کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک +‌ راهنمای انتخاب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر میخواهید بهترین کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک را بشناسید و اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک را بدانید، همراه ما باشید.

این روزها چالش‌های زیادی برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب در اتاق خواب وجود دارد. تنوع بالای طرح و نقش کاغذ دیواری در کنار محدودیت‌های محیطی، همگی موجب می‌شود تا انتخاب مشکل‌تر باشد. اما زمانی که در خصوص اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید به راحتی و بدون انتخاب اشتباه، یک تجربه عالی برای خودتان بسازید و فضای دکوراسیون داخلی را هیجان‌انگیزتر نشان دهید.

اگر شما هم عاشق دیزاین فضای داخلی هستید و می‌خواهید اطلاعاتی در خصوص کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک به دست آورید، همراه ما باشید.

 

چه کاغذ دیواری برای اتاق کوچک مناسب است؟

چه کاغذ دیواری برای اتاق کوچک مناسب است؟

قبل از هرچیزی لازم است بررسی دقیقی انجام دهیم تا بدانید چه مدل کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک مناسب است؟ اصلا چنین اتاقی به دلیل محدودیت فضا، مناسب رنگ ساده است یا کاغذ دیواری طرح دار؟ برای درک عمیق این موضوع باید چند لحظه‌ای چشم‌تان را ببندید و خودتان را در اتاق خواب کوچک تصور کنید. در یک بعد، کاغذ دیواری پر از طرح و نقش را تصور کنید؛ به نظرتان اتاق کوچک‌تر نشده است؟ حال ذهن‌تان را معطوف به یک اتاق کوچک با رنگ روشن کاغذ دیواری همراه با طرح ملایم کنید، نظرتان چیست؟ قطعا این گزینه انتخاب بهتری است. در واقع شما باید برای فضاهای کوچک، طرح‌های ساده را انتخاب کنید تا چشم فضایی یکنواخت را مشاهده کند. هر چیزی که باعث تفکیک بینایی ما شود، برای فضاهای کوچک انتخاب خوبی نخواهد بود. چرا که این مدل طرح‌ها فضای اتاق را تنگ‌تر نشان می‌دهند. موضوع بعدی انتخاب رنگ مناسب است. در فضاهای کوچک باید رنگ روشن انتخاب کنید. رنگ‌های تیره فضا را دلگیر و گرفته جلوه می‌دهند. همین موضوع موجب می‌شود تا یک تجربه نامطلوب از فضا به دست آورید. انتخاب رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم، بژ، آبی روشن و سبز روشن می‌تواند به خوبی نور را منعکس کرده و فضای دل‌پذیرتری ایجاد کند. رنگ‌های تیره در فضا همیشه ناخوش‌آیند خواهند بود. نکته مهم دیگر، انتخاب طرح‌هایی است که افق دید ایجاد می‌کنند تا به کمک یک خطای دید جذاب، فضای کوچک اتاق را بزرگ‌تر نشان دهند.

 

اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

جالب است بدانید که هر چیزی در دکوراسیون داخلی دارای اصول مشخصی است. هرچند ایده پردازی و خلاقیت همیشه جذاب و دلچسب است، اما لازم است بدانید که انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک، باید با در نظر گرفتن این اصول همراه باشد تا یک نتیجه بی‌نظیر برای شما ایجاد شود.

 

1. بافت و جنس کاغذ دیواری را بررسی کنید

اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

قبل از هرچیزی باید بافت و جنس کاغذ دیواری را انتخاب کنید. شما باید با درنظر گرفتن این که چه جنسی از کاغذ دیواری مدنظرتان است، می‌توانید آلبوم طرح‌ها و رنگ‌های آن را بررسی کنید. معمولا بافت و متریال کاغذ دیواری نقش مهمی در انتخاب آن برای اتاق خواب کوچک دارد. کاغذ دیواری با بافت‌ و تکسچر ملایم، به خوبی می‌تواند فضایی دلچسب و جذاب نمایش دهد؛ در حالی‌که بافت پر از برجستگی می‌تواند عمق فضا را تحت تاثیر قرار دهد. یادتان باشد که جنس کاغذ دیواری نیز اهمیت دارد. در فضاهای کوچک معمولا کاغذ دیواری بیشتر در معرض جای دست و کثیفی قرار می‌گیرد. به همین دلیل باید جنس کاغذ دیواری قابل شستشو باشد تا بتوانید با خیال آسوده و بدون نگرانی از هرگونه خرابی و تغییر شکل کاغذ دیواری، آن را تمیز کنید.

 

2. رنگ مناسب برای کاغذ دیواری درنظر بگیرید

اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در زمان انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک باید به آن توجه کنید، رنگ کاغذ دیواری است. هرچند رنگ در اتاق خواب باید براساس سلیقه شخصی انتخاب شود اما کوچک بودن این فضا انتخاب‌های شما را محدود می‌کند. انتخاب رنگ مناسب برای کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک می‌تواند فضای دلبازتر به شما ارائه کند. معمولا رنگ‌هایی که بازتاب نور خوبی ایجاد می‌کنند، عمق فضا را افزایش داده و یک اتاق خواب با وسعت بیشتر نمایش می‌دهند.  هرچند افزودن نور مناسب به این فضا می‌تواند به خوبی در ابعاد اتاق موثر باشد، اما به هر حال انتخاب کاغذ دیواری به رنگ تیره، تحت هیچ شرایطی جبران نمی‌شود. این سبک رنگ‌ها فضا را محدود کرده، انعکاس نور را کم می‌کنند و همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهند. علاوه بر انتخاب تک رنگ‌های روشن، می‌توانید از ترکیب رنگ‌های روشن در طرح و نقش کاغذ دیواری کمک بگیرید. فضای بی‌نظیر اتاق خواب کوچک می‌تواند با یک انتخاب هوشمندانه، زیباتر نمایش داده شود.

به این ترتیب می‌توانید حس و حال خوبی را در این فضا تجربه کنید.

 

3. به نورپردازی توجه کنید

اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، نورپردازی مناسب می‌تواند تأثیر زیادی بر حس و حال فضای اتاق داشته باشد. زمانی که نور یک فضا محدود است، قطعا فضا کوچک‌تر نشان داده می‌شود؛ مگر این که به کمک نورپردازی مصنوعی تمام جزییات را جبران کنید. یادتان باشد که در اتاق‌هایی با چنین ویژگی و ابعاد کوچک، باید حتما از کاغذ دیواری با رنگ روشن استفاده کنید. این رنگ‌ها همان نورهای مصنوعی محدود را منعکس کرده و فضایی خوشایند برای‌ان می‌سازند. استفاده از نورهای سقفی، نورهای مخفی و دیوارکوب یا لوستر مناسب، می‌تواند هویت نور در فضا را تعریف کند. ترکیب نورپردازی با کاغذ دیواری مناسب یک نتیجه عالی خلق می‌کند. به همین دلیل تأثیرات بصری چنین اقدامی بسیار چشم‌گیر است. شما می‌توانید با استفاده از نورهای نقطه‌ای برای تأکید بر طرح‌ها و بافت‌های کاغذ دیواری، حسی هنری خلق کنید تا بدون استفاده از هرگونه اکسسوری بر روی دیوار، جلوه و زیبایی کاغذ دیواری را نمایش دهید.

 

4. انتخاب طرح مناسب برای کاغذ دیواری

اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

یکی دیگر از پارامترهای تعیین کننده در فضای اتاق خواب، مربوط به طرح و نقش کاغذ دیواری است. زمانی که فضای شما محدود است، باید از طرح‌های ساده و ریز برای کاغذ دیواری اتاق خواب استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید حس و حال فضا را تحت کنترل داشته باشید و به بهترین شکل ممکن محدودیت‌ها را تبدیل به فرصت نمایش زیبایی و دنج بودن اتاق کنید.  طرح‌های درشت و پترن‌های پر از پیچیدگی می‌توانند موجب شلوغی بیش از اندازه فضا شوند. به همین دلیل باید برای کنترل این شرایط دست به دقت و توجه زیاد بزنید. طرح‌های مینیمال، الگوهای هندسی ساده و محو در کنار طرح‌های ریز می‌تواند بهترین گزینه برای اتاق محدود شما باشد تا ازدحام و شلوغی زیادی خلق نکند. اگر طرفدار کاغذ دیواری راه راه هستید، توجه داشته باشید که طرح‌های عمودی نیز می‌توانند به بلندتر نمایش دادن سقف کمک کنند. با کمی خلاقیت می‌توانید از طرح‌های افقی در راستای افق دید طرفین اتاق استفاده کنید تا عمق بیشتری در اتاق خواب کوچک‌تان ایجاد شود. هرکدام از این طرفندها به کمک متخصصین ارائه می‌شود تا یک تجربه عالی از فضا کسب کنید.

 

6. تناسب و هارمونی را اولویت قرار دهید

انتخاب رنگ کاغذ دیواری

احتمالا می‌دانید که پالت رنگی و تناسب طرح و نقش کاغذ دیواری با دکوراسیون کلی اتاق خواب و فضای خارجی آن، اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید با تطبیق کاغذ دیواری و دکوراسیون، حس و حال حرفه‌ای در فضا خلق کنید و مثل یک متخصص عمل کنید. به این ترتیب همه چیز در اختیار شما است تا فضایی عالی را تجربه کنید. یادتان باشد که تناسب و هارمونی، موجب می‌شود تا همه چیز به شکلی هماهنگ و یکنواخت درکنار یکدیگر قرار گیرند. این اقدام مانع از شلوغی بیش از حد در فضای اتاق خواب خواهد شد. برای تطبیق بهتر، می‌توانید از نمونه‌های کوچک کاغذ دیواری استفاده کنید و به کمک نرم افزارهای مخصوص آن را بر روی دیوارها امتحان کنید. به این ترتیب می‌توانید یک نتیجه مطلوب برای کاغذ دیواری مناسب پیدا کنید.

 

7. اندازه‌گیری دقیق و محاسبه اصولی

اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

قطعا در این شرایط اقتصادی هیچ علاقه‌ای ندارید که پول‌تان را بابت خرید کاغذ دیواری اضافه هدر دهید. به همین دلیل باید هوشمندانه عمل کنید و با محاسبه دقیق مقدار کاغذ دیواری موردنیاز برای یک اتاق خواب کوچک، دست به سفارش و خرید بزنید.  اندازه ‌گیری دقیق و نصب صحیح کاغذ دیواری بخش مهمی است که باید برای انجام آن از متخصصین کمک بگیرید. هرچند آزمون و خطا یا جسارت اولیه شما می‌تواند زمینه را برای این تجربه فراهم کند تا خودتان اقدام به نصب کاغذ دیواری کنید. همیشه باید پیش از خرید، ابعاد اتاق را اندازه گیری کنید. برای این کار باید ارتفاع کف تا سقف را اندازه گیری کرده و براساس متراژ طولی اتاق و هر ضلع آن، میزان مورد نیازتان را تعیین کنید. متراژ کاغذ دیواری به شما کمک می‌کند تا بتوانید هوشمندانه دست به انتخاب زده و با درنظر گرفتن اندکی هدر رفت در نواحی خاص و درزها، خریدتان را تکمیل کنید.  یادتان باشد که خرید کاغذ دیواری‌هایی که دارای طرح‌های خاص هستند و نیاز به تنظیم رول کناری دارند، موجب می‌شود تا مقدار بیشتری از کاغذ دیواری هدر شود. اما خرید طرح‌هایی که ساده هستند و الزامی برای تنظیم آن وجود ندارد، انتخابی بهینه و کم خرج برای‌تان خواهد بود.

 

8. شستشو و نظافت را بررسی کنید

اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

هرچند طرح و نقش کاغذ دیواری اهمیت بالایی دارد و باید در انتخاب آن توجه کافی داشته باشید. اما درنظر گرفتن قابلیت شستشو برای کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک به شدت اهمیت دارد. تصور کنید یک اتاق با متراژ محدود وجود دارد که لوازم مختلفی در آن چیده شده است. قطعا برای رفت و آمد در این فضا نیاز دارید تا کمی دستتان را به در و دیوار درگیر کنید. در این مواقع قطعا دیوارها کمی کثیف خواهند شد و ضرورت نظافت موجب می‌شود تا برای این کار اقدام کنید. اگر کاغذ دیواری قابل شستشو باشد، با خیال آسوده می‌توانید آن را تمیز کنید و لکه‌های ایجاد شده را ازبین ببرید. اما زمانی که کاغذ دیواری قابل شستشو نیست، هزینه‌های بالایی برای تعویض آن باید پرداخت کنید. همچنین، کاغذ دیواری‌های قابل شستشو معمولاً دوام بیشتری دارند و در برابر رطوبت و پوسیدگی مقاوم‌تر هستند. این ویژگی‌ها به خصوص در اتاق‌هایی که احتمال رطوبت از نواحی مختلف در آن‌ها بیشتر است، مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

9. خلاقانه انتخاب کنید

اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

این روزها تکنولوژی چاپ تا حد زیادی رشد کرده است. به همین دلیل می‌توانید با خلاقیت شخصی خودتان دست به طراحی یک کاغذ دیواری جذاب بزنید. چاپ انواع عکس روی کاغذ دیواری، شرایطی را فراهم کرده است که هر کسی بتواند انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشد. شما می‌توانید طرح‌هایی از طبیعت، عکس شخصی کودک یا خودتان، طرح‌های خلاقانه محبوب و صدها یا هزاران ایده را به این شکل اجرایی کنید. اما به خاطر بسپارید که خلاقیت‌تان باید مطابق با این اصول باشد که فضای کوچک اتاق محدود نشود. با این ایده‌ها می‌توانید فضا را متحول کرده و یک محیط یونیک داشته باشید.

 

 10. طرح های شاین را انتخاب کنید

اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

یکی از جذاب‌ترین انواع کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک، مربوط به کاغذ دیواری‌هایی است که با طرح‌های شاین می‌توانند حس و حال خوبی در فضا جاری کنند. شما به راحتی می‌توانید با کمک کاغذ دیواری شاین به شکلی جذاب محیط اتاق را تغییر دهید. معمولا طرح‌هایی که ردی از نقره‌ای، اکلیل براق یا طراحی ملایم دارند، اگر حساب شده انتخاب شوند می‌توانند حال و هوای فضا را تغییر دهند. شما به راحتی می‌توانید با انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک، فضا را دلبازتر نشان دهید و یک تجربه عالی از انتخاب‌تان داشته باشید.

 

ایده های انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

ایده های انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

لوکس ترین ایده استفاده از کاغذ دیواری تک رنگ سبز روشن مناسب فضاهای محدود با نورپردازی کافی

 

ایده های انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک با طرح ساده و پترن یکسان از رنگ آبی روشن و طوسی مناسب فضاهای محدود با نور کافی

 

ایده های انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

زیباترین و جذاب ترین ایده انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک با استفاده از رنگ های تیره در تک دیوار انتهایی جهت ایجاد عمق

 

ایده های انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

لوکس ترین ایده کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک با استفاده از کادر بندی کاغذ دیواری طرح دار آبی با درختان شاین مناسب انعکاس نور بالا

 

ایده های انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

خاص ترین و جدیدترین ایده انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک با استفاده از کاغذ دیواری طرح دار ریز با پس زمینه روشن و استفاده از کاغذ دیواری ساده و روشن برای دیوارهای جانبی

 

ایده های انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک با رنگ ساده و شیک صورتی رنگ مناسب فضاهای کوچک و محدود برای انعکاس نور خوب

 

ایده های انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

ساده ترین ایده انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک با استفاده از طرح های ساده و پس زمینه سفید رنگ و روشن مناسب فضاهای محدود 

 

ایده های انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

خاص ترین کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک با استفاده از طرح های خلاقانه گیاهان مختلف و برگ های جذاب در نیمه بالایی دیوار

 

ایده های انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

زیباترین کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک با استایل ساده و پس زمینه سفید رنگ همراه با طرح های رنگارنگ و جذاب

 

ایده های انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

خاص ترین کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک با طرح مدرن و ترکیب طوسی، مشکی و سفید در عمق و دیوار انتهایی و انتخاب کاغذ دیواری با طرح ساده در دیوار طولی

 

ایده های انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

انتخاب طرح ساده برای کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک با استفاده از طرح ساده به حالتی مشابه پتینه در رنگ سفید و شاین

 

ایده های انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

ایده جذاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک با استایل ساده و رنگ خنثی روشن مناسب فضاهای محدود و کوچک با شانس اندک

 

ایده های انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

جذاب ترین ایده انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک با استفاده از فریم بندی و محدود سازی کاغذ دیواری طرح دار در بالای تخت خواب و استفاده از کاغذ دیواری ساده در کناره ها

 

 

کلام آخر

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، انتخاب یک کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک، پر از جزییات و پیچیدگی است. شما باید به خوبی اصول ذکر شده را در انتخاب‌تان بگنجانید تا به بهترین شکل ممکن یک نتیجه مطلوب را تجربه کنید. اگر شما نیز علاقه‌مند هستید در خصوص کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک بدانید، جزییات ذکر شده را مطالعه کنید.

ایده شما برای کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک چیست؟ نظرتان را بنویسید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله