کاغذ دیواری آشپزخانه، این بار سراغ کاشی و سرامیک نرو!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
تعداد رای‌دهندگان:
۶
۵

پوشش دیوار و سقف آشپزخانه با کاغذ دیواری، جنس کاغذ دیواری مناسب آشپزخانه، طرح های مخصوص کاغذ دیواری آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مکان‌هایی است که بسیاری از وقت خود را در آنجا سپری می‌کنیم از این رو مهم است به طور اصولی دیزاین شده و در آن عناصر زیبا وجود داشته باشند. دیوارهای آشپزخانه لزوما نیازی نیست با کاشی و رنگ پوشانده شوند بلکه می‌توان از پوشش‌های دیگر هم استفاده کرد. یکی از بهترین پوشش‌های دیوار، کاغذ دیواری است که برای آشپزخانه به دلیل پخت و پز محدودیت‌هایی دارد. کاغذ دیواری آشپزخانه چگونه باید باشد؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ انواع مختلف آن کدامند؟ بساز و بچین به این سوالات پاسخ می‌دهد.

 

کاغذ دیواری مناسب آشپزخانه

کاغذ دیواری مخصوص آشپزخانه طرح میوه

کاغذ دیواری مناسب برای آشپزخانه تا حد زیادی از سنت‌ها عبور کرده و وارد دوره جدیدی از دکوراسیون و چیدمان منازل شده است. امروزه کاغذ دیواری در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار وجود دارد که هر کدام طرح‌های هندسی و آرت‌دکویی متفاوت داشته و از نظر اسلیمی و سنتی، مینیمال و کلاسیک و مدرن و معاصر بودن با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

پوشش دیوار با کاغذ دیواری به دلیل نصب راحت و سریع آن‌ها و قیمت پایینی که نسبت به رنگ دارند باعث شده است که از آن نه تنها در اتاق و سالن نشیمن بلکه در آشپزخانه هم استفاده شود. کاغذ دیواری آشپزخانه همچون سایر کاغذ دیواری‌های عادی، طرح و رنگ متنوعی داشته که همه سلیقه‌ها را پوشش داده و از آن در دکوراسیون‌های مختلف می‌توان استفاده کرد.

 

مکان‌های نصب کاغذ دیواری در آشپزخانه

کاغذ دیواری آشپزخانه طرح آجر و سنگ

کاغذ دیواری آشپزخانه پشت شلف

کاغذ دیواری آشپزخانه در جزیره

نصب کاغذ دیواری آشپزخانه محدود به همه دیوارها نیست بلکه می‌توان پا فراتر گذاشته و مکان جدیدی را برای آن تعریف کرد. رایج‌ترین و البته بهترین مکان‌های نصب کاغذ دیواری آشپزخانه عبارتند از:

  • پشت شلف‌ها: این روزها در بیشتر آشپزخانه‌‌ها بخشی از دیوار یا حتی کل دیوار به قفسه و شلف اختصاص یافته است که می‌توان آن را به عنوان دیواری مناسب برای نصب کاغذ دیواری در نظر گرفت. پشت شلف‌ آشپزخانه و قفسه‌ها یکی از مناسب‌ترین مکان‌هایی است که می توان کاغذ دیواری را به آنجا نصب کرد.
  • روی ستون: پوشاندن ستون‌های مزاحم در آشپزخانه به هر روشی هنر است. یکی از بهترین راهکارها استفاده از کاغذ دیواری بوده که می‌توان آن را به زیبایی تمام آراست.‌
  • جزیره: جزیره آشپزخانه دیوار کوتاهی بوده که دور تا دور آن را با کاغذ دیواری مخصوص آشپزخانه می‌توان پوشاند.
  • فضای بین کابینت: بین دو کابینت بالایی و پایینی فاصله وجود دارد که مکانی مناسب برای نصب کاغذ دیواری به شمار می‌آید.
  • دیوار پنجره: معمولا دیواری در آشپزخانه وجود دارد که روی آن پنجره نصب شده است. پوشاندن دیوار پنجره آشپزخانه با کاغذ دیواری ایده‌ای جذاب به نظر می‌رسد.
  • دیوار اصلی: گاهی در آشپزخانه‌ها یک دیوار به عنوان دیوار اصلی وجود دارد که روی آن کابینت کمتری نصب شده است یا اینکه به کل خالی مانده است. چنین دیواری برای نصب کاغذ دیواری مناسب است.

ایده بعدی با شما... کدام دیوار را برای نصب کاغذ دیواری آشپزخانه مناسب می‌دانید؟

 

طرح و رنگ کاغذ دیواری آشپزخانه

کاغذ دیواری آشپزخانه رنگ روشن

کاغذ دیواری آشپزخانه طرح طبیعت

کاغذ دیواری مخصوص آشپزخانه باید طرح و رنگ مناسبی داشته باشد تا با دکوراسیون هماهنگ به نظر رسد. طرح‌های کاغذ دیواری مخصوص آشپزخانه باید طوری باشند که با آن هارمونی مناسبی به وجود آورند؛ به عنوان مثال طرح شخصیت‌های کارتونی برای آشپزخانه مناسب نیستند بلکه می‌توان از خطوط راه راه، خال خالی، اشکال هندسی نامنظم، طرح‌های مرتبط با آشپزخانه مانند کاشی، سنگ و غیره و حتی عکس‌های فنجان، قاشق، بشقاب و ... استفاده کرد.

راه دیگر برای زیبا نشان دادن آشپزخانه استفاده از کاغذ دیواری کاملا ساده است. از نظر رنگ بهتر است متراژ آشپزخانه در نظر گرفته شود. آشپزخانه‌های بزرگ را می‌توان هم با رنگ‌های تیره و هم روشن تزئین کرد اما در آشپزخانه‌های کوچک بهتر است کاغذ دیواری رنگ روشنی داشته باشد. هرچند توصیه می‌شود از رنگ‌های بیش از حد روشن در آشپزخانه به دلیل وجود چربی استفاده نشود و به جای آن رنگ‌های خنثی و متوسط به کار برده شود.

کاغذ دیواری را می‌توان با وسایل مختلف موجود در آشپزخانه ست کرد. به عنوان مثال اگر کابینت‌ها سفید و اکسسوری‌ها زرد هستند استفاده از کاغذ دیواری زرد رنگ یا کاغذ دیواری که در حاشیه‌های آن از طرح و رنگ زرد استفاده شده است چهره‌ای متفاوت در آشپزخانه به وجود می‌آورد. استفاده از رنگ‌های مکمل نیز به زیبایی هرچه بیشتر آشپزخانه کمک می‌کند.

 

جنس کاغذ دیواری مخصوص آشپزخانه

کاغذ دیواری آشپزخانه طرح چوب

کاغذ دیواری آشپزخانه صورتی ساده

کاغذ دیواری آشپزخانه چهارخونه

کاغذ دیواری آشپزخانه باید متفاوت از کاغذ دیواری اتاق نشیمن و یا اتاق خواب انتخاب شود زیرا به دلیل پخت و پز و رطوبت نیاز است هر چند ماه یک بار شستشو داده شود. کاغذ دیواری‌های قابل شستشو بهترین گزینه برای نصب در آشپزخانه هستند که در صورت کثیف یا لک شدن به سرعت می‌توان با دستمالی نم دار آن را تمیز کرد.

کاغذ دیواری‌هایی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند در برابر حرارت و رطوبت بسیار مقاوم بوده و از رشد قارچ و پوسیدگی جلوگیری می‌کنند که با آسودگی خاطر می‌توان از آن استفاده کرد. با همه این وجود بهتر است از نصب کاغذ دیواری در دیوار کنار گاز خودداری شود زیرا حرارت ناشی از پخت و پز می‌تواند تاثیر منفی روی نمای کاغذ دیواری و گاه ایمنی آن بگذارد.

حتما بخوانید: انواع کاغذ دیواری را قبل از خرید بشناسید [جنس، طرح و شیوه نصب]

 

ساختارشکنی با کاغذ دیواری آشپزخانه تا سقف

کاغذ دیواری سقف آشپزخانه

کاغذ دیواری آبی سقف آشپزخانه

کاغذ دیواری سقف آشپزخانه

کاغذ دیواری ضد آب سقف آشپزخانه

کاغذ دیواری تیره سقف آشپزخانه

 

قرار نیست همیشه تابع باید و نبایدها باشیم بلکه می‌توان پا فراتر گذاشته و ایده‌های جدیدتری را خلق کرد. به جای اینکه تمرکز بر روی کاغذ دیواری برای دیوارها باشد می‌توان سقف‌ها را نیز با آن پوشاند. پوشش کاغذ سقفی برای آَشپزخانه می‌تواند عینا از همان کاغذ پوشانده شده روی دیوار بوده یا اینکه طرح متفاوتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: کاغذ دیواری سقف، بهترین ایده‌های دیزاین دیوار پنجم

 

هزینه نصب کاغذ دیواری آشپزخانه

کاغذ دیواری آشپزخانه با طرح مخصوص

کاغذ دیواری‌ها با توجه به جنس و کیفیت با یکدیگر از نظر قیمت متفاوت هستند. کاغذ دیواری آشپزخانه به صورت متری و رولی حساب می‌شود و هزینه آن نسبت به نصب کاشی و سرامیک بسیار کمتر بوده که از این رو گزینه‌ای مقرون به صرفه و اقتصادی محسوب می‌شود. از سویی دیگر نصب کاغذ دیواری در آشپزخانه زمان بسیار کمی لازم دارد که در عرض چند ساعت به سرعت کار تمام شده و آشپزخانه نمای جدیدی به خود می‌گیرد.

حتما بخوانید: کندن کاغذ دیواری، با این روش هیج ردی روی دیوار نمی‌ماند!

 

کلام آخر

نصب کاغذ دیواری آشپزخانه ایده‌ای بسیار مقرون به صرفه وهوشمندانه در انواع آشپزخانه‌های مدرن و کلاسیک بوده که به جذابیت آن می‌افزاید. کاغذ دیواری طرحی جدید برای زیباسازی فضای آشپزخانه بوده که جلوه‌ای شیک و به روز دارد. خرید کاغذ دیواری را می‌توان به صورت حضوری از فروشگاه‌های کاغذ دیواری و دکوراسیون انجام داد یا به سایت‌های معتبر اینترنتی مراجعه نمود.

گروه طراحان و مجریان دکوراسیون در بساز و بچین می‌توانند آشپزخانه شما را به زیبایی تمام بیارایند. کافیست روی لینک کلیک کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله