نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس، نذار از ریخت بیفته!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

نحوه برق انداختن و تمیز کردن کابینت های گلاس با دستمال مرطوب، سرکه سفید، مایع ظرفشویی و...

یکی از کابینت‌های بسیار محبوب در آشپزخانه، های گلاس نام دارد. هایگلاس نوع خاصی از کابینت‌ها است که درخشندگی بالایی داشته و با انعکاس نور باعث بزرگ‌تر دیده شدن آشپزخانه می شود. کابینت‌های هایگلاس علی‌رغم درخشندگی بالا نیاز به مراقبت خاص دارند که یکی از این مراقبت‌ها تمیز کردن به روش اصولی است. نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس وابسته به چند ترفند بوده که علاوه بر تمیزی، ماندگاری و عمر آن‌ها را طولانی می‌کند.‌

 

کابینت های گلاس چیست؟

کابینت های گلاس سفید

کابینت هایگلاس از جنس MDF با روکش پلاستیکی با لایه نازک پلی گلاس، شیشه‌ای و براق است که روکش آن منجر به شفاف و درخشان دیده شدن آن می‌شود. کابینت‌های هایگلاس در انواع مختلف تولید می‌شوند که در بسیاری از خانه‌ها و حتی ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند. داشتن ظاهر زیبا و جذاب زمانی پایدار خواهد بود که به تمیزی و نظافت آن اهمیت داده شود. نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس به دلیل خاصیت تمیزشوندگی آسان و داشتن سطح صاف و یکدست بسیار راحت است.

با ما در بساز و بچین همراه بمانید تا بیشتر با چگونگی پاک و تمیز کردن کابینت‌های جذاب و دوست داشتنی هایگلاس آشنا شوید.

 

برق انداختن کابینت های گلاس

برق انداختن کابینت های گلاس

نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس به دلیل داشتن سطحی صاف و بدون تخلخل بسیار راحت‌تر از سایر کابینت‌ها است که طی روش‌های زیر امکان پذیر خواهد بود:

 

دستمال کشیدن کابینت های گلاس برای از بین بردن لکه

دستمال کشیدن کابینت های گلاس برای از بین بردن لکه

ابتدا یک دستمال نخی مرطوب یا میکروفایبر و یا حوله بدون پرز را برای تمیز کردن کابینت های گلاس که سطحی نرم دارد را انتخاب کنید. دستمال یا حوله را با آب ولرم مرطوب کرده و سطح کابینت را با آن از بالا به پایین و بالعکس (در جهات عمودی) تمیز کنید و به قدری ادامه دهید که دیگر اثری از لکه باقی نماند. در انتها با دستمال نرم و تمیز دیگر رطوبت باقی مانده را از سطح کابینت پاک کنید.

 

استفاده از مایع ظرفشویی برای نظافت کابینت هایگلاس

استفاده از مایع ظرفشویی برای نظافت کابینت هایگلاس

بعضی از انواع مایع‌های ظرفشویی ترکیبات ملایمی دارند که می‌توان از آن‌ها برای تمیز کردن کابینت هایگلاس استفاده کرد. کافی است کمی مایع ظرفشویی ملایم را با آب ولرم ترکیب کرده و از محلول حاصل شده به کمک دستمال نخی یا حوله نرم برای تمیز کردن لکه و کثیفی‌های روی کابینت استفاده کرد. در این روش به هیچ عنوان نباید از اسکاچ، برس یا سیم ظرفشویی استفاده کرد زیرا سطح کابینت را خط و خش می‌اندازند. پس از اتمام شستشو با دستمال خشک و نرم نسبت به برطرف کردن لکه آب یا رطوبت‌ها اقدام نمایید.

 

اسپری پاک کننده کابینت های گلاس

اسپری پاک کننده کابینت های گلاس

معجزه سرکه سفید در برق انداختن کابینت هایگلاس بر هیچ کس پوشیده نیست. سرکه سفید یک ماده خوراکی اسیدی بوده که به جای مواد شیمیایی می‌توان از آن برای تمیز کردن کابینت‌های هایگلاس استفاده کرد. کافی است کمی سرکه سفید را با آب ولرم ترکیب کرده و آن را درون بطری اسپری ریخته و روی سطح کابینت هایگلاس اسپری نمود. در غیر این صورت می‌توان یک اسفنج را آغشته به ترکیب سرکه سفید و آب گرم نمود و کابینت را با آن پاک کرد. پس از اتمام کار حتما باید رطوبت روی کابینت را کاملا خشک کرد.

 

بخوانید:

 

تمیز کردن کابینت های گلاس

تمیز کردن کابینت های گلاس

تمیز کردن کابینت های گلاس

آشپزخانه فضایی است که به دلیل پخت و پز مدام در معرض آلودگی و چربی قرار دارد از این رو می‌بایست کابینت‌ها را به طور مدام تمیز کرد. کابینت‌های هایگلاس به دلیل اینکه ظاهر شفاف و براق دارند را بهتر است به صورت همیشگی تمیز کرد تا همچنان زیبایی و ظاهر اولیه را حفظ کنند زیرا جاذب قوی گرد و غبار و لکه‌های چربی، مواد غذایی و آب هستند.

با تمیز کردن دائمی و هفتگی کابینت‌های هایگلاس نیازی به نظافت اساسی در پایان هر ماه یا هر سال نخواهد بود از این رو همیشه براق و درخشان باقی می‌مانند که تنها با استفاده از یک دستمال نخی و مرطوب امکان پذیر است. توصیه می‌شود هنگامی که متوجه وجود لکه چربی یا کثیفی روی کابینت هایگلاس شدید در همان لحظه نسبت به تمیز و برطرف نمودن آن اقدام نمایید تا به راحتی پاک شوند و دیگر نیازی به استفاده از مواد شوینده قوی یا صرف زمان زیاد برای پاک کردن کابینت هایگلاس نباشد.

 

یادآوری: اشتباهی که خیلی‌ها مرتکب می‌شوند این است که فقط قسمت بیرونی کابینت هایگلاس را که بیشترین ارتباط با محیط بیرون دارد را تمیز می‌کنند. در حالیکه اسکلت و فضای داخل کابینت‌ها نیز باید به طور مرتب تمیز شود تا بو و سایر موارد آلودگی ایجاد نشود. بهترین زمان تمیزی داخل کابینت ماهانه یا هر سه ماه یک بار است.

 

نکات مهم در نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس

تمیز کردن کابینت

تمیز کردن کابینت

تمیز کردن کابینت

پاک کردن کابینت هایگلاس تنها شامل استفاده از دستمال و چند ماده شستشو نیست بلکه باید نکاتی را رعایت کرد تا علاوه بر تمیزی شاهد طولانی شدن عمر کابینت‌ها بدون ایجاد هرگونه خط و خش بر روی آن‌ها بود، از جمله:

  1. ابر، اسفنج یا دستمال را بیش از حد خیس نکنید زیرا باعث کاهش اثربخشی آن شده و رد و لکه‌های باقی مانده را پس از خشک شدن روی سطوح کابینت براق باقی می‌گذارد.
  2. اجازه ندهید که هیچ ماده غذایی یا مایعی روی سطح کابینت هایگلاس خشک شود بلکه بلافاصله آن را با استفاده از پارچه میکروفایبر خشک، نرم و جاذب پاک کنید.
  3. به هیچ عنوان از دستمال و ابزار زمخت برای تمیز کردن کابینت هایگلاس استفاده نکنید زیرا منجر به آسیب از جمله لکه دار شدن و کدر شدن سطح براق می‌شود که ترمیم آن‌ها بسیار دشوار است.
  4. از پاک کننده‌های مبتنی بر مواد شیمیایی قوی و سیلیکون استفاده نکنید زیرا بیش از حد خورنده بوده و می‌توانند باعث تغییر شکل سطوح کابینت شوند و اثر چرب روی سطح کابینت به جای بگذارند.
  5. هرگز حوله‌ و دستمال‌های مرطوب و خیس را بر روی سطح کابینت برای مدت زمان طولانی رها نکنید زیرا احتمال تغییر رنگ یا تغییر شکل و تاب برداشتن کابینت در اثر رطوبت بالا وجود دارد.
  6. هنگام برق انداختن کابینت هایگلاس، به هیچ به سطح کابینت فشار زیادی وارد نکنید.
  7. اگر از پاک کننده‌ای مطمئن نیستید، با سازنده کابینت‌ها مشورت نمایید تا مطمئن شوید که مواد فعال در شوینده به نمای خارجی کابینت آسیب نمی‌رساند.

 

بخوانید:

 

کلام آخر

نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس چندان سخت نیست بلکه نگهداری منظم و استفاده از مواد و دستمال‌های مطمئن باعث حفظ سلامت کابینت می‌شود.

اگر تمایل به نصب کابینت هایگلاس در منزل یا محیط کار خود دارید می‌توانید از گروه مجریان و فروشندگان بساز و بچین کمک بگیرید که بهترین‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
مریم
۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۳

واقعا تمام جذابیت این کابینت های گلاس اینه که برق بندازه

نباید اجازه داده بشه کثیف باشه

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید