دیوارپوش پی وی سی PVC، جایگزینی عالی برای هر نوع دیوارپوش

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۴
۵

دیوارپوش پی وی سی چیست؟ انواع پانل پی وی سی و مزایا و معایب استفاده از دیوارپوش های PVC

دیوارپوش پی وی سی از از جنس پلی وینیل کلراید ساخته شده است، یک صفحه توخالی Fا وزن بسیار پایین است که در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع طراحی و تولید شده و به همین دلیل از آن به عنوان یک متریال همه کاره یاد می‌شود که می‌توان به عنوان جایگزینی برای مواد فیبر معدنی مانند گچ یا POP استفاده کرد و جز گزینه‌های بسیار عالی برای پوشش دیوارهای اتاق خواب، اتاق نشیمن و پذیرایی، سرویس بهداشتی و حمام محسوب می‌شود.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با دیوارپوش پی وی سی کسب کنید و با مزایا و معایب استفاده از این دیوارپوش آشنا شوید، حتما در ادامه با بساز و بچین همراه بمانید.

 

دیوارپوش پی وی سی چیست؟

دیوار پوش پی وی سی

PVC مخفف پلی وینیل کلراید (PolyVinyl Chloride) است. این یک ماده پلاستیکی پرکاربرد است و بیشتر لوله‌های مورد استفاده در لوله کشی و آبیاری از این ماده ساخته شده است. پانل‌های دیواری پی وی سی اقلامی با هسته توخالی هستند که برای پوشش سقف و دیوارهای داخلی استفاده می‌شوند و به دلیل توخالی بودن، وزن سبک‌تری دارند. دیوار پوش‌های PVC، دارای اتصالات زبانه و شیار برای نصب سریعتر و آسان‌تر هستند و به عنوان یک ماده تزئینی برای فضای داخلی خانه مشابه کاغذ دیواری استفاده می‌شوند و جز گزینه‌های بسیار عالی و ایده آل برای روکش کردن دیوارها و سقف‌ها در حمام، توالت، آشپزخانه، زیرزمین، گاراژ و سایر مناطق زندگی هستند.

دیوارپوش های PVC که امروزه طراحی و تولید می‌شود، نه تنها کاملاً در برابر آب مقاوم است، بلکه به دلیل تنوع الگوهای تزئینی از پانل‌های بدون لاک و براق تا پانل‌های چاپ شده با طرح‌های چوبی، نقوش مرمری و جلوه‌های فانتزی، از نظر زیبایی نیز دلپذیر هستند.

اگر تمایل دارید با استفاده از محصولات جدید، طراحی داخلی و دکوراسیون فضای مورد نظر خود را تغییر دهید، پیشنهاد می‌کنیم که دیوارپوش پی وی سی را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهید. چرا که امروزه استفاده از دیوارپوش PVC به یک جایگزین عالی برای انواع کاغذ دیواری، رنگ، کاشی و غیره شده است!

در واقع پی وی سی ماده ارزان قیمتی است که جایگزین چوب در بسیاری از محصولات داخلی شده است. پانل‌های پی وی سی محصولی سازگار با محیط زیست هستند که به دلیل ویژگی‌های بسیاری از جمله انعطاف پذیری، مقاومت در برابر ضربه و دوام، وزن سبک وزن و مقرون به صرفه بودن تقاضای زیادی دارند.

پیشنهاد مطالعه: دیوارپوش فومی، بهترین عایق صوتی برای آپارتمان‌ها

 

انواع دیوارپوش پی وی سی 

دیوارپوش pvc مدرن برای اتاق خواب

دیوارپوش‌های pvc انواع مختلفی دارند که در ادامه سه مورد پرکاربردترین مدل‌های دیوارپوش پی وی سی که در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند را معرفی کردیم:

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع دیوارپوش + مزایا و معایب

 

1. فوم برد پی وی سی ( PVC Foam Board)

فوم برد پی وی سی در ضخامت‌های 1 میلی متر تا 20 میلی متر در دسترس هستند که معمولا برای پوشش دیوارها، معمولاً از ضخامت 4 میلی متر یا بیشتر استفاده می‌شود. صفحات فوم پی وی سی در اندازه‌های مختلف از جمله عرض 1.22 متر تا 2.05 متر و طول بین 2.44 متر تا 3.05 متر هستند. این مدل از دیوارپوش پی وی سی، در انواع رنگ‌های روشن از جمله سفید، زرد، قرمز و سبز و همچنین آبی موجود هستند.

 

2. ورق پی وی سی ( PVC Foam Board)

این ورق‌ها از PVC ساخته شده و بین شبکه‌ای از PVC قرار گرفته‌اند. ساختار شبکه‌ای این مدل از دیوارپوش پی وی سی، نه تنها باعث شده تا وزن سبکی داشته باشد بلکه به ورق استحکام می‌بخشد. ورق‌های پی وی سی را می‌توان در سبک‌های مختلف برای شبیه سازی بافت‌های چوبی و چرمی و مطابق با استانداردهای مختلف طراحی کرد.

ورق های پی وی سی اساساً در رنگ‌های زیر موجود هستند:

 

  • ورق پی وی سی با الگوی چوبی: این ورق‌ها دارای یک الگوی شیار 4 اینچی هستند که به دیوار یک نمای تخته چوبی یکنواخت می‌دهد و می‌توانید از بین انواع ورق‌های پی وی سی با بافت‌های چوبی که ظاهر چوب را تکرار می‌کند، بهترین رنگ و طرح را انتخاب کنید.

ورق پی وی سی با الگوی چوبی

  • ورق پی وی سی با راه راه طلایی: استفاده از خطوط راه راه طلایی و نقره‌ای در طراحی ورق پی وی سی باعث شده تا ظاهر مدرن و لوکسی برای این دیوارپوش‌ها ایجاد شود و آن را به یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای محیط‌های اداری و حتی خانگی تبدیل کرده است.

ورق پی وی سی با راه راه طلایی

  • ورق پی وی سی با رنگ ثابت: این ورق‌‍ها را می‌توان در حمام و آشپزخانه با توجه به ترجیح خود استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را در رنگ‌ها یا بافت‌های مختلف رنگ آمیزی کرد.

ورق پی وی سی با رنگ ثابت

  • ورق پی وی سی با بافت مرمری: برخی از ورق‌های پی وی سی به شکل بافت طبیعی سنگ یا مرمر طراحی شده‌اند که می‌توان از این ورق‌ها در حمام، آشپزخانه و توالت استفاده کرد.

ورق پی وی سی با بافت مرمری

 

3. ورق پی وی سی سه بعدی (3D PVC Wall Panels)

پنل سه بعدی پی وی سی

دیوارپوش pvc برای دکور پشت تلویزیون

اگر می‌خواهید یک تغییر چشمگیر برای دیوارها ایجاد کنید، شاید استفاده از ورق پی وی سی 3 بعدی گزینه مناسبی باشد. پانل‌های دیواری سه بعدی خلاقانه‌ترین گزینه‌ها را در میان پانل‌های بافت‌دار ارائه می‌دهند. این مدل از دیوار پوش پی وی سی، با ایجاد الگوهای تکراری و اعمال خلاقانه نور، توهمات شگفت انگیزی را با نور ایجاد می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: دیوارپوش سه بعدی، راهکاری نوین برای پوشاندن دیوارهای قدیمی

 

مزایای استفاده از دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی در دکوراسیون منزل

  1. پانل های پی وی سی برای استفاده در اتاق‌های مرطوب، آشپزخانه ، حمام ، فریزر و هر فضایی که امکان مرطوب شدن آن وجود دارد، بی خطر هستند و با استفاده از این مدل دیوارپوش‌ها، دیگر نگران رطوبت و پوسته شدن رنگ از روی دیوارها نخواهید بود. همچنین این دیوارپوش‌ها به طور طبیعی در برابر کپک زدن نیز مقاوم هستند.
  2. پی وی سی ماده‌ای سازگار با محیط زیست است. بسیاری از تجهیزات پزشکی و بسته بندی مواد غذایی از آن ساخته می‌شود زیرا هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند.
  3. پی وی سی قوی است، به این معنی که بدون نیاز به تعمیر و نگهداری زیاد بوده و دوام زیادی دارد. به علاوه، چون تمیز کردن آن بسیار ساده است، دیوارهایی که با دیوارپوش پی وی سی پوشش داده شده‌اند، بیشتر از کاشی یا رنگ دوام می‌آورند.
  4. هنگامی که از دیوارپوش PVC، در سطوح بیرونی خانه استفاده شوند، زنگ نمی‌زنند.
  5. دمای احتراق پنل‌های دیوار پوش پی وی سی، 60 درجه سانتیگراد است. دود کمتری نسبت به چوب منتشر می‌کنند و در محیط طبیعی کمتر سمی هستند.
  6. از آنجایی که این پانل ها سبک هستند، زمان نصب بسیار کوتاهی دارند. برش و نصب این پانل‌ها بدون نیاز به دوغاب و سایر مصالح است.
  7. سیستم زبانه و شیار به هم پیوسته که بر روی دیوارپوش‌های پی وی سی طراحی شده است، امکان تثبیت سریع تعداد زیادی از پانل‌ها را فراهم می‌کند. همچنین این ویژگی به شما امکان می‌دهد در صورت آسیب دیدن یک پنل به راحتی آن را تعویض کنید.
  8. عایق کاری با پانل‌های PVC آسان است.
  9. پانل‌های PVC را می توان بازیافت کرد و پنل‌های قدیمی را می‌توان به یک مرکز بازیافت داد.
  10. پانل‌های پی وی سی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند و طراحان برای ایجاد دکوراسیون زیباتر و جدیدتر برای دیوارها، گزینه‌های زیادی دارند.
  11. پانل های PVC دارای یک سطح تمام شده هستند. یعنی نیازی به پرداخت اضافی مانند رنگ آمیزی یا پرداخت ندارند.

 

معایب استفاده از دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش pvc

  1. دیوارپوش‌های پی وی سی معمولا در برابر خراش مقاوم نیستند. بنابراین مهم است که از برخورد آن با یک جسم تیز خودداری کنید. زیرا می‌تواند باعث ایجاد خراش‌هایی شود که به سختی می‌توان آنها را پنهان یا درمان کرد.
  2. اگر بخواهید قاب عکس یا اشیایی را بر روی دیوارهایی که با دیوارپوش PVC پوشش داده شده است آویزان کنید، پیچ یا میخ زدن این پانل ها کار خسته کننده و دشواری خواهد بود و در صورت خرابی، پیچ دیگر قابل استفاده نیست.
  3. اگر این پانل‌ها را سوراخ کنید، نمی‌توانید آن را پر کنید تا آن را به شکل اولیه خود بازگردانید.

پیشنهاد مطالعه: دیوارپوش چوبی، زیباترین نمای دیوار در دکوراسیون داخلی

پنل پی وی سی رنگی در دکوراسیون منزل

کلام آخر

دیوارپوش های PVC اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و این موضوع عمدتاً به دلیل تطبیق پذیری و کاربردی بودن آنها است. این دیوارپوش‌ها در تعداد زیادی طرح و مدل موجود بوده و گزینه‌ای بهداشتی‌تر از سایر دیوارپوش‌ها هستند و کمک می‌کند تا با صرف هزینه مناسب و بدون درسر، طراحی داخلی خانه را به زیباترین شکل ممکن تغییر دهید.

برای تهیه هر نوع دیوارپوش می‌توانید در لینک درخواست خود را ثبت کنید تا ما فروشندگان و مجریان فعال در این حوزه را به شما معرفی کنیم.

 

برچسب ها:
دیوارپوش
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
یوسف احمدی
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰

اینکه در برابر خراش مقاوم نیستند بده.

احتمالا مدل هایی باشه که ضد خش باشه

پاسخ
اطهر
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

چه جالب! من فکر نیمکردم این قدر جذاب باشه پی وی سی

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید