شیشه بین کابینتی [انواع، قیمت، روش نصب] + تصاویر مدل‌های جدید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

شیشه بین کابینتی چیست؟ انواع شیشه بین کابینتی، قیمت شیشه بین کابینتی و نحوه نصب + تصاویر مدل های جدید شیشه بین کابینتی

آشپزخانه بخشی از منزل است که فرد زمان زیادی را داخل آن برای پخت و پز، صرف غذا، نوشیدن و ... صرف می‌کند. آشپزخانه‌ای که در فضای آن از متریال‌های جدید و به روز استفاده شده باشد قطعا برای افراد شیرین و دلپسند خواهد بود. یکی از بهترین متریال‌های مورد استفاده در آشپزخانه، شیشه بین کابینتی است که جایگزین مناسبی برای کاشی‌ها به شمار می‌رود.

 

شیشه بین کابینتی چیست؟

شیشه بین کابینتی

شیشه بین کابینتی متریالی است که از آن بین کابینت های بالا و پایین استفاده می‌شود تا دیوار را بپوشانند. شیشه بین کابینتی در طرح‌های متنوع موجود است که جایگزین مناسبی برای کاشی‌ها به شمار می‌آید زیرا کاشی‌ها دیگر قدیمی شده‌اند و از سویی دیگر شیشه‌ها به راحتی تمیز می‌شوند. از آنجایی که شیشه توانایی انعکاس نور را دارد با بازتاب نور فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.‌

شیشه‌های بین کابینتی بادوام و بهداشتی هستند زیرا لا به لای کاشی‌ها به مرور جرم گرفته و تمیز کردن آن‌ها زمان‌بر است اما شیشه‌ها به راحتی با یک دستمال کشیدن پاک می‌شوند بنابراین حتی اگر نزدیک به گاز هم باشند آسان‌تر پاک می‌شوند. شیشه‌های بین کابینتی را نه تنها در دیواره بین دو کابینت بلکه در فضاهای دیگر آشپزخانه مانند دیوار تمام قد، ستون‌ها و ... نیز می‌توان استفاده کرد.

 

انواع شیشه بین کابینتی

شیشه بین کابینتی تنها یک شیشه ساده نیست بلکه در طرح و رنگ‌های مختلف وجود دارد. انواع شیشه‌های بین کابینتی عبارتند از:

 

شیشه بین کابینتی ساده

شیشه بین کابینتی سبز

شیشه بین کابینتی ساده هیچ طرح خاصی ندارد و کاملا ساده است. شیشه‌های ساده می‌توانند بی رنگ یا رنگی باشند. رنگ‌ها به قدری متنوع هستند که می‌توان آن‌ها را با کابینت‌ها یا هر آیتم دیگری در آشپزخانه ست کرد. حتی می‌توان رنگی متضاد انتخاب کرد تا بیشتر به چشم بیایند.

 

شیشه بین کابینتی طرح دار

شیشه بین کابینتی طرح دار

شیشه‌هایی برای بین کابینت وجود دارند که روی آن طرح وجود دارند. طرح‌ها می‌تواند برجسته یا سه بعدی باشد. مزیت استفاده از چنین شیشه‌هایی این است که امکان انتخاب طرح مورد نظر و چاپ آن‌ها روی شیشه وجود دارد. طرح‌ها می‌تواند طرح سنگ، طرح‌های مینیمال، طبیعت، مواد غذایی و ... باشد.

 

مزایای استفاده از شیشه بین کابینتی

شیشه‌های مخصوص بین کابینت مزایای زیادی دارند که می‌توان از آن‌ها در آشپزخانه‌های مختلف استفاده کرد، از جمله:

 

نصب یکپارچه

شیشه بین کابینتی زرد

شیشه‌های بین کابینتی به صورت یکپارچه نصب می‌شوند بنابراین بدون درز بوده و احتمال جرم گرفتن درزها وجود ندارد در نتیجه آشپزخانه شکیل‌تر به نظر می‌رسد. هنگامی که جرم گرفتگی به صفر برسد نظافت آن‌ نیز آسان‌تر خواهد بود.‌ (در صورت وجود درز تعداد آن‌ها بسیار کم و با توجه به بزرگی و متراژ در حد یک یا دو عدد است.)

 

زیبایی

ساده

زیبایی خیره کننده شیشه بین کابینتی به قدری زیاد است که نمی‌توان از آن گذشت. شیشه ظاهری مدرن، شفاف، براق و رنگی به وجود آورده که به زیبایی بصری آشپزخانه می‌افزاید. چنین شیشه‌هایی قابلیت هماهنگی با دکوراسیون‌های مختلف را داشته و می‌توان از آن در سبک‌های مختلف دکوراسیون استفاده کرد.

 

روشنایی

شیشه بین کابینتی طرخ دار مینیمال

همیشه از منابع روشنایی مانند لامپ‌ها و نور خورشید برای روشن‌تر کردن محیط استفاده می‌شود. استفاده از ابزارهای کمکی منجر به افزایش روشنایی می‌شود که یکی از آن‌ها شیشه بین کابینتی است. شیشه بین کابینتی به انعکاس نور فضا را بزرگ‌تر نشان داده و با انعکاس نور به افزایش روشنایی آَشپزخانه کمک می‌کند.‌

 

مقاومت در برابر حرارت و رطوبت

شیشه بین کابینتی مشکی

آشپزخانه فضایی گرم و مرطوب است از این رو ممکن است دیوارها عرق کنند. شیشه بین کابینتی به راحتی تمیز می‌شود و نیازی به استفاده بیش از حد از مواد شوینده شیمیایی نیست. از سویی دیگر در مکان‌هایی مانند نزدیک به اجاق گاز که به دلیل پخت و پز دمای آن قسمت بیش از سایر نقاط است با خیالی آسوده می‌توان از چنین متریالی استفاده کرد که حرارت مستقیم شعله را در دماهای بالا تحمل می‌کند.

 

ضد خش

شیشه بین کابینتی بنفش

شیشه‌های بین کابینتی از مواد با کیفیت ساخته شده‌اند از این رو خاصیت ضد خش دارند. فضای بین کابینت طوری نیست که مدام در آن قسمت‌ها خط و خش بیفتد بنابراین ماندگاری و طول عمر شیشه بدون احتمال آسیب دیدن افزایش می‌یابد.

 

سکوریت (نشکن)

شیشه بین کابینتی ساده و بدون طرح

شیشه‌های بین کابینتی با استفاده از یک لایه رنگ و یک لایه پوشش امنیتی به نام سکوریت ساخته می‌شوند در نتیجه نشکن هستند بنابراین با اطمینان خاطر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. حتی در صورت شکستگی ریزش نکرده که ایمنی آن را افزایش می‌دهند.

حتما بخوانید:

 

نحوه نصب شیشه بین کابینتی

شیشه بین کابینتی با طرح مواد غذایی

شیشه بین کابینتی چطور به دیوار نصب می‌شود؟ نصب شیشه بین کابینتی شامل مراحل زیر است:

  • انجام زیرسازی: برای نصب چنین شیشه‌هایی به دیوار ابتدا باید سطح زیرین را صاف و یکدست کرد. زیرسازی گچ، سرامیک و کاشی بسیار راحت‌تر از بتن بوده که دردسر کمتری هم دارد.
  • اندازه گیری و برشکاری: پس از زیرسازی، اندازه گیری دقیق فاصله بین کابینت بالا و پایین و محل نصب کلید و پریزها بسیار مهم است.
  • چسباندن: چسباندن شیشه توسط چسب‌های آکواریوم، پلی اورتان و سیلیکونی انجام می‌شود.
  • محکم کاری نهایی: ابزارهای مخصوصی وجود دارد که به کمک آن‌ها شیشه به دیوار فشار داده می‌شود تا فاصله‌ای بین آن دو باقی نماند که محکم کاری شده و کیفیت کار بالا می‌رود.

 

ایده‌ای دیگر برای استفاده از شیشه بین کابینتی

جایگزین شیشه بین کابینتی

شاید با خود بگویید حیف است... تازه فضای بین کابینت‌ها را کاشی یا سرامیک کرده‌ام و دیگر نمی‌توانم برای شیشه بین کابینتی اقدام نمایم. با مشاهده تصویر بالا از طرف تیم بساز و بچین می‌توانیم راهکار جالبی به شما بدهیم. اگر به هر دلیلی تمایل به شیشه کردن کل فضای بین کابینت را ندارید در مناطق مورد نظر می‌توانید فقط در همان بخش، دیوار را شیشه کنید. با این کار از زیبایی آشپزخانه کاسته نخواهد شد و ایده جدیدی را به کار برده‌اید.

پیشنهاد مطالعه:

 

قیمت شیشه بین کابینتی

شیشه بین کابینتی با طرح دریا در قسمتی از آشپزخانه

برای خرید شیشه بین کابینتی چقدر باید هزینه کرد؟ قیمت شیشه‌های بین کابینتی به عوامل متعددی وابسته است که نمی‌توان قیمت دقیقی را برای آن در نظر گرفت. برخی از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت شیشه بین کابینتی عبارتند از:

  • رنگ
  • متراژ
  • نحوه نصب
  • کیفیت متریال
  • طرح اجرا شده
  • ضخامت شیشه
  • میزان بریدگی‌ها برای جای پریز و کلید

از طریق ثبت درخواست در سایت بساز و بچین می‌توانید نزدیک‌ترین فروشنده چنین متریالی را در شهر خود یافته و نسبت به خرید این آیتم دوست داشتنی و جذاب در کیفیت بالا و قیمت مناسب اقدام نمایید.

شما را به دیدن تصاویر جذاب و زیبایی از شیشه‌های بین کابینتی دعوت می‌کنیم:

شیشه بین کابینتی ساده

شیشه بین کابینتی با طرح طبیعت

شیشه بین کابینتی با طرح شاخه پر پرنده

شیشه بین کابینتی

شیشه بین کابینتی جدید

شیشه بین کابینتی چاپ شده

شیشه بین کابینتی طوسی سفید

شیشه بین کابینتی با طرح پاییز پادشاه فصل ها

شیشه بین کابینتی با طرح کاشی

شیشه بین کابینتی شفاف

شیشه بین کابینتی بنفش

ترکیب شیشه بین کابینتی و آینه

کلام آخر

متریال‌های جدیدی وجود دارند که از آن‌ها می‌توان در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کرد. شیشه بین کابینتی یک متریال جدید، زیبا و البته کاربردی است که دور از انتظار نخواهد بود که در آینده‌ای نه چندان دور جایگزین سرامیک و کاشی‌های بین کابینتی شود. اگر به فکر تغییر دکوراسیون و به وجود آوردن تحولات جدید هستید شیشه‌های بین کابینت گزینه مناسبی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید