ارگانایزر کابینت، با این نظم‌دهنده‌ها یک ذره جا هم هدر نمیره!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

معرفی ایده‌های مختلف استفاده از نظم دهنده و ارگانایزر کابینت + معرفی فروشگاه‌های آنلاین و حضوری برای خرید ارگانایزر کابینت

کابینت‌ها فضایی را فراهم می کنند که درون آن می‌توان وسایل مختلفی را جای داد اما گاهی تعداد زیاد وسایل دردسر ساز بوده و باعث می‌شود که تنوان به راحتی به آن‌ها دسترسی داشت. هنگامی که به همه وسایل دسترسی نداریم یا فراموش می‌کنیم که آن‌ها را کجا گذاشته‌ایم یا اینکه نمی‌توانیم وسایل ضروری را درون کابینت جای داده و فضا کم می‌آوریم، انواع مختلف ارگانایزر کابینت به کمک ما آمده است تا بتوان از حداقل فضا به نحو بهینه استفاده کرد.

 

ارگانایزر کابینت چیست؟

ارگانایزر کابینت

ارگانایزر کابینت در واقعه همان نظم دهنده است که می‌تواند از جنس چوب، پلاستیک، فلز، شیشه و ... باشد. نظم دهنده‌ها شکل و فرم مشخصی ندارند زیرا با توجه به نوع نیاز در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند از این رو در طراحی آن‌ها ابتکار به خرج داده شده است و از اشکال مختلف ساخته شده‌اند.

آشپزخانه پر از خرده ریزه‌های خوراکی و غیر خوراکی است که هر کدام ابعاد و شکل خاص خود را دارند به همین دلیل نمی‌توان همه آن‌ها را روی هم چید. گاهی با چیدمان وسایل روی هم به دلیل ارتفاع بیش از حد به وجود آمده احتمال ریزش وجود داشته یا اینکه برای برداشتن یک وسیله نیاز است همه لوازم‌ها خالی شده تا به وسیله مورد نظر دست یافت. ارگانایزرها طوری طراحی شده‌اند که با توجه به وسایل و فضا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به همه نقاط دسترسی داشت.

 

انواع ارگانایزر کابینت

ارگانایزر کابینت پر استفاده

ارگانایزر کابینت با سبدهای پلاستیکی

نظم دهنده‌های کابینت در قسمت‌های مختلف اعم از کابینت، کشو، کمد و ... استفاده می‌شوند که گاهی می‌توان از کاربرد آن‌ها به جای یکدیگر استفاده کرد. در این قسمت از سایت بساز و بچین در ادامه به معرفی انواع نظم‌دهنده‌های کابینت خواهیم پرداخت:

 

سبد ریلی برای کابینت

ارگانایزر کابینت ریلی

ارگانایزر کابینت زیر سینک ظرفشویی

ارگانایزر کابینت سوپر مارکتی

یکی از انواع نظم دهنده‌های کابینت، سبد ریلی است. چنین سبدهایی روی ریل سوار شده‌اند که با بیرون کشیدن آن‌ها می‌توان بدون نیاز به خم شدن در داخل کابینت، به تمامی وسایل از ابتدا تا انتها دسترسی داشت. سبدهای ریلی ممکن است یک طبقه یا چند طبقه باشند که بسته به نوع استفاده و طول و عرض کابینت انتخاب می‌شوند. از سبد ریلی می‌توان برای جاسازی حبوبات، سیب زمینی و پیاز، مواد غذایی نظیر روغن و رب و ... و یا ظرف و ظروف استفاده کرد. حتی ممکن است به به جای موارد نام برده، مواد شوینده و شیمیایی درون آن چیده شوند.

 

سبد زباله ریلی برای نصب در کابینت

ارگانایزر کابینت سطل زباله دو قلو

ارگانایزر کابینت سطل برنج

سبد زباله‌های ریلی طوری ساخته شده‌اند که درون کابینت پایین و زیر سینک قرار گرفته و درون آن سطل زباله قرار می‌گیرد. می‌توان پا فراتر گذاشته ریل را جای دیگری جاسازی کرد و از سبد آن به عنوان مکانی برای نگهداری برنج‌های 5 و 10 کیلیویی استفاده کرد. برای این کار نیاز است با توجه به سنگین بودن وزن برنج نسبت به زباله تولید شده در سطل از ریل و مفتول‌های فلزی محکم‌ و بادوام‌تر‌ی استفاده کرد.

 

راف، نظم دهنده ارزان کابینت

راف

راف فلزی

راف در کابینت

راف کنج

راف کابینت که به آن شلف کابینت هم گفته می‌شود نوعی طبقه بوده که ممکن است از جنس پلاستیک، فلز (با روکش یا آبکاری شده) یا استیل باشد. راف‌ها در یک دو یا سه طبقه ساخته شده‌اند که درون کابینت و یا بیرون کابینت قرار می‌گیرند که باعث ایجاد یک یا چند طبقه اضافه‌تر شده و دسترسی به وسایل را راحت‌تر می‌کند. راف‌ها ممکن است به شکل مستطیل، مربع یا حتی نیمه کج باشند که برای کابینت‌های کنج که زاویه‌دار هستند مناسب است.

 

جای درب قابلمه و ماهیتابه برای کابینت

نگهدارنده درب قابلمه و ماهیتابه

نگهدارنده درب

درب‌ها گاهی عامل مزاحم به شمار می‌روند زیرا اگر بخواهیم آن‌ها را برعکس کنیم چیدمان قابلمه و ماهیتابه‌ها روی هم فضای زیادی را اشغال می‌کند که همیشه امکان پذیر نیست در نتیجه استندهایی ساخته شده‌اند که برای نظم دهی و ایجاد فضای مناسب برای درب‌ها طراحی شده اند. چنین استندهایی درب قابلمه در سایزهای مختلف را به صورت عمودی با نظم و ترتیب کنار یکدیگر نگه می‌دارند و فضای بیشتری را درون کابینت به وجود می‌اورند.

نوع دیگری از ارگانایزرهای درب قابلمه و ماهیتابه وجود دارند که بر روی درب کابینت آویخته می‌شوند که در نوع خود جذاب و کاربردی هستند. بسته به فضا می‌توان نوع مناسب ارگانایزر درب قابلمه را تهیه کرد. برخی از استندها طوری ساخته شده‌اند که به جای درب می‌توان قابلمه و ماهیتابه‌ها را درون آن‌ها با نظم و ترتیب به صورت عمودی چید.

 

نظم دهنده کشو کابینت

ارگانایزر کشو

ارگانایزر کشو کنج

ارگانایزر کشو برای ادویه

نمایی از ارگانایزر کشو آشپزخانه

نظم‌دهنده‌های کشو یکی از بهترین ایده‌هایی هستند که مانع از در هم بر هم شدن درون کشوها می‌شوند. گاهی فضای کشو تنگ نیست بلکه بسیار عمیق و بزرگ است که در این صورت ضرورت استفاده از نظم‌ دهنده‌ها چند برابر می‌شود زیرا در غیر این صورت وسایل پخش شده و یافتن آن‌ها دشوار است. درون کشوها با توجه به عمق و ارتفاع می‌تواند قاشق، چنگال، کفگیر و ... یا حبوبات و ادویه‌جات و حتی قابلمه، ماهیتابه و ... قرار گیرد.

 

نیم گردان، ارگانایزر کابینت گوشه

نیم گردان

نیم گردان در کنج

کاربرد نیم گردان در کابینت ها

نیم گردان‌ها طوری ساخته شده‌اند که با باز شدن درب کابینت به صورت ربع دایره یا نیم دایره به بیرون کشیده می‌شوند که فضایی ایده‌آل برای ذخیره سازی انواع وسایل به وجود می‌آورند. یکی از بهترین کاربرد نیم گردان‌ها در کابینت زیر سینک ظرفشویی است که روی آن اسکاچ، دستمال، دستکش، مایع ظرفشویی، وایتکس، کیسه فریزر و ... قرار می‌گیرد. از نیم گردان‌ها می‌توان برای قرار دادن مواد غذایی و خوراکی و یا ظروف‌ هم استفاده کرد.

 

آویز لیوان و استکان در کابینت

آویز لیوان و فنجان

نظم دهنده کابینت، آویز

 

آویز درب کابینت

آویزها یکی از بهترین نظم دهنده‌های کابینت هستند که با توجه به ساختار و طراحی آن‌ها می‌توان برای ذخیره سازی و قرار دادن کیسه و فریز، دستمال و ... استفاده کرد یا اینکه درون کابینت قرار گرفته و فنجان و لیوان‌ها یا کفگیر، ملاقه و ... به آن آویخته شوند.

 

بخوانید:

 

فروشندگان ارگانایزر کابینت

فروشندگان ارگانایزر کابینت آنلاین

فروشندگان ارگانایزر کابینت آنلاین حضوری

ارگانایزر کابینت را از کجا می‌توان تهیه کرد؟ برای خرید نظم دهنده کابینت آشپزخانه می‌توان به صورت حضوری به فروشگاه‌های ایکیا، سرای ایرانی قم، ایوان، مغازه‌های حسن آباد و بعضی از پلاستیک فروشی‌ها و ابزار آلات فروشی‌ها مراجعه کرد. در صورت تمایل به خرید اینترنتی سایت‌های مختلفی هستند که در این زمینه فعال بوده و می‌توانید از طریق آن‌ها، ارگانایزر مد نظر خود را خریداری نمایید. برخی از فروشگاه‌های آنلاین عبارتند از:

همچنین در فضای مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام و ... کانال و پیج‌هایی وجود دارند که با کمی جستجو می‌توانید از آن‌ها ارگانایزر مورد نظر خود را تهیه کنید.

 

بخوانید:

 

کلام آخر

ارگانایزر کابینت جزو وسایل ضروری در هر آشپزخانه‌ای است که امکان دسترسی به وسایل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کرده و از به هم ریختگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. ارگانایزرها قیمت چندان زیادی ندارند و با صرف هزینه مناسب می‌توان سالیان سال از مزیت‌های چنین نظم دهنده‌ای در آشپزخانه استفاده کرد.

خوانندگان گرامی با طلایی کردن ستاره‌ها میزان رضایت خود را از این مقاله سایت بساز و بچین اعلام نموده و پیشنهادهای خود را در بخش نظرات اعلام نمایید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله