از بین بردن زردی وسایل برقی سفید، درست مثل روز اولش میشه!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

بهترین روش ها برای برطرف کردن زردی لوازم برقی سفید + چرا لوازم برقی سفید، زرد می شوند؟

داشتن لوازم برقی سفید این روزها مد شده است. اما بعضی از افراد از زرد شدن رنگ لوزام برقی سفید شاکی بوده و تصور می‌کنند که هرگز نمی‌توان زردی آن را گرفت ولی چنین نبوده و تیم بساز و بچین در این قسمت از سایت به شما کمک خواهد کرد تا از زردی وسایل برقی سفید خلاص شوید. برای آشنایی با روش‌های از بین بردن زردی وسایل برقی سفید با ما همراه بمانید.

 

1. جوش شیرین برای سفید کردن وسایل برقی زرد شده

جوش شیرین برای سفید کردن وسایل زرد شده

جوش شیرین با فرمول NaHCO3 (سدیم هیدروژن کربنات) به صورت پودر سپید است که دارای خاصیت بازی است. جوش شیرین ماده شیمیایی جامدی است که به از بین بردن زردی وسایل برقی سفید کمک می‌کند.‌ کافی است مقداری جوش شیرین را روی دستمال نمدار ریخته و سپس روی قسمت‌های زرد شده کشید. برای گوشه‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است می‌توان از مسواک نرم استفاده کرد. در انتهای کار با دستمال مرطوب مجدد روی سطوح کشیده و بعد با دستمالی دیگر خشک شود.

 

2. سرکه سفید، راهی ساده برای سفید کردن وسایل برقی زرد شده

لوازم برقی زرد شده

استفاده از نسبت مساوی سرکه سفید و آب، محلولی بی ضرر می‌سازد که می‌توان روی سطح زرد شده را با آن پوشاند. اگر وسیله برقی زرد شده کوچک است می‌توان آن را درون کاسه‌ای حاوی سرکه سفید و آب قرار داد و پس از چند ساعت وسیله را با دستمالی نم دار به خوبی تمیز کرد. خواهید دید بخش بزرگی از زردی‌ها با این شیوه برطرف شده‌اند.

 

3. جوش شیرین، سرکه سفید و خمیردندان

جوش شیرین و سرکه برای سفید کردن وسایل برقی زرد شده

ترکیب جوش شیرین با سرکه سفید و خمیردندان محلولی را می‌سازد که از آن برای زدودن رنگ زرد وسایل برقی سفید استفاده می‌شود. فقط باید توجه کرد که خمیردندان استفاده شده سفید باشد و از به کار بردن خمیردندان‌های رنگی اجتناب کرد. برای این کار کافی است ترکیبی از جوش شیرین، سرکه سفید و خمیردندان را تهیه کرده و روی قسمت‌هایی که زرد شده‌اند بکشید. سپس صبر کنید تا خشک شود و بعد با دستمال مرطوب ناحیه مورد نظر را دستمال کشیده و بعد برای جلوگیری از لک شدن با دستمال نرم و تمیز خشک کنید.

 

4. کرم پروکسید، راهکاری مطمئن برای از بین بردن زردی وسایل

کرم پروکسید

کاور کردن پس از مالیدن کرم پروکسید

در بسیاری از داروخانه و فروشگاه‌ها کرم پروکسید یافت می‌شود. برای استفاده از کرم پروکسید جهت از بین بردن زردی وسایل برقی سفید حتما باید از دستکش استفاده کرد. ابتدا برچسب‌های لوازم برقی را با چسب نواری بپوشانید سپس با مسواک نرم یا قلم موی رنگ از کرم پروکسید روی سطوح بمالید. سپس بدون اینکه کرم خشک شود وسیله را با پلاستیک به طور کامل بپوشانید تا هیچ راه ورودی برای هوا نداشته باشد. سپس وسیله را چند ساعت در برابر نور مستقیم خورشید قرار دهید.

 استفاده از کرم پروکسید برای وسایل برقی کوچک مانند همزن، میکسر و ... امکان پذیر است که می‌توان آن‌ها را کاور کرده و در جهات مختلف چرخاند تا نور آفتاب به همه جای آن برسد. پس از گذشت 3 تا 5 ساعت وسیله را از پوشش خارج کرده و آن را با دستمال مرطوب خشک کنید. قبل از استفاده چند ساعت فرصت دهید تا وسیله برقی زرد شده کامل خشک شود.

 

5. اسفنج‌ جادویی، معجزه برطرف کردن زردی‌ها

اسفنج جادویی برای برطرف کردن زردی وسایل

اسفنج‌هایی وجود دارند که جادویی نامیده می‌شوند زیرا دارای بافت ظریف بوده و طوری است که با یک بار استفاده متوجه اثرات عمیق آن خواهید شد. چنین اسفنج‌هایی را بدون نیاز به آغشته کردن با مواد شوینده و بدون هیچ نگرانی بابت خط و خش روی وسایل برقی سفید کشید.

 

6. کاربرد اسپری چند منظوره در رفع زردی وسایل برقی سفید

اسپری‌هایی وجود دارند که چند منظوره بوده و از آن‌ها می‌توان برای از بین بردن زردی وسایل برقی سفید استفاده کرد. قبل از استفاده از اسپری‌های چند منظوره باید اطمینان حاصل کرد که برای لوازم خانگی قابل استفاده هستند. برای شروع به کار ابتدا با دستمالی نرم و تمیز باید سطح را پاک کرده و سپس محلول را روی آن اسپری کرد.

 

پیشنهاد مطالعه داغ‌ترین مطالب:

 

چرا لوازم برقی سفید بعد از مدتی زرد می‌شوند؟

لوازم برقی سفید سرامیکی

لوازم برقی سفید

بسیاری از لوازم برقی که از آن‌ها استفاده می‌شود، سفید هستند مانند:

  • ماشین لباسشویی
  • ماشین ظرفشویی
  • آبمیوه گیری
  • یخچال
  • مایکروفر
  • همزن
  • اتو
  • ...

دلیل زرد شدن بسیاری از وسایل تمیز نکردن بدنه و به خصوص کناره‌ها و دیواره‌ها در بازه زمانی معین است. بعضی از افراد تا زمانی که وسیله برقی به طور کامل کثیف نشود آن را تمیز نمی‌کنند در حالیکه چنین لوازمی حساس بوده و قبل از اینکه کامل کثیف شوند باید آن‌ها را تمیز کرد. استفاده مداوم از وایتکس و سفید کننده‌ها باعث می‌شود به مرور و در طول زمان لوازم برقی سفید تغییر رنگ دهند.

زرد شدن وسایل برقی سفید در دراز مدت (مثلا در 20 سال) طبیعی بوده و تغییر رنگ دادن آن‌ها یک باره و در عرض چند سال کوتاه پس از خریداری اتفاق نمی‌افتد، البته در صورتیکه فرد اصلا به نظافت و تمیزی آن‌ها اهمیت ندهد ممکن است ظرف مدت کوتاهی زرد شوند. بهتر است لوازم برقی سفید خریداری شده از نوع سرامیکی باشند که در برابر زرد شدن مقاوم بوده و به سرعت تغییر رنگ نمی‌دهند. با استفاده از نکات از بین بردن زردی وسایل برقی سفید، از تمیز و زیبا بودن لوازم خود لذت ببرید.

 

صحبتی با شما: خوانندگان گرامی شاید تصور کنید که وسایل برقی سیلور بهتر از لوازم سفید هستند. مطلب بیان شده جهت برطرف کردن زردی وسایل سفید دلیلی بر بد بودن لوازم سفید نیست بلکه وسایل غیر سفید نیز ممکن است کدر شده یا آثار خط و خش روی آن‌ها به سرعت نمایان شود.‌

 

کلام آخر

روش‌های مختلفی برای از بین بردن زردی وسایل برقی سفید وجود دارند. اگر از به کار بردن هر یک از روش‌ها مطمئن نیستید می‌توانید آن را در گوشه‌ای مخفی امتحان کرده و در صورت جوابگو بودن با اطمینان کل سطح را به کمک روش مورد نظر سفید کنید.

برای خرید ظروف و وسایل آشپزخانه از گروه مجریان و فروشندگان بساز و بچین کمک بگیرید تا با کیفیت‌ترین آن‌ها را با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

برچسب ها:
خانه داری
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید