انواع دوش حمام، فشار بیشتر اما مصرف کمتر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

آشنایی با انواع دوش حمام شامل: دوش حمام کلاسیک، دوش حمام ترکیبی با وان حمام، دوش حمام توکار یا مخفی، پنل دوش حمام، دوش حمام با سردوش بزرگ و طراحی مدرن

دوش یکی از بهترین ویژگی‌های حمام است که فرصتی را برای ریلکس کردن و تجدید قوا فراهم می‌کند و خوشبختانه امروزه انواع مختلفی از دوش‌های حمام طراحی و تولید شده‌اند و گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد.

اگرچه انواع دوش حمام در بازار موجود است، باید بدانید که چگونه دوش مناسب را انتخاب کنید که متناسب با فضای حمام، لوله کشی و ترجیحات شما باشد.

در ادامه این بخش از بساز و بچین، نکات کلیدی برای انتخاب دوش حمام را بخوانید و با انواع دوش حمام آشنا شوید.

 

پیشنهاد مطالعه: ایده کاربردی برای دکوراسیون حمام با چند طراحی زیبا و ارزان!

 

چگونه بهترین دوش حمام را انتخاب کنید

در هنگام انتخاب و خرید دوش حمام، باید چند موضوع مهم را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید:

 

بودجه خرید دوش حمام

بودجه شما یکی از عوامل اولیه است که تعیین می‌کند چه مدل و کدام نوع از دوش حمام را انتخاب کنید. علاوه بر این، تعویض وسایل و اضافه کردن سیستم‌های لوله کشی نیز می‌تواند هزینه‌های شما را افزایش دهد. بنابراین قبل از انتخاب دوش حمام، مقدار پولی که می‌خواهید برای این منظور خرج کنید را معین کرده تا بتوانید به سراغ گزینه‌های مناسب بروید.

 

فضای حمام

فضای حمام شما نیز نقش مهمی در تصمیم گیری برای انتخاب نوع دوش حمام مناسب ایفا می‌کند. بنابراین، به یاد داشته باشید که قبل از خرید، فضای موجود و دیواری که می‌خواهید دوش حمام را روی ان نصب کنید را با دقت اندازه گیری کنید. با در نظر گرفتن فضای حمام، گزینه‌هایی که برای فضای موجود مناسب هستند، محدود خواهند شد و می‌توانید انتخاب بهتر و مناسب‌تری داشته باشید.

 

سیستم لوله کشی و آب گرم

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در هنگام بررسی برای انتخاب دوش حمام در نظر بگیرید، لوله کشی و سیستم گرمایش آب است. به عبارت دیگر، درک سیستم لوله کشی حمام برای انجام بهترین خرید ضروری است زیرا فشار آب نقش مهمی در تأثیرگذاری بر تجربه دوش گرفتن شما دارد و اگر دوش حمام را متناسب با فشار آب و نوع سیستم لوله کشی انتخاب کنید، از انتخاب خود راضی خواهید بود.

 

سردوش و شیر آب

شیرهای حمام و سر دوش، لوازم جانبی کاملاً رایجی است که در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود. بهتر است در هنگام انتخاب دوش حمام، حتما مدل سردوش و شیرآب را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید به بهترین و راحتترین شکل ممکن از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، سردوش‌هایی که به راحتی از روی دیوار جدا می‌شوند به شما این امکان را می‌دهند تا هنگام شستن موها به صورت نشسته و  یا حمام کردن بچه ها بسیار راحت باشید زیرا به راحتی می‌توانید دوش را جا به جا کنید. اما دوش‌های ثابت این قابلیت را ندارند.

همچنین سر دوش‌هایی که دارای گزینه‌های مختلف برای خروج آب هستند نیز انعطاف پذیری و دسترسی بیشتری را نسبت به موارد ثابت معمولی ارائه می‌دهند و کمک می‌کنند تا تجربه بهتری در هنگام دوش گرفتن داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون جذاب برای حمام های ایرانی لوکس و جدید

 

آشنایی با انواع دوش حمام

در ادامه انواع دوش حمام را معرفی کردیم تا بتوانید بعد از آشنا شدن با مدل‌های مختلف دوش حمام، بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید:

 

دوش حمام کلاسیک

دوش حمام کلاسیک

این دوش‌ها رایج ترین نوع دوش با ریزش آب بارانی هستند که معمولا دارای یک سر دوش هستند که روی دیوار یا سقف نصب می‌شود و در مدل‌های جدیدتر، یک سر دوش متحرک نیز دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا یک تجربه عالی از دوش گرفتن داشته باشید.

 

دوش حمام ترکیبی با وان حمام

دوش حمام ترکیبی با وان حمام

یکی دیگر از انواع دوش حمام، مدل‌هایی هستند که به طور ویژه برای روی وان طراحی شده‌اند که در همه اشکال و اندازه‌ها موجود است و همه آنها یک چیز مشترک دارند: یک وان و یک سر دوش روی یک واحد. ترکیب وان و دوش حمام برای حمام‌هایی که کوچک هستند مناسب بوده و به شما این امکان را می‌دهد تا از فضای محدود، حداکثر استفاده را داشته باشید.

 

دوش حمام توکار یا مخفی

دوش حمام توکار یا مخفی

دوش توکار یا مخفی نوعی دوش است که در آن تمام اتصالات مربوط به لوله کشی، سر دوش، شیر و شلنگ پشت دیوار پنهان می‌شوند. سردوش‌های مربوط به دوش توکار معمولا یا روی دیوار و یا در داخل سقف نصب می‌شوند و ظاهری ساده و شکیل در حمام ایجاد می‌کند که باعث می‌شود تا فرآیند تمیز کردن حمام و شیرآلات بسیار ساده‌تر انجام شود. امروزه دوش‌های توکار، به طور فزاینده ای در خانه‌های نوساز محبوب شده‌اند و راهی عالی برای ایجاد ظاهری مینیمال در حمام هستند.

دوش‌های توکار، می توانند ترموستاتیک یا دستی باشند. دوش‌های مخفی ترموستاتیک دارای یک کنترل دما هستند که می‌توانید آن را روی دمای دلخواه خود تنظیم کنید و حتی اگر فشار آب در نوسان باشد، در همان حالت باقی می‌ماند. اما دوش‌های مخفی دستی، دارای یک شیر جداگانه هستند که برای تنظیم دمای آب باید آن را بچرخانید.

 

پنل دوش حمام

پنل دوش حمام

پنل دوش حمام، یک اختراع شگفت انگیز است که می‌تواند در وقت و انرژی شما صرفه جویی کند. استفاده از آن بسیار آسان است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که زیر سر دوش بایستید و اجازه دهید آب روی بدن شما جاری شود. این پنل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گزینه‌های مختلفی را برای ریزش آب از خروجی‌هایی که روی آن تعبیه شده در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید یک تجربه منحصر به فرد از دوش گرفتن داشته باشید. 

 

دوش حمام با سردوش بزرگ و طراحی مدرن

دوش حمام با سردوش بزرگ و طراحی مدرن

این مدل از دوش حمام، یکی از محبوب‌ترین مدل‌هاست که به دلیل طراحی بزرگی که برای قسمت سر دوش برای آن در نظر گرفته شده است، احساس خیلی خوبی را در هنگام دوش گرفتن فراهم می‌کند. همچنین وجود یک سردوش متحرک در کنار آن نیز فرآیند حمام کردن و شستشوی تمام قسمتهای بدن را راحتتر می‌کند. علاوه بر این، از انجایی که این مدل از دوش حمام، دارای طراحی مدرن و جدیدی است، می‌تواند فضایی کاملا شیک و زیبا را برای حمام ایجاد کند.

 

پیشنهاد مطالعه: 10 ترفند جدید برای طراحی دکوراسیون حمام کوچک

 

کلام آخر

انتخاب دوش مناسب که متناسب با فضای حمام، ترجیحات، بودجه و دکوراسیون شما باشد، کمک زیادی به ایجاد تجربه حمام بی عیب و نقصی می‌کند. بنابراین در هنگام انتخاب مدل دوش حمام، نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم را در نظر بگیرید تا بتوانید از بین گزینه‌های بسیار زیادی که برای دوش حمام وجود دارد، بهترین و مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید.

شما چه مدل دوش حمام را می‌پسندید؟ کدام مدل از انواع دوش حمام برای حمام‌هایی که دارای فضای کوچک و محدود هستند، مناسب‌تر است؟
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید