دکوراسیون مغازه لوازم خانگی، چگونه شبیه به انباری نباشیم؟!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۳

اهمیت طراحی دکوراسیون مغازه لوازم خانگی، ایده‌های طراحی دکوراسیون مغازه لوازم خانگی، معرفی گروه‌های طراحی دکوراسیون و بازسازی مغازه و فروشگاه

هنگامی که به عنوان مشتری پا به داخل مغازه یا فروشگاه می‌گذاریم اولین چیزی که جلب توجه می‌کند دکوراسیون آن مغازه است. دکوراسیون به معنی چیدمان و تزئین کردن بوده که می‌توان آن را به روشی انجام داد که از همان ابتدا جذاب باشد که این امر به عهده صاحب کسب و کار است. دکوراسیون مغازه لوازم خانگی از این قاعده مستثنی نبوده و می‌توان با آن مشتریان بیشتری را به داخل کشانده و میزان فروش را بالا برد. اگر شما هم به دنبال بازاریابی بیشتر و بالا بردن آمار فروش هستید حتما تا انتهای این مقاله در بساز و بچین با ما هراه بمانید.

 

اهمیت طراحی دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

چگونگی طراحی دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

طراحی دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

طراحی دکوراسیون شیک در فروشگاه لوازم خانگی به خلاقیت و خلق ایده‌های نوآورانه بستگی دارد تا بتوان فضا را سرزنده و جذاب جلوه داد. طراحی دکوراسیون فروشگاه‌های لوازم خانگی فقط به منظور زیبایی‌شناختی مکان نیست بلکه طوری است که فضا به نحوی برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و طراحی شود که پاسخگوی نیازها و سلایق مشتریان باشد که تمامی این موارد باعث می‌شود طراحی داخلی در فروشگاه لوازم خانگی اهمیت زیادی داشته باشد.

به ‌طورکلی، طراحی داخلی مغازه‌ و فروشگاه‌ها به طراحی دکور آن محدود نمی‌شود در نتیجه می‌بایست هنگام ساخت فروشگاه تمام جنبه‌های طراحی پلان، نما، متریال و ... نیز اجرا شود. از آنجایی که هدف اصلی بهبود فضای داخلی است، می‌توان مغازه و فروشگاه‌های قدیمی را نیز با طراحی جدید متحول کرد.

 

ایده‌های طراحی دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

ایده هایی برای طراحی دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

چیدمان مغازه لوازم خانگی بوش

قبل از اینکه به معرفی ایده‌های مخصوص چیدمان و دکوراسیون کردن فروشگاه لوازم خانگی بپردازیم باید بدانیم چه وسایلی در مغازه لوازم خانگی به فروش می‌رسد:

  • لوازم برقی: یخچال، فریزر، ماشین‌لباسشویی، خشک کن، اتو، جاروبرقی، مایکروفر، مخلوط کن، آبمیوه‌گیری و ...
  • لوازم آشپزخانه و پذیرایی: بشقاب، سرویس قابلمه، لیوان، قاشق، انواع سرویس‌های غذاخوری و ...
  • لوازم صوتی و تصویری: تلویزیون، میز تلویزیون، سینما خانگی، پخش‌کننده‌ها، تلفن، موبایل و ...
  • لوازم دکوراتیو: مبلمان، ساعت، آینه، تابلو، میز ناهارخوری، میز جلومبلی و ...

فروش لوازم خانگی کار چندان ساده‌ای نیست؛ زیرا برای فروش باید مسائل زیادی را در نظر گرفت. یکی از اصلی‌ترین این مسائل، طراحی صحیح ویترین و سالن است که برای فضای داخلی فروشگاه بسیار اهمیت دارد.

طراحی دکور فروشگاه‌های لوازم خانگی نیاز به برنامه‌ریزی مناسبی دارد ‌طوریکه همه لوازم به‌طور منطقی و منظم و با ضریب ایمنی بالا چیده شوند زیرا بیشتر خریداران اغلب تمایل دارند عملکرد تجهیزات را امتحان کرده که این کار نیاز به لمس کردن، برداشتن، باز و بسته کردن و ... دارد. با ایمن بودن چیدمان هیچ خطری متوجه مشتری، پرسنل و صاحب فروشگاه نخواهد بود.

در ادامه ایده‌هایی معرفی خواهند شد تا به عنوان تیم بساز و بچین شما را در چیدمان هرچه بهتر وسایل یاری نماییم:

طراحی دکوراسیون مغازه خود را به طراحان و معماران حرفه‌ای و باتجربه در بساز و بچین بسپارید.

برنامه ریزی مناسب فضای فروشگاه، اولین مورد در دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

معمولا مشتری هنگامی که وارد مغازه می‌شود از همان ابتدا یک نگاه کلی انداخته و اگر دکوراسیون او را جلب نماید به گشت و گذار درون مغازه تشویق می‌شود. به همین دلیل باید فضای فروشگاه طوری برنامه ریزی شود که ابتدا مغازه کمی خلوت‌تر بوده و عمده اجناس در انتها چیده شوند تا مشتری تمایل به قدم زدن و رفتن به انتهای فروشگاه را پیدا کند. در این حالت دو نکته مهم را باید مد نظر قرار داد:

1. فضای میانی و مرکزی نباید بیش از حد پر شود که نتوان انتهای مغازه یا فروشگاه را دید.

2. اجناس قیمت‌های مختلفی دارند و باید توان خرید مشتری را هم در نظر گرفت. بهتر است کل فروشگاه با قیمت‌های متنوع پر شود اما در انتهای فروشگاه اجناسی که قیمت کمتری دارند بیشتر چیده شوند و با بنر یا به هر نحو دیگر مانند حراج ویژه، جشنواره محصولات، فروش آخر فصل و ... به قیمت کمتر آن اشاره شود تا مشتری ترغیب شود به انتهای مغازه برود. در این حالت مشتری به یک نگاه سرسری اکتفا نکرده و فرصت بیشتری برای فروختن کالاهای بیشتر و متنوع به وی وجود دارد.

 

استفاده از دیوار طرف راست، نکته خیلی مهم در طراحی داخلی مغازه لوازم خانگی

تنوع وسایل و چیدمان آن ها

توجه به سمت راست مغازه

بیشتر افراد راست دست هستند از این رو طبیعی است که اغلب فعالیت‌ها از سمت راست انجام شود. طبق نظرسنجی‌های انجام شده اکثریت مشتریان هنگام ورود به مغازه ابتدا به طرف راست متمایل می‌شوند بنابراین اجناسی که خواهان فروش هرچه بیشتر و سریع‌تر آن‌ها هستید را در دست راست مغازه قرار دهید.

با این کار می‌توانید ضمن اینکه سود بیشتری کسب می‌کنید لوازمی را که چند وقتی است به هر دلیلی فروش کمتری داشته، جزو کارهای پر فروش خود قرار دهید. کالاهای به روز و شیک را نیز می‌توان در دست راست مغازه چیدمان کرد که در هر حالت منجر به سوددهی بیشتر خواهند شد.

 

قرار دادن کالا با رنگ‌های مختلف در مغازه لوازم خانگی

رنگبندی های متفوت

بیشتر وسایل برقی بزرگ در رنگ‌های سفید، سیلور و مشکی موجود هستند که ممکن است برخی از آن‌ها در رنگ‌های دیگری نیز تولید شده باشند. بهتر است هر سه رنگ را درون مغازه قرار دهید تا مشتری بتواند رنگ‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و سپس نسبت به خرید تصمیم گیری نماید. اگر فضای کافی برای چیدن هر سه رنگ وجود ندارد می‌توانید به روش دیگری عمل کنید، به عنوان مثال:

"کالای مورد نظر یخچال است. رنگ یخچال سیلور برند الف درست همانند رنگ یخچال سیلور برند ب است. می‌توانید از برند الف یخچال سفید و از برند ب یخچال سیلور را در مغازه قرار دهید و به مشتری توضیحات لازم را درباره وجود تنوع رنگی در برند الف توضیح دهید."

کالاهای دیگر مانند لوازم آشپزخانه، صوتی تصویری، دکوراتیو و ... را نیز بهتر است در چند رنگ متنوع چیدمان کرده تا حق انتخاب برای مشتری وجود داشته باشد.

 

انعطاف پذیری سازه‌ها، ضروری برای تغییر چیدمان مغازه لوازم خانگی

سازه انعطاف پذیر در طراحی دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

عناصر ساختاری داخل مغازه لوازم خانگی باید انعطاف پذیری لازم را داشته باشند تا هنگام لزوم بتوان فضا را تغییر داد. انعطاف پذیر بودن سازه‌ها امکان بازسازی و ایجاد تغییرات در آینده را فراهم آورده و می‌توان اثاثیه و وسایل مختلف که از نظر اندازه، ابعاد و ارتفاع با یکدیگر تفاوت دارند را با خیالی آسوده چیدمان کرد.

 

نورپردازی روی محصولات در مغازه لوازم خانگی

نورپردازی متمرکز

نورپردازی باعث بهتر دیده شدن کالا می‌شود اما باید به گونه‌ای باشد که بیش از حد نبوده که باعث خستگی و آزار چشم‌ها شده و یا هنگام راه رفتن سایه ایجاد نکند. نورپردازی در مغازه لوازم خانگی می‌تواند سراسری بوده که در این حالت کل فضا روشن است یا اینکه به صورت متمرکز باشد که در این حالت تاکید بر کالا بوده و قسمت محصول نور بیشتری نسبت به کل فضا دارد.

 

انتخاب رنگ، ششمین مورد مهم در دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

انتخاب رنگ های به یاد ماندنی

هوشمندی ال جی در انتخاب رنگ

رنگ‌ها تاثیر زیادی در خرید یا عدم خرید محصول دارند. انتخاب رنگبندی مناسب برای دیوار، کف و سقف مغازه از طریق انتخاب متریال مناسب حاصل می‌شود. بهترین رنگبندی شناخته شده برای مغازه لوازم خانگی، رنگ‌های روشن و خنثی هستند که فضا را دلباز و روشن جلوه می‌دهند. برای متمایز شدن می‌توان از رنگ‌های دیگر در حاشیه‌ها و نقاط فرعی استفاده کرد تا مشتری مغازه را به دلیل استفاده از رنگ خاص به یاد آورد.

 

معرفی نمونه‌های جدید با پالت، مرکز توجه در فروشگاه لوازم خانگی

پالت برای معرفی اجناس

دکوراسیون و چیدمان روی میز

پالت‌ها همچون میز در وسط مغازه چیده می‌شوند که فرصتی برای معرفی اجناس جدید به وجود آورده و توسط آن‌ها می‌توان مشتری بیشتری را جلب کرد. در بعضی از مغازه‌ها که امکان استفاده از پالت به دلیل کمبود فضا، عدم هماهنگی با کالا، عدم همخوانی با دکوراسیون مغازه و ... وجود ندارد می‌توان از استند، قفسه و ... استفاده کرد.

 

بخوانید:

 

کلام آخر

طراحی دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

دکوراسیون مغازه لوازم خانگی باید طوری باشد که حس گرم و صمیمانه‌ای را به وجود آورد و مشتری بتواند به راحتی به کالا دسترسی داشته، آن را لمس کرده و محصول را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهد. در این بخش از سایت بساز و بچین به معرفی مهم‌ترین موارد در طراحی و دکوراسیون مغازه و فروشگاه‌های لوازم خانگی پرداخته شد که می‌توانید در کنار مشارکت خود، اجرای آن را به گروه طراحان داخلی و دکوراسیون سپرده تا از مهارت‌ها و راهنمایی‌های آنان برخوردار شوید.

آیا شما هم صاحب مغازه لوازم خانگی هستید؟ مطلب بالا را چطور ارزیابی می‌کنید؟ با طلایی کردن ستاره‌ها میزان رضایت خود را از متن اعلام نموده و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با تیم بساز و بچین در میان بگذارید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید