کاغذ دیواری ضد آب، همه جا میشه ازش استفاده کرد!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

کاغذ دیواری قابل شستشو چیست؟ انواع مختلف کاغذ دیواری ضد آب، مزایا و معایب کاغذ دیواری ضد آب، کاربردهای کاغذ دیواری ضد آب، مرکز خرید کاغذ دیواری ضد آب در تهران

کاغذ دیواری از مهم‌ترین دیوارپوش‌ها بوده که می‌تواند ضد آب باشد. ضد آب بودن کاغذ دیواری باعث ارجحیت آن به کاغذ دیواری معمولی شده است از این رو بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند سراغ چنین گزینه‌ای بروند. کاغذ دیواری ضد آب همانطور که نام آن پیداست قابل شستشو بوده که در محیط‌های مختلف مانند خانه، ادارات، مراکز تجاری، رستوران، هتل و حتی سرویس بهداشتی هم می‌توان از آن استفاده کرد.

 

چرا کاغذ دیواری ضد آب بهترین انتخاب است؟

کاغذ دیواری ضد آب رنگی

کاغذ دیواری ضد آب در دستشویی

کاغذ دیواری بهترین پوشش دیوارها بوده که نصب آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و کل محیط با آن آراسته می‌شود. در گذشته‌ فقط یک نوع کاغذ دیواری وجود داشت که قابل شستشو نبود از این رو در کنار زیبایی و مزایای دیگر این احتمال وجود داشت که در اثر پاشش آب به آن یا رطوبت آسیب ببیند که یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می‌شد.

با گذشت زمان و پیشرفت فناوری به تدریج نوع جدید از کاغذ دیوار‌ی‌ها به بازار آمد که ضد آب بودند. کاغذ دیواری ضد آب در تماس با آب یا هر مایع دیگری همچنان سلامت و اصالت خود را حفظ می‌کند. در این بخش از سایت بساز و بچین بیشتر با کاغذ دیواری‌های ضد آب آشنا خواهیم شد.

 

کاغذ دیواری قابل شستشو چیست؟

کاغذ دیواری ضد آب با طرح جذاب

کاغذ دیواری‌های معمولی قابل شستشو نیستند بلکه تنها توسط دستمال یا جارویی خشک می‌توان خاک آن‌ها را گرفت اما کاغذ دیواری ضد آب قابل شستشو بوده که به کمک آب و مواد شوینده به راحتی شسته می‌شود. کاغذ دیواری‌های ضد آب در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند که به علت وجود پوشش آکریلیک یا وینیل است. پوشش آکریلیک یا وینیل همچون سد مقاوم عمل کرده و اجازه نفوذ مایعات را به درون بافت کاغذ دیواری نمی‌دهند.

ظاهر کاغذ دیواری ضد آب همچون کاغذ دیواری معمولی بوده و در طرح، رنگ و سایزهای بسیار متنوع موجود است. از آنجایی که کاغذ دیواری‌های ضد آب با استقبال گسترده‌ای رو به رو شده‌اند هر روز بر تنوع آن افزوده می‌شود تا جوابگوی نیاز مشتریان باشد طوریکه حتی در مدل‌های برجسته، پارچه‌ای، فویلی و ... هم وجود دارند.

 

انواع مختلف کاغذ دیواری ضد آب

طرح جذاب کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری‌های ضد آب هر کدام با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که این امر به میزان استفاده از وینیل برمی گردد. هرچقدر پوشش وینیل بیشتر باشد کاغذ دیواری راحت‌تر قابل شستشو بوده و می‌توان از مواد شیمیایی برای نظافت و شستشوی آن استفاده کرد. کم بودن میزان وینیل باعث می‌شود کاغذ دیواری ضد آب مقاومت کمتری در برابر مواد شیمیایی و رطوبت داشته باشد از این رو استفاده از دستمال نمدار ساده کافی است. پس انواع کاغذ دیواری ضد آب از نظر شستشو عبارتند از:

  • کاغذ دیواری با قابلیت شستشوی بالا
  • کاغذ دیواری با قابلیت شستشوی متوسط
  • کاغذ دیواری با قابلیت شستشوی کم

 

پیشنهاد مطالعه:

 

مزایای کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری ضد آب

ویژگی‌های بی‌شمار موجود در کاغذ دیواری باعث شده است بتوان آن را در دسته کاغذ دیواری‌های محبوب جای داد. بسیاری از افراد کاغذ دیواری قابل شستشو را انتخاب می‌کنند، زیرا:

 

قابل نظافت هستند

کاغذ دیواری ضد آب در آشپزخانه

کاغذ دیواری‌های ضد آب را می‌توان با خیال آسوده شست و نظافت کرد. در اثر برخورد آب با آن به هیچ عنوان چنین کاغذ دیواری‌هایی از جای خود کنده نخواهند شد و باد نخواهند کرد. برای شستشوی چنین کاغذ دیواری‌هایی بهتر است حرکات شستشو از بالا به پایین بوده و از حرکات افقی و دورانی خودداری کرد.

 

دوام و طول عمر بالایی دارند

دوام بالای کاغذ دیواری ضد آب

به دلیل اینکه کاغذ دیواری‌های قابل شستشو نسبت به کاغذ دیواری‌های معمولی در برابر رطوبت دوام بیشتری دارند می‌توان از آن به مدت طولانی‌تری استفاده کرد. کاغذ دیواری ضد آب دوام و طول عمر بالایی داشته در نتیجه به مدت طولانی‌تری روی دیوار باقی می‌ماند بنابراین در دراز مدت از نظر اقتصادی هم به صرفه‌تر هستند.

 

در برابر حرارت و آتش سوزی مقاوم هستند

کاغذ دیواری ضد آبمقاوم در برابر حرارات

کاغذ دیواری‌های ضد آب در برابر حرارت و آتش سوزی مقاوم هستند. مقاومت بالای کاغذ دیواری‌های قابل شستشو این امکان را فراهم آورده است که بتوان از آن‌ها در فضاهایی مانند آشپزخانه که حین پخت و پز گرمای زیادی ایجاد می‌شود، با اطمینان خاطر استفاده کرد.

 

معایب کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری ضد آب زیبا

کاغذ دیواری ضد آب همچون کاغذ دیواری معمولی معایبی هم دارد. برخی از معایب کاغذ دیواری ضد آب عبارتند از:

 

گران قیمت بودن

کاغذ دیواری ضد آب طوسی

کاغذ دیواری های ضد آب به دلیل قابل شستشو بودن نسبت به کاغذ دیواری‌های معمولی گران‌تر هستند در نتیجه آن‌ها را در دسته پوشش‌ گران قیمت جای می‌دهند. همچنین هزینه نصب چنین کاغذ دیواری‌هایی نسبت به نقاشی دیوار با غلتک بیشتر خواهد بود.

 

به سختی جدا شدن

کاغذ دیواری ضد آب با طرح لیمو

کاغذ دیواری های ضد آب بسیار محکم و مقاوم هستند که به راحتی نمی‌توان آن‌ها را از روی دیوار کند. برای افرادی که خواهان تغییر دکوراسیون در بازه زمانی کوتاه هستند چنین کاغذ دیواری‌هایی چندان مناسب نیست زیرا کندن آن‌ها سخت بوده و گاه با وجود استفاده از بخارشوی باز هم راحت کنده نمی‌شوند.

بخوانید: کندن کاغذ دیواری، با این روش هیج ردی روی دیوار نمی‌ماند!

 

عدم قابلیت نصب روی سطوح مختلف

کاغذ دیواری ضد آب در آشپزخانه

برخی از سطوح مانند سطح چوبی طوری هستند که نمی‌توان کاغذ دیواری ضد آب را روی آن چسباند. البته گاهی با استفاده از راهکارهایی همچون سیلر و کیلر می‌توان کاغذ دیواری قابل شستشو را روی سطوح چوبی نصب کرد.

 

کجا می‌توان از کاغذ دیواری ضد آب استفاده کرد؟ | کاربردهای کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری ضد آب

در گذشته از کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوارهایی استفاده می‌شد که در معرض رطوبت قرار نداشتند یا فضای آن اتاق خیلی گرم نمی‌شد. امروزه به لطف وجود کاغذ دیواری‌های ضد آب می‌توان با خیالی آسوده از آن‌ها علاوه بر اتاق خواب، سالن پذیرایی، اتاق نشیمن و ... در فضاهایی مانند حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده کرد.

 

حتما بخوانید:

 

مرکز خرید کاغذ دیواری ضد آب در تهران

کاغذ دیواری ضد آب

بورس کاغذ دیواری کجاست؟ هرچند که می‌توان از فروشگاه‌های مختلف مانند دیجی کالا، دیوار، با سلام، ترب و ... نسبت به خرید کاغذ دیواری اقدام نمود اما اگر مایل به خرید حضوری هستید می‌توانید به لینک بهترین مرکز خرید و بورس کاغذ دیواری تهران کجاست؟ مراجعه کرده و با مراکز فروش کاغذ دیواری در تهران آشنا شوید. مجریان و فروشندگان در سایت بساز و بچین نیز آماده ارائه خدمات و مشاوره دکوراسیون هستند.

 

کلام آخر

استفاده از کاغذ دیواری به زیبایی دیوارها و سقف می‌افزاید. اگر کاغذ دیواری ضد آب باشد به راحتی می‌توان آن را با توجه به میزان وینیل موجود در پوشش آن شست و برای مدتی طولانی از چنین پوششی استفاده کرد در نتیجه در دراز مدت از نظر اقتصادی بهینه و به صرفه خواهد بود.

 

نظر شما چیست؟ آیا خواهان استفاده از کاغذ دیواری ضد آب هستید؟
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید