پارتیشن ورودی منزل، از راهنمای خرید تا جدیدترین ایده‌ها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

جدیدترین ایده‌های پارتیشن ورودی منزل، بهترین راه خرید پارتیشن ورودی منزل، مزایای پارتیشن چیست؟ کدام پارتیشن برای ورودی خانه مناسب است؟

فضای خصوصی برای همه افراد اهمیت ویژه‌ای دارد. کافی است همسایه‌ای کنجکاو داشته‌ باشید که پیوسته در حال سرک کشیده به زندگی‌تان باشد! گاهی نیز عدم علاقه‌مندی برای مشاهده فضای داخلی خانه برای افراد قریبه که جلو در منزل‌تان حضور پیدا می‌کنند، انگیزه فکر کردن به پارتیشن ورودی منزل است. بهترین راهکار برای پنهان کردن فضای داخلی، ایجاد یک محل مناسب جهت ورودی و نظم دهی زیبای خانه، استفاده از پارتیشن ورودی منزل است. ایده‌های مختلفی در این راستا وجود دارد که در این مقاله به جدیدترین آن‌ها می‌پردازیم.

اگر برای شما نیز جذابیت دارد که در خصوص پارتیشن ورودی منزل بیشتر بدانید و ایده‌های نوین آن را در حوزه دکوراسیون مشاهده کنید، تا پایان همراه ما باشید.

 

با پارتیشن‌ها آشنا شوید

پارتیشن ورودی منزل جدید

در معماری خانه‌ها، استفاده از پارتیشن یک اقدام رایج و کم هزینه جهت سازمان‌دهی فضا است. پارتیشن‌ها پانل‌هایی هستند که برای جداکردن و تقسیم‌بندی فضای داخلی خانه استفاده می‌شوند. این پارتیشن‌ها می‌توانند به صورت دیوارهای داخلی، پرده‌ها، یا هر عنصر دیگری که فضا را تقسیم کند، شکل گیرند. این عناصر کاربردی در خانه‌ها برای ایجاد فضاهای مستقل و جدا شده استفاده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند برای خلق یک اتاق‌ خواب جدید، ساختن اتاق‌های چند منظوره، تعیین مناطق و استفاده‌های مختلف، افزایش حریم خصوصی و کنترل ترافیک رفت و آمد در بخش‌های مختلف خانه به کار روند. از جنس‌ها و طرح‌های مختلفی برای پارتیشن‌ها استفاده می‌شود، از جمله  رایج‌ترین انواع پارتیشن می‌توان به دیوارهای چوبی، شیشه‌ای، آجری، مصنوعی و غیره اشاره کرد. این پارتیشن‌ها می‌توانند ثابت یا متحرک باشند، گاهی به صورت شفاف اجرا می‌شوند و گاهی به صورت مشجر می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. در هر فضا متناسب با اهداف و نیاز کارفرما می‌توان یک مدل پارتیشن را انتخاب کرد.

 

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با انواع پارتیشن شیشه ای + معرفی 5 مدل جذاب و کاربردی

 

مزایای پارتیشن چیست؟

پارتیشن ورودی منزل

استفاده از پارتیشن‌ها در ورودی خانه یا فضاهای داخلی  مزایای متعددی دارد. آگاهی از این مزایا به شما کمک می‌کند تا برای تهیه پارتیشن ورودی منزل تصمیم بگیرید و از دل و جان وقت و هزینه کافی اختصاص دهید.

  1. جداکردن فضا: با استفاده از پارتیشن‌ها می‌توانید فضا را به بخش‌های جداگانه تقسیم کنید، مانند جدا کردن سالن پذیرایی، سالن ناهار خوری، آشپزخانه و اتاق‌های خواب! این کار به شما امکان می‌دهد هر بخش را بر اساس نیاز و استفاده خاص خود طراحی و استفاده کنید.
  2. ایجاد حریم خصوصی: با استفاده از پارتیشن‌ها می‌توانید حریم خصوصی را در خانه ایجاد کنید. به عنوان مثال، با استفاده از پارتیشن‌ها می‌توانید بدون تداخل با خش‌های دیگر خانه،فضایی را جدا کنید تا به عنوان اتاق کار، اتاق تمرین، یا حتی یک استودیو شخصی استفاده شود. استفاده از پارتیشن در ورودی، امنیت، آرامش و حفظ حریم خصوصی شما را رقم می‌زند.
  3. کنترل ترافیک و جریان: با استفاده از پارتیشن‌ها می‌توانید جریان و ترافیک در داخل خانه را کنترل کنید. به عنوان مثال، با قرار دادن پارتیشن بین سالن پذیرایی و منطقه خواب، می‌توانید از تاثیر صدا و نور در زمان استراحت استفاده کنید و این امر به بهبود کیفیت زندگی و آرامش در داخل خانه کمک می‌کند.
  4. طراحی و دکوراسیون: پارتیشن‌ها می‌توانند به عنوان عناصر طراحی و دکوراسیون استفاده شوند. با استفاده از پارتیشن‌های زیبا و جذاب می‌توانید فضای خانه را تزیین کنید و جلوه‌ای منحصر به فرد به آن ببخشید.
  5. افزایش انعطاف‌پذیری: با استفاده از پارتیشن‌ها، فضاهای داخلی خانه قابل تغییر و تنظیم می‌شوند. شما می‌توانید پارتیشن‌ها را جابجا کنید، ابعاد آن‌ها را تغییر شکل دهید یا حتی حذف کنید تا نیازهای جدید خانه را برآورده کنید.

 

بهترین راه خرید پارتیشن ورودی منزل

خرید پارتیشن ورودی منزل

پارتیشن ورودی خانه معمولاً به صورت اجزای ساخته شده و قابل نصب ارائه می‌شود. شما می‌توانید پارتیشن مدنظرتان را از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری تهیه کنید. معمولا فروشگاه‌های مربوط به مصالح ساختمانی لوکس، پارتیشن‌هایی برای ورودی خانه یا فضاهای داخلی خانه عرضه می‌کنند. شما می‌توانید این فروشگاه‌ها را مراجعه کنید و انواع مختلف پارتیشن‌ها را مشاهده و خریداری کنید. تولید کنندگان مبلمان و دکوراسیون داخلی نیز، پارتیشن‌های مخصوص ورودی را تهیه می‌کنند. مرکز خریدهای تخصصی مبلمان و سرویس خواب، احتمالا این پارتیشن‌ها را برای فروش عرضه می‌کنند. شرکت‌ها و کارگاه‌هایی که در زمینه ساخت و تولید قطعات ساختمانی فعالیت می‌کنند، ممکن است پارتیشن‌های ورودی خانه را بسازند. شما می‌توانید با تماس با تولیدکنندگان و پیمانکاران محلی، اطلاعات لازم را بدست آورده و پارتیشن مورد نیاز را تهیه کنید. اگر سلیقه پیچیده و خاصی دارید که پارتیشن مدنظرتان در هیچ جایی به شکل آماده یافت نمی‌شود، سفارش پارتیشن بهترین راه‌کار است. نجاری‌های خاص، تولید کنندگان دکوراسیون، کابینت و لوازم این‌چنینی می‌توانند بر اساس نیازها و طرح‌های شما پارتیشن ورودی خانه را سفارشی سازی کنند و آن را برای شما تولید کنند.

 

جدیدترین ایده‌های پارتیشن ورودی منزل

جدیدترین ایده‌های پارتیشن ورودی منزل

همان‌طور که تا اینجا به آن اشاره شد، داشتن پارتیشن ورودی منزل می‌تواند یکی از بهترین اقدامات برای حفظ آرامش و امنیت شما باشد. جذابیت بصری پارتیشن‌ها در کنار کاربرد بسیار مطلوب آن‌ها موجب شده است تا علاقه‌مندی برای استفاده از آن چند برابر شود. به همین دلیل در ادامه به بررسی جدیدترین ایده‌های اجرای پارتیشن اشاره می‌کنیم.

 

1- پارتیشن ورودی منزل با پانل‌های شیشه‌ای مشجر و طرح دار

پارتیشن شیشه ای مشجر و طرح دار

یکی از پرطرفدارترین ایده‌هایی که می‌تواند بدون ایجاد مانع نور، جذابیت و فضای خصوصی منزل شما را حفظ کند، استفاده از پانل‌های شیشه‌ای است. این پانل‌ها در طرح‌های مختلف و فریم‌های متفاوتی قابل اجرا هستند. شما می‌توانید متناسب با حال و هوای دکوراسیون منزل‌تان، فریم فلزی، چوبی یا پلاستیک انتخاب کنید و از اجرای این پارتیشن‌های کاربردی لذت ببرید.

 

2- پارتیشن ورودی منزل با پانل‌های مشبک چوبی تلفیق شده با شیشه

استفاده از پانل‌های مشبک چوبی تلفیق شده با شیشه

اگر با معماری سبک ژاپنی آشنایی داشته باشید، قطعا می‌دانید که فضای خانه‌های ژاپنی با استفاده از همین پانل‌های مشبک از یکدیگر جدا شده است. جذابیت و زیبایی این پانل‌ها با تلفیق چوب و شیشه مشجر، اجازه عبور نور کافی را فراهم می‌کند. با چنین دیزاینی می‌توانید چند المان ساده ژاپنی یا شرقی را در فضا به کار ببرید و از چیدمان با حال و هوای آسیای شرق لذت ببرید.

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی انواع مدل های پارتیشن اداری شیک و رسمی جدید

 

3- پارتیشن ورودی منزل با پانل های مشبک چوبی و رزینی به سبک معماری خاورمیانه ای

پارتیشن ورودی منزل به سبک خاورمیانه ای

با نگاهی به عکس متوجه استفاده از پارتیشن ورودی منزل به شکل مشبک خواهید شد. سبک معماری به گونه‌ای است که می‌توان از چنین جزییاتی برای روح بخشیدن به فضا استفاده کرد. هرچند این مدل پارتیشن چندان حریم خصوصی مطلوبی ایجاد نمی‌کند و صرفا یک جداکننده فضا و المانی دکوراتیو است. برای تهیه چنین پارتیشن‌هایی باید به شرکت های تزیینات چوبی مراجعه کنید.

 

4- پارتیشن های چند منظوره با فضای اضافی برای ورودی منزل

 پارتیشن های چند منظوره با فضای اضافی

اگر اهل چیدمان لوازم دکوراتیو هستید یا فضایی برای قراردادن کتاب‌ها نیاز دارید، قطعا استفاده از پارتیشن ورودی منزل با طبقه بندی و ایجاد فضای اضافی، بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید. چنین فضایی به شما کمک می‌کند تا سامان دهی مطلوبی درد نظم خانه ایجاد کنید. حتی با اندکی خلاقیت و ایجاد جاکفشی یا نشیمن از سمت دیگر این پارتیشن‌ها می‌توانید به بهترین شکل ممکن همه چیز را نظم دهی کنید.

 

5- پارتیشن ست‌شده با فرم دیوار دکوراتیو

 پارتیشن ست شده با فرم دیوار دکوراتیو

اگر عاشق فضاهای لوکس و جذاب هستید، قطعا ایجاد هارمونی در خانه اهمیت زیادی دارد. شما به راحتی می‌توانید با اندکی خلاقیت و توجه به جزییات، فضایی بی نظیر خلق کنید. توجه به المان‌های اینچنینی مثل فرم دیوارهای دکوراتیو و ایجاد هارمونی بین آن‌ها و پارتیشن، زیبایی بصری و تداومی مطلوب در ساختار دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند و خانه شما را تبدیل به یک فضای بی عیب و نقش خواهد کرد.

 

6- استفاده از آینه‌ های دکوراتیو ایستاده به عنوان پارتیشن ورودی منزل

 آینه‌ های دکوراتیو ایستاده به عنوان پارتیشن

یکی از ایده های ناب برای پارتیشن ورودی منزل، استفاده از آینه‌های دکوراتیو است. درواقع، شما می‌توانید آینه‌هایی با هر شکل و فرمی که مدنظرتان است، به وسیله پایه و آویز سقف در محل پارتیشن نصب کنید. به این ترتیب شانس بالایی دارید تا به بهترین شکل ممکن جذابیت بصری در خانه‌تان ایجاد کنید. یادتان باشد که همیشه برای خروج از منزل به آینه نیاز دارید و این اقدام می‌تواند در هزینه‌های آتی شما صرفه‌جویی کند.

 

7- استفاده از پارتیشن های تلفیقی برای ورودی خانه

استفاده از پارتیشن های تلفیقی

ایده پردازی و خلاقیت در ساخت پارتیشن تاحدی جدی است که این روزها استفاده از پارتیشن‌های تلفیقی نیز رایج شده است. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در این پارتیشن از چوب، فلز و شیشه استفاده شده است تا دیزاینی مطابق میل کارفرما رقم بخورد. به همین دلیل شما نیز می‌توانید با توجه به محدودیت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارید، بهترین پارتیشن را به شکل تلفیقی از متریال‌های مختلف اجرایی کنید.

 

8- استفاده از پارتیشن های خاص ویترینی در راهروی ورودی

استفاده از پارتیشن های خاص ویترینی

اگر اهل جمع آوری آثار هنری هستید و یادگاری‌های ارزشمندی در خانه نگهداری می‌کنید، قطعا به نمایش گذاشتن آن‌ها در پارتیشن ورودی منزل می‌تواند ایده مطلوبی باشد. برای اجرایی کردن این ایده نیاز به فضایی دارید تا مطابق خواسته شما طراحی شود و ویترین با سبک دل‌خواه‌تان را عملی کند.

 

9- استفاده از رابیتس یا کناف به عنوان پارتیشن ورودی خانه

 رابیتس یا کناف به عنوان پارتیشن

حتما می‌دانید که در بحث معماری داخلی، استفاده از رابیتس و کناف تا چه اندازه رایج است. عملی کردن ایده‌های دکوراتیو برای خلق یک فضای بی نقص، با کمک همین ابزارها ممکن است. خوشبختانه در بحث پارتیشن ورودی خانه نیز، می‌توانید با همین ابزارها طراحی جذابی را رقم بزنید. با مشاهده عکس، یکی از ایده های ساخت پارتیشن ورودی با کمک کناف را مشاهده می‌کنید.

 

 

10- استفاده از پنجره‌های مینیمال به عنوان پارتیشن ورودی

پنجره‌های مینیمال به عنوان پارتیشن

اگر یادتان باشد در خانه‌های قدیمی، تعداد زیادی پنجره وجود داشت. گاهی حتی مابین آشپزخانه و ناهارخوری، سالن پذیرایی و هال نیز پنجره وجود داشت. استفاده از همین ایده به شکلی مدرن، می‌تواند فضا را برای شما دلچسب‌تر کند. استفاده از پنجره‌های مینیمال ایده فوق‌العاده‌ای برای ساخت فضایی جذاب و خلق پارتیشنی کاربردی است. در این مدل پارتیشن، نور به بهترین شکل ممکن انتقال پیدا می‌کند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

 

پیشنهاد مطالعه: پارتیشن چیست؟ + انواع پارتیشن

 

کدام پارتیشن برای ورودی منزل من مناسب است؟

کدام پارتیشن برای خانه من مناسب است؟

انتخاب پارتیشن مناسب برای خانه شما، بستگی به عوامل مختلفی دارد. توجه به سبک طراحی داخلی خانه، نیازها و الزامات شما، بودجه مالی و سلیقه شخصی از رایج‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. در ادامه، به برخی از انواع پارتیشن‌ها که معمولاً برای خانه‌ها استفاده می‌شود، اشاره می‌کنم:

  1.  سبک دکوراسیون داخلی: پارتیشن باید با سبک  دکوراسیون داخلی خانه‌تان سازگاری داشته باشد. انتخاب پارتیشنی که با سبک دکوراسیون کلی خانه هارمونی نداشته باشد، به زیبایی و هماهنگی داخلی خانه کمک نخواهد کرد.
  2. نیازها و کاربرد: باید به نیازها و کاربردهای خاص خود توجه کنید و نیازسنجی دقیقی انجام دهید. آیا پارتیشن به عنوان جداکننده اصلی برای ایجاد اتاق‌های جداگانه استفاده می‌شود یا به عنوان پوشش جداکننده برای حفظ حریم خصوصی استفاده می‌شود؟ باید مطمئن شوید که پارتیشن انتخابی توانایی ایجاد کاربردهای مورد نظر را دارد.
  3. مواد و بازدهی: نوع مواد استفاده شده در ساخت پارتیشن نیز بسیار اهمیت دارد. ممکن است موادی مانند چوب، شیشه، فلز یا سایر مصالح ساختمانی برای ساخت پارتیشن استفاده شود. هر ماده دارای ویژگی‌ها و بازدهی خاصی است که باید با نیازها و سلیقه شما هماهنگ باشد.
  4. اندازه و ابعاد: حجم و ابعاد فضاهایی که قصد دارید پارتیشن را نصب کنید، بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که پارتیشن انتخابی به طور دقیق با اندازه و ابعاد فضاها سازگار است و تناسب مناسبی دارد.
  5. هزینه و بودجه: بودجه مالی که می‌توانید برای پارتیشن اختصاص دهید نیز اهمیت فراوانی دارد. باید بر اساس بودجه خودتان و اولویت‌هایی که مدنظرتان است، پارتیشنی را انتخاب کنید که هم با نیازهای شما سازگار است و هم در محدوده بودجه شما قرار دارد.

برای انتخاب پارتیشن مناسب برای خانه خودتان، پیشنهاد می‌شود با یک معمار داخلی یا فرد متخصص در این زمینه مشورت کنید. این افراد می‌توانند بر اساس نیازها و سبک دکوراسیون داخلی خانه‌تان، بهترین نوع پارتیشن را توصیه کنند. یادتان باشد که خرید یک پارتیشن و تعویض مجدد آن، هزنیه‌های زیادی به شما تحمیل می‌کند که قطعا مایل به پرداخت آن نخواهید بود.

 

کلام آخر

جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی هر خانه، وابسته به المان‌هایی است که در آن استفاده می‌شود. پارتیشن یکی از المان‌های دکوراتیوی است که این روزها محبوبیت زیادی کسب کرده است. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از پارتیشن دکوراتیو، به فضای خانه جان دوباره‌ای ببخشید و شخصی سازی خاص خودتان را بدون هرگونه تخریب و کارهای ساختمانی انجام دهید. با کمک ایده‌هایی که در بالا اشاره شد، ذهنیت مطلوب‌تری در این زمینه به دست آورده‌اید.

 

منبع: https://qanvast.com/sg/articles/bye-bye-busybodies-11-entryway-partition-ideas-for-privacy-at-home-3107

برچسب ها:
پارتیشن
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید