دیوارپوش سه بعدی، راهکاری نوین برای پوشاندن دیوارهای قدیمی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

ویژگی های دیوارپوش سه بعدی، ایده های استفاده از دیوارپوش سه بعدی، انواع دیوارپوش سه بعدی و جنس آن

یکی از راهکارهای آسان و نوین برای پوشاندن دیوارهای قدیمی و تکراری استفاده از دیوارپوش سه بعدی است. انواع پنل یا دیوار پوش سه بعدی قبلا در تالار، هتل و دکوراسیون بوتیک‌های فانتزی و یا لاکچری مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما اخیرا در دکوراسیون خانه‌ها نیز دیده می‌شوند تا پوشش فوق‌العاده زیبایی را به دیوار بخش‌های مختلف منزل از جمله آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق خواب‌ها اضافه کنند. در این بخش از سایت بساز و بچین به معرفی انواع دیوارپوش‌های سه بعدی همراه با ایده‌های متنوع استفاده از آن پرداخته شده است.

 

دیوارپوش سه بعدی چیست؟

دیوارپوش سه بعدی سفید

دیوارپوش سه بعدی که به آن پنل سه بعدی هم گفته می‌شود از جمله متریال‌های بسیار کاربردی در دکوراسیون بوده که طرح‌های برجسته دارند و با سایه تیره و روشن خودنمایی کرده در نتیجه جلوه منحصر به فردی را در محیط ایجاد می‌کنند. دیوارپوش‌های سه بعدی از نظر جنس تنوع بالایی داشته که با دارا بودن طرح‌های سه بعدی در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

جنس دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش سه بعدی شیک و زیبا

دیوارپوش سه بعدی طوسی

دیوارپوش‌های سه بعدی عموما از دو متریال پایه تشکیل شده‌اند:

  • الیاف طبیعی همانند تفاله نیشکر، بامبو، پوسته برنج، ساقه پنبه، الیاف نارگیل و همچنین پودر، تراشه‌ و پسماندهای چوب
  • پلیمرها از جمله PVC اصل و یا نوع بازیافت شده آن

 

ویژگی دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش سه بعدی تیره

دیوارپوش‌های سه بعدی به دلیل استقبال مشتریان اخیرا به شدت متنوع شده‌اند که با توجه به سبک طراحی می‌توان نوع مشخصی از آن را برای فضا انتخاب کرد. انواع مختلف دیوارپوش‌های سه بعدی در سبک‌های طراحی پست مدرن، مدرن، معاصر، آرت دکو و ... موجود هستند. به طور کلی ویژگی پنل‌ها و دیوارپوش‌های سه بعدی عبارتند از:

  • نصب آسان بر روی دیوار
  • عایق صوتی و حرارتی
  • قابلیت رنگ‌پذیری
  • قابلیت درز پذیری
  • قابلیت شستشو
  • بسیار سبک

بسته به نوع پنل انتخابی می‌توان در کنار پوشاندن دیوار از خاصیت آکوستیک، زیست تخریب پذیر و مقاوم در برابر آتش نیز استفاده کرد که هر کدام در مکان‌های خاص مناسب و کاربردی هستند.

 

انواع دیوارپوش سه بعدی

استفاده از دیوارپوش سه بعدی در لابی ساختمان

دیوارپوش سه بعدی در هال

انواع دیوارپوش‌های سه بعدی را می‌توان در گروه‌های مختلف دسته بندی کرد که رایج‌ترین آنها عبارتند از:

 

دیوارپوش سه بعدی چرمی

دیوارپوش سه بعدی چرمی

دیوارپوش‌های سه بعدی چرمی از چرم مصنوعی به همراه یک لایه پلی اورتان غیر قابل اشتعال ساخته شده‌اند که ماندگاری بالایی داشته و جلوه لوکس و لاکچری دارند در نتیجه گران قیمت هستند. دیوارپوش‌های سه بعدی چرمی طرح و رنگ‌های متنوعی دارند که سبک وزن بوده و نصب آسانی دارند از این رو می‌توان نواقص دیوار را با آن پنهان کرد.

دیوارپوش‌های چرمی را در صورت نیاز می‌توان شست. چنین دیوارپوشی در برابر ضربه و خراشیدگی مقاومت بالایی داشته و فرسوده نمی‌شوند، همچنین عایق صدا هستند که از آن‌ها در دفاتر کاری و سالن اجتماعات هم می‌توان استفاده کرد.

 

دیوارپوش سه بعدی گچی

دیوارپوش سه بعدی گچی

دیوارپوش سه بعدی گچی از ترکیب گچ، الیاف و مواد افزودنی ساخته شده است که طرح‌های برجسته داشته و در  اندازه‌های متنوع ارائه می‌شوند. دیوارپوش‌های گچی سه بعدی رنگ پذیر بوده و می‌توان پنل‌ها را به صورت دلخواه رنگ کرد تا با سبک دکوراسیون هماهنگ شود.

دیوارپوش سه بعدی گچی قابل شستشو نبوده و در محیط‌های مرطوب به سرعت دچار فرسودگی و تغییر رنگ می‌شوند. از آنجایی که گچ بسیار شکننده است و در برابر ضربه مقاومت چندانی ندارد در نتیجه معمولا در قسمت لبه‌ها به سرعت فرسودگی ایجاد شده و ظاهری نازیبا به وجود می‌آورد بنابراین در جاهای خاص می‌توان از آن استفاده کرد یا اینکه در لبه‌ها محافظ نصب می‌شود.

 

دیوارپوش سه بعدی پی وی سی

دیوارپوش سه بعدی pvc

نوع پی وی سی یکی از رایج‌ترین دیوارپوش‌های سه بعدی است که دارای تنوع بسیار در طرح و رنگ بوده و قیمت مناسبی دارد. دیوارپوش‌های pvc عایق حرارتی هستند که از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کنند و مقاومت بالایی در برابر خط و خش، ضربه و سوختگی دارند.

نظافت دیوارپوش‌های سه بعدی بسیار آسان بوده و جاذب رطوبت نیستند. دیوارپوش‌های پی وی سی سه بعدی عایق صدا بوده اما آتش پذیر نیستند و اگر در مجاورت شعله قرار گیرند به علت ریزنده بودن، حریق را اطفاء می‌کنند.

 

دیوارپوش سه بعدی ام دی اف

دیوارپوش سه بعدی ام دی اف

دیوارپوش‌های ام دی اف سه بعدی از الیاف چوب فشرده، موم و رزین ساخته شده‌اند که جزو چوب‌های مصنوعی محسوب می‌شوند و قیمتی کمتر از چوب طبیعی دارند. دیوارپوش‌های سه بعدی دارای طرح‌های برجسته بوده که توسط دستگاه سی ان سی اجرا می‌شوند.

برخی از دیوارپوش‌های سه بعدی MDF خام بوده که می‌توان بسته به سلیقه آن‌ها را نقاشی و رنگ آمیزی کرد. دیوارپوش‌های ام دی اف لایه‌ای از پی وی سی بر روی سطح خود دارد که ضد خش بوده و عایق برودتی - حرارتی محسوب می‌شوند در نتیجه مانع از هدر رفت انرژی می‌شوند.

 

دیوارپوش سه بعدی بتنی

دیوارپوش سه بعدی بتنی

دیوارپوش‌های سه بعدی نوع بتنی جزو مقاوم‌ترین دیوارپوش‌ها به شمار می‌آید. این دیوارپوش به صورت پنل‌هایی در ابعاد مختلف بوده که بسته به ابعاد پروژه مورد نظر در سایزهای مختلف تهیه می‌شوند. از دیوارپوش‌های سه بعدی بتنی علاوه بر فضای داخلی، برای نمای خارجی نیز می‌توان استفاده کرد.

پنل‌های بتنی ضد خش بوده و قابلیت نصب در مکان‌های مختلف را دارند. چنین دیوارپوش‌هایی به دلیل مقاومت در برابر ضربه دچار شکستگی یا ریزش در لبه‌ها نمی‌شوند. از آنجایی که دیوارپوش‌های بتنی دارای طول عمر بالا و ماندگاری طولانی هستند از نظر قیمت ارزش هزینه کردن دارند.  

 

بخوانید:

نورپردازی نمای ساختمان ویلایی، بدانید و بدرخشید!

کاغذ دیواری پشت تلویزیون، شما کدام جنس و طرح را می‌پسندید؟

 

ایده‌های استفاده از دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش سه بعدی پشت تلویزیون

دیوارپوش سه بعدی مشکی

استفاده از دیوارپوش سه بعدی در اتاق خواب

دیوارپوش‌های سه بعدی را در مکان‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد که در هر بخشی زیبایی خاص خود را دارد. ایده‌های استفاده از دیوارپوش سه بعدی عبارتند از:

  • اتاق خواب: دیوارپوش‌های سه بعدی چوبی، pvc و چرمی ازجمله دیوارپوش‌های مناسب اتاق خواب هستند علاوه بر زیبایی، عایق صوت و انرژی هستند.
  • آشپزخانه: دیوارپوش آشپزخانه باید ضد آب و گرما باشد و نظافت آن به راحتی انجام شود. دیوارپوش‌های سه بعدی مدل پی وی سی ضد آب و قابل شستشو بوده که می‌توان با مواد شوینده هم آن‌ها را تمیز کرد.
  • پشت تلویزیون: دیوارپوش سه بعدی پشت تلویزیون دیوار را به نقطه کانونی تبدیل کرده و نمای زیبایی را به وجود می‌آورد.
  • اتاق کودک: از دیوارپوش‌های سه بعدی در اتاق خواب کودکان می‌توان استفاده کرد که علاوه بر داشتن زیبایی، در برابر خراش مقاوم بوده و قابل شستشو هستند.
  • دفتر کار: از دیوارپوش‌های سه بعدی می‌توان در دفاتر کار استفاده کرد. برخی از انواع آن مانند دیوارپوش‌های چرمی عایق صدا هستند و با ظاهر بسیار لوکس بهترین انتخاب برای دفاتر کاری محسوب می‌شوند.

 

بخوانید: آشنایی با انواع دیوارپوش + مزایا و معایب

 

کلام آخر

دیوارپوش سه بعدی که در سال‌های اخیر مورد بسیار استقبال قرار گرفته است به قدری زیبا و جذاب هستند که با نورپردازی صحیح زیبایی آن‌ها چند برابر می‌شود. معمولا بیشتر مدل‌های دیوارپوش سه بعدی با استفاده از پارچه خیس یا مرطوب تمیز می‌شوند که کمتر نیاز به استفاده از مواد شیمیایی خشن و ساینده است.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید