هوم آفیس چیست + ایده‌های طراحی دکور دفتر کار خانگی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

ایده‌های متنوع و نکات کلیدی در رابطه با طراحی و دیزاین هوم آفیس یا دفتر کار خانگی را آماده کردیم تا با این نکات و ایده‌ها، بهترین هوم آفیس را طراحی و اجرا کنید.

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که از خانه کار می‌کنید، ایجاد یک فضای کاری مناسب یا هوم آفیس برایتان مهم است. در واقع با طراحی هوم آفیس، نه تنها بهره وری خود را به حداکثر می‌رسانید بلکه باعث جداسازی ذهنی زندگی کاری از زندگی خانگی خود خواهید شد. بنابراین اگر به فکر ایجاد یک دفتر کار خانگی یا هوم آفیس هستید، احتمالا این سوال برایتان ایجاد شده که چگونه می‌توان فضایی ایجاد کرد که با تمرکز کافی، به انجام کارهای مهم رسیدگی کرد و احساس نظم و راحتی خیلی خوبی را برای این فضا به وجود آورد؟

به طور کلی، پیشنهاد می‌شود که طراحی هوم آفیس را با فکر کردن در مورد هدف دفتر کار خانگی خود شروع کنید. اگر قرار است هر روز در این فضا کار کنید، لازم است که حسی متفاوت نسبت به سایر اتاق‌های خانه را برای دفتر کار خانگی خود ایجاد کنید؛ اینکار کمک می‌کند تا تمرکز بیشتری در حین کار کردن داشته باشید. البته لازم است که طراحی هوم آفیس را با سایر اتاق‌های موجود در خانه مطابقت دهید، به خصوص اگر قرار است بخشی از پلان باز خانه را به دفتر کار خانگی خود اختصاص دهید.

در ادامه این بخش از بساز و بچین، ایده‌های متنوع و نکات کلیدی در رابطه با طراحی و دیزاین هوم آفیس یا دفتر کار خانگی را آماده کردیم تا بتوانید با استفاده از این نکات و ایده‌ها، بهترین هوم آفیس را طراحی و اجرا کنید.

پیشنهاد مطالعه: ویژگی های بهترین طراحی دفتر کار اداری

 

هوم آفیس چیست؟

هوم افیس

هوم آفیس (Home office) یا دفتر کار خانگی، یک فضای کار اختصاصی در خانه است که به شما کمک می‌کند حواس پرتی‌های خانه را کنار بگذارید و روی کار خود تمرکز کنید. از انجایی که اکثر افراد شاغل، ترجیح می‌دهند بخشی از کار یا پروژه خود را در خانه انجام دهند و تکمیل کنند، بنابراین وجود یک مکان اختصاصی برای انجام این کارها، یک ضرورت است. حتی بچه‌ها نیز به فضایی برای نشستن و تمرکز روی تکالیف یا انجام تحقیقات کامپیوتری خود نیاز دارند. بنابراین طراحی و ایجاد یک هوم آفیس که به صورت اتاق جداگانه، یک میز تحریر با قفسه بندی یا یک فضای اختصاصی برای قرار دادن لپ تاپ باشد، به شما کمک می‌کند تا انجام کارهای مهم خود را در این فضا انجام داده و تمرکز کافی داشته باشید.

 

برای طراحی هوم آفیس به چه چیزهایی نیاز است؟

دفتر کار خانگی

اگر تصمیم قطعی خود را برای طراحی هوم آفیس گرفته‌اید، لازم است از خود یک سری سوالات بپرسید تا مشخص کنید چه چیزی در این اتاق کار خانگی نیاز دارید:

  • چقدر فضای دسکتاپ نیاز دارید؟
  • به چه فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟
  • آیا به تجهیزاتی برای چاپ یا فکس نیاز دارید؟
  • آیا برای شما مهم است که آرامش و سکوت داشته باشید و از سر و صدا و اختلال در خانه عایق باشید؟
  • چه مقدار از وقت خود را صرف تلفن می‌کنید و در حین استفاده از تلفن، آیا از تجهیزات دیگری استفاده می‌کنید؟
  • آیا به کتابخانه‌ای از کتاب‌ها یا نمونه‌ها نیاز دارید؟
  • آیا شما نامرتب هستید و باید به هم ریختگی شما توسط افراد دیگر خانه دست نخورده باقی بماند؟
  • آیا اغلب نیاز به دسترسی به فایل‌ها دارید؟

با ارائه پاسخ مناسب و درست به این سوالات، می‌توانید تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای طراحی و ساخت هوم آفیس خود را تهیه کرده و با در نظر گرفتن فضای مناسب برای این منظور، یک دفتر کار خانگی عالی برای خود ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون دفتر کار مدیریت، رهبری شیک و به‌روز باشید!

 

نکات کلیدی در طراحی هوم آفیس

یک دفتر کار خانگی باید الهام‌بخش باشد و نمای کلی داخلی خانه، از پالت رنگ گرفته تا دکوراسیون را در خود داشته باشد. با در نطر گرفتن نکاتی که در ادامه به آن اشاره کردیم، می‌توانید یک دفتر کار خانگی شیک و کاربردی ایجاد کنید:

 

مکان و فضای مناسبی را برای هوم آفیس در نظر بگیرید

طراحی هوم افیس

امروزه، دفتر کار خانگی در شکل‌ها و اندازه‌های متنوعی طراحی و اجرا می‌شود. در واقع شما می‌توانید هوم آفیس خود را در یک اتاق جداگانه، یک گوشه ساکت و یا حتی در آشپزخانه خود ایجاد کنید! در واقع، کلید انتخاب مکان و فضای مناسب برای دفتر کار خانگی، این است که فکر کنید کجا و چه زمانی کار خود را انجام دهید که تمرکز بیشتری داشته باشید.

اگر یک مادر پرمشغله ای هستید، میز آشپزخانه می‌تواند مکان ایده آلی برای انجام کارهای مهم شما باشد. با این حال، اگر حرفه‌ای هستید، باید فضایی را انتخاب کنید که از جریان روزانه و حواس پرتی خانه دور باشد.

 

فضای کافی را در نظر بگیرید

طراحی هوم افیس شیک و مدرن

اطمینان حاصل کنید که فضای کافی و راحت برای انجام کارهای خود در نظر گرفته‌اید. از خود بپرسید که آیا می‌توانید به راحتی از این طرف به آن طرف حرکت کنید، بایستید و پشت میز خود بنشینید. برای ایجاد بهترین فضای کار خانگی می‌توانید از همان اندازه‌گیری‌های کلیدی که طراحان حرفه‌ای برای چیدمان یک ایستگاه کاری استفاده می‌کنند، ایده بگیرید؛ یعنی حداقل 150 سانتی‌متر عرض و 210 سانتی‌متر برای عمق در نظر بگیرید تا بتوانید یک فضای کار عالی و کاربردی داشته باشید.

 

فضای ذخیره سازی شیکی را برای هوم آفیس پیدا کنید

فضای ذخیره سازی در هوم آفیس

درهم و برهمی در دفتر کار خانگی، بیشترین حواس پرتی را ایجاد می‌کند، و شما باید مطمئن شوید که فضا تا حد امکان مرتب است و تمام اسناد مهم به راحتی قابل دسترسی هستند. بنابراین لازم است فضای ذخیره سازی مناسبی برای هوم آفیس خود در نظر بگیرید که شیک و کاربردی باشد و شما را تشویق کند که همه چیز را در جای مناسب خود قرار دهید و مرتب کنید. همچنین هنگامی که کمدها و واحدهای نصب شده خود را برنامه ریزی می‌کنید، بهتر است که فضای کافی برای نمایش اقلامی که مربوط به کار نیستند را در نظر بگیرید تا بتوانید با چیدمان زیبا از وسایل هنری و مورد علاقه خود، یک فضای عالی و دلنشین را برای خود ایجاد نمایید. به عنوان نمونه، قفسه بندی برای کتاب‌ها و اکسسوری‌های ارزشمند، همگی به ایجاد فضایی کمک می‌کند که دوست دارید در آن باشید، نه اینکه مجبور باشید در آن باشید.

 

بهترین و مناسب‌ترین میز کار را تهیه کنید

میز کار مناسب برای هوم افیس

در هنگام انتخاب بهترین میز کار برای هوم آفیس، باید فضایی که در اتاق دارید را در نظر بگیرید. این میز باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند لپ تاپ یا رایانه شما را در خود جای دهد و در عین حال فضایی برای یادداشت برداری یا مرتب کردن فایل‌ها در اختیارتان قرار دهد. استفاده از یک میز گوشه‌ای، به شما این امکان را می‌دهد که محل کار را به دو قسمت تقسیم کنید: یک طرف برای کامپیوتر و طرف دیگر برای کارهای اداری. همچنین لازم است که محل قرارگیری میز را برای اتصال منظم و ایمن به پریزها در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: تزیین میز کار اداری، ایده‌هایی برای افزایش بهره‌وری در محیط کار

 

یک صندلی اداری عالی انتخاب کنید

صندلی مناسب برای هوم افیس

بهتر است صندلی که در هوم آفیس مورد استفاده قرار می‌دهید را با بقیه مبلمان موجود در اتاق یا خانه هماهنگ کنید. البته اگر قرار است ساعات طولانی روی صندلی بنشینید و مشغول به کار باشید، لازم است راحتی و پشتیبانی کافی و مناسب این صندلی را در نظر بگیرید تا احساس راحتی خوبی داشته باشید. همچنین می‌توانید یک صندلی با یک چرخ گردان را انتخاب کنید تا بتوانید آن را در ارتفاع مناسب تنظیم کنید. به طور کلی، لازم است صندلی را انتخاب کنید که به صورت ارگونومیک طراحی شده و با ظاهر فضای شما مطابقت داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: انواع صندلی اداری و عوامل اثرگذار در قیمت صندلی اداری

 

یک تابلو اعلانات زیبا برای هوم آفیس درست کنید

تابلو اعلانات در دفتر کار خانگی

تابلوهای اعلانات می‌توانند راهی عالی برای تجسم اهداف و دستاوردهای شما باشد و همچنین پیگیری کارهای ضروری و لیست کارهای انجام شده، طوفان فکری، کلمات و هنر الهام بخش و غیره را در فضایی عالی روی دیوار داشته باشید. 

 

روشنایی مناسبی برای دفترکار خانگی در نظر بگیرید

نورپردازی مناسب برای دفتر کار خانگی

هنگام برنامه ریزی برای طراحی دفتر کار خانگی خود، به یاد داشته باشید که اجازه دهید نور طبیعی در اتاق با محصولات انتخابی برای نورپردازی ترکیب شود. بهترین پیشنهاد این است که میز خود را در نزدیکی پنجره قرار دهید تا از نور روز تا حد امکان بهره مند شوید. اگر با رایانه یا صفحه‌نمایش‌های دیگر کار می‌کنید، مطمئن شوید که زوایای نور طبیعی را در طول روز در نظر بگیرید تا از تابش خیره کننده اجتناب کنید.

همچنین با در نظر گرفتن یک پرده مناسب برای پنجره‌ها می‌توانید میزان نور ورودی به اتاق کار خود را در طول روز کنترل کنید. اگر صفحه نمایش رایانه شما نزدیک پنجره باشد، یک پرده رنگ روشن که در عین حال نور طبیعی را تا حدی مسدود می‌کند، می‌تواند گزینه خوبی باشد. اگر اتاق کار خانگی به عنوان اتاق خواب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهتر است از یک پرده که در شب می‌توان آن را کشید و خوابی آرام را تضمین می‌کند، استفاده کنید. 

یک چراغ رومیزی با طراحی هدفمند و نورپردازی هوشمندانه نیز برای دستیابی به بهترین طراحی هوم آفیس ضروری است. بهتر است نور خشن را با یک آباژور ملایم کنید تا حال و هوا را تنظیم کنید و اگر فضا در بهترین حالت قرار دارد، نورپردازی با استفاده از یک لوستر زیبا، راه خوبی برای روشن کردن اتاق بدون به هم ریختگی آن است.

 

کفپوش هوم آفیس را فراموش نکنید

هوم آفیس با کفپوش چوبی

کفپوش‌های چوبی مهندسی‌شده سخت یا کفپوش لمینت هر دو گزینه‌های خوبی برای طراحی یک دفتر کار خانگی هستند. همچنین می‌توانید با یک فرش یا گلیم، به اتاق کار خود گرمای خوبی اضافه کنید و علاقه بیشتری برای حضور در این اتاق و کار کردن پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین طراحی دکوراسیون دفتر کار + اصول طراحی محیط کار

 

ایده‌های متنوع و جدید از طراحی هوم آفیس

در ادامه نمونه‌های مختلفی از هوم آفیس را آماده کردیم که می‌توانید با ایده گرفتن از آنها، بهترین کاربردی‌ترین دفتر کار خانگی را برای خود طراحی و اجرا کنید:

شیک ترین مدل طراحی هوم افیس با رنگهای زیبا

ایده طراحی هوم افیس کوچک و جمع و جور

مدل طراحی دفترکار خانگی کاربردی و شیک

شیک ترین مدل هوم افیس

مدل دفتر کار خانگی مدرن

هوم افیس شیک و خاص

ایده طراحی قفسه و کتابخانه در هوم افیس

دفتر کار خانگی مدرن با ویو عالی

ایده دفتر کار خانگی مدرن و زیبا

میز کار مدرن در دفترکار خانگی

بهترین ایده برای طراحی هوم افیس

طراحی هوم افیس به سبک اسکاندیناوی

ایده طراحی دفترکار خانگی ساده

ایده طراحی هوم افیس کوچک

مدل طراحی هوم افیس برای دو نفر

پیشنهاد مطالعه: طراحی داخلی دفتر کار کوچک با این نکات بزرگ!

 

اکنون می‌توانید بگویید هوم آفیس چیست

وجود یک فضای کاری اختصاصی در خانه به شما کمک می‌کند حواس پرتی‌های خانه را کنار بگذارید و روی کار تمرکز کنید. بنابراین اگر جز افرادی است که باید از خانه کارهای اداری و مهم خود را انجام دهید، با طراحی یک هوم آفیس و فضای اختصاصی برای کار کردن، این امکان را برای خود فراهم کنید تا در شرایطی ایده آل و مناسب، کارهای اداری خود را انجام دهید و از کار کردن خسته نشوید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید