8 ایده کابینت آشپزخانه با ظاهر مدرن و کلاسیک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۱

اگر عاشق دکوراسیون مدرن هستید و میخواهید زیباترین ایده کابینت آشپزخانه با استایل مدرن و کلاسیک را مشاهده کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

1.کابینت رنگی آشپزخانه

برای داشتن آشپزخانه ای بروز، از كابینت های رنگی استفاده كنید. كابینت های رنگی راه حلی عالی برای شخصیت دادن به آشپزخانه شما است. از ویژگی های خوب این نوع كابینت ها این است كه زمانی كه از آشپزخانه خود خسته شدید، به راحتی میتوانید بدون تعویض كابینت ها رنگ آن ها را تغییر دهید.

برای اجرای انواع مدل کابینت میتوانید از متخصصین کابینت چوبین گستر کمک بگیرید.  
واتس اپ : ۰۹۳۰۴۰۲۰۶۴۹
شماره تماس (حسن لنگری) : ۰۹۱۲۴۰۲۰۶۴۹

بهتر است بدانید اگر آشپزخانه شما سبكی معاصر دارد و دارای كابینت های سنتی است بهترین رنگ برای آن ها رنگ های تیره به رنگ چوب است.
امروزه رنگ های خنثی برای كابینت های آشپزخانه جز بهترین رنگ ها هستند این نوع رنگ ها برای هر دو نوع سبك: مدرن و كلاسیك مناسب هستند.
از جمله رنگ های خنثی:

  • رنگ آبی: فضایی آرامش بخش در كنار خاص بودن به فضای آشپزخانه می دهد.
  • رنگ سفید: رنگی كه باعث روشنی و بزرگی فضا می شود.
  • رنگ خاكستری: رنگی خنثی و انعطاف پذیر است.
  • رنگ كرمی: رنگی آرامش بخش و مدرن است.

 

کابینت رنگی آشپزخانه

2.كابینت آشپزخانه با مصالح چوب به همراه بافت

مصالح گوناگونی برای كابینت های آشپزخانه وجود دارد: فلز، ام دی اف، چوب و ... اما اگر به كابینت آشپزخانه هایی كه در فضاهای اطرافتان وجود دارند، توجه كنید میبینید كه اكثر آن ها از مصالح چوب هستند. چوب و ام دی اف از شناخته شده ترین مصالح برای كابینت ها هستند. اما خوب است بدانید چوب با هر نوع بافت و طرحی، سبكی مدرن به آشپزخانه می دهد. 
اگر قصد دارید سبكی مدرن به آشپزخانه خود بدهید در كنار مصالح چوب از بافت هم استفاده كنید. بهترین نوع بافت، بافت های راه راه ( خطوط افقی و عمودی) هستند. این نوع بافت ظاهری زیبا به كابینت آشپزخانه می دهد و روی دید بصری تاثیر بیشتری دارد.

کابینت طرح جوب به همراه بافت

3.کابینت آشپزخانه هایگلاس

همانطور که گفته شد کابینت ها مدل های مختلف دارند که بیشتر آن ها از چوب و ام دی اف ساخته شده اند. کابینت ها از نوع ام دی اف به همراه روکشی که روی آن نصب می شود به بازار عرضه میشوند. یکی از این روکش ها، روکش های هایگلاس است. به دلیل قیمت مناسب، طول عمر بالا و نمای زیبای این روکش ها جزء پرطرفدارترین مصالح بازار بوده است.

کابینت های هایگلاس دو ویژگی را به همراه دارند: سطح آن ها براق است که باعث روشن تر شدن و حتی بزرگتر دیده شدن آشپزخانه می شود و همچنین به دلیل این ویژگی به آسانی به کمک پارچه ای مرطوب تمیز می شوند.

کابینت هایگلاس

4.كابینت آشپزخانه دو رنگ

در انتخاب رنگ كابینت های آشپزخانه خود خلاقیت بخرج دهید. اگر دقت كرده باشید كابینت های تك رنگ ( جدا از ویژگی های مثبتی كه می توانند داشته باشند.) در طی زمان طولانی ممكن است باعث ایجاد كسلی شوند و در این حالت ایده جالب، بكار بردن دو رنگ در كنار هم برای كابینت ها است.

  • شما میتوانید یك رنگ را برای كابینت های بالایی انتخاب كنید و از رنگ مكمل آن برای كابینت های پایینی استفاده كنید.
  • یا میتوانید دو رنگ را با هم تركیب كنید. مثلا: در كابینت ها را به یك رنگ و قاب دور آن را از رنگ مكملش بكار ببرید.

این ایده برای زمانی كه شما برای سال های زیادی قصد تغییر كابینت های آشپزخانه خود را ندارید بسیار مناسب است. زیرا به اصطلاح: دل مادر خانه را حالا حالاها نمیزند!!

کابینت آشپزخانه دو رنگ

5.كابینت آشپزخانه به سبك روستیك

اگر به دنبال یك ایده خاص برای كابینت آشپزخانه خود هستید پیشنهاد بسازوبچین آشپزخانه ای به سبك روستیك است. این سبك حس و حال طبیعت را مهمان آشپزخانه شما میكند.
به عكس زیر نگاه كنید با تركیب سبك روستیك و تجهیزات مدرن آشپزخانه توانسته است فضایی جذاب را ایجاد كند.

سبک روستیک

6.كابینت آشپزخانه با تكنیك وایت واش 

  • تکنیک رنگ وایت واش: اجرای رنگ سفید بر روی چوب باعث می شود كه شما بتوانید چوب را در سبك های كلاسیك و مدرن براحتی تركیب كنید. ترکیب رنگ سفید با موج و رگه های طبیعی بر روی چوب یك هنر است.

این نوع از كابینت آشپزخانه سال ها است كه در نمایشگاه های برتر اروپایی طراحی آشپزخانه خودنمایی می كند. این تكنیك به علت رنگی كه دارد باعث روشن تر شدن آشپزخانه میشود.

کابینت با تکنیک چوب سفید

7.کابینت آشپزخانه از نوع معلق

سبک معلق، سبکی برای کابینت آشپزخانه است که به صورت ارگونومیک طراحی میشود و برای افرادی که بیماری های مخصوص کمر را دارند مناسب است. این نوع کابینت ها به این صورت طراحی میشوند که از از سطح زمین فاصله دارند یا بهتر میتوان گفت قسمت پاخور کابینت دارای ارتفاع بیشتری است. همین موضوع علاوه بر اینکه فضای آشپزخانه را خاص تر میکند باعث میشود کفسازی آشپزخانه بهتر دیده شود.

اگر از این نوع کابینت ها برای آشپزخانه خود طراحی کردید میتوانید مقداری خلاقیت هم با آن ترکیب کنید. به عنوان مثال: در آن قسمت پاخور نورپردازی قرار بدهید. اینگونه ظاهری درخشان و مدرن به کابینت های خود می دهید.

کابینت از نوع معلق

8.کابینت آشپزخانه از جنس بامبو

اگر دوستار محیط زیست هستید انتخاب کابینت آشپزخانه از جنس بامبو بهترین گزینه برای شما است. از ویژگی های بارز بامبو سرعت رشد آن است که این به معنای این است اگر شما از کابینتی از جنس بامبو استفاده کنید پایدار است و آسیب کمتری به محیط زیست می زنید و شما تا سالیان سال نگران کهنه شدن کابینت هایتان نباشید زیرا برای مدت طولانی نو و سالم میماند.

بامبو

 

 

مطلب پیشنهادی:

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید