انواع صندلی اپن برای دکوراسیون آشپزخانه منزل یا محل کار شما

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۱

معرفی انواع صندلی اپن از نظر سبک طراحی، نکات مهم برای انتخاب انواع صندلی اپن، صندلی اپن چیست و چه کارکردهایی برای آشپزخانه دارد؟

اگر به فیلم‌های خانوادگی و فانتزی این روزها نگاهی کرده باشید، احتمالا متوجه تمرکز بر جمع شدن افراد در آشپزخانه شده‌اید. آشپزخانه یکی از فضاهای صمیمی و نزدیکی است که افراد خانواده یا حتی میهمانان نزدیک در آن‌جا جمع می‌شوند تا گپ و گفت کنند و ساعاتی خوش بسازند. استفاده از صندلی اپن در خانه‌هایی که دارای جزیره یا کانتر هستند، بسیار رایج است. گاهی خرید و انتخاب از بین انواع صندلی اپن کار دشواری است. شما حتی نکات لازم برای خرید این نوع صندلی را  نمی‌دانید و بی شک دچار استرس و عدم تصمیم گیری خواهید شد!

به همین دلیل تیم بساز و بچین جزییات و نکات مهم برای انتخاب انواع صندلی اپن را در این مقاله بررسی می‌کند تا اطلاعات کافی در خصوص هرکدام از انواع صندلی‌های اپن کسب کنید.

 

صندلی اپن چیست؟

صندلی اپن چیست؟

صندلی اپن  نوعی صندلی است که برخلاف صندلی‌های سنتی، دارای ساختار باز و بدون پشتی است. این نوع صندلی بیشتر به عنوان یک فرنیچر مدرن و غیر رسمی شناخته می‌شود و معمولاً برای استفاده در فضاهای مدرن انتخاب بسیار مطلوبی است. ویژگی اصلی صندلی اپن، عدم وجود پشتی است که به شما امکان می‌دهد بدون محدودیت بر روی آن قرار بگیرید. طراحی بدون پشتی صندلی اپن موجب می‌شود تا صندلی بسیار آزادانه و غیرمحدود به نظر برسد و فضایی متحرک با احساسی از آزادی و راحتی ایجاد کند. در بعضی موارد صندلی اپن ممکن است دارای پشتی کوچکی باشد، اما بهتر است بدانید که این پشتی عموماً بسیار کم ارتفاع بوده و برجستگی چندانی ندارد. درواقع بیشتر به عنوان یک پشتی تزئینی و یا تعریف شکل هندسی صندلی استفاده می‌شود. صندلی اپن به دلیل طراحی آزاد و مدرن خود، معمولاً در فضاهای دارای کانتر مثل آشپزخانه، ناحیه مطالعه، لابی یا فضاهای استراحت استفاده می‌شود. این نوع صندلی می‌تواند به عنوان یک قطعه دکوراتیو متمرکز و جذاب در فضاهای خودنمایی کند و کاربرد بسیار زیادی داشته باشد. قابلیت تنظیم ارتفاع برای استفاده در طیف وسیعی از فضاها، نکته قابل توجهی است که در این مدل صندلی‌ها دیده می‌شود.

 

پیشنهاد مطالعه: چیدمان اپن آشپزخانه + [جدیدترین دکوراسیون طراحی اپن 2022]

 

نکات مهم برای انتخاب انواع صندلی اپن

نکات مهم برای انتخاب انواع صندلی اپن

زمانی که قصد خرید لوازم منزل یا محل کار دارید، باید حتما در خصوص آن اطلاعاتی کسب کرده باشید. به این ترتیب شانس بالایی دارید تا انتخاب‌تان هوشمندانه و کاربردی باشد. صندلی اپن به شدت در ساختار یک خانه کاربرد دارد و می‌تواند برای فضای آشپزخانه، حس و حال ویژه‌ای را القا کند. استفاده از آن برای فضاهای دیگری که نیازمند پویایی و تحرک باشد نیز رایج است. به همین دلیل لازم است تا قبل از انتخاب و خرید، نکات مهمی را بدانید و پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب را مدنظر قرار دهید.

 

1- محدودیت فضای صندلی اپن

محدودیت فضای صندلی اپن

نکته مهمی که باید در خصوص آن بدانید، توجه به محدودیت فضا در زمان خرید صندلی اپن است. اگر فضای کمی دارید، باید حتما به ابعاد و شکل و فرم صندلی توجه داشته باشید. میزان فضایی که توسط هر صندلی اپل اشغال می‌شود، نقش مهمی در انتخاب یا عدم انتخاب آن ایفا می‌کند. به همین دلیل باید حتما هوشمندانه عمل کنید و مطابق با ظرفیت محیطی که صندلی‌ها در آن قرار می‌گیرند، دست به انتخاب بزنید.

 

2- قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی اپن

قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی اپن

هرچند در بسیاری از مدل‌های ارزان قیمت صندلی اپن، خبری از تنظیم ارتفاع نیست. اما قابلیت تنظیم ارتفاع در صندلی‌های اپن بسیار رایج است. اگر قصد خرید انواع صندلی اپن دارید، حتما تلاش کنید تا مدلی را انتخاب نمایید که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. به این ترتیب حتی با اعمال تغییرات در ارتفاع اپل آشپزخانه یا تغییر کاربری محیطی نیز، می‌توانید از صندلی محبوب‌تان استفاده کنید. با این قابلیت، هیچ محدودیتی در استفاده از صندلی تجربه نمی‌کنید و با خیالی آسوده می‌توانید در هر ارتفاع و شرایطی از صندلی استفاده نمایید.

 

3- قابلیت جک دار بودن صندلی اپن

صندلی اپن جک دار

زمانی که صندلی اپن شما دارای جک باشد، با یک حرکت ساده می‌توانید ارتفاع آن را تنظیم کنید. افزایش یا کاهش ارتفاع به کمک یک سیستم مناسب رقم می‌خورد و همه چیز تحت کنترل شما است. جالب است بدانید که صندلی‌های جک دار حتی زمانی که بر روی آن نشسته‌اید نیز قابلیت تنظیم به وسیله اهرم جک را دارا هستند و بدون هرگونه محدودیت می‌توانید مطابق میل‌تان صندلی را تغییر دهید.

 

4- جنس صندلی اپن

جنس صندلی اپن

صندلی‌های اپن در انواع مختلفی از جنس‌ها تولید می‌شوند. شما متناسب با دکوراسیون محل قرار گیری صندلی اپن، باید نسبت به انتخاب آن اقدام کنید. در ادامه به انواع مختلف صندلی اپن از نظر جنس اشاره می‌کنیم.

  1. چوب: صندلی‌های اپن از جنس چوب، به عنوان قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها شناخته می‌شوند. چوب حس و حالی طبیعی و گرم به فضا می‌بخشد. استفاده از انواع مختلف چوب از جنس بلوط، بامبو، گردو و... بسیار رایج است. گاهی ترکیبی از چوب و فلز می‌تواند مقاومت کلی صندلی اپن را افزایش دهد و محصول نهایی را برای استفاده مداوم آماده کند.
  2. فلز: صندلی‌های اپن از جنس فلز نیز بسیار محبوب هستند. صندلی‌های فلزی از جنس فولاد، آهن، آلومینیوم و استی، به عنوان بادوام‌ترین انواع صندلی اپن شناخته می‌شوند. این صندلی‌ها عموماً دارای طرح‌های ساده و صنعتی هستند و برای فضاهای مدرن و صنعتی، انتخاب مناسبی خواهند بود.
  3. پلاستیک: صندلی‌های اپن می‌توانند از جنس پلاستیک ساخته شوند. استفاده از متریال پلاستیک، طراحی مدرن و رنگارنگی به صندلی می‌دهد. این مدل صندلی‌ها در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها در دسترس هستند. علاوه بر این، بهتر است در نظر داشته باشید که پلاستیک سبک و قابل شستشو است و برای استفاده در نواحی دارای رطوبت نیز، انتخاب بسیار عالی خواهند بود.
  4. رزین: صندلی‌های اپن از جنس رزین (پلی‌رزین) نیز تولید می‌شوند. رزین یک متریال مصنوعی است که دارای خواصی مانند مقاومت در برابر آب و رطوبت است. این صندلی‌ها عموماً در فضاهای بیرونی و فضاهایی که نیاز به مقاومت بیشتری دارند، استفاده می‌شوند. طراحی مدرن و منحصربه‌فرد در این سبک صندلی‌ها، نقطه قوتی برای انتخاب آن است.
  5. پارچه‌ای: صندلی‌های اپن می‌توانند با روکش‌های مختلفی مانند نخ و پارچه ساخته شوند. این نوع صندلی‌ها بیشتر برای استفاده در نواحی راحت انتخاب می‌شوند. معمولا این مدل صندلی آسیب پذیرتر است، سریع‌تر کثیف می‌شود اما نرمی و راحتی بیشتری نسبت به سایر گزینه‌ها دارد. معمولا اسکلت اصلی این مدل صندلی اپن فلزی یا چوبی است و روکش تمام الیاف در آن استفاده می‌شود.

یادتان باشد که تلفیق و ترکیب هرکدام از این جنس‌ها  با دیگری می‌تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد. استفاده از چند نوع متریال در ساخت انواع صندلی اپن موجب شده است تا ساختاری متنوع با کاربری عالی رقم بخورد.

 

5- پایه‌های صندلی اپن

پایه‌های صندلی اپن

صندلی‌های اپن یا صندلی‌های مدرن، اغلب دارای انواع مختلف پایه‌ها هستند که به طور کلی برای پشتیبانی و استحکام صندلی استفاده می‌شوند. در زیر به برخی از انواع پایه‌های معمول در صندلی‌های اپن اشاره خواهم کرد:

  • صندلی اپن با پایه‌های فلزی: بسیاری از صندلی‌های اپن دارای پایه‌های فلزی هستند که از جنس فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. این پایه‌ها معمولاً شکلی مستطیلی یا دایره‌ای دارند و به وسیله پیچ‌ها یا جوشکاری به بدنه صندلی متصل می‌شوند. پایه‌های فلزی به دلیل استحکام و پایداری بالا، برای استفاده در صندلی‌های اپن مناسب هستند.
  • صندلی اپن با پایه‌های چرخدار: برخی از صندلی‌های اپن مجهز به پایه‌هایی هستند که دارای چرخ‌هایی جهت جابه‌جایی است. این چرخ‌ها اجازه می‌دهند تا صندلی را به آسانی در فضا حرکت دهید و به جاهای دیگر منتقل نمایید. پایه‌های چرخدار معمولاً از فلز ساخته شده و قفل‌هایی برای ثابت نگه داشتن صندلی در موقعیت مورد نظر دارند.
  • صندلی اپن با پایه‌های چوبی: برخی صندلی‌های اپن از پایه‌های چوبی بهره می‌برند. این پایه‌ها از جنس چوب سخت و مقاومت مطلوبی دارند. معمولا در صندلی اپن کلاسیک می‌توانید این مدل پایه را مشاهده کنید. گاهی صندلی‌های مدرن یا مینیمال نیز، از این مدل پایه استفاده می‌کنند.
  •  صندلی اپن با پایه‌های آهنربا: بعضی از صندلی‌های اپن از پایه‌هایی بهره می‌برند که از جنس آهنربا ساخته شده‌اند. این پایه‌ها عموماً شکلی سه پایه دارند و با پیچ یا جوشکاری به بدنه صندلی متصل می‌شوند. پایه‌های آهنربا برای صندلی‌هایی با وزن سنگین و یا استفاده در محیط‌های صنعتی مناسب هستند. گاهی برای ثابت کردن این صندلی‌ها، نوعی مگنت خاص در نواحی مدنظر بر روی زمین نصب می‌شود تا صندلی‌ها مطابق نظمی خاص در محیط قرار گیرد.

 

انواع صندلی اپن از نظر سبک طراحی

انواع صندلی اپن از نظر سبک طراحی

جالب است بدانید که در صندلی‌های مخصوص اپن نیز، مثل سایر انواع صندلی و مبلمان، سبک اهمیت بالایی دارد. در واقع صندلی‌ها متناسب با سبک‌های مختلف تولید می‌شوند تا قابلیت استفاده از آن‌ها در هر فضایی ممکن باشد. به همین دلیل باید حتما نسبت به این موضوع با دقت و توجه گام بردارید و در انتخاب صندلی اپن، به سبک خانه یا محیط مدنظرتان توجه داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: صندلی تابی چیست؟ معرفی انواع مدل صندلی تابی جدید 2023

 

1- صندلی اپن مدرن

صندلی اپن مدرن

طراحی به سبک مدرن یکی از پرطرفدارترین انواع سبک در دکوراسیون است. این روزها به دلیل محدود شدن فضاهای کاری و خانگی، دکوراسیون مدرن بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. چرا که بهترین گزینه برای فضاهای کوچک، استفاده از سبک مدرن است. چرا که کم‌ترین میزان دیتیل و جزییات در آن دیده می‌شود و میزان گرفتگی فضا در آن به کم‌ترین میزان خود می‌رسد. صندلی‌های طراحی شده با سبک مدرن نیز، به شدت برای فضاهای مدرن مناسب هستند. طراحی هوشمندانه و خاص در این مدل صندلی‌ها اصلی‌ترین دلیل محبوبیت‌شان است. عدم استفاده از جزییات و پیچیدگی‌ها، اصلی‌ترین مشخصه این مدل صندلی‌ها است.

 

2- صندلی اپن کلاسیک

صندلی اپن کلاسیک

صندلی اپن کلاسیک با سبک کلاسیک هارمونی بالایی دارد. استفاده از شکل و فرم‌هایی که شما را به یاد مبلمان کلاسیک می‌اندازد، کاملا رایج است. معمولا صندلی اپن کلاسیک، از چوب ساخته شده است و دیتیل زیادی در طراحی پایه‌ها و پشتی آن دیده می‌شود. گاهی وجود پشتی بلند و دسته‌های نیمه به همراه منبت و کارهای هنری چوبی نیز، مشخصه صندلی اپن سبک کلاسیک است. یادتان باشد که استفاده از این مدل صندلی‌ها برای فضاهای کلاسیک انتخاب مناسبی است و تحت هیچ شرایطی برای فضای مدرن توصیه نمی‌شود. بهتر است بدانید که صندلی اپن کلاسیک فضای بیشتری را اشغال می‌کند و باید حتما برای فضای بزرگ از آن استفاده کنید.

 

3- صندلی اپن صنعتی

صندلی اپن صنعتی

شاید تصور کنید که انواع صندلی اپن تنها برای استفاده در خانه طراحی می‌شوند. اما لازم است بدانید که صندلی‌های اپن در فضاهای مختلفی کاربرد دارند. صندلی با طراحی صنعتی، برای استفاده در شرکت‌ها، فضاهای چند کاربری، سالن‌ها و رستوران‌ها کاربرد کارد. معمولا طراحی این مدل‌ها بسیار مقاوم است و ظرافت کم‌تری در آن دیده می‌شود. بدنه اصلی در صندلی‌هایی که طراحی صنعتی دارند، از جنس فلز است و شما به راحتی می‌توانید با کمی مقایسه، متوجه سبک ساخت آن شوید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین و جدیدترین مدل های صندلی اپن آشپزخانه 2022

 

4- صندلی اپن مینیمال

صندلی اپن مینیمال

صندلی اپن مینیمال از جدیدترین و محبوب‌ترین طراحی‌هایی است که این روزها دیده می‌شود. معمولا صندلی اپن مینیمال با کم‌ترین جزییات و پیچیدگی طراحی می‌شود. حتی به نسبت طراحی مدرن، می‌توان گفت که جزییات کم‌تر و انحناهای محدود‌تری در این طراحی دیده می‌شود. از صندلی اپن مینیمال برای فضاهای طراحی شده به سبک مدرن و مینیمال استفاده می‌شود.

 

کلام آخر

احتمالا در ابتدا اصلا تصور نمی‌کردید که خرید یک صندلی اپن تا این اندازه جزییات داشته باشد. انواع صندلی اپن با توجه به همین جزییات انتخاب می‌شود و شما باید براساس سبک دکوراسیون، محدودیت‌های فضا و نیاز خودتان دست به انتخاب بزنید. یادتان باشد که صندلی اپن معمولا کاربرد زیادی دارد و باید حتما متناسب با جزییات مدنظرتان و کیفیت ارزیابی شده انتخاب گردد.

اگر شما هم تجربه خرید انواع صندلی اپن دارید یا قصد دارید نکات دیگری به مقاله اضافه کنید، همینجا کامنت بگذارید و نظرتان را با سایر دوستان به اشتراک گذارید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید