انواع شلف آشپزخانه با چیدمان هایی که تا الان ندیده‌اید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

معرفی انواع مدل‌های شلف آشپزخانه با چیدمان های مختلف اشیا و ظروف روی آن‌ها، از شلف آشپزخانه ساده تا شلف های کاربردی و زیبا

از میان تمام ترندهای آشپزخانه که اخیرا شاهد آن هستیم، حرکت به سمت شلف آشپزخانه با طراحی خوب و تزئینی امری بسیار دلنشین است. این روند به نفع کسانی است که آشپزخانه‌ای کوچک دارند زیرا فضایی کاربردی به وجود آورده و از جنبه تزئینی برخی از عناصربه صورت مفید استفاده می‌شود.

در شلف آشپزخانه می‌توان ظروف، تابه‌ و ... را جای داد اما دلیل اصلی برای خرید، جمع آوری بخشی از زیبایی‌ها همچون آثار هنری، گیاهان و زیورآلات تزئینی است که معمولاً در اتاق نشیمن یا اتاق خواب یافت می‌شوند که می‌توان آن‌ها را در شلف جا داد. نمایش همه این قطعات و به نمایش گذاشتن آن‌ها منجر به مرتب شدن آشپزخانه هم می‌شود.

ممکن است شلف‌های آشپزخانه از نظر طراحی و ویژگی پیچیدگی خاصی نداشته باشند اما تعداد زیادی از سبک‌ها، رنگ‌ها، جنس و اندازه‌های موجود انتخاب بهترین نوع را دشوار می‌کند. در این قسمت به 17 مورد از بهترین شلف‌های آشپزخانه اشاره شده است.

 

1. شلف آشپزخانه با چوب روستایی

شلف آشپزخانه روستیک

شلف آشپزخانه روستایی، قفسه چوبی با براکت‌های فولادی بوده که فضایی فوق‌العاده کاربردی در آشپزخانه ایجاد می‌کند. مزیت استفاده از شلف‌های روستایی این است که هر قفسه را در ارتفاع‌های مختلف نصب می‌شود تا اقلام بزرگ‌تر را در پایین قرار گیرند.

 

2. شلف آشپزخانه مدل قفسه فروشگاهی

شلف آشپزخانه ساده

شاید به ظاهر همه قفسه‌ و شلف‌های آشپزخانه کاربردی نباشند اما در هر حال معرفی عناصر تزئینی به همان اندازه مهم است. معمولا فضای خالی زیادی بالای سینک ظرفشویی وجود دارد بنابراین می‌توان از شلف فروشگاهی باریک استفاده کرد که ایده‌ای بسیار عالی به نظر می‌رسد.

 

3. شلف آشپزخانه برای تقسیم بصری

دیزاین زیبای شلف آشپزخانه

از شلف‌ها می‌توان به عنوان تقسیم نمای بصری استفاده کرد. به عنوان مثال در شکل بالا شلفی وجود دارد به عنوان یک شکاف طبیعی بین سنگ مرمر در پایین و کاغذ دیواری سبز در بالا عمل می‌کند. چنین شلف‌هایی کمی پایین‌تر از سطح چشم قرار می‌گیرند تا کوچکترین جزئیات نیز مورد توجه قرار گیرند.

 

4. ایجاد فضای باریک با شلف آشپزخانه

فضای باریک شلف آشپزخانه

باریک‌ترین فضا در آشپزخانه که امکان ایجاد فضای ذخیره‌سازی زیاد را فراهم نمی‌کند، همچنان برای کوچک‌ترین قطعات مانند فنجان اسپرسو و گلدان‌ها مفید است.

 

5. شلف آشپزخانه؛ قفسه‌ای مینیمال

شلف آشپزخانه زیبا

این یک ترفند طراحی معمول است که شلف‌های خود را به همان رنگ دیوار درآورید تا جلوه‌ای کم پیدا داشته باشد. در تصویر بالا رنگ شلف می‌تواند به همان اندازه با یک رنگ تیره و دراماتیک داشته باشد یا اینکه به رنگ آبی کم‌رنگ در آید.

 

بخوانیدآموزش ساخت شلف دیواری در خانه

 

6. شلف آشپزخانه با متریال‌های صنعتی

شلف آشپزخانه چوبی

چوب و فولاد جزو متریال‌های طبیعی موجود در طبیعت هستند که با وجود سرامیک و شیشه زیباتر می‌شوند.

 

7. بهترین شلف آشپزخانه، تمام قد و کشیده

نصب شلف آشپزخانه بر روی یک دیوار کامل

لذت شلف بلند و کشیده این است که می‌توان ظروف ناهماهنگ را روی آن جاسازی کرد و آن را یک دیوار ویژه نامید. با وجود شلف آشپزخانه تمام قد و به درازا کشیده شده دیگر نیازی به کابینت بالا نخواهد بود.

 

8. شلف آشپزخانه در قالب قفسه‌های مستقل

شلف آشپزخانه فلزی

اگر می‌خواهید از تمام طول دیوارهای آشپزخانه خود استفاده کنید، شلف‌های آشپزخانه که به صورت مستقل هستند بهترین گزینه به شمار می‌آیند. در شکل بالا، شلف آشپزخانه یک فولاد مقاوم بوده که می‌توان در آن مجموعه‌ای از ظروف را چیدمان کرد.

 

9. شلف آشپزخانه روی روکش دیوار

شلف آشپزخانه همرنگ دیوار

اگر در آشپزخانه خود روکش دیواری دارید، مطمئناً شما را از اضافه کردن شلف محروم نمی‌کند. همانند تصویر می‌توان دیوار آشپزخانه را با رنگی خاص روکش کرد سپس شلف را با آن رنگ مطابقت داد. قلاب‌های کوچک زیر آن مکانی عالی برای استفاده از فضا به وجود می‌آورد.

 

10. شلف آشپزخانه: قفسه بندی مقرون به صرفه

شلف آشپزخانه ارزان

آشپزخانه‌ها اغلب گران‌ترین بخش خانه برای بازسازی هستند، اما شلف‌ها مطمئناً نیازی به بازسازی ندارند. شلف‌هایی وجود دارند که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و می‌توان آن را از فروشگاه‌ها با قیمت مناسب تهیه کرد.

 

بخوانیدمعرفی انواع مدل شلف های شش ضلعی +[شلف 6 ضلعی جدید]

 

11. شلف آشپزخانه با رنگ‌آمیزی زیبا

شلف آشپزخانه مینیمال

این واقعا یک استفاده هوشمندانه از رنگ است و به راحتی می‌توان آن را در خانه تکرار کرد. ساده‌ترین گوشه‌های آشپزخانه را با دیواری از قفسه با رنگ‌های خاص ارتقا دهید.

 

12. شلف آشپزخانه، انتخاب سرآشپز

شلف آشپزخانه انتخابی ایده آل برای سرآشپز

نوع خاصی از شلف‌های آشپزخانه وجود دارند که به دلیل ایجاد فضای مناسب در آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. چنین شلف‌هایی انتخاب سر آشپز بوده که کار وی را تسهیل می‌کنند.

 

13. شلف آشپزخانه با رنگ یکنواخت

شلف آشپزخانه با رنگ یکنواخت

در این تصویر یک کاربرد عالی دیگر از رنگ وجود دارد و یکی از مواردی است که قطعا باید به آن متمایل شوید. برای تکرار این ظاهر یکنواخت و زیبا می‌بایست همه چیز، از کابینت گرفته تا شلف و حتی سطوح کار را در یک سایه رنگ آمیزی شوند.

 

14. شلف آشپزخانه یا قفسه دیواری

شلف آشپزخانه فلزی

قفسه به صورت شلف دیواری یک راه حل مطلق برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی در آشپزخانه است. در تصویر شلف دیواری از جنس برنجی قدیم است اما می‌توان در بازار قفسه‌بندی‌های چوبی کلاسیک، فولادی گالوانیزه و نردبانی و ... را نیز پیدا کرد.

 

15. شلف آشپزخانه به سبک سنتی

شلف آشپزخانه سنتی

شلف به سبک سنتی یک ترفند رایج در بین استایلیست‌ها است. از تزئینات معمول آشپزخانه در شیشه‌های سنگی و گلدان‌های گیاهی صرف نظر کنید و به جای آن شلف آشپزخانه‌ را مانند اتاق نشیمن یا اتاق خواب با عتیقه‌جات، آثار هنری، عکس‌های خانوادگی و ... تزئین کنید.

 

16. شلف آشپزخانه در نقش کنج گوشه دنج

شلف آشپزخانه طبقه بندی شده

اگر مدام کتاب‌های آشپزی، ظروف و قابلمه‌ها را از قفسه‌های خود بیرون می‌کشید تا به جای جنبه تزئینی از آن‌ها به صورت واقعی و کاربردی استفاده کنید، کنج‌هایی کوچک را در شلف نظر بگیرید. کنج‌ها می‌توانند به طور طبیعی تکه‌ها و قطعات را سازماندهی کرده و از جابه‌جایی آن‌ها جلوگیری کنند.

 

17. شلف آشپزخانه، قفسه‌ای کوچک

شلف در انتهای آشپزخانه

حتی کوچکترین فضاها شایسته شلف آشپزخانه هستند. این مثال هدف کاربردی بسیار کمی دارد، اما به کاشی‌های ساده کمی تزئین می‌افزاید و آن‌ها را زیبا می‌کند.

 

بخوانیدشلف آشپزخانه: انواع مدل شلف جدید آشپزخانه (دیواری، باکس، مدرن)

شما هم در دکوراسیون آشپزخانه خود از شلف استفاده کرده‌اید؟ اگر بله، به چه شکل؟ نظر خود را درباره تجربه استفاده از شلف با ما به اشتراک بگذارید.

 

با اقتباس از سایتhttps://www.housebeautiful.com/uk/decorate/kitchen/g43258054/best-kitchen-shelves/

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید