جابجایی گیاهان آپارتمانی : به این نکات توجه کنید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه این بخش از بساز و بچین، نکاتی برای جابجایی موفق گیاهان آپارتمانی و شاداب نگه داشتن گیاهان را اماده کردیم.

نقل مکان از یک خانه به یک خانه دیگر، همیشه با چالش‌های مختلفی همراه است و اگر قرار باشد گیاهان خانگی خود را نیز جا به جا کنید، این چالش‌ها بیشتر خواهند بود. به طور کلی، جابجایی می‌تواند به اندازه کافی استرس‌زا باشد و آخرین چیزی که نیاز دارید این است که گیاهان شما در حین حمل و نقل به دلیل آماده سازی نامناسب از بین روند و طراوت و شادابی خود را از دست دهند.

اما نگران نباشید؛ چرا که نکات و توصیه‌های مهمی برای جابجایی گیاهان آپارتمانی وجود دارد که با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید اینکار را با موفقیت انجام دهید و گیاهان خود را به بهترین شکل ممکن به مکان جدید انتقال دهید.

درست مانند وسایل عتیقه و مبلمان شکننده، گیاهان آپارتمانی نیاز به توجه ویژه دارند. بنابراین لازم است که کمی وقت بگذارید و در نظر بگیرید که چگونه جابجایی گیاهان آپارتمانی را انجام دهید تا کوچکترین آسیبی به گیاهان وارد نشود.

به همین منظور، در ادامه این بخش از بساز و بچین، نکاتی برای جابجایی موفق گیاهان آپارتمانی و شاداب نگه داشتن گیاهان را اماده کردیم.

 

پیشنهاد مطالعه: چه گیاهانی برای تراس مناسب است ؟ | گیاهان همیشه سبز برای بالکن

 

چگونه گیاهان را برای جابجایی آماده کنیم؟

گیاهان اپارتمانی

قبل از شروع به جا به جایی گیاهان آپارتمانی، بسیار مهم است که آنها را به درستی آماده کنید. بنابراین لازم است که این مراحل را دنبال کنید تا مطمئن شوید گیاهان شما برای جا به جایی آماده هستند:

  • هرس و کوتاه کردن گیاهان: چند هفته قبل از جابجایی، گیاهان خود را هرس و کوتاه کنید تا رشد سالمی داشته باشند و حمل و نقل آنها آسان تر شود.
  • بررسی کردن آفات گیاهان: گیاهان خود را از نظر آفات بررسی کنید و هر گونه هجوم را برای جلوگیری از سرایت آنها به خانه جدید خود درمان کنید.
  • انتقال گیاهان به ظروف سبک وزن: گیاهان خود را به ظروف سبک و محکم منتقل کنید. این کار باعث می شود که آنها راحت‌تر جابجا شوند و خطر آسیب در حین حمل و نقل کاهش یابد.
  • آبیاری گیاهان: یک یا دو روز قبل از جا به جایی، گیاهان خود را آبیاری کنید، اما از آبیاری بیش از حد خودداری کنید زیرا باعث آسیب به ریشه می شود.

 

نحوه بسته بندی گیاهان برای یک جا به جایی ایمن و بدون استرس

بهتر است بسته بندی گیاهان آپارتمانی را در دقایق آخر انجام دهید تا مطمئن شوید که گیاهان تا آخرین لحظه در شرایط مناسبی هستند و فشار کمی به گیاهان وارد می‌شود. ابتدا گیاهان کوچکتر خود را آماده کنید و بهتر است که تمام گیاهان آپارتمانی کوچکتر خود را در یک جعبه قرار دهید. فراموش نکنید که برای افزایش جریان هوا، چند سوراخ در قسمت بالا و کناره‌ها ایجاد کنید. علاوه بر این می‌توانید کاکتوس‌ها و ساکولنت‌های خاردار را با پوشش حبابی بپوشانید و یا از ملحفه‌های قدیمی، روزنامه و کاغذ بسته‌بندی قهوه‌ای برای محافظت و نگه داشتن گیاهان خود در جعبه‌ها استفاده کنید. 

از دستگیره‌های بالای سر در وسیله نقلیه خود برای آویزان کردن گلدان‌ها و سبدها استفاده کنید یا به طور موقت گیاهان را فقط برای سواری در آویزهای ماکرومه قرار دهید. گیاهان آویزان را به آرامی بپیچید و در بالای گلدان قرار دهید. این اطمینان حاصل می‌کند که گیاهان دارای برگ آویزان در حین حمل و نقل به طور تصادفی شکسته، پاره یا گیر نمی‌کنند.

برای گیاهان بزرگ، رویکرد کمی متفاوت برای محافظت از برگ‌های بزرگ و شاخه‌های بلند در برابر آسیب در نظر بگیرید. روزنامه یا ورق‌های کاغذ بسته بندی را دور پایه گلدان بپیچید و به سمت بالا حرکت کنید. اینکار به حفظ ساقه‌های سرگردان کمک می‌کند و به کل گیاه یک لایه محافظتی در طول حرکت می‌دهد. وقتی گیاهان بلندتر یا حجیم‌تر خود را جابه‌جا می‌کنید، سعی کنید تا جای ممکن به آنها فضای بیشتری بدهید. 

به طور کلی، هنگامی که زمان بسته بندی گیاهان است، این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا مطمئن شوید که گیاهان در شرایط عالی به خانه جدید شما می‌رسند:

 

یک لیست از گیاهانی که قرار است جا به جا شوند تهیه کنید

یک لیست موجودی از تمام گیاهان خود تهیه کنید تا آنها را در طول جابجایی پیگیری کنید.

 

گیاهان ظریف را بپیچید

برای محافظت از گیاهان ظریف مانند ساکولنت‌ها و سرخس‌ها از کاغذ حباب‌دار یا دستمال کاغذی استفاده کنید. مراقب باشید که گیاهان را بیش از حد بسته یا خفه نکنید.

 

از جعبه‌های ایمن برای جا به جایی گیاهان آپارتمانی استفاده کنید

گلدان‌ها را در جعبه‌ها یا بسته بندی‌های ایمن قرار دهید و هر شکافی را با کاغذ بسته بندی یا کاغذ حباب دار پر کنید. این کار از جابجایی و شکستن آنها در حین حرکت جلوگیری می‌کند.

 

روی جعبه‌ها برچسب بزنید

روی جعبه‌های حاوی گیاهان به طور واضح برچسب «شکننده» و «این سمت بالا» بزنید تا از جابجایی مناسب اطمینان حاصل کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: نگهداری گیاهان خانگی در زمان مسافرت

 

روش‌های جا به جایی گیاهان آپارتمانی

جا به جایی گیاهان آپارتمانی

وقتی نوبت به جابجایی گیاهان آپارتمانی می‌رسد، چندین گزینه برای حمل و نقل دارید:

 

  • گیاهان را در ماشین خود حمل کنید: این بهترین گزینه برای مسافت‌های کوتاه است و تضمین می‌کند که کنترل دما و نحوه قرار گیری گیاهان خود را در نظر دارید.
  • همکاری با یک شرکت حمل و نقل حرفه‌ای: برخی از شرکت‌های حمل و نقل، در جا به جا کردن اثاثیه منزل و گیاهان اپارتمانی تخصص دارند و تجهیزات لازم برای حمل ایمن را نیز به همراه دارند تا خیالتان از بابت حمل و نقل ایمن اثاثیه و گیاهان آپارتمانی راحت باشد.
  • از خدمات پیک استفاده کنید: برای مسافت‌های طولانی، می‌توانید یک سرویس پیک را انتخاب کنید که در حمل و نقل گیاهان تخصص دارد.

 

پیشنهاد مطالعه: گیاهان مضر برای حیوانات خانگی؛ پت دارید، این گیاهان را نخرید!

 

نحوه جا به جایی گیاهان آپارتمانی کوچک و بزرگ در ماشین

جا به جا گردن گیاهان آپارتمانی با ماشین

اگر گیاهان را با ماشین جا به‌ جا می‌کنید، این نکات را دنبال کنید تا مطمئن شوید که گیاهان به سلامت به مقصد جدید می‌رسند:

  • گیاهان را در صندلی عقب قرار دهید: گیاهان کوچکتر را با استفاده از کمربند ایمنی روی صندلی عقب محکم کنید تا از افتادن آنها جلوگیری کنید.
  • گیاهان بزرگتر را در صندوق عقب حمل کنید: اگر گیاهانی با گلدان بزرگ یا گیاهان بزرگ را حمل می‌کنید، آنها را در صندوق عقب قرار دهید و از پتوها یا حوله‌های مناسب برای محافظت از آنها استفاده کنید.
  • از دماهای شدید اجتناب کنید: هنگام حمل و نقل گیاهان در زمستان یا تابستان، مراقب دماهای شدید باشید. دمای ماشین را تنظیم کنید تا گیاهانتان در طول جا به جایی راحت باشند.
  • تهویه مناسبی برای گیاهان فراهم کنید: با باز کردن پنجره یا تنظیم تهویه مطبوع، مطمئن شوید که گیاهان شما هوای کافی دارند.

 

نکاتی برای جابجایی گیاهان آپارتمانی در زمستان و آب و هوای شدید

حمل و نقل گیاهان در زمستان یا شرایط آب و هوایی شدید می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. در اینجا چند نکته برای محافظت از گیاهان در این مواقع وجود دارد:

  • گیاهان خود را با استفاده از روکش حباب دار، روزنامه یا فوم عایق بندی کنید تا به حفظ دمای پایدار در طول حمل و نقل کمک کنید.
  • گیاهان خود را در یک منطقه گرم شده وسیله نقلیه یا کامیون در حال حرکت، دور از بادهای سرد نگهداری کنید.
  • مدت زمانی را که گیاهان شما در خارج از خانه در حین بارگیری و تخلیه می ‌گذرانند به حداقل برسانید.
  • پس از ورود به مقصد جدید، به تدریج گیاهان خود را با محیط جدید خود عادت دهید تا از شوک جلوگیری کنید.

 

بعد از جا به جایی گیاهان آپارتمانی چه کاری انجام دهیم؟

پس از رسیدن به مقصد جدید، باز کردن بسته بندی گیاهان آپارتمانی باید اولویت اول باشد. گیاهان ممکن است پس از یک حرکت طولانی، کمی آویزان به نظر برسند و سازگاری آنها با محیط جدید کمی زمان می‌برد. بنابراین بهتر است به گیاهان خود کمی آب دلپذیر بدهید و مکان مناسبی را برای آنها پیدا کنید. این مکان ممکن است به معنای یک پنجره رو به شرق یا غرب برای دریافت نور خورشید بسیار مورد نیاز یا یک نقطه در ایوان باشد. و البته، اگر ظرفی در حین حرکت شکست، بلافاصله آن گیاهان آپارتمانی را دوباره به ظرف جدید منتقل کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین گیاهان آپارتمانی در فنگ شویی [14 گیاه انرژی‌ساز]

 

کلام آخر

با پیروی از این نکات، می توانید مطمئن شوید که گیاهان آپارتمانی شما به بهترین شکل ممکن به مقصد جدید می‌رسند و هیچ وقفه‌ای در رشد گیاهان ایجاد نخواهد شد. روش‌های آماده‌سازی، بسته‌بندی و حمل و نقل مناسب، کلید یک جابجایی موفق گیاه هستند. با کمی دقت و توجه، گیاهان شما می‌توانند به زیبایی و زندگی در فضای جدید ادامه دهند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید