دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی، برای تجربه‌ای غیر از کاشی!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

معرفی نمونه‌های مختلف دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی، فاکتورهای کلیدی برای انتخاب و خرید دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی

همانطور که می‌دانید، رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوع دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی، کاشی است، زیرا در برابر خیس شدن یا قرار گرفتن در معرض رطوبت و کپک زدن به خوبی مقاومت می‌کند. اما اگر می‌خواهید حمام منحصر به فردتری برای خانه خود ایجاد کنید، ممکن است بخواهید نمونه‌های خاصی از دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی را انتخاب کنید. امروزه، تنوع زیادی از دیوارپوش برای حمام و سرویس بهداشتی وجود دارد که می‌توانید با توجه به طراحی داخلی سرویس بهداشتی و حمام، بهترین نمونه از دیوارپوش را برای این فضاها انتخاب کرده و ظاهری مدرن و لوکس برای حمام و سرویس بهداشتی ایجاد کنید.

به همین منظور، در ادامه این بخش از بساز و بچین به معرفی نمونه‌های مختلف دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی پرداخته‌ایم و به شما می‌گوییم که در هنگام انتخاب این دیوارپوش‌ها چه مواردی را باید در نظر داشته باشید.

 

فاکتورهای کلیدی برای انتخاب و خرید دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی

قبل از اینکه به سراغ یک دیوارپوش جدید برای حمام و سرویس بهداشتی بروید، لازم است چند نکته را در نظر بگیرید تا بتوانید با توجه به فضای موجود، بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید:

 

ماندگاری و دوام

نمونه‌های مختلف از دیوارپوش، معمولا درجات مختلفی از دوام و ماندگاری را ارائه می‌دهند. در واقع هرچه کیفیت یک نوع از دیوارپوش بالاتر باشد، مطمئنا دوام و ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت. زیرا همه پانل‌ها و دیوار پوش‌ها با روش یکسانی ساخته نمی‌شوند، بنابراین ضخامت و ترکیب را بررسی کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. 

به عنوان مثال، پانل های PVC با کیفیت بالا نه تنها پوشش سختی دارند، بلکه دارای سطح ضد خش نیز هستند.

 

مقاومت در برابر آب و رطوبت

یکی از مهمترین جنبه‌هایی که باید در هنگام انتخاب دیوارپوش برای سرویس بهداشتی و حمام در نظر بگیرید، مقاومت آن در برابر آب و رطوبت است. دیوارپوش‌های پی وی سی و اکریلیک 100% ضد آب هستند، اما پنل‌های لایه‌بندی شده با هسته جامد یا MDF می‌توانند در صورت نفوذ آب، تاب بردارند.

پیشنهاد مطالعه: دیوارپوش برای دیوار نم دار، راه‌های فرار از تصویر زشت دیوار

 

روش نصب و راه اندازی

آیا قرار است خودتان دیوارپوش سرویس بهداشتی و حمام را نصب کنید یا از یک متخصص برای انجام آن استفاده می‌کنید؟ بنابراین مهم است که این موضوع را نیز در هنگام انتخاب دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی در نظر داشته باشید. اگر خودتان می‌خواهید دیوارپوش را نصب کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ پانل‌های pvc بروید؛ زیرا روش نصب بسیار ساده‌ای دارند و یک روکش بدون درز را فراهم می‌کنند و نتیجه نهایی همان کیفیت عالی را بدون هزینه اضافی نصب را خواهد داشت.

 

دیوارپوش سریوس بهداشتی و حمام

 

پاک شوندگی راحت

هنگام انتخاب پانل دیوارپوش حمام، تمیز کردن و نگهداری راححت دیوارپوش نیز باید مورد توجه قرار گیرد. بهتر است دیوارپوشی را انتخاب کنید که به راحتی و بدون استفاده از مواد شوینده خاص تمیز شوند و احتمال کدر شدن، رسوب گرفتن آن بسیار کم باشد.

 

طرح و دیزاین 

رنگ، طرح و بافت همگی فضای داخلی حمام و سرویس بهداشتی را زیباتر خواهند کرد. خوشبختانه دیوارپوش‌هایی که برای سرویس بهداشتی و حمام طراحی و تولید شده‌اند، دارای طرح و رنگ بسیار متنوعی هستند که می‌توانید بهترین طرح و دیزاین را با توجه به سلیقه خود و طراحی که برای فضای حمام و سرویس بهداشتی در نظر گرفته‌اید، انتخاب کنید.

 

قیمت و هزینه

هزینه یک فاکتور اصلی در بازسازی حمام است، به همین دلیل است که در هنگام انتخاب دیوارپوش برای این فضا، باید قیمت و هزینه آن را نیز در نظر بگیرید و با مقایسه قیمت انواع دیوارپوش، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه را انتخاب کنید. یکی از مقرون به صرفه ترین انتخاب‌ها، دیوارپوش PVC است و در مقابل دارای دوام و ماندگاری بسیار بالایی هستند و همین موضوع باعث شده تا به یکی از اولین انتخاب‌ها تبدیل شود.

 

آشنایی با انواع دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی

پوشش دیوار بخش مهمی از فضای داخلی حمام و سرویس بهداشتی است و نه تنها به زیبایی شناسی این فضا می‌افزاید بلکه باید از آسیب آب نیز جلوگیری کند. در ادامه، انواع مختلف دیوار پوشی را که جذابیت بصری ایجاد می کنند و عملکرد آنها در حمام بسیار عالی و مناسب است را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

پیشنهاد مطالعه: دیوارپوش سه بعدی، راهکاری نوین برای پوشاندن دیوارهای قدیمی

 

نقاشی و رنگ برای دیوار حمام سرویس بهداشتی و حمام

نقاشی و رنگ برای دیوار حمام سرویس بهداشتی و حمام

نقاشی و رنگ برای دیوار حمام سرویس بهداشتی و حمام

رنگ احتمالا ارزان‌ترین و ساده‌ترین گزینه برای پوشش دیوار حمام و سرویس بهداشتی است. اگرچه رنگ ممکن است به اندازه کاشی بادوام نباشد، اما تعمیر و نگهداری آن آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر از چند گاهی یک لایه رنگ را روی دیوار بزنید تا ظاهری تازه و جدید برای دیوارها ایجاد شود البته توجه داشته باشید که همه برندهای رنگ برای استفاده در حمام مناسب نیستند. اگر می‌خواهید از رنگ به عنوان جایگزینی برای کاشی استفاده کنید، باید از رنگ حمام ضد آب استفاده کنید و همچنین باید رنگ‌هایی را در نظر بگیرید که در مقابل کپک مقاوم هستند. بهترین رنگ برای پوشش دیوارهای حمام، رنگ روغنی براق و نیمه براق است. رنگ آمیزی دیوارها با رنگ خنثی می‌تواند تشخیص کپک، نم و لکه‌ها را آسان‌تر کند.

 

پانل اکریلیک، دیوارپوش مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی

پانل اکریلیک، دیوارپوش مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی

پانل‌های اکریلیک جایگزین خوبی برای کاشی حمام هستند. این دیوارپوش‌ها ضد آب هستند و به اندازه کاشی‌های معمولی حمام در رنگ‌ها و الگوهای متنوعی تولید می‌شوند. این نوع پانل‌ها، مصالحی هستند که به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند و می‌توانند ارزان‌تر و آسان‌تر از کاشی نصب شوند و لازم نیست نگران درزگیری یا دوغاب بندی آن باشید.

نگهداری از این دیورارپوش نیز آسان است و از آنجایی که متخلخل نیستند، لازم نیست نگران رشد کپک یا قارچ روی پانل‌ها باشید. تنها کاری که باید برای تمیز نگه داشتن پنل‌ها انجام دهید این است که هر از چند گاهی آنها را پاک کنید.

 

دیوارپوش PVC، گزینه عالی برای حمام و سرویس بهداشتی

دیوارپوش PVC، گزینه عالی برای حمام و سرویس بهداشتی

دیوارپوش پی وی سی، را می‌توانید روی دیوارهای حمام نصب کنید تا سطحی صاف و مقاوم در برابر آب ایجاد داشته باشید. نصب پانل‌های دیواری PVC آسان و ارزان است. شما می‌توانید این پانل ها را در رنگ‌ها، پوشش‌ها و الگوهای متنوعی بیابید که می‌توانند با دکوراسیون حمام شما مطابقت داشته باشند. برخی از تولید کنندگان دیوارپوش PVC نیز گزینه‌های سفارشی را ارائه می‌دهند، بنابراین مطمئناً پانل‌هایی را پیدا خواهید کرد که مناسب سبک طراحی مورد نظر شما باشند.

 

پانل های لمینت، بهترین دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی

پانل های لمینت، بهترین دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی

پانل‌های لمینت احتمالاً رایج‌ترین جایگزین برای کاشی حمام هستند. زیرا در برابر آب مقاوم بوده و بادوام هستند و همین موضوع باعث شده تا به گزینه‌ای کاربردی برای دیوارهای حمام تبدیل شوند. پنل‌های لمینت نیز در رنگ‌ها و طرح‌های بسیاری موجود هستند، بنابراین مطمئناً پانل‌های لمینتی را پیدا می‌کنید که تقریباً می‌تواند برای هر طراحی اتاق حمام مناسب باشد.

 

کاغذ دیواری وینیل، دیوارپوش مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی

کاغذ دیواری وینیل، دیوارپوش مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی

کاغذ دیواری وینیل، دیوارپوش مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی

کاغذ دیواری وینیل، دیوارپوش مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی

شما می‌توانید از کاغذ دیواری نیز برای پوشش دیوار حمام خود استفاده کنید، اما باید مطمئن شوید که حتما کاغذ دیواری ضدآب را انتخاب کنید که حداقل در برابر آب مقاوم باشد. کاغذ دیواری وینیل، بهترین انتخاب برای حمام و سرویس بهداشتی است. این نوع از کاغذ دیواری، با لایه‌ای از لاک اکریلیک شفاف پوشانده شده است که آن را نسبت به سایر انواع کاغذ دیواری در برابر آب و رطوبت مقاوم‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: کاغذ دیواری ضد آب، همه جا میشه ازش استفاده کرد!

 

روکش سنگ، دیوارپوش خاص برای سرویس بهداشتی و حمام

روکش سنگ، دیوارپوش خاص برای سرویس بهداشتی و حمام

روکش سنگ، دیوارپوش خاص برای سرویس بهداشتی و حمام

دیوارپوش سنگی حمام

سنگ، یک ماده پر زرق و برق و مجلل است که می‌توانید به عنوان دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی از آن استفاده کنید. سنگ مرمر یک سنگ بسیار محبوب برای استفاده در حمام و سرویس بهداشتی است. سنگ مرمر در برابر قالب مقاوم است و همچنین بسیار بادوام است و حس بسیار شیک و لوکسی را برای فضای حمام ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید از انواع سنگ طبیعی دیگر نیز در حمام خود استفاده کنید. با این حال، از آنجایی که بیشتر سنگ‌ها متخلخل هستند، باید یک پوشش ضد آب برای آن در نظر بگیرید تا از رشد کپک یا قارچ جلوگیری شود.

 

پنل چوبی، لوکس‌ترین دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی

پنل چوبی، لوکس‌ترین دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی

پنل چوبی، لوکس‌ترین دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی

پنل چوبی، لوکس‌ترین دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی

پنل‌های چوبی یا پانل‌های Beadboard، پانل‌های محکمی هستند که از تخته فیبر با چگالی متوسط ساخته شده اند. این دیوارپوش‌ها، مخلوطی از الیاف چوب و رزین هستند که می‌توان آنها را در رنگ های مختلف رنگ آمیزی کرد تا ظاهری شبیه به چوب واقعی را برای ایجاد حسی کلاسیک و روستایی استفاده کرد. اگر تصمیم دارید از پنل چوبی در حمام خود استفاده کنید، مطمئن شوید که در برابر رطوبت مقاوم است. همچنین می‌توانید این دیوارپوش را با رنگ ضد آب در هر رنگی که می‌خواهید رنگ کنید.

پیشنهاد مطالعه: دیوارپوش چوبی، زیباترین نمای دیوار در دکوراسیون داخلی

 

کلام آخر

هنگام انتخاب دیوارش حمام و سرویس بهداشتی مناسب، جنبه های زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. هزینه، نصب و دوام  در صدر فهرست قرار دارند. اما نمی‌توان اهمیت سبک و طراحی را نیز فراموش کرد. با توجه به گزینه‌های متنوعی که از انواع دیوارپوش در دسترس هستند، بررسی کنید که کدام نوع از این دیوارپوش‌ها با توجه به بودجه و سلیقه شما و طراحی که برای سرویس و بهداشتی در نظر گرفته‌اید، مناسب‌تر هستند و سپس بهترین و مناسب‌تری انتخاب را داشته باشید.

برای سفارش و اجرای انواع دیوارپوش با ثبت درخواست در بساز و بچین از مشاوره و خدمات تیم‌های حرفه‌ای فعال در بساز و بچین بهره‌مند شوید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید