9 علت گرم و سرد شدن ناگهانی آب گرم حمام

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
تعداد رای‌دهندگان:
۴
۵

در این مقاله قصد داریم شما را با عوامل سرد و گرم شدن وسایل گرمایشی از جمله پکیج، آشنا کنیم تا با رفع این مشکل، بتوانید از دوش گرفتن لذت ببرید.

 همه ما در طول زندگی با حداقل یکبار تجربه آزاردهنده تغییرات ناگهانی دمای آب گرم حمام روبرو بوده ایم. این تجربه آزاردهنده نشان از مشکلی در وسیله گرمایشی حمام و یا لوله های مرتبط به آن دارد. برای این مشکلات علل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود تا آبگرمکن و یا پکیج، عملکرد خوبی نداشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با عوامل سرد و گرم شدن وسایل گرمایشی از جمله پکیج، آشنا کنیم تا با رفع این مشکل، بتوانید از دوش گرفتن لذت ببرید.

 

عوامل تاثیرگذار در سرد و گرم شدن آب حمام

برخی خرابی‌های وسایل گرمایشی مانند آبگرمکن و پکیج، باعث می‌شود تا با نوسانات دمایی در آب گرم مشرفی خود روبرو شوید. این مشکل به خصوص در زمانی که حمام می‌روید، برای شما دردسرساز خواهد بود. به عنوان مثال یا آب آنقدر سرد است که از شدت سرما به خود می‌لرزید و یا آنقدر گرم است که پوست شما سرخ، می‌شود. دلایل زیادی وجود دارد که باعث روبرویی شما، با چنین مشکلاتی می‌شود. یک بررسی کوتاه کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی مشکل را رفع کنید. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

رسوب گرفتن وسایل گرمایشی

یکی از علت‌های رایج گرم و سرد شدن وسایل گرمایشی، از جمله پکیج، رسوب گرفتن این دستگاه‌ها است. بنابراین بهتر است بعد از مدتی کار، نسبت به جرم‌گیری این وسایل اقدام کنید. در واقع شما می‌توانید با اسیدشویی و رسوب‌زدایی از پکیج، مشکل سرد و گرم شدن آب حمام را برطرف کنید.

 

کاهش فشار آب

کاهش فشار آب، روی عملکرد پکیج و آبگرمکن، تاثیرگذار است. به عنوان مثال کم فشاری آب، باعث می‌شود تا آب حمام به طور ناگهانی سرد و یا گرم شود. در چنین شرایطی به شما پیشنهاد می‌کنیم که به جای دست‌کاری آبگرمکن و یا پکیج، از یک پمپ آب استفاده کنید.

 

تعمیر پکیج

 

فاصله زیاد بین حمام و وسیله گرمایشی

اگر فاصله بین حمام و پکیج شما زیاد باشد با نوسانات دمایی رو به رو می‌شوید. به این دلیل که آب گرم باید یک مسیر طولانی را طی کند تا به حمام برسد. در نتیجه آب با افت دما رو به رو می‌شود. برای رفع این مشکل، پیشنهاد می‌کنیم تا پکیج را در فاصله کوتاهی از حمام خود نصب کنید. در غیر این صورت بهتر است لوله‌ها را عایق‌بندی کنید. این کار باعث می‌شود تا افت دمای آب، کمتر اتفاق بیفتد.

 

خرابی فلومتر

اگر اسم دبی سنج تا به حال به گوش شما نخورده است، باید بگوییم که این دستگاه برای اندازه‌گیری آب گرم و سرد در پکیج و آبگرمکن دیواری، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که این قطعه خراب و یا فرسوده باشد ، آب گرم دستگاه دچار نقص شده و دیگر گرم، نخواهد شد. در چنین شرایطی، اگر تعمیرکار پکیج، خرابی این دستگاه را عاملی برای نوسانات آب گرم و سرد تشخیص داد، بهتر است نسبت به تعمیر پکیج اقدام کنید.

 

نقص در پمپ سیرکولاتور

نقص در یکی از قطعات پکیج دیواری، باعث می‌شود تا آب حمام گرم و سرد شود. به عنوان مثال پمپ سیرکولاتور از جمله قطعاتی است که باعث می‌شود تا آب در مدار گرمایش به جریان بیفتد. در صورتی که فشار آب با افت رو به رو شود، احتمال معیوب بودن این قطعه وجود دارد. در چنین شرایطی پکیج دیگر آب کافی ندارد و پمپ به صورت خالی و خشک کار می‌کند. در صورت عدم تعمیر این قطعه، احتمال سوختن پمپ دستگاه، وجود دارد.

همچنین در صورتی که صافی و یا فیلتر در مسیر لوله‌های برگشتی از رادیاتور وجود نداشته باشد، پمپ سیرکولاتور را با مشکل روبه رو می‌کند. در این شرایط رسوب آب به بدنه رسیده و در عملکرد این پمپ و در نتیجه گرمی و سردی آب، تاثیر می‌گذارد. اگر برای شما هم چنین مشکلی پیش آمد، پیشنهاد می‌کنیم که از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید تا پکیج و پمپ سیرکولاتور را شستشو دهد.

 

نقص در پرشر فن

یکی از دلایل رایج که به سرد و گرم شدن ناگهانی آب حمام منجر می‌شود، نقص در پرشر فن پکیج است. وظیفه این قطعه کلیدی در پکیج، کنترل روشن و خاموش شدن فن است. هرگونه نقض در آن، شما را هنگام استفاده از حمام، به دردسر می‌اندازد.

 

سرویس و تعمیر پکیج

 

نقص در سنسور حرارتی

یکی از قطعات مهم پکیج، سنسور NTC است. وظیفه این سنسور تنظیم و ثابت نگه داشتن آب در یک دمای متعادل است. برخی عوامل مانند ترک خوردگی، گرد و غبار و ... باعث می‌شود تا در عملکرد این سنسور اختلال ایجاد شود. در این صورت وقتی به حمام می‌روید، آب حمام به یکباره گرم و یا سرد می‌شود.

برای رفع این مشکل، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا قبل از بروز صدمات بیشتر، در هزینه‌ی تعمیر خود، صرفه‌جویی کرده باشید.

 

شعله را کنترل کنید

اگر تنظیمات شعله‌ی پکیج بهم بخورد، آب با سرعت بسیار زیاد به دمای 60 درجه می‌رسد. این سرعت بالا در گرم شدن آب، نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که تنظیمات شعله پکیج دیواری، بهم خورده است. در چنین شرایطی دستگاه خاموش می‌شود و بعد از مدتی، آب سرد می‌شود. برای این منظور بهتر است تا شعله‌ی پکیج دیواری را تعمیر کنید. تنظیم شعله‌ی پکیج، کمک می‌کند تا مشکل سرد و گرم شدن آب حمام، حل شود.

 

خرابی فلوسوئیچ

اگر زمانی که شیر آب گرم را باز می‌کنید، گرمای زیاد آب شما را اذیت می‌کند و پس از باز کردن آبسرد، برای برقراری تعادل، آب به یکباره سرد می‌شود. احتمال اختلال در فلوسوئیچ وجود دارد و لازم است قطعه مذکور از نظر فنی، بررسی شود.

ما در این مقاله به بررسی علت‌های سرد و گرم شدن ناگهانی آب حمام و رفع مشکل احتمالی در پکیج پرداختیم. فرقی ندارد که پکیج دیواری شما از چه برندی است، حجم آن چقدر است و برای چه مکانی از آن استفاده می‌کنید. پکیج دستگاه پرمصرفی است و تقریبا در تمام فصول سال از آن استفاده می شود. در ماه‌های گرم سال برای تولید آب گرم مصرفی و در فصول سرد برای گرمایش رادیاتور و شوفاژ و گرم کردن محیط از پکیج استفاده می شود. این استفاده مداوم باعث می شود که به مرور عمر پکیج دیواری کوتاه تر شود و بیشتر به سرویس و تعمیر پکیج نیاز داشته باشد. همچنین وجود رسوبات و مواد معدنی محلول در آب باعث ایجاد رسوبات در سیستم لوله کشی پکیج می‌شود و کم کم دستگاه را از کار خواهد انداخت. برای نگهداری صحیح و طولانی مدت از این دستگاه باید به صورت دوره‌ای پکیج را سرویس کنید. 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
محمد باقر عباسی
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳

مطالب بسیار آموزنده و کار آمد بود ممنون از عوامل برنامه

پاسخ
محسن
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲

سلام من داخل خونه ام همه مصرفی ها آب گرم با فشار مناسب استفاده میشه فقط حمام زمانی که شیر آب رو تا آخر باز میکنیم آب سرد میشه و البته فشار آب هم خیلی خوبه و سیستم هم پکیچ هستش غیر از حمام همه مصرفی ها معمولی‌هستن .امکان داره راهنمایی کنین

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید