ترمو وال چیست و چه کاربردهایی دارد +‌ انواع مدل‌ها و تصاویر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر می خواهید از جزییات دیوار پوش ترمو وال آگاه شوید و جزییات، انواع و مزایای ترمو‌‌وال را بدانید، در این مقاله همراه ما باشید.

این روزها که همه چیز با سرعت زیادی در حال تغییر است، دکوراسیون داخلی نیز پیوسته در حال زیباتر شدن دیده می‌شود!

احتمالا شما هم متوجه زیبایی و جذابیت فضاهای مختلف و دکوراسیون داخلی فروشگاه‌ها، فضاهای اداری و مسکونی شده‌اید. این حجم از زیبایی و جذابیت حاصل تولید و عرضه محصولات جدید به عنوان متریال دنیای مدرن است. مصالح و متریال‌های جدید بیش از پیش جذابیت بصری دارند و این روزها برای خلق فضاهای خاص و شیک از آن‌ها استفاده می‌شود. بر همین اساس ترمو وال به بازار آمده است. چوب‌هایی که با رنگ و مدل‌های مختلف آماده  نصب بر روی دیوار هستند. این که بدانید ترمو وال چیست، کمک می‌کند تا انتخاب هوشمندانه‌تری در این حوزه رقم بزنید.

پس همراه ما باشید تا پاسخ تمام سوالات‌تان را در خصوص ترمو وال مشاهده کنید.

 

ترمو وال چیست؟

ترمو وال چیست؟

اگر هنور نمی‌دانید که ترمو وال چیست، اصلا نگران نباشید. ترمو وال‌ها نوعی متریال جدید هستند که با استایلی شبیه به چوب ترمو وود ساخته شده اند. ترمو وال‌ها به عنوان عایق بسیار خوب عمل می‌کنند. شما می‌توانید از ترمو وال در هر فضایی استفاده کنید تا ضمن کنترل حرارت و هدر رفت انرژی، عایق صوتی خوبی را شاهد باشید. ترمو وال‌ها اغلب از موادی مانند فوم پلی‌استایرن، فوم پلی ‌یورتان، یا مصالح حاوی عایق‌های حرارتی و متریال چوب ساخته می‌شوند. این محصولات عمدتاً بر روی دیوارها و سقف‌ها نصب می‌شوند تا از انتقال حرارت به داخل یا خارج ساختمان جلوگیری نمایند. جالب است بدانید که در پی استفاده از چنین متریال‌هایی می‌توان کاهش مصرف انرژی و صرف هزینه‌های بالا را کنترل کرد.

از ترمو وال‌ها به عنوان عایق حرارتی و یک مهار کننده انرژی برای ساختمان‌ها استفاده می‌شود، که می‌تواند به بهبود بهره ‌وری انرژی و کاهش مصرف سوخت کمک کنند. این سیستم‌ها به طور گسترده در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی برای ایجاد محیط با حرارتی بهینه و مدیریت انرژی خوب به کار می‌روند.

 

کاربرد ترمو وال چیست؟

کاربرد ترمو وال چیست؟

تا اینجا متوجه شده‌اید که ترمو وال چیست. اما آگاهی از کاربرد ترمو وال به عنوان یک نوع عایق حرارتی در ساختمان‌ها بسیار ضروری است. آگاهی از کاربرد هر کدام از مصالح جدید و دیوار پوش‌ها، به شما اجازه می‌دهد تا هوشمندانه دست به انتخاب بزنید و برای داشتن یک شرایط مطلوب اقدام کنید. کاربرد ترمو وال چیزی فراتر از زیبایی ظاهری یک فضا است. به همین دلیل کافی است هوشمندانه دست به اقدام بزنید.

  • عایق حرارتی: ترمو وال به عنوان یک لایه عایق حرارتی بر روی دیوارها و سقف‌ها نصب می‌شود. این محصول هیجان انگیز، از انتقال حرارت به داخل یا خارج ساختمان جلوگیری می‌کند. این کاربرد به مصرف انرژی بهبود کمک زیادی می‌کند و هزینه های هدر رفت انرژی و مصرف بیش از حد آن را در دراز مدت کاهش می‌دهد. پس از نظر اقتصادی نیز گزینه مناسبی است.
  • کنترل رطوبت: ترمو وال می‌تواند به عنوان یک عایق ضد رطوبت عمل کند. ساختار تشکیل دهنده ترمو وال‌ها چوب طبیعی نیست و آسیب پذیری چوب در آن ها وجود ندارد. به همین دلیل می‌توانید با خیالی آسوده برای تجربه یک دیوار ضد رطوبت اقدام کنید. فواصل موجود در این لاین‌های مشابه چوب اجازه تهویه رطوبت را فراهم می‌کند و خرابی های ناشی از آن کاهش می‌یابد.
  • کاهش صدا: لایه‌های ترمو وال معمولاً دارای ویژگی‌ عایق صوت هستند. بنابر این می‌توانید با خیالی آسوده از این محصول برای کاهش صدا استفاده کنید. خوشبختانه ترمووال گذر صوت از دیوارهای مشترک را کنترل می‌کند که در آپارتمان ها و برج‌های امروزی به شدت اهمیت دارد.
  • حفاظت در برابر حریق: برخی از انواع ترمو وال ‌ها دارای ویژگی‌های مقاومت به حرارت و آتش هستند. این ترمو وال های نسوز به شدت برای فضای داخلی مناسب خواهند بود و ریسک شعله ور شدن آن ها مشابه با چوب نیست!
  • ساختمان‌های مسکونی و تجاری: ترمو وال معمولاً در ساختمان‌های مسکونی و تجاری برای بهبود عایق حرارتی و افزایش راحتی ساکنان استفاده می‌شود. زیبایی بصری این متریال نیز انگیزه مضاعفی برای استفاده از آن در فضای داخلی ایجاد می‌کند.

 

مزایای ترمو وال چیست؟

مزایای ترمو وال چیست؟

استفاده از ترمو وال این روزها بسیار رایج شده است. استفاده از آن در ساختمان ها و سازه‌های مختلف، مزایای متعددی دارد. شما به راحتی می‌توانید با کمک این متریال، از مزایای آن بهره ببرید. به همین دلیل در این بخش به بررسی دقیق مزایای ترمو وال می پردازیم.

  1. عایق حرارتی:  ترمو وال به عنوان یک عایق حرارتی عالی عمل می‌کند. به دلیل تغییرات در ساختار چوب اثر محافظتی بر روی حرارت و سرما بهبود یافته است و هدر رفت انرژی با این متریال به حداقل می‌رسد.
  2. مقاومت در برابر حشرات و پوسیدگی: یکی از نقاط ضعف چوب در دکوراسیون داخلی، آسیب پذیری آن نسبت به حشراتی است که سلامت چوب را در معرض خطر قرار می‌دهند. اما خوشبختانه ترمو وال با حذف صمغ‌ها و افزودن مواد صنعتی به بافت ترمو وال، ریسک این موارد را به صفر می‌رساند.
  3. طول عمر بیشتر: با حذف عواملی که باعث پوسیدگی و آلودگی چوب می‌شوند، ترمو وال دارای عمر مفید بیشتری نسبت به چوب طبیعی است و در معرض خطر کمتری قرار دارد.
  4. خاصیت ضد آب: ترمو وال به دلیل تغییر در ساختار چوب و حذف صمغ و بافت طبیعی پوست، به شدت مناسب برای استفاده از اقلیم‌های مرطوب است. چرا که خاصیت ضد آب آن می‌تواند بدون هرگونه تغییر و تحولی ساختار زیبایی را نمایش دهد.
  5. بازیافت پذیری: ترمو وال به عنوان یک محصول طبیعی، قابلیت بازیافت دارد. به همین دلیل می‌توانید از آن با خیال آسوده استفاده کرده و مجدد به چرخه ساخت بازگردانید.
  6. وزن سبک: الوارهای ترمو وال دارای وزن کمتری نسبت به چوب طبیعی هستند، که این ویژگی می‌تواند در سازه‌ها و ساختمان‌هایی که سبک سازی اولویت آن ها است، کمک زیادی کنند.
  7. ثبات رنگ: ترمو وال، به دلیل ساختار شیمیایی دارای ثبات رنگ بالایی است. به همین دلیل می‌توانید با خیال آسوده از آن استفاده کنید.
  8. طراحی پایدار مبتنی بر محیط زیست: یکی از نکات مهم متریال ترمو وال، طراحی پایدار آن است که با بازیافت و عدم نیاز به قطع درختان، به شدت می‌تواند جذاب باشد.

 

ترمو وال چگونه نصب میشود؟

ترمو وال چگونه نصب میشود؟

آگاهی از نصب ترمو وال به شما کمک می‌کند تا بتوانید از این متریال حتی برای تغییر دکوراسیون داخلی توسط خودتان استفاده کنید.

  1. آماده سازی سطح: ابتدا، سطح زیرین که قرار است ترمو وال بر روی آن نصب شود را آماده کنید. صاف کردن سطح و ایجاد فضایی یکنواخت ضروری است.
  2. تعیین محل نصب: محل نصب ترمو وال بر روی دیوار باید مشخص شود. این اقدام شامل تعیین ارتفاع و موقعیت هر پانل و ایجاد مدل مدنظر است. گاهی نیاز به برش و تغییر ارتفاع ترمو وال وجود دارد.
  3. نصب اولیه: نصب اولیه شامل نصب پنل‌های ترمو وال بر روی دیوار است. اگر ترمو وال به صورت شاخه ای باشد، فواصل آن اهمیت دارد. اگر ترمو وال نصب شده بر روی سطح مشخصی باشند، فواصل آن از پیش تعیین شده است.
  4. استفاده از چسب مناسب:  برای نصب ترمو وال، از چسب‌های خاصی استفاده می‌شود که بتواند پنل‌ها را به دیوار چسباند و ثبات کافی را فراهم کند. در بعضی مدل‌های ضخیم تر با استفاده از میخ استپ و منگنه صنعتی این اتصال انجام می‌شود.
  5. اصلاحات و تکمیل نصب:  پس از نصب اولیه، در صورت نیاز همه اشکالات برطرف می‌شود تا به ساختار جذابی دست پیدا کنید.
  6. پوشش و تزئینات: پس از نصب نهایی، ممکن است نیاز باشد که سطح ترمو وال با رنگ‌ها یا تزئینات دلخواه پوشش داده شود. به این ترتیب همه چیز را به شکلی خاص دیزاین می‌کنید.
  7. مشاوره با تخصصیان:  همیشه باید برای اقدامات این‌چنینی از متخصصیان کمک بگیرید یا مشاوره فنی دقیقی را ترتیب دهید.

 

انواع ترمو وال را بشناسید

انواع ترمو وال را بشناسید

ترمو وال‌ها از جنس‌ها و متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام از این متریال‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاصی دارند. با آگاهی از انواع ترمو وال و شناخت این که ویژگی هر ترمو وال چیست، می‌توانید انتخاب هوشمندانه ای را رقم بزنید.

 

1. ترمو وال چوبی

ترمو وال چوبی

این نوع ترمو وال از چوب طبیعی تولید می‌شود. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از ترمو وال چوبی، فضایی دل انگیز خلق کنید. اما ترمو وال چوبی آسیب پذیری بالایی دارد و در مقابل سایر انواع ترمو وال که با کمک متریال های دیگر و ترکیبات نوین ساخته می‌شوند، متفاوت است. این نوع ترمو وال ضمن ایجاد عایق حرارت و صوت، در مقابل فشار، رطوبت و آتش سوزی مقاومتی ندارد و به شدت آسیب پذیر است.

 

2. ترمو وال ام دی اف (MDF)

ترمو وال ام دی اف (MDF)

این نوع ترمو وال از متریال ام دی اف تولید می‌شود. ام دی اف از تخته فیبر با روکش مصنوعی یا چوبی ساخته می‌شود که در فشار و حرارت بالایی تولید و عرضه می‌گردد. ترمو وال خواص متعددی دارد و مقاومت آن مطلوب است. اما یادتان باشد که ترمو وال MDFتحت هیچ شرایطی انتخاب مناسب برای مناطق در معرض رطوبت نیست! اما یک جایگزین مقرون به صرفه برای چوب شناخته می‌شود.

 

3. ترمو وال چوب مصنوعی

 ترمو وال چوب مصنوعی

این نوع ترمو وال از چوب مصنوعی تهیه می‌شود. چوب مصنوعی با مواد مختلفی مانند الیاف چوب، چسب و رزین ترکیب می‌شود و سطح آن به شکل چوب طراحی و پیاده سازی می‌گردد. ترمو وال چوب مصنوعی به دلیل خواص ظاهری مشابه با چوب طبیعی و همچنین استحکام بالا و پایداری در برابر رطوبت، به شدت گزینه خوبی برای استفاده است.

 

4. ترمو وال PVC

 ترمو وال PVC

 این نوع ترمو وال از مواد PVC ساخته می‌شود. PVC یک پلیمر مقاوم به رطوبت و حرارت است و ترمو وال PVC دارای خواص عایق حرارتی و مقاومت به حشرات است. به همین دلیل از این نوع ترمو وال برای اقلیم های مرطوب شمالی نیز استفاده می‌شود.

 

ایده های استفاده از ترمو وال

با مشاهده ایده های استفاده از ترمو وال میتوانید هوشمندانه از این متریال کاربردی استفاده کنید. به کار بردن ایده های نوین برای استفاده از این متریال کمک میکند تا فضایی خلاقانه و جذاب تجربه کنید.

 

 

ترمووال چیست

 

ترمووال چیست

 

ترمووال چیست

 

ترمووال چیست

 

ترمووال چیست

 

ترمووال چیست

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوار پوش ترمو وال

 

دیوار پوش ترمو وال

 

دیوار پوش ترمو وال دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوارپوش ترمووال

 

دیوار پوش ترمو وال

 

دیوار پوش ترمو وال

 

دیوار پوش ترمو وال

 

دیوار پوش ترمو وال

 

دیوار پوش ترمو وال

 

دیوار پوش ترمو وال

 

دیوار پوش ترمو وال

 

دیوار پوش ترمو وال

 

دیوار پوش ترمو وال

 

دیوار پوش ترمو وال

 

دیوار پوش ترمو وال

 

کلام آخر

اگر شما هم عاشق فضاهای دکوراتیو و جذاب هستید، حتما با آگاهی کافی اقدام به انتخاب بهترین متریال و دیوار پوش کنید. ترمو وال به عنوان یک گزینه جذاب، کاربردی و لوکس می‌تواند فضایی دل انگیز برای‌تان خلق کند. پس با اطلاع از این که ترمو وال چیست و چه مزایایی دارد، دست به انتخاب بزنید. 

ایده شما برای استفاده از ترمو وال چیست؟ برای ما بنویسید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید