ایده‌های کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن، جا کم نمی‌آورید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

ایده‌های جدید برای طراحی کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن، چگونه مشکل کمبود جا در آشپزخانه کوچک بدون اپن را حل کنیم؟

حتما می‌دانید این روزها که شرایط اقتصادی و زندگی شهرنشینی صنعتی سبک و فرم زندگی ما را تغییر داده است، بسیاری از خانه‌ها تبدیل به آپارتمان‌های کوچک بدون اپن شده‌اند. متراژ پایین آپارتمان‌ها و اهمیت داشتن نقشه مناسب در محیط زندگی، شکل و فرم خانه‌ها را تغییر داده است. حذف اپن آشپزخانه جهت ایجاد چشم‌اندازی مناسب در منزل و دلباز کردن آن، یکی از تکنیک‌های جدیدی است که زیاد مشاهده می‌شود. چالش تهیه کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن برای افراد بسیار جدی است. به همین دلیل قصد داریم در بساز و بچین به چگونگی انتخاب کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن بپردازیم و ایده‌های به‌روز در این زمینه را ارائه کنیم.

پس اگر شما هم کنجکاو هستید و می‌خواهید در خصوص چگونگی سفارش کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن ایده‌های جدیدی را بررسی کنید، همراه ما باشید.

 

با مدل آشپزخانه کوچک آشنا شوید

شاید در گذشته خانه‌ها برای پذیرایی از مهمانان زیاد و تعداد اعضای خانواده بیش از 5 نفر طراحی و اجرا می‌شدند. اما امروزه آشپزخانه ها متناسب با متراژ خانه‌ها طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. زندگی شهرنشینی و پردغدغه، سبک زندگی اکثر افراد را تغییر داده است. همین تاثیرات در دنیای معماری نیز اثرگذار است و نتیجه آن طراحی هوشمندانه فضاها متناسب با نیاز خانواده‌ها و افراد است. در خانه‌های کوچک، قطعا تعداد مهمانان چندان بالا نیست و پخت‌وپز آنچنانی وجود ندارد! پس جانمایی با کوچک‌ترین و محدود‌ترین لوازم و امکانات اولویت بالایی دارد. معمولا کمبود فضا از بدیهیاتی است که در مدل آشپزخانه کوچک دیده می‌شود.

طراحی هوشمندانه موجب می‌شود تا کمبود فضا جبران شود و همه چیز در ابعادی مناسب برای یک زندگی نقلی فراهم باشد.

 

مدل آشپزخانه خیلی کوچک

با مدل آشپزخانه خیلی کوچک آشنا شوید

وقتی صحبت از آشپزخانه خیلی کوچک به میان می‌آید، لازم است بدانید که فضایی برای جانمایی لوازم تجملاتی وجود ندارد و معمولا لوازم و امکانات اولیه زندگی در این آشپزخانه خیلی کوچک پیش‌بینی شده است. محدودیت متراژ در این خانه‌ها یکی از مشخصه‌های اصلی است که دیده می‌شود. به همین دلیل لازم است تا همه چیز به شکلی ساده، مینیمال و اصولی طراحی شود. استفاده از سینک کوچک، جانمایی یخچال و لباسشویی نهایت امکانات چنین آشپزخانه‌ای است. معمولا عدم وجود اپن و جزیره در این سبک آشپزخانه‌ها بدیهی است. به همین دلیل طراح داخلی برای چنین فضاهایی تلاش می‌کند تا به‌روزترین لوازم را برای استفاده حداکثری از ظرفیت فضا به کار گیرد.

 

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین کابینت کلاسیک سفید با ترکیب رنگ مختلف 1401-2022

 

آشپزخانه کوچک بدون اپن چگونه است؟

از زمانی که خانه‌های قدیمی به آپارتمان‌های امروزی تغییر شکل داد بیش از 20 سال می‌گذرد. کوچک‌شدن متراژ خانه‌ها خصوصا در شهرهای بزرگ و گران‌قیمت امری رایج است. به همین دلیل پس از همه‌گیرشدن آشپزخانه اپن در خانه‌های ایرانی، امروزه آشپزخانه‌های بدون اپن را مشاهده می‌کنید. این آشپزخانه‌ها تعداد کابینت محدودتری دارند، چرا که در فضای اپن آشپزخانه معمولا چند کابینت قرار می‌گرفت که در سازمان‌دهی لوازم آشپزخانه بسیار کاربردی بود. با حذف اپن خانه‌ها دلبازتر به نظر می‌رسد و جذابیت آن‌ها با یکسان‌شدن فضای کف و سالن پذیرایی بیشتر است. همین موضوع این سبک خانه‌ها را موردپسند قرار داده است.

بهتر است بدانید که استفاده حداکثر از فضای آشپزخانه در چنین پلان‌هایی بسیار ضروری است.

 

نقش کابینت در آشپزخانه

شاید در نگاه اولی که وارد یک خانه می‌شوید، المان‌های مهم دیگری در نظرتان جلوه داشته باشد. اما کافی است چند ساعت در خانه بمانید تا متوجه اهمیت آشپزخانه به عنوان قلب خانه شوید. آشپزخانه خصوصا در خانه‌های ایرانی نقش مهمی دارد. محل پذیرایی از مهمانان، محل پخت‌وپز و آماده‌سازی لوازم پذیرایی، محل سامان‌دهی لوازم برقی مخصوص آشپزخانه و ظروف همگی در حوالی آشپزخانه است. پس باید برای سامان‌دهی لوازم، خوراکی‌ها و ظروف، قفسه‌ها، شلف‌ها و کابینت‌های مطلوبی طراحی شود. در طراحی کابینت، اهمیت سبک دکوراسیون داخلی، متراژ و ابعاد آشپزخانه بسیار زیاد است. طراحان بر اساس همین پارامترها دست به ایده‌پردازی و طراحی می‌زنند.

 

مزایای طراحی کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، آشپزخانه‌های بدون اپن چه مزایایی دارند. محدودسازی فضا حتی با استفاده از یک خط‌کشی ساده یا تغییر رنگ محیط می‌تواند دامنه دید افراد را تحت تاثیر قرار دهد. در خانه‌های امروزی که فضای بسیار محدودی وجود دارد و قیمت هر متر مربع آن سر به فلک می‌کشد، قطعا استفاده حداکثری از فضا برای بزرگتر دیده‌شدن آن اهمیت ویژه‌ای دارد. طراحی کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن نیز از همین نظر اهمیت دارد. زمانی که دست به طراحی چنین فضایی می‌زنید، قطعا نتایج شگفت‌انگیز آن در محیط خانه قابل ملاحظه است. در ادامه به مزایای مختلف طراحی کابینت به این شکل اشاره می‌کنیم.

  • امکان استفاده از حداکثر فضای موجود برای آشپزخانه
  • ایجاد وسعت دید در فضای محدود یک واحد آپارتمان
  • امکان طراحی به سبک مدرن و مینیمال برای بزرگتر به نظر رسیدن فضا
  • هزینه پایین طراحی و اجرای کابینت در آشپزخانه کوچک بدون اپن
  • امکان طراحی و پیاده‌سازی در کم‌ترین زمان ممکن
  • ایجاد فضایی برای ایده‌پردازی و خلاقیت در طراحی کاربردی

 

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن چگونه است؟

تا اینجا متوجه شده‌اید که در آشپزخانه‌های بدون اپن چه حال و هوایی وجود دارد و محدودیت‌های موجود در آن چیست. چالش اصلی چنین فضاهایی کابینت است! شما در واقع باید بدانید که استفاده از کل فضای آشپزخانه برای ایجاد کابینت‌های کاربردی اهمیت زیادی دارد. با اطلاع از این موضوع می‌توانید به راحتی تصمیم‌گیری کنید و از ایده‌های موجود استفاده کنید. کابینت آشپزخانه‌های بدون اپن معمولا ارتفاع بیشتری دارند تا نیاز شما را برآورده کنند. استفاده از اکسسوری‌های مخصوص کابینت، سوپری‌ها و قفسه‌های خاص بسیار رایج است. هرچند هزینه ساخت و طراحی چنین فضاهایی بالا است، اما اولویت با استفاده حداکثری از فضاها است. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این مدل کابینت‌ها می‌پردازیم.

 

1- رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک بدون اپن

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که می‌تواند یک فضای کوچک را بزرگ‌تر نمایش دهد، رنگ است. توجه به رنگ کابینت‌ها می‌تواند به بهترین شکل ممکن فضا را متحول کند. به همین دلیل باید حتما در طراحی به آن توجه شود. معمولا رنگ کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن روشن انتخاب می‌شود تا فضا حالتی گرفته نداشته باشد و خط دید طولانی‌تر از ابعاد واقعی احساس شود. استفاده از رنگ‌های ترکیبی یا ایجاد خطوط برای خلق پرسپکتیو نیز، یکی دیگر از ترفندهای رایج در چنین فضاهایی است.

 

2- سبک کابینت برای آشپزخانه کوچک

انتخاب سبک دکوراسیون در خانه‌های کوچک موضوعی بسیار کلیدی است. معمولا فضاهای کوچک پتانسیل خوبی برای طراحی و پیاده‌سازی سبک کلاسیک ندارند. شلوغی بیش از حد و پرداختن به جزییات از جمله رایج‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند خانه‌های کوچک را کوچک‌تر نشان دهد و حس آرامش را از بین ببرد. به همین دلیل سبک کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن معمولا به صورت مدرن یا مینیمال طراحی می‌شود تا استفاده حداکثری از فضا به همراه جزییات کم فراهم گردد.

 

پیشنهاد مطالعه: چگونه کابینت کلاسیک ارزان بسازیم

 

3- نورپردازی کابینت برای آشپزخانه کوچک

استفاده از نور تکنیک هوشمندانه‌ای است که برای فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه نور در یک فضا بیشتر باشد، وسعت دید افزایش می‌یابد. جالب است بدانید که طراحان حرفه‌ای حتی با کمک نورهای خطی می‌توانند پرسپکتیو فضا را افزایش دهند و ابعاد یک آشپزخانه کوچک را بزرگ‌تر از اندازه واقعی نشان دهند. همین تکنیک‌ها می‌تواند برای ایجاد یک فضای عالی مورد استفاده قرار گیرد و نتایج شگفت‌انگیزی داشته باشد.

 

4- خلاقیت در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

به عنوان یک راهکار جالب دیگر، بهتر است به عنصر خلاقیت اشاره کرد. طراحان داخلی با در نظر گرفتن تمام جزییات و پارامترها دست به طراحی می‌زنند. ایده‌پردازی بر اساس نیازهای کارفرما و محدودیت‌های فضا، یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک طراحی محسوب می‌شود. به همین دلیل لازم است تا در این زمینه از ایده‌های جدید استفاده کنید. ساخت میزهای تاشو، صندلی‌های تاشو کابینتی به همراه اکسسوری‌های کابینتی می‌تواند امکان خلاقیت در فضا را افزایش دهد و همه چیز را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد.

 

5- استفاده هوشمندانه از شلف در کابینت آشپزخانه کوچک

استفاده از شلف یکی از جدیدترین تکنیک‌هایی است که برای فضاهای کوچک و بزرگ استفاده می‌شود. معمولا اگر نیاز کارفرما اجازه دهد که فضاهای کمتری برای جانمایی لوازم داشته باشد، شلف‌ها بهترین روش برای ایجاد یک فضای خاص، زیبا و مناسب هستند. لوازم آشپزخانه دکوراتیو، گلدان و ظروف از رایج‌ترین المان‌هایی است که همراه با شلف استفاده می‌شود و می‌تواند فضا را به شدت متحول کند.

 

جدیدترین ایده‌های کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

استفاده از ایده‌های جدید می‌تواند مهم‌ترین بخش ماجرا باشد. زمانی که شما به عنوان طراح یا کارفرما از جدیدترین ایده‌های طراحی کابینت آشپزخانه مطلع باشید، قطعا در یک طوفان فکری می‌توانید به نتیجه خوبی برسید. آگاهی از جزییات و تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند تا نتیجه عالی از طراحی مشاهده کنید و از حضور در این فضا لذت ببرید.

 کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

استفاده از کانتر بدون دارا بودن کابینت برای ایجاد فضایی مناسب صبحانه‌خوری در آشپزخانه کوچک بدون اپن مدرن و شیک

 

بهترین کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

استفاده از کابینت‌های رنگ روشن با کفپوش روشن و حداقل امکانات در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

 

جدیدترین کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

ایده عالی برای کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن به همراه کابینت سراسری و استفاده از بخش خاصی به عنوان محل جانمایی فر و یخچال

 

خاص ترین کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن با کمک کابینت‌های پلی اورتان سراسری در عرض با کابینت ایستاده و بلند تا سقف آشپزخانه

 

لوکس ترین کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن با استفاده از کابینت ساده در عرض سالن پذیرایی و عدم محدودسازی آشپزخانه و سالن

 

جذاب ترین کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

آشپزخانه کوچک بدون اپن به سبک مینیمال با دارا بودن کابینت‌های ساده به رنگ روشن و استفاده از شلف‌های ساده جهت دیزاین فضا

 

 کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن 1402

دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن با استفاده از کابینت بلند ایستاده و کابینت هوایی به شکل ویترین با رنگ روشن دیوار، کابینت و کف

 

جدیدترین و بهترین کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن 1402

ایده طراحی کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن با استفاده از شلف و کاربردی کردن فضای خارجی آشپزخانه به کمک کابینت متحرک

 

زیباترین کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن 1402

طراحی و پیاده‌سازی کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن با استفاده از طراحی موازی و کمک گرفتن از کابینت‌های کم‌عرض اما مرتفع

 

خاص ترین کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن 1402

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن با کمک شلف و کابینت‌های ساده و سطح سراسری با دارا بودن نورگیر عالی در آشپزخانه

 

بهترین کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن امسال

ایده طراحی کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن با استفاده از شلف‌های سراسری و کابینت‌های دکوراتیو پلی‌اورتان مناسب دکوراسیون مدرن و نئوکلاسیک

 

 کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن شیک و خاص

ساده‌ترین و ارزان‌ترین ایده طراحی کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن با کمترین میزان کابینت زمینی و هوایی 

 

خلاصه مطلب

زندگی در آپارتمان‌های کوچک با محدودیت‌های فراوانی همراه است. متراژ پایین واحدهای آپارتمانی، ضرورت ایده‌پردازی برای طراحی خلاقانه یک فضای کاربردی و مطلوب را ایجاد کرده است. شاید در خانه‌های اروپایی آشپزخانه تنها فضایی برای گرم‌کردن خوراکی‌ها یا قراردادن یخچال باشد! اما در ایران با توجه به سبک زندگی و رفت‌وآمدهای متعدد، آشپزخانه فضایی برای فراهم‌کردن امکاناتی جهت دورهمی و لذت‌بردن از دقایق مختلف با دوستان و اهالی خانه است. به همین دلیل باید برای طراحی خلاقانه آشپزخانه کوچک بدون اپن وقت کافی اختصاص داده شود. با طراحی هوشمندانه این بخش می‌توانید ضمن تامین نیازهای کارفرما، شرایط را برای بروز طرح‌های خلاقانه خودتان فراهم کنید. طراحی ابزارها و اکسسوری‌هایی که امکان باز و جمع شدن داشته باشند، از رایج‌ترین و مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توانید برای آن وقت صرف کنید.

استفاده از ایده‌های به‌روز و جذابی که بساز و بچین در اختیار شما قرار داده است، ذهن‌تان را برای شروع آماده می‌کند. پس با دقت به آن‌ها نگاه کنید و ایده بگیرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید