بهترین گیاهان آپارتمانی در فنگ شویی [14 گیاه انرژی‌ساز]

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر می‌خواهید از نقش گیاهان در فنگ شویی خانه بیشتر بدانید و 14 گیاه جذاب در فنگ شویی را بشناسید، همراه ما باشید.

تا به حال برای‌تان پیش آمده که وارد یک خانه ساده با چند گلدان شوید و حس بسیار دل انگیزی را تجربه کنید؟ حتی شاید گیاهان این خانه گران قیمت و بزرگ نباشند اما حس و انرژی شما فوق العاده است! در این شرایط می‌توان ادعا کرد که گیاهان تاثیر بسیار جدی در حس و حال فضا دارند. علاوه بر بهبود زیبایی بصری فضا، انرژی گیاهان در فضای خانه و محل کار بسیار محسوس است. شما می‌توانید با شناخت بهترین گیاهان آپارتمانی در فنگ شویی، دیزاین ویژه‌ای در فضای مدنظرتان اجرا کنید. در نظر داشتن اصول فنگ‌ شویی و شناخت گیاهان در فنگ شویی می‌تواند یک نتیجه فوق العاده همراه داشته باشد.

در ادامه همراه ما باشید تا جزییاتی از محبوب‌ترین گیاهان در فنگ شویی را ارائه کنیم.

 

تاثیر گیاهان در دکوراسیون و فنگ شویی

تاثیر گیاهان در دکوراسیون و فنگ شویی

تزئین فضای داخلی همراه با گیاهان آپارتمانی، یک ایده فوق العاده است که به شما اجازه می‌دهد تا انرژی فضا را چند برابر کنید. با استفاده از گیاهان آپارتمانی جذاب می‌توانید حس و حال بی نظیری را تجربه کنید. وجود چوب، برگ‌های سبز و گلدان‌های رنگارنگ در فضای داخلی می‌تواند یک محیط الهام بخش و جذاب ایجاد کند. رنگ سبز حسی از زندگی را تداعی می‌کند. یادتان باشد که گیاهان در فنگ شویی به شدت اثرگذار هستند. مشاهده زیبایی‌های گیاهان در محیط داخلی به شدت می‌تواند در اتمسفر مطلوب فضا تاثیرگذار باشد.

 

گیاهان و باگوا

گیاهان و باگوا

یک راه بسیار ساده برای بهره گیری از انرژی گیاهان و کاربرد فنگ شویی آن‌ها، چیدمان و قرار دادن آن‌ها در مناطق خاص باگوآ است. باگوا نقشه انرژی فنگ شویی فضای مدنظر شماست. هر منطقه از این فضا، به جنبه خاصی از زندگی شما مرتبط است. برای آشنایی بیشتر شما با اصول فنگ شویی، لازم است تا در خصوص 9 منطقه باگوآ در خانه و محیط زندگی بیشتر بدانید.

  • خانواده: گیاهان آپارتمانی در این منطقه باگوا می توانند رشد و حمایت را در زندگی خانوادگی شما تقویت کنند. اگر به طور کلی احساس گیر افتادن در یک لوپ نامطلوب را دارید، حتما از گیاهان در این ناحیه استفاده کنید تا انرژی مطلوبی را احساس کنید.
  • ثروت: اگر می خواهید به میزان زیادی شاهد پیشرفت و رشد شخصی باشید یا رفاه ناشی از افزایش درآمد و ثروت را تجربه کنید، قطعا استفاده از گیاه در این بخش می‌تواند برای شما مفید باشد.
  • سلامت: اگر سلامتی شما به حمایت بیشتری نیاز دارد، یک گیاه در مرکز خانه شما می تواند برای سلامت بهتر و حال خوب‌تان مفید باشد.
  • افراد مفید: گاهی اوقات درخواست کمک بسیار مشکل است. به همین دلیل استفاده از یک گیاه در منطقه افراد مفید می‌تواند انرژی‌ها را فعال کند تا در زمان و مکانی که بیشتر به آن نیاز دارید، پشتیبانی خوبی از دوستان‌تان دریافت کنید.
  • کودکان: گیاهان در منطقه کودکان می توانند رشد خوبی را برای هر فرزند یا پروژه ای رقم بزنند. اگر شما نیز در اتمام کارها و به سرانجام رساندن آن‌ها مشکل دارید، حتما از گیاه فنگ شویی در این منطقه استفاده کنید.
  • دانش: گیاهان آپارتمانی در ناحیه دانش می توانند تجربه‌ای از خودشناسی را برای شما ایجاد کنند و حسی از حمایت را تداعی نمایند.
  • شهرت: اگر نیاز به دیده شدن دارید و از شناخته شدن لذت می‌برید، استفاده از عنصر چوب یک گیاه می تواند عنصر آتش را در منطقه شهرت شما تقویت کند و تاثیر خوبی در دیده شدن‌تان داشته باشد.
  • شغل: گیاهان در حوزه شغلی شما می توانند رشد و گسترش خوبی را رقم بزنند. به همین دلیل استفاده از آن ها در ناحیه مشخصی می‌تواند تاثیرات شغلی بهتری برای‌تان داشته باشد.
  • شراکت: گیاهان در منطقه مشارکت ایده خوبی برای بهبود روابط و افزایش مهر و محبت هستند.

 

گیاهان ممنوعه در فنگ شویی

گیاهان مجاز و ممنوعه در فنگ شویی

در فنگ شویی مفهوم شا چی یا انرژی تیز، یکی از مفاهیم مهمی است که در این بخش با آن سر و کار داریم. حمله انرژی ناخوش آیند در فضا به وسیله اجسام نوک تیز است. این اجسام انرژی ناخوش آیندی را به سمت شما ساتع می‌کنند. اجسام نوک تیز به راحتی انرژی شما را تخلیه می‌کنند. به همین دلیل در حوزه معرفی گیاهان محبوب در فنگ شویی، خبری از گیاهان نوک تیز و سیخ دار نیست! انتخاب کاکتوس و گیاهان این‌چنینی اصلا توصیه نمی‌شود. علاوه بر این نکته، بهتر است بدانید که گیاهانی که حال و روز خوبی ندارند، رنگ آن ها زرد ناشی از حال بد گلدان است،  گزینه مناسبی برای نگهداری در فضای داخلی نیست. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که، استفاده از گل و گیاه مصنوعی در فضا انرژی خوبی ایجاد نمی‌کند و از نظر جریان انرژی فنگ شویی اختلالاتی را ایجاد می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: ترفندهای رشد سریع گیاهان آپارتمانی، موردتایید متخصصان باغبانی

 

14 مورد از بهترین گیاهان فنگ شویی

14 مورد از بهترین گیاهان فنگ شویی

شناخت گیاهانی که در فنگ شویی برای استفاده در محیط داخلی توصیه می‌شوند، به شما کمک می‌کند تا انتخاب خوبی را رقم بزنید. در این بخش قصد داریم 14 مورد از بهترین گیاهان در فنگ شویی را بررسی کنیم. هر کدام این گیاهان باب سلیقه طیف خاصی هستند. پس با توجه به سلیقه شخصی و علایق‌تان، یک یا چند گزینه را انتخاب نمایید.

 

1- نخل اریکا

نخل اریکا

گیاه Areca Palm یا به نام علمی Dypsis lutescens شناخته می‌شود. در فنگ شویی، گیاهان بسیار مهم و موثر هستند و اثربخشی بسیار خوبی در تعادل انرژی محیط ایفا می‌کنند. به همین دلیل استفاده از نخل اریکا می‌تواند یک انتخاب عالی در فضا باشد. این گیاه به جذب انرژی مثبت و بهبود حس آرامش و تعادل در فضا کمک شایانی می‌کند. مشخصات گیاه نخل اریکا در فنگ شویی شامل این موارد است.

  • نام: Areca Palm (Dypsis lutescens)
  • نور: نیاز به نور زیاد تا نور متوسط دارد، بهترین عملکرد را در نور غیرمستقیم دارد.
  • آب: زمانی که خاک آن خشک شد، آبیاری را انجام دهید. شما باید حتما اجازه دهید که سطح خاک در لبه گلدان خشک شود و پس از آن اقدام به آبیاری کنید.
  • اندازه گیاه بالغ: تا 2 متر ارتفاع می‌رسد.

گیاه نخل اریکا با دارا بودن برگ‌های کشیده سبز رنگ، حس مثبتی را در فضا ایجاد می‌کند. این گیاه با استایلی عمودی می‌تواند در دکوراسیون داخلی به شدت تاثیرگذار باشد. برای نگهداری از این گیاه باید رطوبت کافی و نور مناسب را تامین کنید.

 

2- گیاه سرخس بوستون

گیاه سرخس بوستون

گیاه سرخس بوستون به عنوان یکی دیگر از گیاهان فنگ شویی شناخته می‌شود. این گیاه با نام Boston Fern شناخته می‌شود. نام علمی Nephrolepis exaltata  است. ظاهر سرخس بوستون به شکلی است که ظرافت، زیبایی و لطافت را در ذهن تداعی می‌کند. به همین دلیل استفاده از آن در نواحی مختلف خانه می‌تواند حس خوبی را ایجاد کند. در این بخش مشخصات فنگ شویی این گیاه را مطالعه می‌نید.

  • نام: Boston Fern (Nephrolepis exaltata)
  • نور: این گیاه نیاز به نور نیمه سایه تا نور غیرمستقیم دارد. این گیاه باید از نور مستقیم آفتاب محافظت شود. اصطلاحا سرخس بوستون به شدت سایه دوست است.
  • آب: سعی کنید خاک را مرطوب نگه دارید پس از خشک شدن یک بند انگشت از خاک گلدان، آبیاری را تکرار کنید.
  • اندازه بالغ: تا 1 متر ارتفاع می‌رسد.

بهتر است بدانید که این گیاه در محیط‌ داخلی با نور مناسب و مرطوب رشد خوبی دارد. شما می‌توانید برای دیزاین فضای داخلی و ایجاد آرامش با قوائد فنگ شویی از این گیاه استفاده کنید. آویز کردن این گیاه در نواحی مختلف خانه نیز ایده بسیار جذابی است.

 

پیشنهاد مطالعه: گیاهان خانگی رنگی که زیبایی دکور شما را دوبرابر می‌کنند

 

3- گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا با اکسیژن سازی در فضا می‌تواند حس و حال خوبی را برای شما ایجاد کند. این گیاه با نام Snake Plant و نام علمی Dracaena spp شناخته می‌شود. این گیاه می‌تواند انرژی مثبت را به شکلی پراکنده در محیط منتشر کند. مقاومت بالای گیاه سانسوریا بالا است و انتخاب خوبی برای افراد مبتدی محسوب می‌شود.  مشخصات کلی سانسوریا در فنگ شویی عبارت است از مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

  • نام: Snake Plant (Dracaena spp.)
  • نور: این گیاه می‌تواند در شرایط نوری متفاوت رشد کند، پس با خیال آسوده در محیط کم نور و پر نور از آن استفاده کنید.
  • آب: آبیاری سانسوریا را زمانی انجام دهید که خاک کاملاً خشک شده باشد. این گیاه می‌تواند مدت‌های طولانی بدون آب سلامت باقی بماند.
  • اندازه بالغ: تا 1 متر ارتفاع

گیاه سانسوریا از نظر فنگ شویی به عنوان یک گیاه محافظ و با انرژی مثبت شناخته می‌شود. این گیاه حریف سرسختی برای جذب انرژی‌های منفی و ایجاد تعادل در فضای خانه و انرژی در جریان آن است. این گیاه به خوبی برای محافظت از محیط زندگی شما کارایی دارد و در شرایط نوری سخت نیز رشد خوبی دارد.

 

4- گیاه قاشقی

گیاه قاشقی

گیاه قاشقی به عنوان یکی از محبوب‌ترین گیاهان در خانه ما ایرانی‌ها دیده می‌شود. این گیاه با نام Jade Plant یا نام علمی Crassula spp شناخته می‌شود. بعضی افراد آن را به نام گیاه پول می‌شناسند. جالب است بدانید که این گیاه با دارا بودن برگ‌های بزرگ و گرد قاشقی شکل، مثل جواهری در خانه شما می‌درخشد و رنگ سبز آن به شدت حس و حال خوبی را برای‌تان ایجاد خواهد کرد. مشخصات فنگ شویی این گیاه شامل مواردی است که به آن اشاره می‌کنیم.

  • نام: Jade Plant (Crassula spp.)
  • نور: این گیاه نیاز به نور خورشید کامل دارد. بنابراین، باید در نواحی که نور مستقیم دارد از این گلدان استفاده کنید تا شرایط نگهداری آن فراهم شود.
  • آب: در فصل رشد گیاه، خاک را همیشه مرطوب نگه دارید اما اجازه ندهید خاک خیس شود! در فصل زمستان یا محیط‌های سرد، آبیاری را کمتر کنید و تنها در زمان‌های خشک شدن خاک آبیاری را تکرار نمایید.
  • اندازه بالغ: تا 1.5 متر ارتفاع

گیاه قاشقی به عنوان یک المان مهم در جذب پول شناخته می‌شود. این تاثیر در فنگ شویی کاملا وجود دارد و گیاه قاشقی یک نماد جذاب از پول و ثرئت است.

 

5- گیاه لاکی بامبو

گیاه لاکی بامبو

یکی از گیاهان محبوبی که در خانه‌ها یافت می‌شود، گیاه بامبو است. گیاه بامبو لاکی Lucky Bamboo، که به نام علمی Dracaena sanderiana هم شناخته می‌شود، یکی از گیاهانی است که در فنگ شویی برای جذب انرژی مثبت و تعادل مطلوب در محیط استفاده می‌شود. این گیاه نماینده رشد در فنگ شویی است. مشخصات فنگ شویی این گیاه شامل موارد زیر است.

  • نام: Lucky Bamboo (Dracaena sanderiana)
  • نور: این گیاه نیازمند نور معتدل است. شما می‌توانید بامبو لاکی را در مکانی با نور مناسب یا نور غیرمستقیم قرار دهید.
  • آب: اگر گیاه را در آب نگهداری کنید، باید تعویض آب را به صورت مکرر انجام دهید. اما نگهداری این گیاه در خاک مرطوب نیز امکان‌پذیر است.
  • اندازه بالغ: تا 1.5 متر ارتفاع

گیاه بامبو در فنگ شویی نشانه‌ای از خوشبختی است و به شما اجازه می‌دهد تا خوشبختی را جذب کنید. تعداد ساقه‌ها معنای خاصی دارد. به عنوان مثال، دو ساقه به زمینه‌های مرتبط با عشق و سه ساقه به شادی و خوش‌بختی مربوط می‌شود. زیبایی بصری این گیاه و استایل عمودی آن به شدت فضای خانه را مثبت می‌کند.

 

6- گیاه پتوس طلایی

گیاه پتوس طلایی

گیاه پوتوس طلایی یکی از گیاهان محبوب در فنگ شویی است. این گیاه که با نام لاتین Golden Pothos و نام علمی Epipremnum aureum شناخته می‌شود، یکی از گیاهانی است که در فنگ شویی معمولاً برای تصفیه هوا و تزئین داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه با دارا بودن برگ‌های قلبی شکل و کوچک، زیبایی چشم گیری را ایجاد می‌کند. یادان باشد که پتوس به شکل رونده رشد می‌کند و حسی از زندگی و رشد را تداعی می‌کند.

  • نام: Golden Pothos (Epipremnum aureum)
  • نور: این گیاه در نور زیاد رشد خوبی دارد اما شما می‌توانید در نور معتدل و کم نیز از همین گیاه نگهداری کنید.
  • آب: آبیاری پتوس طلایی زمانی انجام می‌شود که یک بند انگشت از سطح خاک خشک شده باشد. تحمل خشکی این گیاه بسیار بالا است و مقاومت مطلوبی دارد.
  • اندازه بالغ: شاخه‌های آن می‌توانند تا 3 متر طول داشته باشد.

گیاه گلدن پوتوس در فنگ شویی به عنوان یک گیاه محبوب برای تصفیه هوا شناخته می‌شود. شما باید فضای خانه را معتدل نگهدارید. این گیاه احساسات مثبتی را در خانه ایجاد می کند.

 

7- گیاه آنتوریوم کلارینرویوم

گیاه آنتوریوم کلارینرویوم

آنتوریوم کلارینرویوم  یکی از گیاهان آپارتمانی است که در فنگ شویی استفاده از آن به شدت توصیه شده است. این گیاه محبوب با نام لاتین Anthurium clarinervium  شناخته می‌شود. نام علمی این گیاه (Anthurium clarinervium) است. در اصول فنگ شویی آنتوریوم کلارینرویوم  یک متعادل کننده انرژی است. برگ‌های بزرگ و زیبای این گیاه یک المان مهم در دکوراسیون داخلی است که احساسات مثبت را در جریان نگه می‌دارد. از مشخصه‌های این گیاه می‌توان به این موارد اشاره کرد.

  • نام: Anthurium clarinervium (Anthurium clarinervium)
  • نور: نیاز آنتوریوم کلارینرویوم به نور غیرمستقیم و روشن کاملا جدی است.
  • آب: برای آبیاری باید حتما 1 بند انگشت از سطح خاک را بررسی کنید اگر خشک بود، آبیاری را انجام دهید.
  • اندازه بالغ: برگ‌های آنتوریوم کلارینرویوم می‌توانند تا 15 سانتیمتر عریض شوند.

این گیاه با برگ‌های خزه‌ای و شکل جذاب خود، فضای دکوراسیون داخلی را متحول می‌کند. استفاده از این گلدان بر روی پله ها و نواحی دارای گوشه تیز در اصول فنگ شویی توصیه می‌شود.

 

8- گیاه درخت پول یا پاچیرا

گیاه درخت پول یا پاچیرا

گیاه پاچیرا که به لاتین Money Tree نوشته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین گیاهان فنگ شویی است که با نام علمی Pachira aquatic شناخته می‌شود. این گیاه جذب کننده ثروت و اعتبار مالی است. گیاه پاچیرا به شدت می‌تواند حس مثبتی را جاری کند و ثروت را در زندگی شما پدیدار سازد. از مشخصه‌های فنگ شویی این گیاه می‌تواند به این موارد اشاره کرد.

  • نام: Money Tree (Pachira aquatica)
  • نور: بهترین نور برای رشد این گیاه، نور غیرمستقیم است. اما جالب است بدانید که این گیاه در سایه نیز رشد مطلوبی دارد.
  • آب: آبیاری این گیاه را زمانی باید انجام دهید که 2 بند انگشت سطح خاک را لمس کرده‌اید و خاک کاملا خشک است! در این شرایط باید طوری آبیاری را انجام دهید که آب از سطح زیر گلدان خارج شود.
  • اندازه بالغ: این گیاه می‌تواند تا 2.5 متر ارتفاع داشته باشد.

در اصول فنگ شویی، گیاه درخت پول به عنوان نماینده ثروت و فرصت‌های مالی  شناخته می‌شود. با دارا بودن این گیاه در فضای منزل می‌توانید احساسات شگفت انگیزی را تجربه کنید. این گلدان می‌تواند حس و حال محیطی شما را متحول کند. پس اگر عاشق ثروت هستید و اصول فنگ شویی در محیط زندگی‌تان اولویت دارد، حتما از این گلدان زیبا استفاده کنید و نتایج آن را بررسی نمایید.

 

پیشنهاد مطالعه: گیاهان آپارتمانی که گل می‌دهند + نکاتی برای گل دادن گیاهان گلدار

 

9- گیاه مرغ بهشتی

گیاه مرغ بهشتی

گیاه مرغ بهشتی یکی از جذاب‌ترین گلدان‌هایی است ک می‌تواند محیط زندگی شما را زیباتر نشان دهد. این گیاه با نام علمی Strelitzia Nicolai شناخته می‌شود. یکی دیگر از گیاهان معروف در فنگ شویی که برای جذب زیبایی، احساسات مثبت و تعادل استفاده می‌شود، همین مرغ بهشتی است. از جمله مشخصات فنگ شویی این گیاه می‌توان بهه این موارد اشاره کرد.

  • نام: Bird of Paradise (Strelitzia nicolai)
  • نور: این گیاه در نور غیرمستقیم و روشن بهترین میزان رشد را دار است.
  • آب: برای نگهداری از این گیاه باید 2 بند انگشت روی خاک را لمس کنید. هر زمان احساس کردید این بخش دارای خشکی زیادی است، آبیاری را انجام دهید.
  • اندازه بالغ: این گیاه می‌تواند تا 1.8 متر ارتفاع و میزان  1.2 متر عرض داشته باشد.

در اصول فنگ شویی، گیاه مرغ بهشتی یک نماینده زیبا از انعطاف پذیری است که به تعادل محیط کمک زیادی می‌کند. تراوشات مثبت در فضا نیز، یکی دیگر از موهبت‌های این گلدان زیبا است.

 

10- گیاه لیلیوم

-گیاه لیلیوم

به عنوان یکی دیگر از گیاهان مهم در فنگ شویی، باید به گیاه لیلیوم صلح اشاره کرد. این گیاه با نام علمی Spathiphyllum wallisii شناخته می‌شود و به شدت حس مثبتی در فضا ایجاد می‌نماید. جذب انرژی زیاد با این گیاه کاملا احساس می‌شود. قرار دادن گیاه لیلیوم در فضای داخلی خانه می‌تواند به جذب شانس و جلب ثروت مالی ختم شود. مشخصات گیاه لیلیوم در فنگ شویی به این شرح است.

  • نام: Peace Lily (Spathiphyllum wallisii)
  • نور: میزان نیاز این گیاه به نور به نحوی است که باید در نور مستقیم یا غیرمستقیم تغذیه شود.
  • آب: برای آبیاری این گیاه باید 1 بند انگشت بالای خاک را بررسی کنید و اگر خشک بود، آبیاری را آغاز کنید.
  • اندازه بالغ: می‌تواند تا 1.2 متر ارتفاع برسد.

در فنگ شویی، گیاه لیلیوم صلح به عنوان نماینده انرژی مثبت شناخته می‌شود و تعادل مطلوبی در فضا ایجاد می‌کند. احساس آرامش و تعادل در فضا به شدت جذاب است. این گیاه نماینده‌ای از خوشبختی و ثروت در فضای داخلی است.

 

11- گیاه پول چینی

گیاه پول چینی

گیاه پول چینی که با نام (Chinese Money Plant) شناخته می‌شود، نام علمی Pilea peperomioides دارد. این گیاه در فنگ شویی جاذب هدایا، محبت و ثروت است. این گیاه خوشبختی را وارد محیط زندگی شما می‌کند و انتقال حس خوب و ثروت را برعهده دارد. مشخصات فنگ شویی این گیاه به شکل زیر است.

  • نام: Chinese Money Plant (Pilea peperomioides)
  • نور: بهترین نور برای این گیاه، نور غیرمستقیم است.
  • آب: آبیاری را باید زمانی انجام دهید که پس از لمس سطح خاک، متوجه خشکی آن شده اید.
  • اندازه بالغ: می‌تواند تا 30 سانتیمتر ارتفاع داشته باشد.

گیاه پول چینی به عنوان یک نماینده از انرژی مثبت و خوشبختی در فنگ شویی شناخته می‌شود. برگ‌های گرد و سکه مانند این گیاهف نقش مهمی در جذب ثروت ایفا می‌کنند و زیبایی بصری بسیار مطلوبی در دکوراسیون داخلی دارا هستند.

 

12- گیاه کائوچو

گیاه کائوچو

گیاه کائوچو یکی از گیاهان در فنگ شویی است که با نام Rubber Plant و نام علمی Ficus elastica شناخته می‌شود. این گیاه بسیار حس مثبتی را القا می‌کند و حضور آن در دکوراسیون داخلی می‌تواند جریان انرژی را متمرکز کند. گیاهان زیبایی خودشان را به شکلی در فضا منعکس می‌کنند. با آگاهی از مشخصات فنگ شویی گیاه کائوچو می‌توانید شناخت بیشتری از آن کسب کنید.

  • نام: Rubber Plant (Ficus elastica)
  • نور: بهترین نور برای این گیاه نور غیرمستقیم است.
  • آب: آبیاری را زمانی انجام دهید که دو بند انگشت از سطح خاک، خشک باشد.
  • اندازه بالغ: این گیاه می‌تواند تا 3 متر ارتفاع داشته باشد.

در فنگ شویی، گیاه کائوچو به عنوان نماینده انرژی مثبت و تعادل شناخته می‌شود. این گیاه با برگ‌های بزرگ و بیضی شکل خودش می‌تواند به جریان انرژی مثبت در محیط کمک کرده و زیبایی شایانی در دکوراسیون داخلی ایجاد کند.

 

13- گیاه سروپژیا

گیاه سروپژیا

گیاه سروپژیا به شکل قلب‌های کوچک سبز رنگ دیده می‌شود. این گیاه String of Hearts با نام علمی Ceropegia woodii شناخته می‌شود. گیاهان در فنگ شویی می‌توانند برای زیبایی بصری و جذب انرژی استفاده شوند. این گیاه نیز با ظاهری دوست داشتنی، در فنگ شویی جایگاه ویژه‌ای دارد. برگ‌های آویز این گیاه نیز به شدت جذاب است. مشخصات کلی سروپژیا در فنگ شویی شامل موارد زیر است.

  • نام: String of Hearts (Ceropegia woodii)
  • نور: این گیاه در نور غیرمستقیم رشد مطلوبی دارد اما در نورهای غیرمستقیم نیز می‌تواند رشد نسبی داشته باشد.
  • آب: برای آبیاری گیاه باید دو بند انگشت از سطح گیاه خشک باشد.
  • اندازه بالغ: ساقه‌ها می‌توانند تا 3.6 متر رشد کنند.

گیاه سروپژیا با شکل قلب مانند خوب، نماینده زیبایی و جذب انرژی مثبت در فنگ شویی محسوب می‌شود. این گیاه به شکل آویز می‌تواند نماینده‌ای از عشق و عاطفه در فضا باشد.

 

14- گیاه کالاتیا ماکویانا

گیاه کالاتیا ماکویانا

گیاه کالاتیا ماکویانا  با نام لاتین Peacock Plant شناخته می شود. نام علمی Calathea makoyana نیز یکی دیگر از اسامی است که می‌توانید برای جستجوی این گیاه استفاده کنید. کالاتیا ماکویانا با ظاهری زیبا در فنگ شویی می‌تواند برای جذب انرژی مثبت مورد استفاده قرار گیرد. این گیاه با بزگ‌های بزرگ و گرد، حس مطلوبی در فضا خلق می‌کند. تابش خورشید تغییر رنگ جذابی را در این گیاه پدید می‌آورد که به شدت دوست داشتنی است. مشخصات گیاه کالاتیا ماکویانا در فنگ شویی به همین شرح است.

  • نام: Peacock Plant (Calathea makoyana)
  • نور: بهترین نور برای این گیاه نور غیرمستقیم است. نور مستقیم موجب آسیب به برگ گیاه می‌شود.
  • آب: شما باید آبیاری را به شکلی انجام دهید که خاک را مرطوب نگه دارید.
  • اندازه بالغ: شما به راحتی می‌تواند تا 60 سانتیمتر شاهد افزایش طول و ارتفاع گیاه باشید.

این گیاه یک نماینده از زیبایی و هنر در فنگ شویی است. برگ‌های جذاب این گیاه با تغییر رنگ می‌توانند طراحی داخلی فوق العاده‌ای را رقم بزند.

 

بیشتر بخوانید: فنگ شویی چیست؟ همه چیز درباره فنگ شویی خانه

 

کلام آخر

اگر شما نیز عاشق گل و گیاه هستید، حتما اصول فنگ شویی را بدانید و متناسب با آن گیاهان در فنگ شویی را انتخاب کنید. این کار موجب می‌شود تا اثرات دلپذیری در محیط زندگی‌تان احساس کنید و از نتیجه آن لذت ببرید.

تجربه شما از استفاده از گیاهان در فنگ شویی و خانه چیست؟ حتما تجربه خودتان را برای ما بنویسید.

منبع: www.thespruce.com

برچسب ها:
گل و گیاه
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید