دکوراسیون آشپزخانه ساده برای شما که ساده‌پسندی!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

ویژگی‌های آشپزخانه ساده چیست؟ المان‌های مهم در دکوراسیون آشپزخانه ساده، ایده‌ها و مدل دکوراسیون آشپزخانه ساده

تا به حال نگاهی عمیق به اطراف محل زندگی‌تان کرده‌اید؟ دیزاین فضا تا چه اندازه بر روح و روان‌تان تاثیر داشته است؟ زندگی کردن در خانه‌های امروزی، تحول زیادی برای سبک زیست ما ایجاد کرده است. اهمیت توجه به دکوراسیون داخلی، بیش از پیش پر رنگ شده است. چرا که افراد برای آرامش، حس مطلوب و تجربه عالی، به یک محیط امن نیاز دارند. آشپزخانه به عنوان قلب خانه‌ها، دیزاینی ساده، شیک و متعادل می‌طلبد. به همین دلیل لازم است اطلاعاتی در خصوص انواع دکوراسیون آشپزخانه ساده کسب کنید.

در ادامه همراه ما باشید تا جزییات یک دکوراسیون آشپزخانه ساده را بررسی کنیم.

 

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

فضای آشپزخانه مثل هر بخش دیگری از خانه، نیاز به طراحی و پیاده سازی دارد. این فضا به دلیل کاربرد چند منظوره، بیش از سایر نواحی خانه مورد توجه است. ضرورت پرداختن به جزییات در آشپزخانه، یکی از پارامترهای مهمی است که باید آن را مدنظر داشته باشید. چرا که خلق فضاهای کاربردی و پرمصرف، با خلاقیت و طراحی مناسب امکان‌پذیر است. بخش مهمی از دکوراسیون یک آشپزخانه وابسته به شکل و فرم کابینت‌ها، ظاهر کفپوش و دیوارپوش آن به همراه دیزاین سقف آشپزخانه است. با این المان‌ها می‌توانید سبک طراحی دکوراسیون مطلوبی را اجرایی کنید.

 

ویژگی‌های آشپزخانه ساده چیست؟

ویژگی‌های آشپزخانه ساده چیست؟

مفهوم سادگی از دیدگاه هر فرد می‌تواند رنگ و بوی خاص خود را داشته باشد. ویژگی‌های یک آشپزخانه ساده، بسیار نسبی است. اما کلیت ماجرا، پرهیز از پیچیدگی است. درواقع شما باید تلاش کنید تا بدون استفاده از پیچ و تاب، اکسسوری‌های شلوغ و زرق و برق نامناسب، فضای آشپزخانه را تصور کنید. ویژگی‌های یک آشپزخانه ساده عبارتند از:

  1. طراحی ساده: آشپزخانه ساده معمولاً دارای طراحی ساده و کم جزییات است. از جمله عوامل مهم در طراحی آشپزخانه ساده می‌توان به استفاده از خطوط ساده، سطوح یکنواخت و تمرکز بر عملکرد نواحی مختلف اشاره کرد. شما هیچ پیچ و تاب یا المان غیرکاربردی در این فضا مشاهده نخواهید کرد.
  2. استفاده از مصالح ساده: برای آشپزخانه ساده از مصالح ساده استفاده می‌شود. این موضوع به معنای استفاده از متریال‌های ارزان قیمت نیست. بلکه متریال های بدون پیچیدگی ظاهری مدنظر قرار می‌گیرد. مثلاً استفاده از کابینت‌هایی از جنس چوب با طراحی ساده، سطوح ساخته شده از متریال‌هایی مانند چوب لمینیت یا مواد مصنوعی و سنگ مصنوعی، همگی در طراحی ساده مورد توجه قرار می‌گیرند.
  3. دستگاه‌های کوچک و کاربردی: آشپزخانه ساده معمولاً دارای دستگاه‌های کوچک و کاربردی است. شما هیچ لوازم و تجهیزات اضافه ای در این آشپزخانه مشاهده نخواهید کرد. لوازمی مانند یخچال‌ها و فریزرهای استاندارد، اجاق‌های گاز یا اجاق برقی، ماشین‌های قهوه‌ساز و دستگاه‌های ظرف‌شویی کوچک و ماشین لباسشویی از بدیهیات این فضا است. اما توجه داشته باشید که اهداف و سلیقه های متفاوت، موجب می‌شود تا تجهیزات مورد نیاز هر فرد در آشپزخانه ساده متفاوت باشد.
  4. فضای کمکی محدود: آشپزخانه ساده معمولاً فضای کمکی محدودی دارد و تمرکز بیشتر بر روی کارکرد و عملکرد عملی آشپزی است. این نوع آشپزخانه‌ها معمولاً برای فضای کوچکتر و منازل با محدودیت فضایی مناسب هستند.
  5. نورپردازی ساده: نورپردازی در آشپزخانه ساده معمولاً بسیار ساده و کاربردی انجام می‌شود. استفاده از نورهای روشنایی مستقیم برای روشنایی کافی در سراسر آشپزخانه، نورهای خطی برای دیزاین سقف یا کابینت‌ها و نور لوستر مناسب برای آشپزخانه انتخاب رایجی است.
  6. کابینت‌های محدود: آشپزخانه ساده معمولاً دارای فضای ذخیره‌سازی محدود است. در این آشپزخانه‌ها خبری از کابینت‌های سراسری از سقف تا کف نیست! بلکه همه چیز مطابق با ساده‌ترین نیازهای اولیه طراحی و پیاده سازی شده است.

در کل، ویژگی‌های یک آشپزخانه ساده شامل طراحی ساده، استفاده از مصالح ساده، دستگاه‌های کوچک و کاربردی، فضای کمکی و ذخیره‌سازی محدود با نورپردازی ساده است.

 

المان‌های مهم در دکوراسیون آشپزخانه ساده

المان‌های مهم در دکوراسیون آشپزخانه ساده

دکوراسیون آشپزخانه شامل عناصر مختلفی است که به آشپزخانه شما زیبایی و شکوه می بخشد. عنصر سادگی در آشپزخانه می‌تواند بر روی کاربرد، ظاهر و زیبایی کلی تاثیرگذار باشد. به همین دلیل در این بخش به المان های مهم در دکوراسیون آشپزخانه ساده اشاره می‌کنیم.

 

۱- کابینت‌های یک آشپزخانه ساده

کابینت‌ها و دراورهای یک آشپزخانه ساده

 انتخاب کابینت‌ها و دراورها با طرح و رنگ مناسب می تواند ظاهر آشپزخانه را بهبود بخشد. شما می توانید از متریال‌های مختلفی مانند چوب، MDF، PVC و یا فلز در بخش کابینت‌ها استفاده کنید. طرح و رنگ کابینت‌ها را با سبک دیگر عناصر آشپزخانه تطبیق دهید. یادتان باشد که کابینت‌های آشپزخانه ساده، معمولا هیچ اکسسوری نصبی ندارند. در این آشپزخانه‌ها همه چیز رنگ و بوی سادگی دارد و به راحتی می‌توانید از مشاهده ظاهر آن لذت ببرید. کابینت‌ها به شکلی خطی طراحی می‌شوند و معمولا طرح آن‌ها بسیار ساده است. سطوح پر نقش یا رویه کابینت شلوغ چندان مناسب این فضا نخواهد بود.

 

۲- رنگ آشپزخانه ساده

رنگ آشپزخانه ساده

رنگ یکی از عناصر مهمی است که می‌تواند شکل و ظاهر یک فضا را تحت تاثیر قرار دهد. در یک آشپزخانه ساده، رنگ فضا به شکلی است که می‌توانید سادگی را به راحتی لمس کنید. استفاده از تک رنگ در چنین فضاهایی بسیار رایج است. معمولا فضای آشپزخانه دارای رنگ‌های خنثی است. برای یک آشپزخانه ساده باید از رنگ‌هایی مثل سفید، طوسی، کرم و مشکی استفاده کنید. یادتان باشد که خلق هرگونه پیچیدگی، خطوط اضافی و موارد این‌چنینی می‌تواند رسالت طراحی ساده را ازبین ببرد.

 

۳- سطح کار یا رویه کابینت آشپزخانه ساده

سطح کار یا رویه کابینت آشپزخانه ساده

سطح کار یا همان رویه کابینت یکی از عناصر مهم در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می‌شود. انتخاب رویه کابینت مناسب که به طرح و رنگ کابینت‌ها، دیوار و کف سازگار باشد، می تواند یک  دکوراسیون آشپزخانه شیک برای شما ایجاد کند. استفاده از انواع متریال برای رویه کابینت مرسوم است و شما می‌توانید با استفاده از  سنگ مصنوعی، گرانیت و مرمر یک رویه مناسب داشته باشید. یادتان باشد که استفاده از کورین‌های پر نقش و شلوغ، سنگ‌های دارای طرح پیچیده و رگه های رنگی برای چنین فضایی چندان مناسب نیست. هرچند باید با دقت تمام جزییات را درنظر بگیرید. اما یادتان باشد که رویه‌های ساده معمولاً در انتخاب سطح کار استفاده می شوند.

 

۴- کاشی بین کابینت آشپزخانه ساده

کاشی بین کابینت آشپزخانه ساده

برای دکوراسیون آشپزخانه ساده، انتخاب متریال مناسب برای فضای بین کابینت‌ها و دیوارها ضروی است. انتخاب دیوارپوش مناسب نیز در دکوراسیون آشپزخانه مهم است. شما می توانید از متریال هایی مانند موزائیک، سرامیک، شیشه، استیل یا سنگ طبیعی برای پوشاندن دیوارهای پشت محوطه آشپزخانه استفاده کنید. این مواد می توانند آشپزخانه را از لحاظ ظاهری جذاب کنند و به آن طراوت و شکوه ببخشند. در این راستا باید پارامترهای مختلفی را بررسی کنید. مثلا اطمینان حاصل کنید که متریال انتخابی شما ضد حریق است، خش پذیری پایینی دارد، به راحتی تمیز خواهد شد و می‌تواند ظاهر مناسبی در آشپزخانه ایجاد کند! توجه به رنگ این متریال نیز موضوع مهمی است که باید در نگاه کلی به آن توجه داشته باشید.

 

۵- کفپوش مناسب آشپزخانه ساده

کفپوش مناسب آشپزخانه ساده

انتخاب کفپوش مناسب برای یک آشپزخانه شیک و ساده اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد برای انتخاب کفپوش دچار مشکل می‌شوند و نمی‌دانند چه کفپوشی برای فضای خاصی مثل آشپزخانه مناسب است. یادتان باشد که در انتخاب کفپوش برای دکوراسیون آشپزخانه ساده، لازم است تا اطلاعاتی کلی در خصوص آن داشته باشید و هوشمندانه دست به انتخاب بزنید. یادتان باشد که انتخاب کفپوش در فضایی مثل آشپزخانه که پر از پخت و پر و رفت و آمد است، اهمیت بالایی دارد.

  1. مقاومت در برابر رطوبت: آشپزخانه یک محیط با رطوبت بالا است، بنابراین کفپوش آشپزخانه باید مقاومت خوبی در برابر رطوبت داشته باشد. متریال‌هایی مثل سرامیک، پارکت ضد آب، وینیل (لاینل) و سنگ طبیعی مانند گرانیت یا مرمر مناسبی هستند.
  2. مقاومت در برابر لکه‌ و خش: آشپزخانه ممکن است با لکه‌ها، ضربه‌ها و خش‌های زیادی مواجه شود. بنابراین، کفپوش باید مقاومت خوبی در برابر این نوع آسیب‌ها داشته باشد. سرامیک، سنگ طبیعی و لمینت ضد خش از جمله متریال‌هایی هستند که به خوبی در برابر لکه‌ها و خش‌ها مقاومت دارند.
  3. سهولت نظافت: آشپزخانه فضایی است که به طور معمول با آشپزی و پخت و پز در تماس است، بنابراین کفپوش باید آسانی تمیز شود. متریا هایی مانند سرامیک، لمینیت، وینیل و سنگ طبیعی به راحتی قابل نظافت هستند و مناسب برای آشپزخانه خواهند بود. اما توجه داشته باشید که سنگ طبیعی به دلیل خاصیت جذب، لکه و رنگ را جذب می‌کند.
  4. ایمنی: کفپوش برای آشپزخانه باید دارای سطحی ضد لغزش باشد تا از سقوط و آسیب‌های ناشی از لغزندگی جلوگیری کند. در این مورد، سرامیک با پوشش ضد لغزش، لمینیت با تکنولوژی ضد لغزش و وینیل با پوشش ضد لغزش معمولاً انتخاب‌های خوبی هستند.
  5. ظاهر زیبا: علاوه بر ویژگی‌های عملکردی، کفپوش باید ظاهر زیبایی هم داشته باشد و با سبک و دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ باشد. در این مورد، سرامیک و سنگ طبیعی انتخاب‌های محبوبی هستند. اما همه چیز مرتبط با سبک طراحی و پیاده سازی است.

 

۶- لوازم جانبی و دکوراتیو آشپزخانه ساده

 لوازم جانبی و دکوراتیو آشپزخانه ساده

شاید اصلا به این نکته توجه نکرده باشید که آشپزخانه نیز مثل هر بخش دیگری از خانه، دارای اکسسوری‌های خاص خود است. استفاده از دکوراتیو مناسب می تواند دکوراسیون آشپزخانه را تکمیل کند. شما می توانید از کوسن های مناسب برای روی پاف صبحانه خوری، صندلی صبحانه خوری استفاده کنید. کمک گرفتن از انواع تابلوهای مخصوص آشپزخانه، گلدان ها، ظروف زیبا و یا دستمال های رومیزی می‌تواند ظاهر آشپزخانه را متحول کند. یادتان باشد که برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه ساده، استفاده از جزییات ممنوع نیست! بلکه انتخاب هوشمندانه اکسسوری‌های ساده و مناسب اهمیت زیادی دارد تا ظاهر کلی آشپزخانه را جذاب تر کند.

 

۷- نورپردازی آشپزخانه ساده

نورپردازی آشپزخانه ساده

 نورپردازی صحیح در آشپزخانه، ظاهر آن را تحت تأثیر قرار می دهد. برای یک آشپزخانه ساده از نورهای مستقیم و غیرمستقیم استفاده کنید. یادتان باشد که برای روشنایی مناسب، باید حتما از نور خطی، نور متمرکز یا طبیعی در سراسر آشپزخانه استفاده کنید. همچنین می توانید از روشنایی زیر کابینتی و روشنایی های دکوراتیو جهت  ایجاد جلوه های زیبا استفاده کنید.

 

۸- استفاده از لوازم تو کار در آشپزخانه ساده

استفاده از لوازم تو کار در آشپزخانه ساده

اکسسوری‌های آشپزخانه یا بر روی کابینت قرار می‌گیرند یا زیر آن جانمایی می‌شوند. اگر بتوانید از لوازم تو کار استفاده کنید، قطعا ظاهر آشپزخانه ساده شما به شدت جذاب می‌شود. لذت بردن از جزییات این‌چنینی اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای متفاوت از طراحی دکوراسیون آشپزخانه ساده داشته باشید.

 

ایده‌ها و مدل دکوراسیون آشپزخانه ساده

ایده‌هایی از دکوراسیون آشپزخانه ساده

با مشاهده عکس‌هایی از دکوراسیون آشپزخانه ساده می‌توانید متوجه جزییات ماجرا شوید و نمونه‌های اجرا شده واقعی ببینید. به همین دلیل مجموعه‌ای از آشپزخانه های ساده را در ادامه مشاهده می‌کنیم.

ایده‌هایی از دکوراسیون آشپزخانه ساده

جدیدترین ایده طراحی دکوراسیون آشپزخانه ساده با کمک کابینت های ساده و دیوارپوش تک رنگ و ساده بدون طرح

 

ایده‌هایی از دکوراسیون آشپزخانه ساده

خاص ترین ایده طراحی دکوراسیون آشپزخانه ساده با کابینت های زمینی محدود و دیوارپوش متفاوت در کنار رویه های خاص

 

ایده‌هایی از دکوراسیون آشپزخانه ساده

شیک ترین ایده طراحی دکوراسیون آشپزخانه ساده با کمک کابینت های محدود، فر تو کار و شلف ساده و مینیمال

 

ایده‌هایی از دکوراسیون آشپزخانه ساده

زیباترین ایده طراحی دکوراسیون آشپزخانه ساده 2023 با استفاده از کابینت های گلاس ساده و شیک

 

ایده‌هایی از دکوراسیون آشپزخانه ساده

خاص ترین ایده طراحی دکوراسیون آشپزخانه ساده تک رنگ سفید با کابینت های ساده و رویه چوبی شیک

 

ایده‌هایی از دکوراسیون آشپزخانه ساده

لوکس ترین ایده طراحی دکوراسیون آشپزخانه ساده با استفاده از کابینت های قدی ساده چوبی و رویه طرح مارول

 

ایده‌هایی از دکوراسیون آشپزخانه ساده

شیک ترین ایده طراحی دکوراسیون آشپزخانه ساده با استفاده از کابینت های مدرن ساده و شیک بدون دیتیل

 

کلام آخر

اگر عاشق سادگی هستید، قطعا دکوراسیون آشپزخانه ساده بهترین انتخاب برای شما است. در این مقاله تلاش کردیم تا جزییات و ویژگی‌های آشپزخانه ساده را بررسی کنیم. به همین دلیل با مطالعه جزییات می‌توانید به راحتی یک دکوراسیون آشپزخانه بی نظیر را تجربه کنید.

تجربه شما از آشپزخانه ساده چیست؟ برای ما نظرتان را کامنت کنید.
در صورت نیاز به طراحان دکوراسیون آشپزخانه می‌توانید از پروفایل‌های آن‌ها در بساز و بچین دیدن کنید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید