20 ایده تزیین ستون وسط پذیرایی، اینجوری دیده نمی‌شه!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر میخواهید با جدیدترین ایده های تزیین ستون وسط پذیرایی آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید تا ایده‌ها را بررسی کنیم.

ساخت و ساز در لوکیشن‌های مختلف با شرایط گوناگون، موجب می‌شود که گاهی نقشه داخلی با وجود ستون‌هایی در وسط سالن روبه‌رو شود. قطعا در اولین نگاه وجود ستون وسط پذیرایی به شدت کلافه کننده است. حتی در بعضی موارد افراد با مشاهده خانه‌ای به این شکل، از خرید صرفه‌نظر می‌کنند. اما بهتر است بدانید که روش‌هایی برای دیزاین ستون وسط پذیرایی وجود دارد. شما به راحتی میتوانید از طریق ایده های جدید، این ستون‌ها را دیزاین کنید و با همین روش، استایل زیبایی به آن ها ببخشید.

اگر با مشکل ستون وسط سالن پذیرایی مواجه هستید، تا پایان همراه ما باشید تا جزییاتی از تزیین ستون وسط پذیرایی ارائه کنیم و ایده‌هایی برای تغییر کاربری آن بررسی نماییم.

 

چرا ستون وسط پذیرایی طراحی می‌شود

به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که در محل مرکزی یک فضا یا سالن پذیرایی خانه، ستون وجود داشته باشد. این مشکل در واحدهایی با متراژ بالا و همچنین واحدهایی در برج‌های بلند واقع شده‌اند بسیار رایج است. در ادامه قصد داریم به دلایل ایجاد ستون در وسط سالن پذیرایی اشاره کنیم.

  • تقسیم بندی فضا: ستون‌ها معمولاً به عنوان وسیله‌ای برای تقسیم بندی فضاها و ایجاد حد فیزیکی بین نقاط مختلف استفاده می‌شوند. این امر می‌تواند در فضاهای بزرگ مانند سالن‌ها یا فضاهای بازی ورزشی یا سالن ناهار خوری مورد استفاده قرار گیرد.
  • استحکام ساختاری: در اکثر موارد، ستون‌ها به عنوان عناصر ساختاری استفاده می‌شوند تا وزن و بار سقف را تحمل کنند. ستو‌ها با محاسبات مهندسی طبق اصول خاصی جانمایی می‌شوند و تخریب یا تغییر در آن‌ها عملا غیرممکن است.
  • جلب توجه: طراحی ستون‌ها به صورت دسته‌بندی شده و زیبا می‌تواند توجه و تاثیر بصری خاصی را بر روی افراد ساکن در خانه یا فضا ایجاد کند. این مدل ستون‌ها معمولا در یک فضای مشخص طراحی و پیاده سازی می‌شوند تا متناسب با هدف عمل کنند.
  • عنصر دکوراتیو: ستون‌ها می‌توانند به عنوان عناصر دکوراتیو از جمله استفاده‌های زینتی و زیبایی در داخل فضا استفاده شوند. هرچند در خانه‌های کوچک همچنان وجود ستون در سالن پذیرایی مزاحمت محسوب می‌شود.
  • تاکید بر محوریت: ستون‌ها معمولاً به عنوان محور اصلی در طراحی و دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند. این امر می‌تواند تاکید بر محوریت و ترتیب فضا را تا حدودی بیان کند.

همان‌طور که متوجه شده‌اید، دلایل متعددی وجود دارد که ایجاد ستون در وسط سالن پذیرایی را توجیه می‌کند! هرچند ما کماکان مایل به داشتن این عنصر نسبتا مزاحم نیستیم. به همین دلیل از روش های تزیین ستون وسط پذیرایی استفاده می‌کنیم تا همه چیز را در یک ساختار جذاب نمایش دهیم.

 

ایده های جذاب برای تزیین ستون وسط پذیرایی

اگر احساس می‌کنید که مشاهده ستون وسط پذیرایی برای‌تان خوش آیند نیست، باید حتما به دنبال کشف روش‌هایی باشید تا بتوانید بهتر با این عنصر مهم در استحکام بنا کنار بیایید. به همین دلیل لازم است تا با استفاده از ایده های جذاب و جدید، ستون را تزیین کنید. مشاهده ایده های مختلف به شما کمک می‌کند تا جلوه بصری مطلوبی برای ستون ایجاد کنید.

 

1- فضای ذخیره سازی ایجاد کنید

تبدیل ستون به فضای ذخیره ساز

 

 

2- شلف معلق ایجاد کنید

تبدیل ستون به شلف معلق

به کمک این ایده میتوانید فضای اطراف ستون را دیزاین کنید و یک ساختار عالی برای نمایش اکسسوری ها یا استفاده به عنوان کتابخانه ایجاد نمایید. در این تکنیک کافی است چند تکه چوب را به وسیله سیم بکسل و مهره های مخصوص بر روی سقف فیک نمایید. پس از این  مرحله به ترتیب با رعایت فاصله مدنظر میتوانید چوب ها را قرار دهید و سمت ستون را به وسیله ابزار مناسب ثابت کنید. با همین ایده و صرف هزینه اندک میتوانید دیزاینی فوق العاده خلق کنید و ستون را دیزاین نمایید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت شلف دیواری در خانه

 

3- چشم انداز بصری فضا را گسترش دهید

ستون آینه ای شیک

استفاده از آینه در فضای داخلی چیزی شبیه به معجزه است. آینه ها میتوانند به بهترین شکل ممکن فضای شما را وسعت بصری بخشند. به همین دلیل به کار بردن آینه حول محور ستون میتواند ایده خوبی برای دیزاین باشد. چرا که ضمن کاهش مزاحمت بصری ستون، استایل مناسبی ایجاد میشود و دامنه دید گسترش مییابد. به همین دلیل این ایده بسیار کاربردی و جذاب است.

 

4- روشنایی را چند برابر کنید

ستون با دیزاین روشنایی

نورپردازی و روشنایی میتواند هر فضایی را متحول کند. اگر کمی اهل خلاقیت باشید، با یک ایده جذاب مانند عکس میتوانید فضای خشک و بی روح ستون وسط پذیرایی را جذاب تر نشان دهید. با تامین نور کافی و دکوراتیو در وسط پذیرایی، استایل بی نظیر خلق کنید و از نتیجه آن لذت ببرید.

 

5- بار نقلی بسازید

مینی بار دور ستون

یکی از روش های تزیین ستون وسط پذیرایی، دیزاین آن به عنوان یک مینی بار سرپایی است. به این ترتیب میتوانید در فضاهای وسیع خصوصا ویلاها، استایلی جذاب ایجاد کنید و یک نشیمن صمیمی برای نوشیدن و گذراندن وقت خلق نمایید. این فضا میتواند با دارا بودن نشیمن مناسب بهینه تر شود.

 

6- ستون هنری بسازید

ستون هنری مخصوص تابلو

استفاده از ستون برای نصب تابلوهای دکوراتیو، تابلوهای دست ساز یا حتی قاب عکس ایده بسیار جذابی است. چرا که جذابیت بصری این المان در سالن پذیرایی را افزایش میدهد و شانس تلطیف را بیشتر می کند. بهتر است بدانید که چنین ایده هایی میتوانند با توجه به هارمونی رنگ قالب در دکوراسیون اجرایی شوند تا همه چیز در حرفه ای ترین شرایط خودش باشد.

 

7- طاقچه های فرو رفته ایجاد کنید

طاقچه های فرو رفته روی ستون

به منظور ایجاد یک فضای بهینه و جذاب میتوانید ستون را تزیین کنید. به این ترتیب با ایجاد فرورفتگی های خلاقانه در بدنه اصلی ستون، میتوانید استایلی شیک ایجاد کنید. این فضاها را برای قرار دادن  اکسسوری ها، لوازم و قاب عکس ها یا شمعدان های کوچک استفاده کنید و از زیبایی بصری آن لذت ببرید.

 

8- ستون و فرو رفتگی‌های همرنگ ایجاد کنید

ستون دکوراتیو تک رنگ

ستون همرنگ با سایر المان های موجود در دکوراسیون داخلی میتواند جلوه و سادگی مطلوبی را ارائه کند. زمانی که این جلوه به وسیله شلف های کوچک در دل ستون تلطیف میشود، همه چیز برای دستیابی به یک جلوه عالی در دکوراسیون فراهم است. به همین ترتیب میتوانید ستون وسط پذیرایی را تزیین کنید.

 

9- یک کالکشن جذاب خلق کنید

کالکشن بر روی ستون

ایده استفاده از ستون برای نمایش جزییات، کلکسیون ها و اکسسوری ها بسیار جذاب است. همین موضوع موجب میشود تا طراحی این المان نسبتا مزاحم، با کمی تغییر جذاب تر شود. شما میتوانید با کمک صفحات چوبی و دیزاین این فضا، استایلی شیک خلق کنید که مناسب چیدمان لوازم و جزییات ریز و درشت است.

 

10- به عنوان جداکننده فضا از آن استفاده کنید

ستون  جدا کننده فضا

یکی دیگر از ایده های تزیین ستون وسط پذیرایی، تبدیل آن به یک فرصت جذاب است. به راحتی میتوانید از این طریق دیوار جدا کننده ای ایجاد کنید که دو فضای متفاوت خلق میکند. همین اقدام به بهترین شکل ممکن شانس شما را برای داشتن یک دکوراسیون دلنشین افزایش میدهد.

بیشتر بخوانید:

 

11- کتابخانه محبوب‌تان را خلق کنید

کتابخانه روی ستون

محدودیت ها همیشه به ما فرصتی تازه میدهند تا خلاقانه فکر کنید. استفاده از ستون و تزیین آن به وسیله صفحاتی که سازنده یک کتابخانه هستند، ایده بسیار زیبایی است که یک محیط دنج و مناسب را خلق میکند. در این فضا میتوانید مطالعه کنید، کتاب بردارید و از جلوه و زیبایی حضور کتاب ها در محیط خانه لذت ببرید.

 

 

12- با چوب و نور دیزاین کنید

ستون را با چوب و نور دیزاین کنید

دیزاین ستون وسط پذیرایی به کمک نوارهای چوبی و نورپردازی، ایده فوق العاده ای است که میتواند یک فضای ساده را تبدیل به فضای لوکس کند. به همین دلیل باید حتما از این ایده کمک بگیرید تا جزییات را دقیقا مطابق با علاقه شخصیتان ترکیب نمایید. همین المان ها میتوانند ساختار یک خانه را تغییر دهند و ارزش افزوده خوبی را ایجاد نمایند.

 

13- فضای جزیره را پیوسته به آن خلق کنید

فضای جزیره ای حول ستون ایجاد کنید

استفاده هوشمندانه از ستون وسط سالن، فرصتی برای خلق یک مکان مناسب جهت دور هم بودن، هم صحبتی و خوردن یک وعده کوچک ایجاد میکند. با دیزاین ناحیه ستون و ایجاد میز کوچک در اطراف آن، شرایط برای نشیمن مناسب فراهم شده است.

 

14- ستون را هنری طراحی کنید

ستون را دیزاین کنید

همیشه نیاز به صرف هزینه های گزاف بابت دیزاین و تغییر دکوراسیون نیست! گاهی میتوانید با کمی ایده پردازی و استفاده از طناب های کنفی، فضای خانه را جذاب تر نشان دهید. در این تصویر پیدا است که ستون با آویز رنگارنگ و طناب کنفی پوشانده شده است تا جلوه مطلوبی به خوب بگیرد.

 

15- روکش چوب با دیزاین دست ساز خلق کنید

دیزاین ستون با چوب

در یک فضای داخلی، خلق ارزش با استفاده از طراحی های خاص و هنر دست میتواند ایده مناسبی باشد. در این تصویر پیدا است که با کمک هنر منبت تمامی ستون ها روکش شده اند تا ساختاری شیک و زیبا نمایش دهند. ستون های دکوراتیو برای قرار گرفتن در هر قسمتی مناسب هستند.

 

16- تی وی وال را امتداد ستون تنظیم کنید

تی وی وال را امتداد ستون تنظیم کنید

ساخت یک TV Wall برای دکوراسیون مدرن اهمیت ویژه ای دارد. به همین دلیل میتوانید از همین ستون استفاده کنید و یک ساختار بی عیب و نقص خلق نمایید. جالب است بدانید که در این تصویر با گسترش ستون، فضا به شکلی کاربردی تر نمایش  داده شده است.

بیشتر بخوانید: جدیدترین دکور تلویزیون روی دیوار و دکور پشت تلویزیون شیک

 

17- فضای دنج و شخصی ایجاد کنید

فضای دنج حول ستون

خانه محل آرامش ما است و هر زمان از استرس و کلافگی روز به خانه باز میگردیم، امید داریم تا حالمان بهتر شود. ایجاد یک نشیمن دنج با میز و لوازم کافی جهت استفاده به عنوان یک فضای چند منظوره ناهار خوری و دورهمی میتواند ایده بسیار جذابی باشد. با این شرایط همه چیز برای گذراندن لحظات زیبا فراهم است. در این تصویر نیز ستون محلی برای قرار گیری این نشیمن شده است.

 

18- نشیمن ساده و شیک بسازید

نشیمن دور ستون

همان طور که مشاهده می کنید، وجود ستون در نزدیکی پله ها فضای پایینی را غیرقابل استفاده کرده است. با این ایده میتوانید یک نشیمن مناسب ایجاد کنید که برای نزدیکی در کنار کمد و ناحیه خروجی منزل بهترین ایده است. چرا که افراد برای خروج به راحتی بر روی این نشیمن ها قرار میگیرند و آماده خروج میشوند.

 

19- ستون سبز بسازید

ستون دیزاین شده با گیاه

ایده جذاب برای تزیین ستون وسط پذیرایی، استفاده از آن به عنوان یک دیوار سبز کوچک است. درواقع شما میتوانید با کمک گیاهان طبیعی یا مصنوعی، ستونی زیبا ایجاد کنید که در محوریت فضا قرار دارد و میتواند ضمن خلق جذابیت بصری، ستون را محو کند. این ایده نیز تبدیل یک مشکل به فرصتی برای خلق زیبایی است.

 

20- صبحانه خوری ایجاد کنید

دیزاین ستون با ایجادمیز صبحانه خوری

به عنوان یک ایده جذاب تزیین ستون وسط پذیرایی، میتوانید به امتداد و گسترش آن فکر کنید. همان طور که در این تصویر میتوان دید، ستون دقیقا در گوشه چارچوب حدودی آشپزخانه بنا شده است. به همین دلیل امکان ایجاد یک جزیره یا صبحانه خوری فراهم میگردد. با کمک همین ایده میتوانید از فضا به طور بهینه استفاده کنید و لذت ببرید.

 

کلام آخر

اگر شما هم از وجود ستون وسط پذیرایی کلافه هستید، کاملا حق دارید. اما خلاقیت و ایده پردازی برای تزیین ستون وسط پذیرایی به شدت میتواند جذاب باشد. کافی است که کمک این ایده ها و قوه خلاقیت شخصی خودتان، فضای خانه را مدنظر داشته باشید و بهترین گزینه را برای تزیین ستون وسط پذیرایی انتخاب کنید.

ایده شما برای تزیین ستون وسط پذیرایی چیست؟ نظرتان را برای ما بنویسید.

 

منابع:

How to Hide a Pillar in a Living Room - Column Decor Ideas - Bark and Chase

12 Best Column Decoration Ideas to Decorate a Column in Living Room (With Images) - roomdsign.com

برچسب ها:
ستون
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید