طرح جلوی اپن آشپزخانه | 30 ایده جذاب از طرح های خلاقانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر میخواهید با انواع طرح جلوی اپن آشپزخانه آشنا شوید و چگونگی انتخاب بهترین گزینه را بدانید، همراه ما باشید.

برای خانه‌های امروزی که همگی دارای آشپزخانه اپن هستند، انتخاب طرح جلوی اپن آشپزخانه تاثیر زیادی در جذابیت بصری آشپزخانه دارد. به همین دلیل لازم است تا انواع طرح جلوی اپن آشپزخانه را بشناسید و متناسب با فضای داخلی آشپزخانه و سالن پذیرایی یا نشیمن خانه، بهترین گزینه را انتخاب کنید. ایده های طرح اپن جلوی آشپزخانه به شما دید بهتری ارائه می‌کند تا بتوانید دقیقا متناسب با نیازتان دست به انتخاب بزنید. در این مقاله از بساز و بچین انواع طرح جلوی اپن آشپزخانه را بررسی می‌کنیم.

 

انواع مدل آشپزخانه اپن

مدل آشپزخانه اپن با توری

شاید جالب باید که بدانید، آشپزخانه های اپن چند مدل مختلف دارند و طرح جلوی اپن آشپزخانه وابسته به نوع مدل آن است. به همین دلیل باید در خصوص مدل آشپزخانه اپل اطلاعاتی کسب کنید تا شناخت عمیقی در این زمینه داشته باشید. در این بخش به بررسی انواع مدل آشپزخانه اپل می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اپن آشپزخانه مدرن، ده‌ها ایده متنوع برای تمام سلیقه‌ها

 

1- آشپزخانه اپل U شکل

 آشپزخانه اپل U شکل

آشپزخانه اپل U شکل یک نوع طراحی آشپزخانه است که به شکل حرف "U" طراحی شده است. این آشپزخانه دارای سه دیوار به هم پیوسته است و از یک سمت خالی است. گاهی به جای دیوار، از کانتر و کابینت برای محدود سازی محیط U شکل استفاده می‌شود. این نوع طراحی به معنای ایجاد یک محیط کاری موثر و کارآمد در آشپزخانه است. شما می‌توانید بخش‌های مختلف مانند کابینت‌ها و لوازم آشپزخانه را در اطراف دیوارها و کابینت‌ها قرار داده و بهترین دسترسی را در این محیط تجربه کنید. در آشپزخانه یو شکل همه چیز در دسترس شما است. به همین دلیل با خیال اسوده می‌توانید آشپزی کنید. طرح جلوی اپن آشپزخانه در این مدل فضا، متفاوت است. گاهی تنها در عرض خروجی اپن این طراحی دیده می‌شود و گاهی نیز یکی یا دو دیواره کابینتی، با دیزاینی خاص طراح مطلوبی را ارائه می‌کند.

 

2- آشپزخانه اپن L شکل

 آشپزخانه اپن L شکل

آشپزخانه اپن ال‌ شکل یکی از طراحی‌های محبوب در خانه‌های ایرانی است. در این نوع آشپزخانه دقیقا فرم L را مشاهده می‌کنید. معمولا  در طراحی کابینت‌ها و مخازن، فضایی باز و مناسب برای تهیه غذا و تعامل با اعضای خانواده ایجاد می‌کند. در این نوع آشپزخانه، دو دیوار قرار دارد که کابینت‌ها به آن چسبیده است. فرمی که شما از این آشپزخانه مشاهده می‌کنید، L است. در این مدل آشپزخانه بازترین فضا را تجربه می‌کنید و آماده سازی غذا برای مهمانی‌های بزرگ آسان تر است. آشپزخانه اپن ال مانند، به عنوان یک گزینه جذاب برای افرادی که خانه‌های پر رفت و آمد دارند، مورد پسند قرار می‌گیرد. سهولت آشپزی و رفت و آمد در آشپزخانه ال زیاد است. برای طرح جلوی اپل آشپزخانه ال معمولا به نواحی کناری و عرضی دو طرف L توجه می‌شود.

 

3- آشپزخانه اپن جزیره دار

آشپزخانه اپن جزیره دار

آشپزخانه‌هایی با استایل جزیره، از جمله محبوب‌ترین گزینه‌ها برای خانه‌های بزرگ محسوب می‌شوند. جزیره اپن یکی از طراحی‌های جذاب و کارآمد در دنیای طراحی داخلی شناخته می‌شود. در این نوع آشپزخانه‌ها، یک جزیره میانی با کابینت‌ها و فضاهای ذخیره سازی در یک محیط مرکزی قرار دارد که به عنوان میز کار، مکان تهیه غذا، سرو غذا، شست و شوی ظروف و حتی فضای نشستن برای خانواده و مهمان‌ها کاربرد دارد. این طراحی به میزان ترافیک در آشپزخانه کمک می‌کند و اجازه می‌دهد که شما در حین پخت و پز به راحتی با سایر اعضای خانواده در تعامل باشید. جزیره‌ها می‌توانند از مخزن‌های ذخیره‌سازی، سینک، اجاق گاز و... برخوردار باشند. این مدل جزیره با استایل‌های مدرن و کلاسیک اجرا می‌شود تا فضای خانه را متحول سازد. معمولا طرح جلوی اپل جزیره دار، به شکلی خاص است و ناحیه عرضی جزیره فرم خاصی به فضا می‌بخشد.

 

4- آشپزخانه اپن بدون کانتر

آشپزخانه اپن بدون کانتر

آشپزخانه اپن بدون کانتر یکی از ایده های فوق العاده برای فضاهای کوچک است. این مدل آشپزخانه حالتی دلباز به فضا می‌بخشد و حد و حدودی در تعیین آشپزخانه ندارد! این طرح معمولا بدون استفاده از کانترها یا سطوح کابینت‌های معمولی طراحی و پیاده سازی می‌شود. این نوع آشپزخانه‌ها اغلب دارای قفسه‌ها، شلف‌های کاربردی، و کابینت‌های مخصوص برای ذخیره‌سازی لوازم آشپزخانه به شکل دیواری و زمینی هستند! همین امکانات منجر می‌شود تا بتوانید تمام لوازم را در این فضاها نظم دهی کنید. اگر از فضاهای باز لذت می‌برید و دل‌تان محدود سازی با کابینت و دیوار نمی‌خواهد، قطعا آشپزخانه اپل بدون کانتر یک انتخاب عالی است.

 

5- آشپزخانه اپن با کانتر شناور

 آشپزخانه اپن با کانتر شناور

آشپزخانه اپن با کانتر شناور یک طراحی مدرن و پرطرفدار است. در این نوع آشپزخانه، کانتر به صورت شناور طراحی می‌شود و با دارا بودن چرخ‌های مخصوص، امکان ثابت شدن و حرکت کردن دارد! با این مدل کانتر می‌توانید فضای آشپزخانه را بزرگ و کوچک کنید  بدون نیاز به تخریب، فضاهای متفاوتی را برای خودتان استفاده نمایید. در این نوع کانتر، طراحی اهمیت زیادی دارد و معمولا به صورت ناحیه عرضی یا طولی به نمایش گذاشته می‌شود.

 

6- آشپزخانه اپن با کانتر ثابت

 آشپزخانه اپن با کانتر ثابت

آشپزخانه اپن با کانتر ثابت یک مدل طراحی آشپزخانه است که معمولاً دارای یک فضای آشپزی با دیوارهای باز است، اما در این مدل از آشپزخانه، یک کانتر یا میز ثابت برای تهیه غذا یا مصرف وعده‌های غذایی وجود دارد. این کانتر ثابت به عنوان یک نقطه مرکزی در آشپزخانه عمل می‌کند و می‌تواند به عنوان یک بخش مهم و کلیدی، در دیزاین این فضا اثرگذار باشد. کانتر ثابت برخلاف کانتر شناور یا متحرک، امکان جابه‌جایی ندارد و شما باید برای استفاده از فضای مشخصی در آشپزخانه برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید: ایده‌های کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن، جا کم نمی‌آورید!

 

ایده‌های طرح جلوی اپن آشپزخانه

ایده‌های طرح جلوی اپن آشپزخانه

تا اینجا با انواع آشپزخانه اپن آشنا شدید. با این توضیحات، می‌توانید به بهترین شکل ممکن و آگاهانه در خصوص طرح جلوی اپن آشپزخانه تصمیم بگیرید. برای آشنایی بیشتر با طرح جلوی اپن آشپزخانه، نمونه‌هایی را به صورت عکس برای شما جمع آوری کرده‌ایم که با بررسی دقیق مرور خواهیم کرد.

 

در این تصویر مشاهده میکنید که با قرار دادن یک شلف ساده فلزی  فضای آشپزخانه متحول شده است و یک کانتر ساده با نورورپدازی و پترن عمودی، در کنار طبقات کناری فضا را به شکلی مطلوب تغییر داده است. 

طرح جلوی اپن آشپزخانه نورپردازی شده

 

یکی دیگر از جذابیتهای این  تصویر، کانتر ساده و کاشی های سه بعدی است که در ناحیه طرح جلوی اپن آشپزخانه اجرا شده است.

طرح جلوی اپن آشپزخانه طرح دار کرم و مشکی

 

در این بخش کانتر در ناحیه امتداد خود دارای چند طبقه ساده است که با قرار دادن اکسسوری های شیک میتوانید ساختاری جذاب در آن ایجاد کنید. 

ساده ترین طرح جلوی اپن آشپزخانه

بیشتر بخوانید: چیدمان اپن آشپزخانه + [جدیدترین دکوراسیون طراحی اپن 2023]

 

وجود دو طبقه ساده در امتداد کانتر یا جزیره ثابت این آشپزخانه به عنوان طرح جلوی اپن آشپزخانه شناخته میشود که ساختاری جذاب ایجاد کرده است.

طرح جلوی اپن آشپزخانه با شلف های ساده

 

یکی از جذاب ترین و ساده ترین ایده های کانتر آشپزخانه، ایجاد میز صبحانه یا بار است! در این تصویر وجود میز سفید رنگ بر روی فریم اصلی کرم رنگ و عمودی نشان میدهد که فضا تا چه اندازه جذاب است.

طرح جلوی اپن آشپزخانه به رنگ سفید و کرم

 

در این تصویر نیز وجود اپن آشپزخانه ساده و سفید رنگ در کنار فرم خاص آن در سقف و کف، ایده جذابی است که موجب خلق یک طرح جلوی اپن آشپزخانه خاص شده است.

جذاب ترین طرح جلوی اپن آشپزخانه

 

بازی با فرم ها به خوبی در این فضا دیده میشود ! هرچند سبک اجرایی طرح جلوی اپن آشپزخانه سلیقه هرکسی نیست! اما به هر حال حس و حال خاصی در این تصویر جاری است که میتوانید با دیدن سقف، انحنا و دنباله های این خمیدگی ها آن را مشاهده کنید.

طرح جلوی اپن آشپزخانه خاص

 

طرح جلوی اپن آشپزخانه با ترکیب ام دی اف در دو رنگ قهوه ای و کرم پیاده سازی شده است و  فضایی شیک با یک باکس ساده به شکل دکوری ایجاد شده!

جذاب ترین طرح جلوی اپن آشپزخانه

 

دکوراسیون ساده و شیک در ناحیه آشپزخانه با تلفیق ام دی اف قهوه ای رنگ و فرم های ساده و شیک که در نواحی ستون و کانتر کشیده شده است.

طرح جلوی اپن آشپزخانه قهوه ای رنگ

 

در این تصویر نیز مشاهده میکنید که طرح جلوی اپن آشپزخانه بسیار ساده است و هیچ کانتر و جزیره ای وجود ندارد! به همین دلیل استفاده از طبقات عمودی نور پردازی شده در سمت راست و چپ آشپزخانه ایده جذابی برای این فضا است.

ساده ترین طرح جلوی اپن آشپزخانه سفید

 

استفاده از شلف های عمودی در ناحیه سمت چپ آشپزخانه، ایده جذابی برای دیزاین آشپزخانه مشرف به پذیرایی است! در ناحیه سمت راست نیز، قرار دادن یخچال ساده مخصوص نوشیدنی ایده جذابی برای مهمانی های شما است.

طرح جلوی اپن آشپزخانه سفید رنگ

 

طرح جلوی اپن آشپزخانه با شکل و فرم طبقات کاربردی مناسب چیدمان لوازم مخصوص آشپزخانه و ایجاد یک استایل متفاوت در فضای آشپزخانه.

طرح جلوی اپن آشپزخانه با شلف سبز

 

طرح جلوی اپن آشپزخانه عمودی شکل با استایل شلف های متفاوت در ابعاد و استایل های گوناگون!

طرح جلوی اپن آشپزخانه با ویترین عمودی

 

طراحی آشپزخانه در قسمت نمای بیرونی با استفاده از چوب های منبت شده ساده تلفیقی با سبک مدرن، در کنار طبقات ویترینی ساده و بار  نوشیدنی با فضای مناسب برای چیدمان گیلاس های نوشیدنی.

ساده ترین طرح جلوی اپن آشپزخانه

 

طرح جلوی اپن آشپزخانه مدرن و ساده با شلف سقفی فلزی مشکی رنگ  همراه با گلدان آویز که ایده جذابی برای این فضا است.

طرح جلوی اپن آشپزخانه چوبی ساده

بیشتر بخوانید: انواع صندلی اپن برای دکوراسیون آشپزخانه منزل یا محل کار شما

 

طراحی جذاب این تصویر نشان می دهد که استفاده از میز صبحانه با یک طراحی جذاب اجرایی شده است و طرح جلوی اپن آشپزخانه با یک بیضی پیاده سازی شده است.

طرح جلوی اپن آشپزخانه چوبی زیبا

 

طرح جلوی اپن آشپزخانه با ایجاد نورپردازی در فضای پشت کابینت های آشپزخانه همراه با شلف های بار با طراحی خاص آشپزخانه کثیف مناسب خانه های خیلی بزرگ!

طرح جلوی اپن آشپزخانه نورپردازی شده

 

طراحی فضای آیلند به شکلی ساده و کاربردی همراه با طبقات کاربردی برای چیدمان لوازم آشپزخانه در کنار یک ویترین عمودی ساده و شیک!

طرح جلوی اپن آشپزخانه سفید و شیک

 

طرح جلوی اپن آشپزخانه به صورت آجر نمای سفید ترکیب شده با چوب ام دی اف گزینه مناسبی برای یک دکوراسیون مدرن و شیک است.

طرح جلوی اپن آشپزخانه سفید

 

در این تصویر، سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک است و با افزودن چند آیتم ساده تبدیل به نئو کلاسیک میشود! در این طرح جلوی اپن آشپزخانه به شکلی ساده و کاربردی طراحی شده است و سبک آشپزخانه به صورت آیلند متحرک اجرایی شده است.

طرح جلوی اپن آشپزخانه کلاسیک

 

طرح جلوی اپن آشپزخانه در عکس سمت راستی بسیار ساده است و قرار دادن تابلوهای دکوراتیو به شکل عمودی و امتداد طوسی آن در سقف برای روشنایی ایده جذابی است. در سمت سمت چپ نیز، ویترین عمودی ساده ای طراحی شده است که برای دکوراسیون کلاسیک گزینه بسیار جذابی است.

طرح جلوی اپن آشپزخانه مدرن و شیک

 

در این طرح جلوی اپن آشپزخانه، یک سنگ نیم دایره ای قرار گرفته است تا فضای مابین دو ستون را پر کرده و ضمن ایجاد جایگاه مناسب برای قرار گیری صندلی های مخصوص بار یا صبحانه خوری، فضای ذخیره سازی خوبی در کابینت ایجاد کرده است.

طرح جلوی اپن آشپزخانه ساده

 

بهترین طرح جلوی اپن آشپزخانه از نظر شما

برای انتخاب بهترین طرح جلوی اپن آشپزخانه، باید تصمیم گیری کنید. شما با بررسی و مشاهده انواع طرح‌ها و ایده‌ها می‌توانید از تخیل و خلاقیت شخصی استفاده کنید و با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، بهترین طرح جلوی اپن آشپزخانه را انتخاب نمایید.

ایده شما برای طرح جلوی اپن آشپزخانه چیست؟ آن را برای ما بنویسید.

 

منابع:
Different Types Of Kitchen Layouts | Guide | DesignCafe
36 Open Kitchen Ideas for Easy Cooking and Entertaining (bhg.com)

برچسب ها:
آشپزخانه
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید