دیوارپوش برای دیوار نم دار، راه‌های فرار از تصویر زشت دیوار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

ایده های کاربردی و متنوع دیوارپوش برای دیوار نم دار + نکات کلیدی برای برطرف کردن نم دیوار

نشت آب به دیوار و نم دار شدن دیوارهای داخلی خانه، یکی از مشکلات ناخوشایندی است که ممکن است در هر زمانی ایجاد شود و شما را به فکر استفاده از دیوارپوش برای دیوار نم دار بیاندازد! یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که صاحبان خانه در سراسر جهان با آن مواجه هستند، نحوه مقابله با ایجاد رطوبت در دیوارها و نشتی در دیوارها است. به طور کلی لازم است در صورت مواجه با این موضوع، ابتدا مشکل اصلی یعنی نشت آب به دیوار را بررسی کرده و آن را برطرف کنید و سپس به فکر پیدا کردن بهترین دیوارپوش برای دیوار نم دار باشید تا ظاهر نازیبایی که در اثر رطوبت و نم بر روی دیواها ایجاد شده است را به زیباترین شکل ممکن پوشش دهید. بنابراین حتما ترکیدگی لوله یا ترک‌های دیوار بیرونی خود را برطرف کنید، تا منبع ایجاد کننده رطوبت و نم خشک شود تا دیوارها بدون رطوبت شوند و سپس به فکر پیدا کردن بهترین دیوارپوش برای این دیوارهای آسیب دیده باشید.

در ادامه این بخش از بساز و بچین، بهترین نمونه ها از دیوارپوش برای دیوار نم دار را معرفی کردیم و به شما می گوییم که چگونه از ایجاد رطوبت و نم در دیوارها جلوگیری کنید.

 

نشت آب و نم دار شدن دیوارها چه نشانه‌هایی دارد؟

دیوار نم دار

نشت آب یک مسئله پیچیده است و هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد مگر اینکه یک متخصص در زمینه لوله کشی، لوله‌های آب و محل اتصال لوله‌ها را مورد بررسی قرار دهد تا علت اصلی نشت آب به دیوار را پیدا کرده و آن را برطرف کند.

از جمله علائمی که نشان می‌دهند نشت آب به دیوار وجود دارد، عبارتند از:

  • پف کردن رنگ دیوار
  • فرو ریختن گچ دیوار
  • ایجاد لکه روی دیوار یا سقف
  • در موارد شدید، چکیدن آب
  • رشد قارچ و کپک

 

قبل از نصب دیوارپوش برای دیوار نم دار، چه اقداماتی باید انجام داد؟

برای اینکه از ایجاد نشت آب در دیوارها جلوگیری کنید، لازم است ابتدا منشا ایجاد کننده مشکل نشت آب به دیوارها را شناسایی کرده، این مشکل را برطرف کنید و سپس به فکر راه حل هایی برای پوشش دادن دیوار نم دار باشید.

گاهی اوقات ممکن است علت نشت آب دیوار از تراس، حمام طبقه بالا یا وجود ترک در دیوارهای بیرونی باشد. هنگامی که منبع ایجاد کننده نشتن آب را پیدا کنید، کار شما بسیار آسان‌تر می‌شود.

بنابراین قبل از اینکه به فکر اجرای دیوارپوش برای دیوار نم دار باشید، لازم است اقداماتی در جهت برطرف کردن نشت آب به دیوار انجام دهید و بعد از اینکه رطوبت و نم دیوار خشک شد، بهترین دیوارپوش برای دیوار آسیب دیده را بر روی دیوار اجرا کنید تا ظاهر نازیبای دیوارها را به بهترین شکل ممکن پوشش دهید.

از جمله اقداماتی لازم است برای برطرف کردن مشکل نشت آب به دیوارها و سقف انجام دهید را در ادامه لیست کرده‌ایم:

  • گرفتگی لوله‌ها و تجمع آب در تراس را بررسی کرده و مشکلات موجود را برطرف کنید
  • لوله‌های آب و فاضلاب را از نظر نشتی بررسی کنید
  • نشتی لوله‌ها یا اتصالات سرویس بهداشتی و حمام را بررسی کنید
  • شکاف یا بندهای موجود در کاشی و سرامیک کف و بدنه حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه را با سیمان و مواد ضد آب پر کنید
  • اگر لوله‌ها شکسته یا آسیب دیده‌اند، آنها را تعویض کنید
  • ترک‌ها و شکستگی یا آسیب در سطوح بیرونی ساختمان را تعمیر کنید
  • برای سالم کردن دیوارها از یک ضد آب با کیفیت خوب استفاده کنید
  • قبل از انجام تعمیرات داخلی و نصب دیوارپوش برای دیوار نم دار شده، صبر کنید تا دیوارها خشک شوند

 

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با انواع دیوارپوش + مزایا و معایب

 

معرفی بهترین نمونه‌های دیوارپوش برای دیوار نم دار

همانطور که می‌دانید، دیوارهای نم دار شده، ظاهر نازیبایی دارند و دکوراسیون خانه را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اما نگران نباشید! چرا که امروزه تنوع بی نظیری از نمونه‌های مختلف دیوارپوش برای دیوار نم دار وجود دارد که می‌توانید با توجه به موقعیت دیوار، دکوراسیون منزل و سلیقه خود، بهترین مدل دیوارپوش را انتخاب کرده و دیوار نم دار شده را به راحتی پوشش دهید و یک دیوار فوق العاده زیبا داشته باشید.

برخی از بهترین نمونه‌های دیوارپوش برای دیوار نم دار را در ادامه معرفی کردیم:

 

دیوارپوش چوبی ضد آب

دیوار پوش چوبی

دیوار پوش چوبی با نورپردازی

دیوار پوش چوبی روشن

دیوار پوش چوبی جذاب

دیوارپوش چوبی

چوب یکی از مواد مورد علاقه برای ساخت هر چیزی است زیرا فوراً ظاهری لوکس و شیک را به فضا اضافه می‌کند، دارای بافت طبیعی و چشم نواز است و هر رنگی که انتخاب کنید گرما را به فضا می‌آورد. شما می‌توانید از پنل‌های چوبی که در سایز، اندازه و شکل‌های متنوع و جذاب طراحی و تولید شده‌اند، به عنوان دیوارپوش دیوار نم دار استفاده کنید و ظاهر دیوارهای خود را چند درجه ارتقا دهید.

 

دیوارپوش فلزی

دیوار پوش فلزی

دیوارپوش فلزی

ظاهر جذاب و دوام طولانی، از جمله ویژگی‌های اصلی دیوارپوش فلزی است و استفاده از ان می‌تواند ظاهری برجسته و خاص را برای هر فضایی ایجاد کند. می‌توانید پانل‌های فلزی و براق را برای استفاده در حمام و آشپزخانه پیدا کنید، زیرا دوام و مقاومت در برابر آب ضروری است. همچنین پنل های فلزی پتینه صنعتی برای فضای داخلی که به سبک صنعتی و روستایی هستند نیز وجود دارد که اتاق شما را فوق العاده چشم نواز می‌کند. البته فلز گران است اما این ظاهر ارزشش را دارد!

 

کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری با طرح برگ استوایی

کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری جذاب برای اتاق خواب

کاغذ دیواری، از جمله بهترین گزینه‌ها به عنوان دیوارپوش برای دیوار نم دار است. به شرطی که حتما منبع اصلی ایجاد کننده نم روی دیوار را پیدا کنید، این مشکل را برطرف کرده و اجازه دهید تا دیوار کاملا خشک شود. سپس از یک کاغذ دیواری ضد آب که دارای طرح و رنگ مورد نظرتان است، برای پوشش دادن دیوار نم دار شده استفاده کنید تا ظاهر زیباتری برای فضای داخلی منزل خود ایجاد نمایید.

 

آینه کاری روی دیوار

دیوار اینه ای

دیوارپوش اینه ای

استفاده از پنل‌های آینه‌ای از دیگر گزینه‌هایی است که می‌توانید برای پوشش دادن دیوار نم دار شده استفاده کنید. مزیت اصلی استفاده از این مدل دیوارپوش این است که فضایی فوق العاده روشن برایتان ایجاد خواهد شد و زیبایی خیره کننده‌ای را برای فضای داخلی خانه ایجاد می‌کند.

 

استفاده از سنگ و سرامیک

سنگ اسلب روی دیوار

دیوار سرامیکی

سنگ و سرامیک‌ در سایز و طرح‌های بسیار متنوع و زیبایی موجود هستند که می‌توانید از ان به عنوان دیوارپوش برای دیوار نم دار استفاده کنید. دیوارهایی که با سنگ و سرامیک‌ پوشش داده شده‌اند، به راحتی تمیز می‌شوند، ظاهری یکدست و زیبا دارند، دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند و اگر از نمونه‌های جدید و خاص سنگ و سرامیک مانند سنگ و سرامیک اسلب که دارای سیاز بزرگی هستند، استفاده کنید، یک دیوارپوش فوق العاده شیک و خاص خواهید داشت.

 

پنل‌های دیواری سه بعدی ضد آب

پنل سه بعدی روی دیوار

دیوار پوش سه بعدی طرح دار

پنل‌های دیواری سه بعدی ضد آب، از دیگر گزینه‌هایی است که می‌توانید از ان به عنوان دیوارپوش برای دیوار نم دار استفاده کنید. این پنل‌ها در طرح، اندازه، جنس و رنگ‌های بسیار متنوع و زیبایی طراحی شده‌اند و روش نصب بسیار آسانی دارند و نتیجه نهایی آن نیز فوق العاده زیبا و شکیل خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: دیوارپوش سه بعدی، راهکاری نوین برای پوشاندن دیوارهای قدیمی

 

رنگ کردن دیوار به شکل بافت‌دار

رنگ بافت دار روی دیوار

رنگ بافت‌دار، روشی همه کاره برای پوشاندن دیوار است و می‌توان از آن برای پنهان کردن عیوب دیوار یا برای ایجاد یک دیوار برجسته منحصر به فرد استفاده کرد. بافت یا طرحی که روی رنگ دیوارها ایجاد می‌شود می‌تواند به سادگی نم و آسیب دیوارها را پوشش دهد و ظاهری یکپارچه برای دیوار ایجاد نماید.

 

آجر مصنوعی

اجر مصنوعی روی دیوار

دیوار پوش اجری

با پوشاندن دیوارها با آجر مصنوعی، گرما و آرامش را به فضا بیاورید. برای این منظور، هم می‌توانید از آجرهایی که مخصوص تزیین دیوار هستند استفاده کنید و هم از پانل‌های دیواری آجر مصنوعی استفاده کنید و یک دیوار آجری زیبا و شیک در خانه ایجاد کنید. 

 

پتینه کاری روی دیوار

پتینه دیواری

اگر احساس می‌کنید استفاده از رنگ یا کاغذ دیواری پوشش مناسبی را برای دیوار نم دار ایجاد نمی‌کند و سایر گزینه‌ها را نیز نمی‌پسندید، می‌توانید از پتینه کاری برای دیوار نم دار استفاده کنید. پتینه کاری دیوار، ظاهری جدید، بافت دار و جذاب برای دیوارها ایجاد می‌کند و به راحتی قسمت‌های آسیب دیده دیوار یا سقف را نیز پوشش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: دیوارپوش فومی، بهترین عایق صوتی برای آپارتمان‌ها

 

کلام آخر

اگر با دیوار نم دار در خانه مواجه هستید، لازم است ابتدا منشا ایجاد کننده نم و رطوبت به دیوار را شناسایی کنید، این مشکل را برطرف کرده و سپس به فکر استفاده از دیوارپوش برای دیوار نم دار باشید تا ظاهر نازیبای دیوار و سقف را به بهترین شکل ممکن پوشش دهید. ایده‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین و مناسب‌ترین دیوارپوش را متناسب با طراحی داخلی و دکوراسیون منزل خود انتخاب کرده و دیوار آسیب دیده را بازسازی کنید.

شما چه ایده‌ای برای پوشش دادن دیوار نم دار یا مرطوب دارید؟

 

برچسب ها:
دیوارپوش
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
سلیمانی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹

بنظرمن دیواری ک نم داره نبایدپوشانده شود بایدبطریقی آنراپوشاند ک هوارسانی شود ونم خشک شودازاین تورهای پلاستیک ک بهش میگن مشفایرگلاس بگیریموقسمتای نمداررابچسبانیم کظاهر رابپوشاند وهواخورهم داشته باشد

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید