انواع پارتیشن شیشه ای

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر می‌خواهید درخصوص مزایای پارتیشن شیشه ای بیشتر بدانید و انواع پارتیشن شیشه ای را بشناسید، در این مقاله همراه ما باشید.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای تفکیک فضا باید در نظر بگیرید، ابزاری است که از طریق آن فضا را جداسازی می‌کنید. این روزها با کوچک بودن فضای محیط‌های مختلف، ضرورت استفاده از پارتیشن احساس می‌شود.

پارتیشن شیشه‌ای یکی از محبوب‌ترین انواع پارتیشن است. پارتیشن شیشه ای موجب باز دیده شدن فضا می‌شود. از سوی دیگر نیز، نظم دهی به فضا و تفکیک مطلوب برای استفاده حداکثری از فضا، بهترین شرایط را در یک محیط کوچک ایجاد می‌کند.

در این بخش به بررسی دقیق انواع پارتیشن شیشه ای می‌پردازیم و مزایای استفاده از هرکدام را بررسی می‌کنیم.

پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

پارتیشن شیشه ای چیست؟

پارتیشن شیشه ای چیست؟

 

پارتیشن وسیله‌ای فوق‌العاده برای ایجاد تفکیک در فضاهای مختلف محسوب می‌شود. با کمک پارتیشن می‌توان یک سالن بزرگ را بدون تخریب و هرگونه اتلاف وقتی، تبدیل به یک فضای اداری و کاربردی عالی کرد. تفکیک فضا به کمک پارتیشن شیشه ای ایده‌ای عالی برای فضاسازی مناسب است. پارتیشن شیشه‌ای فضا را محدود نمی‌کند و دامنه دید را به شکلی گسترده نشان می‌دهد. پارتیشن به صورت جداکننده‌ای مطلوب عمل می‌کند. مزیت استفاده از پارتیشن با عدم محدود سازی فضا، دامنه دید گسترده، عایق صدا و اجرای سریع و آسان است.

 

مزیت استفاده از پارتیشن چیست؟

مزیت استفاده از پارتیشن چیست؟

 

معمولا پارتیشن شیشه ای مزایای عالی برای فضا ایجاد می‌کند. راه اندازی سریع و اجرای عالی برای تفکیک فضا می‌تواند مزایای فوق العاده‌ای برای کارفرما باشد. به کمک پارتیشن می‌توانید فضاهای مختلف را به شکل چند منظوره تفکیک کنید و با صرف کم‌ترین زمان ممکن، طراحی و فضاسازی را تغییر دهید. پارتیشن شیشه ای دامنه دید گسترده‌ای ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل می‌توان از پارتیشن شیشه ای در محیط‌های کوچک و محدود استفاده کرد.

با یک بار هزینه برای خرید پارتیشن، می‌توانید سال‌ها در محیط‌های مختلف از آن استفاده کنید. در حالی‌که دیوارکشی و تفکیک را نمی‌توان به فضای دیگری انتقال داد. تقسیم بندی فضا با کم‌ترین هزینه مزیت فوق العاده‌ای برای پارتیشن شیشه ای است. امکان اجرای پارتیشن در فضاهای استیجاری نیز، مزیت عالی برای پارتیشن بندی شیشه ای است.

 

پارتیشن شیشه ای برای چه افرادی مناسب است؟

پارتیشن شیشه ای برای چه افرادی مناسب است؟

 

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید پارتیشن شیشه ای (فریم لس) برای چه افرادی کاربرد دارد:

  • این مدل پارتیشن بندی معمولا برای فضاهایی مناسب است که نیاز به عبور نور و انتقال حس در فضا وجود دارد.
  • تبادل انرژی بین بخش‌های مختلف یکی از مواردی است که موجب می‌شود تا پارتیشن شیشه ای بهترین انتخاب برای فضا باشد.
  • پارتیشن فضا به شدت برای فضاهای مدرن و مینیمال مناسب است.
  • پتانسیل بالا برای فرم دهی به فضا و زیباسازی دکوراسیون داخلی یکی از مهم‌ ترین مزایای پارتیشن شیشه‌ای است که انگیزه استفاده از آن نیز می‌شود.
  • انعطاف پارتیشن شیشه ای برای طراحی مطلوب دکوراسیون نیز  اهمیت زیادی دارد.
  • پارتیشن شیشه ای برای افرادی مناسب است که چندان عقیده‌ای به حریم خصوصی در فضا ندارند و فضای اشتراکی را ترجیح می‌دهند.

 

انواع پارتیشن شیشه ای براساس طرح

انواع پارتیشن شیشه ای براساس طرح

 

پارتیشن‌ها براساس طرح و زیبایی ظاهری به سه دسته بندی مختلف شناخته می‌شوند. پارتیشن شیشه ای توسط شرکت‌های مختلف تولید و ارائه می‌شود. معمولا نوع شیشه‌ها تعیین کننده طرح و نوع پارتیشن هستند. در ادامه به انواع پارتیشن براساس طرح اشاره می‌کنیم.

  • پارتیشن شیشه ای طرح دار
  • پارتیشن شیشه ای مات
  • پارتیشن شیشه ای رنگی

 

پارتیشن شیشه ای طرح دار

معمولا در پارتیشن شیشه ای طرح دار، طرح‌هایی ارائه می‌شود که از طریق آن می‌توانید حال و هوای فضا را تعیین کنید. پارتیشن شیشه ای طرح دار، دارای طرح بر روی شیشه هستند. این طرح متناسب با کالکشن‌های مختلفی که توسط شرکت‌های تخصصی در این حوزه ارائه می‌شود، طراحی و پیاده سازی می‌شود. پارتیشن شیشه ای طرح دار می‌تواند فضاسازی دکوراتیوی ایجاد کند.

 

پارتیشن شیشه ای مات

استفاده از پارتیشن مات برای فضاهایی استفاده می‌شود که عبور نور اهمیت زیادی دارد اما فضای خصوصی نیز، به بهترین شکل ممکن رعایت می‌شود. پارتیشن شیشه ای مات می‌تواند نیاز شما را به تفکیک فضا پاسخگو باشد. پارتیشن شیشه ای مات فضا را محدود جلوه می‌دهد اما چشم انداز مطلوبی برای فضا ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، پارتیشن مات می‌تواند تنها در بخشی از ارتفاع شیشه اجرا شود و محدودیت کامل در دید ایجاد نکند.

 

پارتیشن شیشه ای رنگی

طراحی پویا و دکوراسیون داخلی زیبا، موجب می‌شود تا انواع پارتیشن شیشه ای رنگی خلق شود. پارتیشن رنگی موجب می‌شود تا امکان ایجاد هارمونی رنگی در فضا فراهم شود. پارتیشن شیشه ای رنگی، فضا را به شکلی شاد تغییر می‌دهد. تغییر فضا با نورهای رنگی حاصل از عبور پارتیشن نیز، مزایای دیگر استفاده از این مدل پارتیشن‌ها است.

 

پارتیشن شیشه ای سکوریت

استفاده از شیشه سکیوریت در پارتیشن بندی می‌تواند فضای ایمنی را ایجاد کند. معمولا در فضاهایی که امنیت و ایمنی اهمیت زیادی دارد، از پارتیشن شیشه ای سکیوریت استفاده می‌شود. این مدل شیشه از جنس نشکن و ضد ضربه است. شما به راحتی از این مدل شیشه می‌توانید در فضاهای کارگاهی نیز استفاده کنید.

 

پارتیشن شیشه ای دوجداره

احتمالا با پنجره‌های دو جداره آشنایی کافی دارید. از این مدل پنجره‌ها برای عایق سازی دمای محیط و همچنین محدود سازی صدا به عنوان عایق صدا استفاده می‌شود. در پارتیشن شیشه‌ ای دو جداره نیز، می‌توان از پارتیشن برای محدود سازی صدا و دما استفاده کرد. کاربرد این نوع پارتیشن در محیط‌های اداری، پزشکی و کارگاهی است. عایق صدا در محیط‌ های مختلف اجازه می‌دهد تا هر فضا به شکلی مستقل عمل کند و هیچ سر و صدایی برای بخش دیگر پارتیشن مشکل ایجاد نکند.

 

انواع پارتیشن شیشه ای از نظر چارچوب

انواع پارتیشن شیشه ای از نظر چارچوب

 

انعطاف پذیری بالا در پارتیشن های شیشه‌ای تاحدی است که می‌توانید بر اساس چارچوب پارتیشن‌ها و همچنین فریم‌های مختلف آن را تقسیم بندی کرد. نوع چارچوب یا فریم پارتیشن‌ها براساس نحوه کاربرد آن متفاوت است. پارتیشن‌های ریلی و لولایی از رایج‌ترین انواع پارتیشن محسوب می‌شوند.

 

پارتیشن شیشه ای ریلی

پارتیشن شیشه ای متحرک یا ریلی، یکی از مطلوب‌ترین انواع پارتیشن برای فضاسازی پویا است. به کمک این مدل پارتیشن می‌توانید فضا را محدود سازید و در مواقع لزوم، به کمک ریل آن را حرکت داده و فضا را تغییر دهید. این مدل پارتیشن با دارا بودن ریل مناسب اجازه می‌دهد تا پارتیشن بر روی ریل به صورت متحرک حرکت کنند. معمولا در نواحی درب‌ها از این مدل پارتیشن استفاده می‌شود.

 

پارتیشن شیشه ای لولایی

پارتیشن شیشه ای لولایی یکی از محبوب‌ترین انواع پارتیشن محسوب می‌شود. این مدل پارتیشن با دارا بودن لولا می‌تواند فضا را برای تغییر آماده کند. باز و بسته شدن درب می‌تواند به کمک لولا انجام شود و پارتیشن به خوبی فضا را پویاسازی کند. پارتیشن شیشه ای لولایی در فضاهای اداری و کارگاهی استفاده می‌شود. باز و بسته شدن درب به شما این امکان را می‌دهد تا بدون دردسر فضا را تقسیم بندی کنید.

 

پارتیشن شیشه ای بدون فریم

یکی از انواع پارتیشن، پارتیشن‌های بدون فریم یا فریم لس است. این مدل پارتیشن در فضاهای دکوراتیو استفاده می‌شود. جذابیت پارتیشن‌ها به دلیل عدم دارا بودن چارچوب مشخص بسیار زیاد است. معمولا پارتیشن فریم لس در دکوراسیون سبک مینیمال استفاده می‌شود. به دلیل پویایی و جذابیت بیش از پیش این مدل پارتیشن، می‌توان از آن در محیط‌های خانگی، سالن اجتماعات، محیط‌های فرهنگی و دکوراتیو استفاده کرد.

 

محیط مناسب برای استفاده از پارتیشن شیشه ای 

محیط مناسب برای استفاده از پارتیشن شیشه ای 

 

پارتیشن شیشه ای در محیط‌های مختلفی استفاده می‌شود. معمولا کاربرد پارتیشن شیشه ای تا حدی است که بتوانید در فضاهای گوناگونی مثل فضای اداری، فضای آموزشی و پزشکی استفاده کنید

 پارتیشن شیشه‌ای انعطاف پذیری بالایی در دکوراسیون داخلی دارد، به همین دلیل می‌توانید در هر فضایی استفاده کنید و نیازتان را برآورده سازید. پارتیشن شیشه ای اداری می‌تواند فضا را دچار تحول کند و چشم انداز مطلوبی برای فضا ایجاد کند.

 

قیمت پارتیشن شیشه ای چقدر است؟

قیمت پارتیشن شیشه ای چقدر است؟

 

عوامل مختلفی برای تعیین قیمت پارتیشن شیشه ای وجود دارد. جنس شیشه‌ها، دوجداره یا تک جداره بودن شیشه‌ها، طرح و ابعاد شیشه‌ها می‌تواند در تعیین قیمت و هزینه پارتیشن شیشه‌ ای اثرگذار باشد. هرچه فضا بزرگتر باشد، هزینه پارتیشن بندی آن بیشتر خواهد بود. تزیینی بودن شیشه‌ها، رنگی بودن آن ها و همچنین جنس فریم پارتیشن شیشه‌ای ازجمله عواملی است که موجب افزایش هزینه پارتیشن می‌شود.

 

آیا پارتیشن شیشه ای از پارتیشن ام دی اف بهتر است؟

آیا پارتیشن شیشه ای از پارتیشن ام دی اف بهتر است؟

 

سوال رایجی که در خصوص پارتیشن‌ها از بساز و بچین پرسیده می‌شود، مقایسه پارتیشن MDF و پارتیشن شیشه ای است. معمولا انتخاب بهترین باید بر اساس نیاز هر محیط مشخص شود. پارتیشن ام دی اف می‌تواند فضاسازی خصوصی ایجاد کند. درحالی که پارتیشن شیشه‌ای تنها در نمونه مات و مشجر خود می‌تواند فضای خصوصی بسازد. معمولا استفاده از MDF در فضاها تفکیک عمیقی ایجاد می‌کند، در حالی‌که پارتیشن شیشه‌ ای توانایی چندانی برای تفکیک 100% فضاها ندارد. دکوراتیو بودن پارتیشن شیشه‌ای در کنار امکان انتقال نور می‌تواند بهترین ویژگی پارتیشن شیشه ای باشد. هرچند بر اساس نوع پارتیشن شیشه ای، این مدل امکانات می‌تواند متفاوت باشد.

 

• خلاصه مطلب

پارتیشن شیشه ای یکی از بهترین امکاناتی است که این روزها در فضاهای مختلف استفاده می‌شود. پارتیشن شیشه ای انواع مختلفی دارد. شما بر اساس نیازتان باید بهترین نوع پارتیشن شیشه ای را انتخاب کنید. مطالعه مزایای انواع پارتیشن شیشه ای می‌تواند دید بهتری برای انتخاب ارائه کند.

شما از پارتیشن شیشه‌ ای در چه فضای استفاده می‌کنید؟

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله