چیدمان سوپرمارکت کابینت، با رعایت این اصول چیزی فاسد نمی‌شه!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

سوپر کابینت چیست؟ انواع سوپرکابینت آشپزخانه، نحوه چیدمان مواد غذایی در سوپرمارکت کابینت آشپزخانه

آشپزخانه فضایی در خانه است که بسیاری از ظروف و مواد غذایی در آنجا جاسازی می‌شوند. جاسازی لوازم و مواد غذایی صرفا به معنای چیدن و تلنبار کردن آن‌ها روی یکدیگر نیست بلکه باید به شیوه‌ای مرتب چیدمان شوند. چیدمان سوپرمارکت کابینت یکی از ایده‌هایی است که بسیاری از افراد دنبال آن هستند به همین دلیل در این بخش از سایت بساز و بچین به چگونگی و نحوه چیدن مواد غذایی در کابینت پرداخته‌ایم.

 

سوپرمارکت کابینت آشپزخانه

سوپرمارکت کابینت آشپزخانه

فضای فوق العاده جا دار سوپرمارکت کابینت آشپزخانه

ایده های استفاده از سوپرمارکت کابینت آشپزخانه

تا به حال به سوپرمارکت‌ها دقت کرده‌اید که تمام وسایل را روی سبد و قفسه‌ها چیدمان کرده‌اند؟ چنین سبد و قفسه‌هایی را می‌توان به شکل کمی متفاوت‌تر به آشپزخانه آورد و درون کابینت‌ها را نظم داد. قفسه و سبد سوپری کابینت آشپزخانه به مرتب و تمیز نگهداشتن آشپزخانه بسیار کمک می‌کند در نتیجه تمام وسایل و لوازم در جای خود چیده شده و به راحتی در دسترس هستند.

سوپرمارکت کابینت آشپزخانه نه تنها در آشپزخانه‌های کوچک بلکه در آشپزخانه‌های بزرگ نیز کاربردی هستند که می‌توان از آن‌ها جهت ایجاد نظم و ترتیب هرچه بیشتر استفاده کرد. در چند سال اخیر به طرفداران سوپرمارکت کابینت افزوده شده است که در این بخش از سایت بساز و بچین با انواع و اقسام آن‌ها و نحوه چیدمان مواد غذایی درون کابینت آشنا خواهیم شد.

 

محل قرارگیری سوپرمارکت کابینت

سوپر کابینت

سوپرمارکت کابینت

کشو سوپر مارکت

سوپرمارکت کابینت معمولا در آشپزخانه قرار می‌گیرد اما این احتمال وجود دارد که در آشپزخانه فضای کافی برای آن فراهم نباشد در نتیجه نیاز است مکان دیگری برای آن در نظر گرفته شود. در آشپزخانه، کمد یا کابینت کنار یخچال یا گاز، کابینت زیر سینک یا هر کابینت دیگری می‌تواند به عنوان محل سوپر در نظر گرفته شود. در غیر این صورت فضای زیر راه پله، انباری پشت آشپزخانه و ... مکانی ایده‌ال برای تبدیل شدن به سوپرمارکت هستند.

هرچقدر هم که محل در نظر گرفته شده برای چیدمان سوپر مارکت کابینت کوچک باشد باز هم غنیمت است زیرا تعدادی مواد غذایی به طور موثر درون آن جا می‌شوند و آشپزخانه نظم جدیدی به خود می‌گیرد. یکی از مزایای سوپرمارکت کابینت این است که قابلیت اجرایی در هر دو مدل کابینت مدرن و کلاسیک را دارد که محدودیتی برای آن وجود ندارد.

 

مدل‌های مختلف سوپرمارکت کابینت

سوپرمارکت کابینت آشپزخانه کنار گاز

کمد سوپرمارکت کابینت آشپزخانه

چیدمان سوپرمارکت کابینت آشپزخانه

قبل از اینکه با نحوه چیدمان سوپرمارکت کابینت آشنا شویم باید گفت سه نوع سوپر موجود است:

  • سوپرمارکت مخصوص مواد غذایی
  • سوپرمارکت مخصوص ظروف
  • سوپرمارکت مخصوص مواد شوینده

در مقاله زیر به طور مفصل به موضوع جذاب سوپرمارکت و نظم دهنده‌های آشپزخانه پرداخته‌ایم که می‌توان ظروف و مواد شوینده را هم به طور مرتب و اصولی در آن جاسازی کرد:

ارگانایزر کابینت، با این نظم‌دهنده‌ها یک ذره جا هم هدر نمیره!

مواد غذایی مانند شکر، قند، تنقلات، ادویه، خشکبار و ... جزو خوراکی‌هایی هستند که حتما باید در خانه وجود داشته باشند. لزوما همه مواد غذایی همان روز مصرف نمی‌شوند در نتیجه نیاز است فضای خاصی برای ذخیره سازی آن در نظر گرفت. نحوه چیدمان مواد غذایی در کابینت موضوع مهمی است که باید طریقه آن را دانست.

 

نحوه چیدمان مواد غذایی در سوپرمارکت کابینت

استفاده از بانکه در سوپرمارکت کابینت آشپزخانه

بانکه های یک شکل در سوپرمارکت کابینت آشپزخانه

کمد سوپرمارکت کابینت آشپزخانه

مواد غذایی در ابعاد و وزن‌های مختلفی وجود دارند. بهترین چیدمان درون سوپرمارکت این است که مواد غذایی سبک‌تر و کوچک در بالا و مواد غذایی سنگین و حجیم در طبقات پایین چیده شوند. حتی از نظر تاریخ انقضا با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، بهتر است مواد غذایی که زودتر فاسد می‌شوند را جلوتر چیده و مواد غذایی که توانایی ماندگاری در مدت طولانی دارند، عقب‌تر چیده شوند. هرچند که اصولا مواد غذایی خشک و آن‌هایی که در جای خشک باید نگهداری شوند را می‌توان داخل سوپر چید مگر اینکه سوپر در مکانی خنک قرار داشته باشد.

بخوانید: ایده‌های کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن، جا کم نمی‌آورید!

 

نکات مهم در انتخاب چیدمان سوپرمارکت کابینت

ظرف شیشه ای سوپرمارکت کابینت

بانکه سوپرمارکت آشپزخانه

سوپرمارکت‌های ریلی و چرخان بهترین گزینه برای ذخیره سازی مواد غذایی به شمار می‌روند زیرا توانایی بیرون آمدن از جای خود و چرخیدن در جهات مختلف را دارند. سبدهای ریلی و چرخان دسترسی به مواد غذایی را راحت‌تر کرده و عموما در چند طبقه موجود هستند.

یکی از بهترین روش‌های چیدمان در سوپرمارکت استفاده از ظرف‌های هم شکل در ابعاد مختلف است. ظرف‌های مورد استفاده در صورتیکه شیشه‌ای و شفاف باشند بهتر است زیرا درون آن مشخص بوده و نیازی به چسباندن برچسب به آن‌ها نخواهد بود بنابراین ظاهری یکدست و شکیل خواهند داشت. بیشتر ظرف‌های اشاره شده به صورت استوانه‌ای موجود هستند که درب آن‌ها از بالا باز می‌شود. حتی به جای چنین ظرف‌هایی می‌توان نوع مربع یا مستطیل آن‌ها را تهیه کرد.

گاهی خرید ظرف مخصوص سوپرمارکت (بانکه) گران تمام می‌شود پس می‌توان آن‌ها را با ظروف دیگری جایگزین کرد. به عنوان مثال ظروفی که برای پنیر در هر ماه مصرف می‌شوند، ظرف‌های شکلات صبحانه یا مربا و ...  گزینه مناسبی هستند که با تهیه چند عدد از آن‌ها می‌توان سوپر را به زیبایی آراست و چیدمان کرد. در صورتیکه ظروف مات هستند بهتر است با انتخاب برچسب‌های یکسان نام مواد غذایی درون آن را نوشته تا بتوان راحت‌تر به آن دسترسی داشت. استفاده از ظروف رنگی نیز ایده دیگری است که با به کار بردن آن‌ها خوراکی‌ها از هم تفکیک می‌شوند.

اگر هم بسته بندی به صورت کیسه است بهتر است کیسه‌ها را ابتدا صاف کرده و سپس بالای آن‌ها را گیره زد. گلوله کردن کیسه‌ها جالب نبوده و فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کند. در صورت عدم تمایل، ایده استفاده از کیسه و پاکت‌های بسته بندی توصیه می‌شود که بسیار تمیز و کابردی هستند. تصویر چنین کیسه و پاکت‌هایی را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

 

کیسه حبوبات

 

بخوانید:

 

کلام آخر

نظم با سوپرمارکت کابینت آشپزخانه

سوپرمارکت کابینت آشپزخانه در گوشه

نمایی از سوپرمارکت کابینت آشپزخانه

چیدمان سوپرمارکت کابینت اصول خاصی ندارد در واقع بهتر است کلیات را رعایت کرد و درباره جزئیات با توجه به نیاز و فضا تصمیم گرفت. چیدمان مواد غذایی در سوپرمارکت کابینت علاوه بر نظم دهی بیشتر به فضای آشپزخانه باعث دسترسی سریع شده و امکان استفاده بهینه از تمام فضاها حتی فضاهای کم عرض آشپزخانه را فراهم می‌آورد.

جمعی از فروشندگان و مجریان در سایت پر بازدید بساز و بچین گرد هم آمده‌اند تا بهترین‌ها را در اختیار شما قرار دهند. برای خرید اکسسوری و لوازم آشپزخانه می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نازنین یاراحمدی
۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴

این ریل های که توی کابینت جابجا میشن خیلی جالبه

پاسخ