کاغذ دیواری سقف، بهترین ایده‌های دیزاین دیوار پنجم

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

ایده‌های متنوع استفاده از کاغذ دیواری سقف در فضاهای مختلف دکوراسیون، کاغذ دیواری سقف سالن پذیرایی و نشیمن، کاغذ دیواری سقف اتاق خواب و...

فهرست موضوعات

کاغذ دیواری یکی از عناصر مهم در طراحی است که می‌تواند رنگ، شخصیت و هنر را به هر اتاقی بیاورد. سقف اتاق که اغلب به عنوان "دیوار پنجم" شناخته می‌شود، می‌تواند فرصتی عالی برای طراحان داخلی باشد تا اصالت خود را بیان کرده و فضای بصری چشمگیر ایجاد کنند و استفاده از کاغذ دیواری سقف، یکی از بهترین و عالی‌ترین روش‌ها برای طراحی و تزیین دیوار پنجم در هر اتاق و فضایی است.

اگر شما نیز به استفاده از کاغذ دیواری سقف علاقه مند هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع کسب کنید و ایده‌های جدید و خاص از کاغذ دیواری سقف را ببینید، حتما در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: مدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون با طرح های شیک و لاکچری

 

چرا سقف را کاغذ دیواری کنیم؟ مزایای کاغذ دیواری برای سقف

هرگاه وارد اتاقی می‌شویم، اغلب اوقات به بالا نگاه نمی‌کنیم، زیرا معمولاً چیزی روی سقف وجود ندارد که ارزش دیدن داشته باشد! اما استفاده از کاغذ دیواری سقف تکنیکی است که تاثیر بسیار خوبی در استحکام بخشیدن به فضا داشته و آن را به یک بخش اصلی و جذاب در طراحی داخلی کلی یک فضا تبدیل می‌کند.

به طور کلی، برخی از مزایای استفاده از کاغذ دیواری سقف عبارتند از:

 

ایجاد زیبایی منحصر به فرد با پوشش سقف

طراحان داخلی می توانند دو کاغذ دیواری مختلف را با هم ترکیب و تطبیق دهند (یکی الگوی روی سقف و دیگری الگوی روی دیوارها) تا زیبایی واقعاً منحصر به فردی ایجاد کنند. استفاده از سقف به عنوان پنجمین "بوم" می‌تواند ظاهر یکپارچه‌تری ایجاد کند، مانند ست کردن یک چاپ بزرگ روی سقف با کاغذ دیواری رنگی ساده در بقیه دیوارها.

از طرف دیگر، طراحان می‌توانند ظاهر جسورانه‌ای را انتخاب کنند که از همان کاغذ دیواری استفاده می‌کند. استفاده از کاغذ دیواری سفید روی دیوار و کاغذ دیواری مشکی روی سقف می‌تواند به گسترش تم در کل فضا کمک کند.

 

کاغذ دیواری برای سقف

 

استفاده حداکثری از سقف برای افزایش زیبایی طراحی

برای اتاق‌هایی که بیشتر فضای دیوار پشت کابینت‌ها، قفسه‌ها یا سایر وسایل بزرگ پنهان شده است، استفاده از کاغذ دیواری سقف، الگوی بصری جذابی به اتاق اضافه می‌کند و باعث می‌شود تا از فضای خالی و بزرگ موجود در سقف، به بهترین شکل ممکن در جهت افزایش زیبایی فضا استفاده شود. 

آشپزخانه‌ها یک نمونه بارز هستند؛ زیرا بیشتر فضای دیوار پایینی در پشت وسایل بزرگ مانند پیشخوان، فر، یخچال و ماشین ظرفشویی پنهان شده است و بیشتر فضای دیوار بالایی پشت کابینت‌ها و قفسه بندی‌ها خواهد بود. در این شرایط می‌توان با استفاده از یک کاغذ دیواری خاص و خیره کننده برای سقف، زیبایی طراحی فضای آشپزخانه را چند برابر کرد!

 

امتحان کردن الگوها یا رنگ‌های مختلف در سقف

اگر می‌خواهید ظاهر مینیمالیستی را در تمام فضا حفظ کنید، اما می‌خواهید کمی رنگ نیز در فضا داشته باشید، از کاغذ دیواری رنگی پر جنب و جوش در سقف استفاده کنید و یک لمس رنگارنگ و خاص را به فضا اضافه کنید. 

کاغذ دیواری سقف شیک و زیبا

 

کاغذ دیواری سقف، گزینه مقرون به صرفه در افزایش زیبایی طراحی داخلی

اگر کاغذ دیواری کردن کل اتاق هزینه بسیار زیادی را برایتان به همراه دارد و از بودجه شما خارج است، استفاده از کاغذ دیواری روی یک دیوار اغلب راه حلی مقرون به صرفه است و اگر این کاغذ دیواری را روی دیوار پنجم و یا سقف انجام دهید، می‌توانید به سادگی و به هزینه بسیار کمتر، ظاهری حرفه‌ای و پیشرفته داشته باشید. به طور کلی، استفاده از کاغذ دیواری فقط روی سقف، ظاهری ظریف و در عین حال چشمگیر ایجاد می‌کند که مطمئنا هر اتاق و فضای را منحصر به فرد می‌کند.

کاغذ دیواری لوکس و زیبا

 

پیشنهاد مطالعه: ست کاغذ دیواری با دکوراسیون منزل [پارکت + مبلمان + فرش]

 

چند ایده محبوب برای استفاده از کاغذ دیواری سقف 

اکنون که با برخی از مزایای استفاده از کاغذ دیواری در سقف آشنا شدید، احتمالا این سوال برایتان ایجاد می‌شود که کاغذ دیواری سقف برای چه اتاق‌ها یا فضاهایی مناسب است؟ در ادامه چند نمونه از بهترین ایده‌ها برای کاغذ دیواری سقف را آماده کردیم:

 

ایجاد حسی متفاوت در اتاق کودک با کاغذ دیواری روی سقف

کاغذ دیواری با طرح شب و ستاره روی سقف

استفاده از کاغذ دیواری خاص روی سقف می‌تواند فضای جذاب و متفاوتی را در اتاق خواب یا اتاق بازی کودک ایجاد کند. یکی از دلایلی که ممکن است بخواهید فقط سقف اتاق کودک را کاغذ دیواری کنید، ایجاد حس تعادل بین آرامش و انرژی موجود در این اتاق است.

برای ایجاد یک حس رویایی و خاص، می‌توانید کاغذ دیواری با طرح ستاره‌ها یا کهکشان را انتخاب کنید، که می‌تواند به سادگی فضا را متحول کند و به آن احساس جادویی بیشتری بدهد. علاوه بر این، الگوها و رنگ‌های جسورانه نیز گزینه بسیار خوبی برای کاغذ دیواری سقف در اتاق کودک هستند که می‌توانید با توجه به سن و سال کودک و علاقه مندی او و حتی طراحی و دیزاین اتاق خواب، بهترین و مناسب‌ترین نمونه از کاغذ دیواری را برای ایجاد ظاهری متفاوت و خاص در اتاق کودک، انتخاب کنید. 

 

افزایش حالت دراماتیک در اتاق خواب با کاغذ دیواری در سقف

کاغذ دیواری جذاب با طرح گل رز بزرگ در زمینه تیره برای سقف

اگر می‌خواهید یک فضای کاملا دراماتیک و رویایی را در اتاق دختران نوجوان و جوان داشته باشید، شاید استفاده از  کاغذ دیواری رویایی گلدار تیره با الگوی گل رز غول پیکر نقطه کانونی و لمس نهایی در طراحی داخلی اتاق خواب باشد. این فضا را می‌توان با استفاده از یک لوستر کریستالی خیره کننده، رنگ دیوار تیره و تابلوهای خاص و جذاب، تکمیل کرد!

 

اضافه کردن الگو و رنگ به یک فضا با کاغذ دیواری کردن سقف

کاغذ دیواری با طرح آبرنگی صورتی بر روی سقف

اگر می‌خواهید حس و حای متفاوت و جذاب را برای یک اتاق ایجاد کنید، بهترین پیشنهاد این است که رنگ دیوارها، پنجره‌ها و کفپوش را ساده و یک رنگ انتخاب کنید و برای سقف، از یک کاغذ دیواری با رنگ و الگو مکمل استفاده کنید و از این طریق، ظاهری متفاوت و زیبا را برای این فضا ایجاد کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه، چه رنگ و طرحی انتخاب کنیم؟

 

ایجاد حالت روستیک برای سقف با کاغذ دیواری کردن سقف

کاغذ دیواری با طرح چوبی و روستیک برای سقف

شما می‌توانید با استفاده از یک کاغذ دیواری ساده با طرح چوب، حالت روستیک و جذابی را برای سقف اتاق خواب یا سالن پذیرایی خود ایجاد کنید و از این طریق حال و هوایی متفاوت و زیبا را برای خانه یا اتاق خود ایجاد نمایید.

 

ایجاد رنگ زیبا برای سقف کلوزت

کاغذ دیواری با الگوی منظم و رنگ ملایم برای سقف

اگر اتاق کلوزت ساده‌ای دارید و می‌خواهید کمی حال و هوای متفاوت و خاص را برای این فضا ایجاد کنید، بهترین پیشنهاد این است که یک کاغذ دیواری زیبا با رنگ خاص و الگوی ظریف پیدا کنید و سقف اتاق کلوزت را کاغذ دیواری کنید تا این فضا نیز جذابیت متفاوتی پیدا کند.

 

ایجاد طراحی منحصر به فرد برای سقف اتاق دو نفره

ایجاد طرح نقشه جهان روی سقف با استفاده از کاغذ دیواری سقف

اگر عاشق سفر هستید، می‌توانید از این ایده برای جذاب‌تر شدن اتاق خواب دو نفره خود استفاده کنید. یک پوستر با طرح نقشه جهان، بهترین و متفاوت‌ترین انتخابی است که می‌توانید با استفاده از آن سقف اتاق خواب خود را طراحی کنید و قبل از خواب به کشورها و شهرهایی که دوست دارید، سفر کنید، فکر کنید و برنامه ریزی انجام دهید.

 

تزیین سقف اتاق کودک با کاغذ دیواری رویایی

تزیین سقف اتاق کودک با کاغذ دیواری سقفی زیبا به طرح پرنده

بهتر است کاغذ دیواری که برای سقف انتخاب می‌کنید دارای طراحی و رنگ بسیار رویایی و زیبایی داشته باشد. این کاغذ دیواری با طرح پرنده و رنگ چشم نوازی که دارد، جز بهترین انتخاب‌ها برای اتاق کودکان خواهد بود.

 

کاغذ دیواری سقف فضای ناهارخوری با طرح گل و برگ بزرگ

کاغذ دیواری سقف با طرح گل و برگ بزرگ و زیبا

اگر دیوارها، مبلمان و پرده‌ای که برای فضا غذاخوری انتخاب کرده‌اید ساده و مینمال هستند، می‌توانید با استفاده از یک کاغذ دیواری جذاب که دارای طرح و رنگ زیبا و منحصر به فردی است، کمی گرما و حس خوب را به این فضا اضافه کنید.

 

کاغذ دیواری سقفی ساده برای فضای ناهارخوری لوکس

شیک ترین مدل کاغذ دیواری سقف با طرح ابر و بادی

اگر طراحی و دکوراسیون فضای ناهار خوری فوق العاده لوکس و مجلل است، بهتر است به سراغ نمونه‌های ساده و شکیل از کاغذ دیواری برای سقف بروید تا ظاهری منسجم و در عین حال زیبا و منحصر به فرد را برای این فضا ایجاد کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: کاغذ دیواری پشت تلویزیون، شما کدام جنس و طرح را می‌پسندید؟

 

کاغذ دیواری سقف، برای فضای نشمین کلاسیک

کاغذ دیواری کلاسیک طرح دار با ترکیب رنگ فیروزه ای و بژ

یک اتاق نشمین کلاسیک و لوکس را نیز می توانید با استفاده از کاغذ دیواری سقفی زیباتر و مجلل‌تر نشان دهید. برای این منظور بهتر است کاغذ دیواری مورد استفاده برای سقف را هماهنگ با رنگ دیوارها انتخاب کنید تا تناسب خیلی خوبی با سایر قسمت‌های دکوراسیون داشته باشد.

 

استفاده از کاغذ دیواری برای سقف سرویس بهداشتی

کاغذ دیواری سقف برای سرویس بهداشتی

کاغذ دیواری برای سقف سرویس بهداشتی نیز یکی از گزینه‌های بسیار عالی است که ارزش امتحان کردن را دارد. شما می‌توانید رنگ و طرح کاغذ دیواری با مطابق با رنگ اصلی به کار رفته در سایر اجزای سرویس بهداشتی مثل رنگ کابینت ها یا رنگ کاشی‌های کف انتخاب کنید تا انسجام و زیبایی بیشتری را برای این فضا ایجاد کنید.

 

تزیین سقف ورودی خانه با استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری سقف برای قسمت ورودی خانه

استفاده از یک کاغذ دیواری طرح‌دار در کنار دیوارهای ساده، زیبایی خیره کننده‌ای را برای فضای خانه و به ویژه قسمت ورودی منزل فراهم می‌کند. برای اینکه این فضا منسجم‌تر دیده شود، می‌توانید یک قسمت از دیوار را نیز با همان کاغذ دیواری که برای سقف استفاده کرده‌اید، کاغذ کنید.

 

سقف آشپزخانه متفاوت با استفاده از کاغذ دیواری خاص

کاغذ دیواری سقف آشپزخانه با طرح لیمویی و زیبا

دیوارهای آشپزخانه معمولا با استفاده از کابینت و سایر وسایل مورد نیاز در این فضا پوشش داده می‌شود و تنها دیواری که می‌توانید روی ان تزیینات خاص انجام دهید، سقف است. مانند این تصویر، دیوارهایی که در آشپزخانه دیده می‌شوند را با یک رنگ ساده رنگ کنید و برای سقف از یک کاغذ دیواری طرح دار که تناسب و هماهنگی خوبی با رنگ دیوار دارد انتخاب کنید تا زیبایی این فضا کامل‌تر شود.

 

کاغذ دیواری مدرن سیاه و سفید برای سقف

کاغذ دیواری مدرن سیاه و سفید برای سقف

اگر ساده بودن سقف را نمی‌پسندید و علاقه‌ای هم به مدل‌های بسیار شلوغ و رنگارنگ کاغذ دیواری برای سقف ندارید، بهترین پیشنهاد این است که این مدل کاغذ دیواری سیاه و سفید که طراحی ساده و در عین حال مدرنی دارد را برای سقف انتخاب کنید و یک فضای کاملا متفاوت و دنج را برای یک قسمت از سقف ایجاد کنید.

 

کاغذ دیواری ساده و شیک برای سقف اتاق

شیک ترین مدل کاغذ دیواری سفت با الگوی گل و ترکیب رنگ آبی و سفید

اگر طراحی و دیزاین اتاق کودک یا نوجوان را بسیار ساده و مینیمال در نظر گرفته‌اید بهترین پیشنهاد این است که از یک کاغذ دیواری ساده با الگوی شیک و ترکیب رنگ مورد نظر خود برای سقف استفاده کنید تا متوجه تغییر چشمگیری که این انتخاب بر روی طراحی دکوراسیون اتاق دارد، شوید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک + مدل های جدید

 

کلام آخر

پوشاندن سقف با کاغذ دیواری یک حرکت دکوری مطمئن است که می‌تواند رنگ، الگو، بافت و هیجان را تقریباً به هر اتاقی اضافه کند. اگر به سقف به عنوان دیوار پنجم نگاه کنید، متوجه می‌شوید که تا به امروز استفاده از موارد تزئینی متعدی مانند رنگ، نقاشی‌های دیواری یا قالب‌گیری سابقه طولانی در معماری و طراحی داخلی داشته است. بنابراین اگر به فکر ایجاد یک تغییر متفاوت و خاص برای دکوراسیون و طراحی داخلی منزل یا اتاق خود هستید، شاید امتحان کردن کاغذ دیواری سقف، همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید
فهرست موضوعات