پارتیشن حمام، از کاربرد و مزایا تا مدل‌ها و قیمت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

پارتیشن حمام چیست؟ کاربرد پارتیشن حمام، انواع پارتیشن حمام، انواع پارتیشن حمام شیشه‌ای، مزیت استفاده از پارتیشن حمام، قیمت پارتیشن حمام

همیشه چیزهایی در دنیا وجود دارند که ممکن است روزی به آن‌ها نیاز پیدا کنیم. پارتیشن حمام نوعی جداره پرکاربرد در حمام بوده که مانع از پاشیدن آب به سایر بخش‌ها می‌شود در نتیجه حمام همیشه تمیز و مرتب خواهد بود و در صورت وجود توالت فرنگی/ ایرانی یا هر وسایل دیگری مانند ماشین لباسشویی و ... هیچ چیز دیگری خیس نخواهد شد که از ظرفیت حمام می‌توان در موارد دیگری هم استفاده کرد.

 

پارتیشن حمام چیست؟

پارتیشن حمام شیشه ای

پارتیشن حمام، پانل جداکننده

پارتیشن‌ها وسیله‌ای برای جداسازی هستند که از آن‌ها نه تنها در محیط اداری و خانه استفاده می‌شود بلکه می‌توان در فضاهای مرطوب مانند حمام هم استفاده کرد. پارتیشن حمام نام‌های مختلفی دارد که از آن با عناوین پارتیشن دوش، کابین دوش و دور دوشی یاد می‌شود که اشتباه بوده و مناسب‌ترین نام همان پارتیشن است. پارتیشن‌های حمام نوعی شیشه سکوریت بوده که در کنار دوش یا وان نصب می‌شوند تا مانع از پاشیدن آب به قسمت‌های دیگر شوند.

در گذشته که هنوز پارتیشن وجود نداشت یا استفاده از آن فراگیر نشده بود، از پرده حمام استفاده می‌شد. پرده‌های حمام با خیس شدن و جذب رطوبت پس از مدتی کثیف می‌شدند و نیاز به شستشو داشتند؛ از سویی دیگر با کشیدن آن به کناره‌ها یا باز کردن به طور کامل گاهی به میله بالایی گیر می‌کرد. به همین دلیل این ایده به وجود آمد که به جای پرده حمام از وسیله‌ای بهتر و با دوام استفاده شود که پارتیشن‌ها به وجود آمدند.

 

کاربرد پارتیشن حمام

پارتیشن حمام رنگی

پارتیشن حمام ساده

پارتیشن‌ها که برای جداسازی محیط به کار می‌روند از گذشته‌های دور وجود داشته‌اند و در هر دوره شاهد متنوع‌تر شدن مدل آن‌ها هستیم. از پارتیشن حمام در خانه‌های بزرگ و کوچک می‌توان استفاده کرد که عموما برای جداسازی حمام از سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارتیشن‌ها همچون سکوریت و جداکننده عمل کرده و اجازه پاشش آب به اطراف را نمی‌دهند در نتیجه به غیر از قسمت داخلی جای دیگری خیس نخواهد شد.

افرادی که از پارتیشن حمام در منزل خود استفاده می‌کنند در صورت وجود فضای کافی می‌توانند بخشی را به موارد زیر اختصاص دهند، از جمله:

  • روشویی (سینک)
  • توالت فرنگی
  • توالت ایرانی
  • ماشین لباسشویی
  • خشک کن
  • سبد لباس
  • ....

از طریق پارتیشن فضای بهینه به وجود آمده در نتیجه حمام تبدیل به محیطی چند کاربره می‌شود. پارتیشن‌ها نمای شیک و زیبایی به حمام بخشیده و به دلیل اینکه باعث می‌شوند آب به جایی نفوذ نکند، سایر نقاط حمام همیشه تمیز باقی می‌ماند.

 

انواع پارتیشن حمام

پارتیشن حمام بهترین ایده جدا کردن فضا از یکدیگر

نمای شیک و زیبای پارتیشن حمام

پارتیشن‌های حمام موجود در بازار دو نوع هستند:

  • پارتیشن شیشه‌ای
  • پارتیشن طلقی

از آنجایی که حمام نیاز به شستن در و دیوار دارد باید از مواد شیمیایی استفاده شود؛ پارتیشن‌های شیشه‌ای در برابر مواد شیمایی مقاوم‌تر بوده و راحت‌تر تمیز می‌شوند. پارتیشن شیشه‌ای مدرن و شیک‌ به نظر می‌رسد که مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی و ضربه دارد و مطابق استانداردهای جهانی ساخته شده است.

پارتیشن‌های طلقی قابلیت ایجاد برش و منحنی‌های مختلف را داشته که به دلیل وزن کم، راحت‌تر جا به جا می‌شود. افرادی که به هر دلیلی از شکستن شیشه هراس دارند می‌توانند پارتیشن‌های طلقی را جایگزین پارتیشن‌های شیشه‌ای نمایند اما چنین پارتیشن‌هایی در برابر مواد شیمیایی مقاومت چندان زیادی ندارند.

هر دو نوع پارتیشن‌های شیشه‌ای و طلقی ممکن است تا سقف امتداد یافته و یک محیط بسته را در حمام به وجود آورند یا اینکه کمی از سقف فاصله داشته باشند. مدل‌های فاصله دار طوری ساخته شده‌اند که از سر دوش کمی بالاتر بوده و مانع از پاشش آب به اطراف شوند. پارتیشن‌ها می‌توانند کاملا شفاف بوده یا اینکه مات باشند که انتخاب آن سلیقه‌ای است.

 

انواع پارتیشن حمام شیشه‌ای

پارتیشن حمام

پارتیشن حمام بر روی نیم دیوار

پارتیشن‌های شیشه‌ای به دلیل داشتن مزیت‌های بیشتر نسبت به نوع طلقی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند از این رو شاهد وجود مدل‌های متنوع از آن در بازار هستیم. انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای حمام عبارتند از:

  • پارتیشن حمام شیشه‌ای فریم لس: پارتیشن‌های شیشه فریم لس دارای شیشه سکوریت با ضخامت 10 میلی متری بوده که مقاومت بسیار بالایی دارد و ضد آب و ضد پوسیدگی است. رنگ نقره‌ای (مات و براق) و همچنین طلایی فریم لس‌ها بسیار مورد پسند افراد قرار گرفته است که ضمن ایجاد نمای زیبا، نگهداری و تمیز کردن آن راحت‌تر است.
  • پارتیشن حمام شیشه‌ای نیم فریم: ضخامت پارتیشن‌های شیشه‌ای نیم فریم 6 میلی متر بوده که فریم آن از جنس آلومینیوم با استحکام بالا است که به دیوار متصل می‌شود. پارتیشن‌های نیم فریم در رنگ‌های نقره‌ای براق یا مات، طلایی و سفید وجود دارند که معمولا در برش‌های گرد و نیم دایره موجود هستند.
  • پارتیشن حمام شیشه‌ای فریم دار: پارتیشن‌های فریم دار ضخامت 6 میلی متری داشته که در چهار طرف آن آلومینیوم وجود دارد و معمولا در رنگ‌های سفید، نقره‌ای (مات و براق)، طلایی (مات و براق)، زیتونی براق و مشکی مات وجود دارد. به دلیل وجود فریم، قیمت چنین پارتیشن‌هایی نسبت به سایر پارتیشن‌های حمام بسیار کمتر است.‌

 

بخوانید:

 

مزیت استفاده از پارتیشن حمام

پارتیشن حمام شیشه ای

پارتیشن حمام نیمه پوشیده

پارتیشن‌های حمام فروش بسیار خوبی دارند و هر روزه شاهد گسترش استفاده از آن هستیم. استقبال بی نظیر از پارتیشن‌های حمام به دلیل وجود مزایای مختلف در آن‌ها است، از جمله:

  • قابلیت استفاده از حمام به طور همزمان توسط افراد مختلف
  • جلوگیری از پوسیدگی درب حمام به دلیل رطوبت و بخار
  • وجود تنوع بسیار بالا و متناسب با فضای حمام
  • ایجاد تعادل در دما و حفظ گرمای داخل حمام
  • جلوگیری از پخش شدن آب به اطراف
  • جداسازی حمام از سرویس بهداشتی
  • جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایی
  • ظاهر بسیار جذاب و فریبنده

 

اندازه پارتیشن حمام

نمایی از پارتیشن حمام

از آنجایی که حمام‌ها از نظر مساحت با یکدیگر متفاوت هستند، پارتیشن حمام را باید به طور اختصاصی و سفارشی تهیه کرد. معمولا عرض پارتیشن کم در نظر گرفته می‌شود تا از ایجاد سنگینی بیش از حد جلوگیری شده و بتوان در حمام‌های بزرگ بسته به محیط آن‌ها را در کنار یکدیگر چیدمان کرد. معمولا عرض پارتیشن‌های شیشه‌ای بین 50 تا 70 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود که زیر 50 سانت کارایی چندانی نداشته و بالای 70 سانت نیاز به جک‌های نگهدارنده دارد.

 

بخوانید:

 

قیمت پارتیشن حمام

طراحی مدرن با پارتیشن حمام

پارتیشن‌های حمام توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌‌شوند که از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. از سویی دیگر عرض، طول، ضخامت، کیفیت، وجود یا عدم وجود جک‌های نگهدارنده و ... همگی بر روی قیمت نهایی تاثیر می‌گذارند. پارتیشن‌های حمامی قیمت مشخص نداشته و بر اساس سفارش قیمت نهایی آن معلوم می‌شود اما هرچه که باشد ارزش هزینه کردن و بهره‌مند شدن از مزایای آن را دارد.

برای گرفتن قیمت می‌توانید به سازندگان و فروشندگان پارتیشن در بساز و بچین سر بزنید.

 

بخوانید:

 

کلام آخر

طراحی خانه مدرن محدود به اتاق نشیمن، سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق‌ها نیست بلکه پا فراتر گذاشته و در قسمت‌هایی مانند حمام نیز اهمیت یافته است. متریال‌ها و المان‌های مختلفی برای زیباسازی محیط و بهره‌مند شدن از مزایای آن وجود دارند که پارتیشن‌های شیشه‌ای یا طلقی یکی از این موارد هستند. پارتیشن‌های شیشه‌ای نسبت به نوع طلقی رایج‌تر بوده که حس جدیدی از زیبایی و طراوت را به ارمغان می‌آورند و با ایجاد طرح سندبلاست می‌توان مانع از دیده شدن محوطه داخل آن شد.

در این قسمت از سایت بساز و بچین به صفر تا صد پارتیشن حمام پرداخته شد که امیدواریم مورد پسند شما واقع شده باشد و بخشی از سوالات شما را پاسخگو باشیم.

اگر شما هم تجربه استفاده از پارتیشن حمام را دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و با طلایی کردن ستاره‌ها به تیم بساز و بچین امتیاز دهید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید