انواع برچسب کابینت و نحوه استفاده از آن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برچسب کابینت چیست؟ چگونه از برچسب کابینت استفاده کنیم؟ مزایا و معایب استفاده از برچسب کابینت، آشنایی با انواع برچسب کابینت

استفاده از برچسب کابینت، یکی از گزینه‌های بسیار مقرون به صرفه و عالی برای به روزرسانی ظاهر کابینت‌هاست و از انجایی که در چند سال اخیر، نمونه‌های بسیار بادوام و زیبایی از انواع برچسب کابینت طراحی و تولید شده، استفاده از آن محبوبیت دوباره‌ای پیدا کرده است که در رنگ‌ها و طرح‌های بی‌شماری موجود است و امکانات بی نهایتی را برای خلاقیت فراهم می‌کند. در واقع با استفاده از برچسب کابینت، این امکان فراهم شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با هزینه بسیار مناسب، ظاهر کابینت‌های آشپزخانه را تغییر دهید و ظاهری جدید و تازه برای فضای آشپزخانه خود ایجاد نمایید.

بنابراین اگر شما نیز تمایل دارید از برچسب کابینت استفاده کنید و می‌خواهید با انواع برچسب کابینت بیشتر آشنا شوید و اطلاعاتی در رابطه با نحوه استفاده از برچسب کابینت کسب کنید، حتما در ادامه این بخش از بساز و بچین با ما همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: برچسب کابینت از کجا بخرم + [بورس برچسب کابینت]

 

برچسب کابینت چیست؟

برچسب کابینت چیست

برچسب کابینت، همانطور که از نام آن مشخص است، نوعی پوشش است که قسمت رویه آن دارای طرح و نقش تزیینی بوده و سمت دیگر آن، حالت چسبنده دارد. سطح رویه برچسب کابینت، معمولاً از مواد وینیل ساخته می‌شود و از دوام بالایی برخوردار است و به همین دلیل به عنوان یک پوشش مناسب برای درب‌های کابینت است و می‌توانید با استفاده از انواع برچسب کابینت، ظاهری تازه و جدید برای کابینت‌های آشپزخانه ایجاد نمایید.

 

چگونه از برچسب کابینت استفاده کنیم؟

برچسب کابینت، ماندگاری بالایی دارد و استفاده از آن آسان است. خوشبختانه امروزه انواع برچسب کابینت با طرح‌ها و مدل‌های مختلف و متنوعی طراحی شده است و می‌توانید با توجه به سبک و مدل آشپزخانه خود، بهترین و زیباترین مدل از برچسب کابینت را انتخاب کرده و آن را به دقت بر روی کابینت‌ها بچسبانید تا ظاهری جدید و شیک برای آشپزخانه خود ایجاد نمایید.

در ادامه نحوه استفاده از برچسب کابینت را به طور مختصر توضیح داده‌ایم:

 

  • ابتدا درب‌های کابینت را باز کنید و تمام اتصالاتی که روی درب کابینت وجود دارد را جدا کنید. سطوحی که قرار است روی آن برچسب کابینت بچسبانید را به خوبی تمیز کنید و کاملا خشک کنید. این مرحله به اطمینان از چسبیدن کاغذ به سطحی که قرار است پوشش دهد کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از کاغذ سنباده، برای صاف و یکدست کردن سطح نیز استفاده کنید.

تمیز کردن سطح کابینت

 

  • معمولا در قسمت پشت برچسب کابینت، چاپی به شکل خط کش و شبکه‌ بندی شده، وجود دارد تا به شما کمک کند برچسب کابینت را در یک خط مستقیم برش دهید. بنابراین ابتدا لازم است عرض و طول سطحی را که می‌خواهید با برچسب بپوشانید اندازه گیری کنید. بهتر است چند سانتی‌متر اضافه‌تر از اندازه کابینت از برچسب کابینت برش بزنید و سپس در انتهای کار، کاغذ اضافی را با یک چاقوی تیز جدا کنید. این اندازه‌ها را به پشت برچسب کابینت منتقل کنید. سپس با استفاده از یک قیچی، طول و عرض کاغذ مورد نظر را با دقت برش دهید. هنگامی که کاغذ را برش دادید، طول و عرض آن را قبل از جدا کردن لایه پشتی برچسب، دوبار بررسی کنید و روی سطح کابینت اندازه گیری کنید.

قسمت پشت برچسب کابینت

 

  • همانطور که برچسب کابینت را روی کابینت می‌چسبانید، یک خط کش یا ابزاری با لبه مستقیم را در امتداد سطح جلو بکشید تا حباب‌های هوا را در حین حرکت خارج کنید. هر حباب هوای به دام افتاده را می‌توانید با استفاده از یک سوزن ظریف سوراخ کنید تا هوا از زیر برچسب خارج شده و سطح صافی ایجاد شود. پس از چسباندن برچسب روی سطح، آن را با یک پارچه پاک کنید تا مطمئن شوید که به سطح چسبیده است.

 

چسباندن برچسب کابینت

چسباندن برچسب کابینت

 

مزایای استفاده از برچسب کابینت چیست؟

استفاده از انواع برچسب کابینت، مزایای زیادی نسبت به سایر روش‌های بازسازی یا نوسازی کابینت آشپزخانه دارد. اولین مورد از مزایای استفاده از برچسب کابینت این است که استفاده از آن ساده و برداشتن آن نیز آسان است. همچنین نسبت به تعویض دربهای کابینت یا رنگ آمیزی کابینتها، هزینه کمتری دارد.

می‌توان آن را به گونه‌ای سفارشی کرد که با طرح رنگ آشپزخانه و با سایر قسمت‌های دکوراسیون خانه مطابقت داشته باشد. همچنین از دوام بیشتری نسبت به رنگ برخوردار است و به راحتی آسیب نمی‌بیند.

 

معایب استفاده از برچسب کابینت چیست؟

استفاده از برچسب کابینت، معایبی را نیز به همراه دارد. به عنوان مثال، پیدا کردن رنگ و طرح دقیقی که در ذهن دارید می‌تواند دشوار باشد زیرا رنگ‌ها و الگوهای زیادی برای انتخاب وجود دارد. همچنین اگر برچسب کابینت را کاملا دقیق و درست برش ندهید، چسباندن صحیح و مناسب آن دشوار خواهد بود. 

علاوه بر این، اگر مراقبت درستی از آن نشود، ممکن است به مرور زمان از بین برود.

 

پیشنهاد مطالعه: برچسب کاشی از کجا بخرم [بورس برچسب کاشی کجاست] + راهنمای خرید

 

آشنایی با انواع برچسب کابینت

قبل و بعد از استفاده از برچسب کابینت

خوشبختانه امروزه، انواع و سبک‌های مختلفی از برچسب کابینت وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. تقریباً می‌توانید هر رنگی را که می‌خواهید بدست آورید و سبک‌هایی متناسب با انواع مبلمان و دکوراسیون وجود دارد. در ادامه، تعدادی از انواع برچسب کابینت که محبوبیت بیشتری دارند را معرفی کرده‌ایم:

  • برچسب کابینت فویل شده یا ضدآب: این نوع از برچسب کابینت، دارای پشتی فویل آلومینیومی است که آن را در برابر حرارت و رطوبت بسیار مقاوم می‌کند و برای پوشاندن میزهای آشپزخانه یا هر سطح دیگری که به طور منظم استفاده می‌شود عالی است.
  • برچسب کابینت با ظاهر متالیک یا فلزی: این نوع از برچسب کابینت، دارای ظاهری فلزی است که آن را برای تزئین درب کابینتها و سایر اجسام موجود در آشپزخانه مانند یخپال، اجاق گاز و غیره عالی می کند. این مدل از برچسب کابینت دارای سطحی صاف و لوکس است و می‌تواند ظاهری زیبا برای وسایل آشپزخانه و کابینتها ایجاد کند.
  • برچسب کابینت با ظاهر مات: این سبک دارای روکش مات است که ظاهر پیچیده‌تری به آن می دهد و آن را برای استفاده در آشپرخانه و کابینتها مناسب می‌کند.
  • برچسب کابینت طرح‌دار: مدل‌های مختلفی از انواع برچسب کابینت نیز موجود هستند که دارای طرح‌ها و رنگهای متنوع بوده و می‌توانید از این مدلها نیز برای ایجاد ظاهری متفاوت و زیبا برای کابینت‌های آشپزخانه استفاده کنید. محبوب‌ترین طرح‌های برچسب کابینت شامل طرح‌های چوبی، طرح مرمری، طرح‌های تکرار شونده ظریف، طرح سنگ، طرح خال خالی، راه راه و غیره هستند که می‌توانید با توجه به سلیقه خود و دکوراسیونی که برای آشپزخانه خود در نظر دارید، بهترین طرح و رنگ از برچسب کابینت را انتخاب کنید.

برچسب کابینت برای قسمت داخل کابینت

 

برچس کابینت برای سطح میز

 

برچسب کابینت برای داخل کشو

 

برچسب کابینت برای یخچال

 

برچسب کابینت برای روی کمد

 

پیشنهاد مطالعه: کابینت های گلاس سفید طوسی، جذاب‌ترین ترکیب رنگی سال

 

کلام آخر

در سال‌های اخیر، استفاده از انواع برچسب کابینت تزئینی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و در حال حاضر به طور گسترده برای تزئین کابینتها و سایر قسمتهای خانه و آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از انجایی که نحوه استفاده از برچسب کابینت بسیار ساده و تقریبا روی هر سطحی چسبیده می‌شود و تنوع زیادی دارد، می‌توانید از انواع برچسب کابینت، برای ایجاد ظاهری جدید و زیبا برای کابینت‌های آشپزخانه، سطح کانتر، فضای بین کابینتی، کمدها و قفسه‌ها و حتی دیوار و کف استفاده کنید و ظاهری مرتب و شیک ایجاد نمایید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید