معرفی بهترین گیاهان مناسب محل کار + ۱۰ گیاه زیبا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای افزایش خوشحالی و بهره وری در محل کار، پیشنهاد می کنیم برخی از بهترین گیاهان مناسب محل کار را روی میز کار یا اتاق کار خود قرار دهید و از انرژی که گیاهان به همراه دارند، بیشترین استفاده را داشته باشید.

افزودن گیاهان مناسب محل کار، نزدیک به میز یا در اتاق کار، محیطی سرسبز و شاداب ایجاد می کند که نه تنها عالی به نظر می رسد، بلکه باعث می شود احساس شادی بیشتری نیز در طول روز و در حین کار کردن داشته باشید. با توجه به اینکه بسیاری از ما اکنون بخش قابل توجهی از روزهای هفته را در محل کار می گذارنیم، سفارشی کردن فضای کار خود با گل ها و شاخ و برگ هایی که دوست دارید بسیار منطقی است. چرا که قرار گرفتن در یک محیط طبیعی استرس را از بین می برد و گیاهان در هر شکل و اندازه، به بازیابی سطح تمرکز کمک می کنند.

بنابراین، برای افزایش خوشحالی و بهره وری در محل کار، پیشنهاد می کنیم برخی از بهترین گیاهان مناسب محل کار را روی میز کار یا اتاق کار خود قرار دهید و از انرژی که گیاهان به همراه دارند، بیشترین استفاده را داشته باشید.

در ادامه این بخش از بساز و بچین به معرفی گیاهان مناسب محل کار پرداخته ایم تا بتوانید با توجه به شرایط نگهداری این گیاهان و محل کار خود، بهترین و مناسب ترین گیاهر را انتخاب کنید.

 

با گیاهان مناسب محل کار، فضای کاری خود را روشن و زیبا کنید

گیاهان مناسب محل کار

مطالعه‌ای که توسط محققان در این زمینه انجام شده، نشان داده است که غنی‌ سازی یک دفتر با گیاهان رومیزی می‌ تواند بهره‌ وری را تا 15 درصد افزایش دهد و این ایده را به چالش می‌ کشد که فضاهای کاری مینیمالیستی بهترین هستند.

آنها همچنین دریافتند که اجازه دادن به کارکنان برای انتخاب طیف وسیعی از گیاهان آپارتمانی برای تزئین محل کارشان، احساس خوشبختی آنها را تا 47 درصد و خلاقیت آنها را تا 45 درصد افزایش می دهد. در حقیقت، گیاهان مناسب محل کار، می توانند به شما کمک کنند تا آرامش داشته باشید و از کار خود لذت ببرید. هر کدام از این گیاهان را که انتخاب می کنید، مطمئن باشید که با شرایط اداری شما مطابقت دارد. گزینه‌های زیر به شما کمک می‌ کنند تا گیاهان مناسب محل کار عالی را انتخاب نمایید.

 

گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی بسیار دوست داشتنی، فواره ای از برگ های راه راه سبز و سفید تولید می کند و به مراقبت سادهای نیاز دارد. این گیاه، در آفتاب فیلتر شده یا سایه روشن به خوبی رشد می کند، دفاتر تیره‌ تر را تحمل می‌ کند، اما اگر سطح نور خیلی کم باشد، ممکن است ساقه‌ های قوسی بچه‌ گیاه خود را تولید نکند. سعی کنید این گیاه را در یک سبد آویزان نزدیک به میز خود قرار دهید، جایی که گیاهان عنکبوت کوچک می توانند در اطراف گیاه مادر برقصند تا یک نقطه کانونی چشم نواز ایجاد کنند.

کمپوست گلدان این گیاه را از بهار تا پاییز مرطوب نگه دارید اما در زمستان فقط زمانی آبیاری کنید که قسمت بالایی آن خشک است. یکی از معدود راه‌ های از بین بردن گیاه عنکبوت، آبیاری بیش از حد آن است، بنابراین آن را در گلدانی با سوراخ‌ های زهکشی در پایه بکارید و روی یک سینک دهید، اجازه دهید رطوبت اضافی قبل از بازگرداندن آن به گلدان ضدآب تخلیه شود.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین گیاهان آپارتمانی در فنگ شویی [14 گیاه انرژی‌ساز]

 

گیاه زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا، یکی از گیاهان مناسب برای محل کار با نگهداری آسان است که در یک منطقه روشن و دور از آفتاب مستقیم یا سایه نسبتا عمیق رشد می کند و یک میز یا فضای کف بزرگ را با ساقه های بلندش از شاخ و برگ سبز براق تزئین می کند. تنها کاری که برای مراقبت و نگهداری از این گیاه باید انجام دهید این است که به سادگی زمانی که قسمت بالای خاک گلدان خشک شد به آن آب دهید و در زمستان دفعات آن را به یک بار در ماه کاهش دهید. این گیاه در شرایطی که آب دهی کمی انجام میدهد رشد می کند اما شرایط غرقابی را تحمل نمی کند، بنابراین آن را در گلدانی با سوراخ های زهکشی بکارید و توصیه های آبیاری گیاهان عنکبوتی را دنبال کنید.

 

گیاه درخت اژدها

گیاه درخت اژدها

شاخ و برگ های راه راه سبز و کرم این گیاه بلند نخل مانند به حفظ توجه شما در محل کار کمک می کند و به مغز شما اجازه می دهد تا استراحت کند و سطح تمرکز را بهبود بخشد. این گیاه زیبا، یک انتخاب خوب برای مبتدیان است، زیرا نگهداری از آن بسیار آسان است. این درخت زیبا را در فضای سرپوشیده و در آفتاب فیلتر شده یا سایه روشن جایی که فضایی برای رشد دارد قرار دهید، زیرا ارتفاع گیاهان می تواند تا 5 فوت یا بیشتر و در زمان بلوغ تقریباً 3 فوت گسترش یابد. 

خاک گلدان این گیاه را از بهار تا پاییز مرطوب نگه دارید اما در زمستان اجازه دهید تا بین دو آبیاری، قسمت بالایی خاک خشک شود. از بهار تا پاییز هر دو هفته یک بار از کود مایع متعادل با نیمه قوت استفاده کنید.

 

گیاه هاورتیا زبرا یا هاورتیا گورخری

گیاه هاورتیا زبرا یا هاورتیا گورخری

این ساکولنت‌ های کوچک نیز از جمله گیاهان مناسب محل کار هستند که برای یک میز در نقطه‌ ای روشن که در تابستان دور از آفتاب مستقیم است، ایده‌ آل خواهند بود. این ساکولنت‌ های زیبا علیرغم اندازه کوچکشان، به‌ عنوان گیاهان اداری روی صحنه هستند. برگهای سبز تیره گوشتی مزین به نوارهای سفید و گلهای سفید لوله ای شکل روی ساقه های سیمی بلند این گیاه که در تابستان تولید می کنند، توجه زیادی را برای جلب توجه شما در حین کار ایجاد می کند.

مراقبت از آن آسان است، فقط با آبیاری فقط زمانی که قسمت بالای کمپوست خشک می شود، از پوسیدگی محافظت کنید و در زمستان رطوبت کمتری به گیاه بدهید. از بهار تا پاییز هر 4 تا 6 هفته یکبار یک کود مایع متعادل با نیمه قدرت اعمال کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: نگهداری گیاهان خانگی در زمان مسافرت

 

گیاه پنیر سوئیسی یا گیاه برگ حصیری

گیاه پنیر سوئیسی یا گیاه برگ حصیری

شاخ و برگ این گیاه، به خاطر برگ‌ های بزرگ، براق، سبز تیره و لوب‌ دارشان ارزشمند هستند، همچنین دارای سوراخ‌ هایی نیز هستند، به همین دلیل نام گیاه پنیر سوئیسی را به خود اختصاص داده‌ اند. در حالی که گیاهان جوان برای یک گلدان روی میز مناسب هستند، همانطور که این گیاه بزرگ رشد می کنند، باید دوباره در یک ظرف بزرگتر کاشته شوند و ساقه های بلند به یک میله خزه ای و یا سیم ها یا داربست ها به دیوار وصل شوند تا از سرگردان شدن برگهای آن جلوگیری شود.

بنابراین اگر فضایی برای این گیاه زیبا و بزرگ دارید، این یکی از گیاهان مناسب محل کار است که در آفتاب فیلتر شده یا سایه به خوبی رشد می کند و فقط زمانی که قسمت بالای کمپوست خشک شد لازم است آن را آبیاری کنید و در زمستان آبیاری را کمی کاهش دهید. علاوه بر این، بهتر است هر چند روز یک‌ بار مه‌ پاشی کنید یا گلدان را روی یک سینی پر از سنگریزه‌ های مرطوب قرار دهید تا سطح رطوبت بالا برود و ماهی یک‌ بار از بهار تا پاییز از کود مایع متعادل برای تقویت گیاه استفاده کنید.

 

گیاه شفلرا یا گیاه چتری

گیاه شفلرا یا گیاه چتری

اگر به دنبال گیاهی هستید که به سختی خراب می شود، گیاه چتری یا شفلرا، یکی از بهترین گیاهان مناسب محل کار درخت مانند است که برای یک گلدان بزرگ روی زمین در کنار فضای کاری در آفتاب یا سایه فیلتر شده مناسب است. زمانی که قسمت بالای خاک گلدان خشک می شود آبیاری کنید و آبیاری را در فصل زمستان به حدود یک بار در ماه کاهش دهید. برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه، آن را در گلدانی با سوراخ های زهکشی در پایه بکارید و بررسی کنید که هر گونه آب اضافی در ته ظرف وجود نداشته باشد یا ظرف زیر گلدان غرق در آب نشود. از بهار تا پاییز ماهانه یک کود مایع متعادل با نصف قدرت استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: جابجایی گیاهان آپارتمانی : به این نکات توجه کنید!

 

گیاه برگ انجیری یا فیکوس لیترا

گیاه برگ انجیری یا فیکوس لیترا

این گیاه زیبا که برگ های بزرگ آن شبیه بدن ویولن یا کمانچه است رشد می کند، در زیر نور آفتاب فیلتر شده بهترین شرایط رشد را خواهد داشت. بهتر است این گیاه را زمانی آبیاری کنید که قسمت بالای خاک گلدان خشک شود و گیاه را در زمستان فقط مرطوب نگه دارید – همچنین توصیه های گیاه چتری را برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه دنبال کنید و یک بار در ماه از بهار تا پاییز از کود مایع متعادل برای تقویت گیاه استفاده کنید.

 

گیاه نخل کنتیا یا نخل بهشتی

گیاه نخل کنتیا یا نخل بهشتی

این نخل بلند و سایه دوست، گیاهی عالی برای محیط داخلی کم نور یا دفتر کار بدون نور طبیعی زیاد است. این گیاه می تواند فواره ای از برگ های سبز تیره آن ساختار و نت گرمسیری را به فضای کاری شما ببخشد. بهتر است این گیاه را در گلدانی با سوراخ های زهکشی در پایه بکارید و آن را در یک ظرف ضد آب یا روی یک نعلبکی بزرگ روی زمین قرار دهید. زمانی که قسمت بالای کمپوست یا خاک گلدان تقریباً خشک شد آبیاری کنید و در زمستان آبیاری را کمی کاهش دهید (همچنین نکات مربوط به گیاه چتری را برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه رعایت کنید). لازم به ذکر است که این نخل مقداری رطوبت را دوست دارد، بنابراین یا هر چند روز یکبار آن را غبارپاشی کنید یا روی سینی از سنگریزه های مرطوب قرار دهید و برای تقویت آن، کود مایع متعادل را هر دو هفته یک بار از بهار تا اوایل پاییز اعمال کنید.

 

گیاه فیکوس

گیاه فیکوس

برگ‌ های سبز براق بزرگ این گیاه بلند، فضای سرپوشیده و شرایط نور کم را تحمل می‌ کند و به همین دلیل، جز گیاهان مناسب محل کار محسوب می شود. مراقبت از گیاه فیکوس نسبتاً آسان است و برای یک محیط اداری شلوغ ایده آل خواهد بود. فقط زمانی که قسمت بالای کمپوست خشک شد آبیاری کنید و در طول زمستان سعی کنید خاک گلدان آن را خش ک‌تر نگه دارید و برگ‌ ها را هر چند وقت یکبار غبار پاشی کنید یا روی سینی از سنگریزه‌ های مرطوب قرار دهید تا سطح رطوبت گیاه افزایش یابد. همچنین از بهار تا پاییز هر 2 تا 3 هفته یکبار یک کود مایع متعادل با نیمه قدرت اعمال کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: اصول کود دادن به گیاهان خانگی و بهترین زمان آن

 

کلام آخر

استفاده از گیاهان مناسب محل کار، نه تنها میتواند به بهبود خلق و خو و بهره وری شما در محیط کار کمک کند، بلکه می توانند رطوبت اطراف میز را افزایش دهند، به تصفیه هوا کمک کنند و به فضای کاری شما جذابیت بصری اضافه کنند. نکته کلیدی در هنگام انتخاب گیاهان مناسب محل کار، نگهداری کم است، اگرچه هنوز هم باید به یاد داشته باشید که حداقل یک بار آنها را آبیاری کنید. شما می توانید از این لیست گیاهانی را انتخاب کنید که عمدتاً کم نگهداری هستند و حتی در یک دفتر بدون پنجره نیز به خوبی رشد می کنند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله