزار نظم دهی داخل کابینتی

 نظم دهی کابینت

یکی از رایج ترین ایده های نظم دهی به قاشق و چنگال ها، چیدن آن ها به شکلی اصولی و با نظم، داخل کابینت مخصوص و محفظه های نظم دهی است. ارگانایزرهای مخصوص قاشق و چنگال به شدت میتوانند نیاز شما را به ساماندهی این بخش های کابینت پاسخ دهند.

 

3-نظم دهی قاشق و چنگال روی کانتر

ساماندهی قاشق و چنگال

برای دخیره سازی و نظم دهی قاشق و چنگال هایی که دم دستی استفاده میکنید، استفاده از استندهای مخصوص رومیزی ایده جذابی است. این استندها به خوبی فضاسازی پیش بینی شده ای برای نظم دهی قاشق و چنگال ارائه میکند!

 

4- نظم دهی قاشق و چنگال در باکس چوبی

نظم دهی قاشق و چنگال در باکس چوبی

با استفاده از باکس های چوبی نظم دهنده رومیزی میتوانید قاشق چنگال ها را جداسازی کرده و بچینید. نظم  دهی قاشق و چنگال داخل این باکس های چوبی، میتواند در لیوان های مخصوص انجام شود تا همه چیز به خوبی قابل دسترس بوده و نظم خاصی را رعایت کنند.

 

5- چیدمان قاشق چنگال در کابینت با تقسیم‌کننده‌های کشو

چیدمان قاشق چنگال در کابینت با تقسیم کننده کشو

از سازمان‌ دهنده‌های کشویی برای چیدمان قاشق چنگال در کابینت استفاده کنید. با کمک این تقسیم کننده های کشو میتوانید به بهترین شکل ممکن قاشق و چنگال ها را مدیریت کنید و دسترسی خوبی برای آن داشته باشید.

 

6- چیدمان قاشق چنگال در کابینت با هولدر دایره ای

چیدمان قاشق چنگال در کابینت با هولدر دایره ای

با استفاده از هولدر دایره ای دست ساز میتوانید چیدمان بی نظیری را شکل دهید. در این سبک همه چیز بر روی یک استند دسته دار مرکزی قرار میگیرد. این چیدمان بسیار جذاب است.

بیشتر بخوانید: چیدمان میز آرایش، با ریخت‌وپاش وسایل آرایشی خداحافظی کنید

 

7- چیدمان قاشق و چنگال در پارچه های ارگانایزر

چیدمان قاشق و چنگال در پارچه های ارگانایزر

 قاشق و چنگال ها را به شیوه‌ای زیبا و دکوراتیو درون ارگانایزر پارچه ای قرار دهید. قاشق و چنگال ها به شکل هوشمندانه قرار میگیرند تا بدون آسیب و بهم ریختگی، در یک نظم شگفت انگیز قرار میگیرند. به همین دلیل میتوانید با دوخت پارچه های ساده این نظم دهی را انجام دهید و فضای آشپزخانه را مرتب نمایید.

 

8- چیدمان قاشق چنگال با تخته سرو آویز

ایده پردازی برای چیدمان و سامان دهی لوازم مختلف در آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. شما میتوانید با استفاده از چند تخته سرو ساده و مقداری پارچه، قاشق چنگال ها را سازمان دهی کنید. این مدل ارگانایزرهای ساده و ارزان قیمت میتوانند نظم و ترتیب خوبی در فضای شما ایجاد کند.

 

9- چیدمان قاشق چنگال روی کابینت با قوطی کنسرو

چیدمان قاشق چنگال با ایده پردازی

استفاده از قوطی کنسرو ایده جذابی است. شما میتوانید از همین لوازم دور ریز به عنوان گزینه‌ای برای نگه‌داری قاشق و چنگال در کابینت استفاده کنید. برای این کار به قوطی های هم اندازه احتیاج دارید! پس از تمیز کردن سطح و داخل قوطی، آن را خشک کنید. پس از این مرحله با رنگ اقدام به رنگ آمیزی ظروف کنید. به این ترتیب با ایجاد تعدادی سوراخ بر روی قوطی، استند را آماده نمایید.

 

10- چیدمان قاشق چنگال در کابینت 

چیدمان قاشق چنگال در کابینت داخل کابینت

یک ایده خوب برای چیدمان قاشق چنگال در کابینت وجود دارد که میتوانید از آن استفاده کنید. با قرار دادن یک باکس یا صفحه چوبی داخل کابینت، دایره هایی به اندازه قطر استوانه های نظم دهی چنگال و قاشق  ایجاد کنید. به این ترتیب میتوانید با چیدن قاشق و چنگال ها، همه چیز را ساماندهی کنید.

 

11- چیدمان قاشق چنگال با شیشه مربا 

چیدمان قاشق چنگال با شیشه مربا

یک ایده جذاب برای چیدمان قاشق چنگال وجود دارد. شما میتوانید با رنگ آمیزی قوطی های شیشه ای مربا، همه چیز را سر و سامان دهید. برای این کار کافی است یک تخته چوبی داشته باشید. پس از آن به وسیله یک بست فلزی ساده، شیشه ها را بر روی تخته چوبی فیکس کنید. برای جذابیت ماجرا نیز تزیین این استند ایده مناسبی است.

 

12- چیدمان قاشق چنگال با قوطیهای آویز

چیدمان قاشق چنگال به شکل اویز

با یک ایده جذاب میتوانید قاشق و چنگال ها را سازمان دهی کنید. کافی است دو قوطی کنسرو انتخاب کنید و روی آن را رنگ آمیزی و تزیین نمایید. پس از این مرحله با قلاب های مخصوص آویز لیوان در آبچکان، میتوانید این قوطی ها را بر روی یک میله در آشپزخانه آویزان نمایید. به این ترتیب همه چیز در یک سازمان دهی مناسب است.

مشاوره آنلاین چیدمان منزل، با هزینه کم بپرسید و بچینید

 

درباره چیدمان قاشق چنگال در کابینت چه گفتیم؟

نظم دهی و  ایجاد یک شرایط مناسب برای دسترسی به لوازم آشپزخانه و پذایرایی اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل باید ایده‌های نظم دهی و چیدمان را دنبال کنید تا با استفاده از هرکدام، بهترین گزینه را انتخاب کنید. این تصاویر به شما کمک میکند تا ایده بگیرید و با خلاقیت شخصی، یک انتخاب مناسب را رقم بزنید.

شما چه ایده ای برای چیدمان قاشق چنگال در کابینت دارید؟ نظرتان را بنویسید.

 

منابع:
How To Organize Your Silverware Drawer - Step-By-Step Project | The Container Store
​​​​​​​15 Clever Storage Ideas for Silverware and Utensils (bhg.com)

برچسب ها:
ایده چیدمان
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید